Matrix saa jatkoa, mutta miksi Laurence Fishburne ei ole ehkä mukana?

21.8.2019 17:15

Bullet Timen syntylähde, Matrix, tekee paluuta. Vuoden 1999 elokuvalle puuhataan nyt jälleen virallisesti jatkoa, eli jo neljättä osaa. Sen näyttelijäkaartiin ovat palaamassa tutut Keanu Reeves (Neo) ja Carrie-Anne Moss (Trinity). Leffasarjan kolmatta keskeistä hahmoa näytelleen Laurence Fishburnen paluusta Morpheukseksi ei kuitenkaan ole puhuttu julkisuudessa.

Alkuperäisistä tekijöistä neljännen Matrix-leffan pariin on tulossa myös Wachowskin ohjaajasisarusten toinen puolikas, Lana. Hän niin ikään käsikirjoittaa elokuvaa, jonka juonesta ei ole vielä paljastettu varsinaisesti mitään. We Got This Covered -sivusto on kuitenkin saanut vihiä, että uusi Matrix-raina olisi itse asiassa esiosa aiemmille sarjan elokuville.

Tämä seikka selittäisi sen, miksi Fishburnen (58 v.) ei ole vielä vahvistettu olevan mukana leffassa: Morpheukseksi kaivataan nuorempaa näyttelijää. Sitkeän huhun perusteella Michael B. Jordan (Black Panther) saattaa korvata hänet roolissa joko kokonaan tai osittain. Yleensä luotettavana pidetyn viihdemedia Varietyn toimittajan mukaan nuoren Morpheuksen etsintä on kuitenkin edelleen käynnissä.

Lähteet: The Wrap, We Got This Covered, Twitter

Kuva: Warner Bros./The Matrix, 1999