Ainakin kaksi Schwarzenegger-leffaa saamassa uusintakäsittelyn

13.10.2019 15:40

Toimintastara Arnold Schwarzenegger puhuu ajoittain toisesta jatko-osasta kasariklassikolleen Conan – barbaari. Näyttelijä olisi itse jo vuosia ollut kiinnostunut palaamaan Conanin pariin, mutta hahmon oikeuksia hallinnoivat ovat halunneet keskittyä nuoremman Conanin seikkailuihin. Schwarzeneggerin odottaessa sitkeästi vielä pääsevänsä tekemään elokuvaa 70-vuotiaasta pullistelijasankarista, tähden aiempia leffahittejä ollaan laittamassa uusiksi.

Jos monikaan scifin ystävä ei ollut vakuuttunut vuonna 2012 valmistuneesta Total Recallista, se ei jääne viimeiseksi yritykseksi kuvittaa alkujaan Philip K. Dickin kynästä syntynyttä tarinaa. Arnold Schwarzeneggerin tähdittämä 1990-luvun versiointi nauttii jo eräänlaista kulttistatusta, joten uusien tekijöiden rima on korkealla. Moni asia on vielä avoinna uuden leffan suhteen, sillä sen on raportoitu olevan vasta hyvin varhaisessa suunnitteluvaiheessa.

Vuonna 1993 valmistunut Last Action Hero, jossa Schwarzenegger nähtiin tosielämään valkokankaalta putkahtavana toimintasankarina, on niin ikään saamassa uuden käsittelyn. Vaikka tämä raina ei kuulukaan Schwarzeneggerin kehutuimpiin, myös se on syystä tai toisesta nostettu mukaan remake-keskusteluihin. Iso-Arskan korvaajasta ei leffan pääroolissa vielä ole tarkempaa tietoa, mutta esim. Dwayne Johnson tai Vin Diesel saattavat aiempien komediarooliensa perusteella olla vaihtoehtoina hänen suuriin saappaihinsa.

Lähteet: Cinemablend, We Got This Covered

Kuva: Columbia Pictures/ Last Action Hero, 1993