Jokerin ja erään toisen DC-pahiksen uusiin leffatulkintoihin eivät kaikki ihastu

9.7.2019 05:09

Loppuvuodesta julkaistava Jokeri ja ensi vuoden puolella ensi-iltaan saapuva Birds of Prey (And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn) ovat odotettuja DC-filmatisointeja. Näiden sarjakuvaleffojen kohdalla eivät kuitenkaan kaikki alkuperäisiä hahmoja fanittavista riemastune.

Jokerin käsikirjoittaja-ohjaaja Todd Phillips kertoo tuoreessa haastattelussaan, ettei tämä Jokeri-leffa tule ns. kumartelemaan kuvia.

– Emme seuranneet [elokuvassa] mitään sarjakuvista, mikä saanee ihmiset raivostumaan. Me vain loimme oman versiomme siitä, mistä Jokerin kaltainen kaveri voi olla lähtöisin. Minulle se oli mielenkiintoista. Emme edes tehneet Jokeria, vaan tarinaa siitä kuinka Jokeriksi tullaan. Se on tarina tästä miehestä, Phillips toteaa.

Jos Jokerin kyseinen versio saattaa saada alkuperäistekstille uskollisuutta kaipaavat fanit pahastumaan, Birds of Preyn kohdalla mielipahaa joillekin katsojille aiheuttanee päähenkilöiden vastustajan, Black Maskin, esittäminen homoseksuaalina. Ewan McGregorin tulkitseman Black Maskin ja toisen vihollishahmon, Victor Zsaszin (Chris Messina), välille on kehitelty raportoidusti jonkin asteista romanttista väreilyä.

Lähde: We Got This Covered

Kuva: Warner Bros./ Joker, 2019