Se-ohjaaja härnää kauhufaneja erikoisversiolla

27.8.2019 14:17

Ensi viikon lopulla Suomessakin ensi-iltaan saapuva Se: Toinen luku tuo pahamaineisen Pennywise-klovnin takaisin Beverly Marshin, Bill Denbroughin ja muiden tuttujen hahmojen elämään. Leffasarjan aiempi osa tahoksi satoja miljoonia dollareita maailmanlaajuisesti, joten jatko-osa on ollut odotettu. Toisen luvun nähneet eivät kuitenkaan ole yksinomaan ylistäneet sitä.

Noin viikko sitten ensimmäiset reaktiot elokuvasta alkoivat levitä sosiaalisessa mediassa. Niissä Pennywisen toista tulemista luonnehdittiin jopa vuoden suurimmaksi pettymykseksi. Fanikunnan ei kuitenkaan pidä tästä lannistua.

Molemmat elokuvat ohjannut Andy Muschietti leikittelee ajatuksella leikata molemmista elokuvista aivan erityisen version. Hänen mukaansa sekä ensimmäisestä elokuvasta että sen jatko-osasta on jo suunniteltu ohjaajan omat, pidemmät leikkausversiot. Mutta ei siinä vielä kaikki – Muschietti haluaa yhdistää molemmat elokuvat yhdeksi.

– Asiasta pitää keskustella. Mutta minä ihan varmasti haluan tehdä version, jossa on vielä näkemätöntä materiaalia, Muschietti maalailee. Mikäli kaksi leffaa yhdistävä superversio päätyy levitykseen asti, sen katsominen taatusti vaatii istumalihaksia: sen pituus nimittäin lähentelee kuutta tuntia. Tämä leffa saattaisi kuitenkin olla lähempänä Stephen Kingin alkuperäistekstiä, mikä on omiaan nostamaan sen arvoa.

Lähteet: IndieWire, We Got This Covered

Kuva: Warner Bros./ It: Chapter Two, 2019