Mitä tuottajat sanovat Hellboy-näyttelijän äkillisestä lähdöstä?

29.8.2017 22:02

Uusi Hellboy-leffa Hellboy: Rise of the Blood Queen on tulossa, mutta tänään yksi sen näyttelijöistä jätti projektin kesken. Deadpoolissakin nähty britti Ed Skrein ilmoitti ykskantaan, ettei hän halua olla leffassa mukana. Syynä Skreinin päätökseen oli sosiaalisessa mediassa noussut äläkkä hänen roolittamisestaan ei-valkoihoisen hahmon osaan.

Majuri Ben Daimion etninen alkuperä ei ollut Skreinille hänen itsensä mukaan tiedossa ennen yleisön reaktiota. Elokuvan tuottajille Skreinin vetäytyminen oli harmi, mutta he ovat myös ilmaisseet ymmärrystä näyttelijän ratkaisulle.

– Ed tuli luoksemme ja oli hyvin vakavissaan tästä. Me tuemme hänen epäitsekästä päätöstään. Meidän tarkoituksemme ei ollut sivuuttaa autenttisuutta ja etnisyyttä koskevia asioita, ja pyrimmekin [nyt] löytämään rooliin henkilön, joka on lähempänä alkuperäistä hahmoa, Hellboyn tuotannosta vastaavan Lionsgate-yhtiön Larry Gordon ja Lloyd Levin viestivät.

Valkoihoisen Skreinin palkkaaminen aasialaista syntyperää olevan majurin osaan saattoi olla erikoinen idea. Toisaalta Hellboy itse on tunnetusti sarvipäinen ja punanahkainen demoni, ja häntä tulkitsee uudessa elokuvassa vahvasti maskeerattu valkoihoinen David Harbour.

Lähteet: ScreenRant, Deadline, CinemaBlend

Kuva: Dark Horse Comics