Nunna ja paholaiset

Elokuvasta

Elokuvan nimi: Nunna ja paholaiset
Genret: ,
Maat:
Alkuperäinen nimi:Matka Joanna od Aniołów
Valmistusvuosi:1961
Pisteytyksiä: 6
Tarkka arvio: 3.08

Arviot

Pelastusta ja yksinkertaisia vastauksia ei lopulta ole näköpiirissä, vaan tuhoon tuomitun yksilön sekä koko ihmissuvun kohtalona on loputon kadotus.

Tässä elokuvassa on nunnia. Tässä elokuvassa manataan myös paholaista. Tämä elokuva on myös merkitty kauhu-genreen kuuluvaksi, mutta katsoja varokoon, sillä kyseessä on ensisijaisesti hidas ja viipyilevä ryppyotsainen puolalainen taideleffa, jossa ei kaikenlaisista markkinointipuheista huolimatta nähdä laisinkaan villejä maskeerauksia, erikoistehosteita tai muita vastaavia tilpehtöörejä. Joku minua viisaampi voisikin sanoa, että mikäli mielii tällaisesta saada perinteisessä mielessä […]

Arvosteltu: 05.06.2019

Kommentit & Pisteytykset

Pelimies

Kertoo periaattessa saman tarinan kuin 10 vuotta myöhemmin julkaistu Ken Russellin The Devils, mutta vähemmän raflaavammin.

Eipä tässä ”kauhua” ollut, vaikka onkin genreksi mainittu ja muutenkin aika tylsä ja sekava pätkä, joka kaiken lisäksi tuntui loppuvan kuin seinään.

Tämä saa kyseenalaisen kunnian Bogadanovichin Targets-leffan ohella huonoin näkemäni leffa, jonka olen nähnyt Arkiston esittämänä.

(Nähty Kino Reginassa 35MM-filmiltä)

⭐️

varmuuskopio