Will Smith -leffa Brightin piti saada jatko-osa, mutta…

Netflixin leffavalikoimaan vuonna 2017 tehty fantasiaa ja poliisikaksikkotarinaa sekoittava Bright ei saanut kriitikoilta kaksista palautetta, vaikka sen päärooliin oli saatu itse Will Smith. Suoratoistojätin ennätyksellinen, arviolta 90-100 miljoonan dollarin satsaus oli silti onnistunut, sillä sen raportoitiin keränneen yksin Yhdysvalloissa vain kolmessa päivässä peräti 11 miljoonaa katsojaa heti julkaisunsa jälkeen. Näin ollen Brightille kerrottiin tulevan myös jatkoa.

Brightin jatko-osan kuvausten piti alkaa tänä vuonna, mutta toistaiseksi tämä rintama onkin pysynyt hiljaisena. Nyt näyttelijä Lucy Fry, jonka oli määrä palata ensimmäisestä osasta tuttuun rooliinsa, on kertonut yllättävän tiedon leffan viivästymisestä:

- [Kuvaukset tänä vuonna] jäivät toteutumatta Will [Smithin] aikataulun vuoksi. Minä tosissani toivon, että toinen elokuva tehdään, koska ensimmäisen tekeminen oli niin hauskaa.

Toki Smithin kokoisella tähdellä riittää vientiä, mutta Indiewiren saamien tietojen mukaan näyttelijä ei kuitenkaan ole niin kiireinen, etteikö hän ehtisi tekemään Netflixille jotakin muuta. Smith on nimittäin vastikään allekirjoittanut sopimuksen Netflix-elokuva The Councilista. Fantasian sijasta nyt on luvassa tosipohjainen kertomus 1970- ja 1980-luvuilla New Yorkissa vaikuttaneesta rikollispomo Nicky Barnesista. Se saattaa vedota myös kriitikoihin - ja palkintolautakuntiin paremmin.

Lähteet: DigitalSpy, Indiewire, Variety

Kuva: Netflix/ Bright, 2017

R. Isoviita 25.09.2019 klo 15:06

Netflix perui Oscar-palkitun ohjaajan leffan – kuvausten piti alkaa ensi viikolla

Leffan oli tarkoitus perustua menestyskirjailija Knausgårdin elämään.

Jeremy Renner vastasi julkisuudessa esitettyihin koviin väittämiin

Näyttelijä on ollut ison ryöpytyksen keskellä.

The Batman: tämä leffasta tiedetään nyt

Kissanaisen näyttelijä on myös valittu.

Russell Crowe yliluonnolliseen jännitysleffaan

Luvassa pelon väristyksiä.