Oscar-voittaja menehtyi lentokoneturmassa

23.6.2015 07:24

Jälleen erään Hollywood-kuuluisuuden lentokone on pudonnut. Kahdella Oscarilla palkitun säveltäjä James Hornerin (Braveheart – taipumaton, Avatar) omistama kone iskeytyi maahan eilisaamuna Etelä-Kaliforniassa. Tuhoutuneen pikkukoneen jäämien lisäksi paikalta löydettiin sen pilotin ruumis. Päivitys 7.36: tuoreen tiedon mukaan menehtynyt oli Horner. Hän oli kuollessaan 61-vuotias.

James Horner, joka tunnettiin parhaiten Titanic-elokuvan tunnussävelmän luojana, sai urallaan lukuisia palkintoja ja elokuva-alan tunnustuksia. Kuten jokin aika sitten lento-onnettomuudessa ollut näyttelijä Harrison Ford, myös Horner lensi itse aktiivisesti. Maanantaina pudonnut kaksipaikkainen ja yksimoottorinen Tucano MK1 -kone ei ollut hänen ainoa lentokoneensa.

Hornerin perhe on parhaillaan matkalla Euroopassa, eikä hänen kontaktihenkilönään toiminut lakimies Jay Cooper onnistunut heti onnettomuuden jälkeen saamaan tietoa, missä säveltäjä itse oli. Lähelle Santa Barbaran kaupunkia tuntemattomasta syystä pudonnut pikkukone murskaantui iskussa pahoin ja sytytti paikalle palokunnan vaatineen tulipalon.

Lähteet: Variety, TMZ, TheWrap, E!

Kuva: Cinemusica