Harry Potter -faniryhmä haluaa tehdä sarjan, johon J. K. Rowling ei luultavasti suostu

16.1.2022 23:18

Harry Potter -kertomuksen äiti, kirjailija J. K. Rowling on tunnetusti esittänyt kommentteja, jotka voi tulkita transfobisiksi. Nyt joukko Potter-faneja suunnittelee Rowlingin luomusten pohjalta sarjaa, johon halutaan mukaan laaja kirjo erilaisia näyttelijöitä. Rowlingilta ei kuitenkaan oikeudenomistajana luultavasti heru tälle minkäänlaista lupaa, jos häneltä sitä kysytään.

Fanituotannon takana on somepalvelu TikTokiin videoita tuottava Megan Mckelli. Uuden kertomuksen hahmogalleriassa ei ole mukana Harry Potteria, mutta tämän isä James kyllä. James Potterin rooliin tekijät hakevat nyt kulttuuritaustaltaan ei-valkoihoista näyttelijää, eli esim. aasialaista, latinoa, Lähi-Idästä tai Afrikasta peräisin olevaa henkilöä. Harry äidin osa on tarjolla muunsukupuoliselle tai ei-binääriselle näyttelijälle.

Näin Mckelli kuvailee tiiminsä kunnianhimoista tavoitetta:

– Meidän tähtäimessämme on heijastella [Harry Potter -]fanipohjan monimuotoisuutta rakastettujen hahmojen kautta, esitellen eri rotuja, sateenkaariväestöön liittyviä tarinakulkuja ja hahmoja erilaisten uskontojen piiristä.

Lähteet: MovieWeb, TikTok

Kuva: Warner Bros./Harry Potter ja puoliverinen prinssi, 2009