Doctor Strange 2 – mitä jatko-osa voi tuoda tullessaan?

Vaikka Benedict Cumberbatchin tähdittämästä Doctor Strangesta tykättiin, leffalle ei ole vielä virallistettu jatko-osaa. Elokuvan loppu kuitenkin petasi tietä yliluonnollisia voimia omaavn Strangen tuleville seikkailuille. Jatko-osalle löytyy myös ideoita ensimmäisen osan kirjoittajiin lukeutuvalta C. Robert Cargillilta.

- Minä ja Scott [Derrickson, käsikirjoittaja-ohjaaja] emme ole vielä saaneet tehtyä pohjatöitä sille, mutta minulla on sellainen kutina, että […] Baron Mordo, tyyppi, joka pitää itseään jonkinlaisena luonnonlain puolustajana, on siinä jotenkin mukana, Cargill paljastaa viime kuussa antamassaan haastattelussa.

Cargillin mukaan Marvelilla on Mordolle, Strangen entiselle liittolaiselle, suunnitelmia myös siinä tapauksessa, etteivät hän ja Derrickson ole tekemässä jatko-osaa Doctor Strangelle. Cargill vertaa haastattelussa Mordoa pahiksena Thor-elokuvista tuttuun Lokiin. Jos Benedict Cumberbatchilta kysytään, ainakin näyttelijä haluaisi jatkaa tutussa seurassa:

- Minusta Scott on hyvä siinä, hänellä on hallussaan visuaalinen puoli ja hänen piti mahduttaa [Doctor Strangeen] paljon. Tarkoitan, että sitä oli paljon vaikeampi kuvata kuin monia muita syntytarinoita, joissa olen ollut mukana. […] Hänen piti leikata ja hyväksyä erikoistehosteotoksia samalla kun hän järjesteli näitä valtavia näyteltyjä kohtauksia kuvakulmineen, esittämisineen ja visuaalisine osineen päivää varten. […] Uskon, että [Doctor Strange] puhuu sen puolesta, miksi Scott pitäisi valita myös ohjaamaan jatkoa.

Lähteet: MovieWeb, CinemaBlend

Kuva: Marvel/Doctor Strange, 2016

R. Isoviita 03.04.2018 klo 10:46

Aladdin-näyttelijöiden erikoinen työtilanne puhuttaa

Nimiosaa elokuvassa näytellyt Mena Massoud valittelee työpulaa, sivuosassa nähty valkoihoinen näyttelijä saa oman sarjan.

M. Night Shyamalan raotti leffasuunnitelmiaan

Jännitystä tulossa.

The Irishmanin jälkeen: Scorsese ja DiCaprio jälleen yhteistyöhön

Martin Scorsesen kuvaaja kertoo uudesta elokuvasta.