Billy Elliot the Musical Live

Genret:
Alkuperäinen nimi:Billy Elliot the Musical
Valmistusvuosi:2014
Ei pisteytyksiä.

Menestyselokuvaan perustuva huippusuosittu musikaali valloittaa Suomen elokuvateatterit kautta maan tiistaina 7.10.!

Rakastettuun, Stephen Daldryn ohjaamaan Billy Elliot -elokuvaan perustuva musikaali on ihastuttanut yleisöjä ympäri maailmaa vuodesta 2005 asti. Musiikin on säveltänyt brittiläinen pop-musiikin ikoni Elton John. Kotinäyttämöllään Lontoon Victoria Palacessa Stephen Daldry on itse vastannut musikaaliversion ohjauksesta.

Billy Elliotin tarina sijoittuu 80-luvulle pohjoisenglantilaiseen pikkukaupunkiin, jota riepottelevat kaivostyöntyöläisten lakot. Isä haluaa 11-vuotiaan Billyn harrastavan nyrkkeilyä, mutta tämä haaveileekin salaa tanssijan urasta. Billyn unelma aiheuttaa myllerryksen niin kotioloissa kuin kyläläistenkin keskuudessa, ja muuttaa hänen elämänsä suunnan.

Billy Elliot the Musical on kerännyt jo yli 9,5 miljoonaa katsojaa eri ympäri maailmaa. Se on saanut yli 80 teatterialan palkintoa maailmanlaajuisesti, mukaan lukien alan arvostetuimmat tunnustukset, 10 Tony Awardia ja 5 Olivier Awardia.

Suomen elokuvateattereissa esitettävä versio on tallenne juhlanäytöksestä 28.9. Lontoon Victoria Palace –teatterista.

Esitykset valikoiduissa elokuvateattereissa vain 7.10.

Kommentit & Pisteytykset