zcb

zcb

02.04.2018 klo 10:24

5. aalto

Samaa mieltä kuin muutkin kirjoittajat. Jotakuinkin katsottava elokuva, mutta alkoi kyllästyttämään, kun tarina ei edennyt mihinkään. Tarinan kerronnan tahdiltaan ennemmin sarjaan verrattava kuin elokuva. Tarina kokonaisuudessaan jäi todella mitättömäksi, eikä elokuvassa käytännössä tapahtunut mitään merkityksellistä alun jälkeen. Hahmot, ilmapiiri ja dialogi eivät olleet niin hyviä, että olisivat pitäneet mielenkiinnon yllä. Toimintaa oli hieman, mutta se ei ollut erityisen merkityksellistä.

05.09.2016 klo 11:18

Yöjuna Lissaboniin

Miellyttävä katselukokemus, joka ei ollut hitaasta temmostaan huolimatta yhtään tylsä. Tosin päähenkilön motiivit tuntuivat hieman päälle liimatulta, vaikka ihan hyvin niitä pohjustettiinkin.

Suosittelen ehdottomasti draaman ystäville.

15.07.2016 klo 14:13

Outolintu-sarja: Kapinallinen

En tienny tämän elokuvan olevan jatko-osa. Vaikutti aika sekavalta eri nimityksien takia, vaikka itse juoni oli kovin suoraviivainen ja ennalta-arvattava.

Elokuva ei kyllä säväyttänyt millään tasolla, mutta katsoin sen sentään loppuun. Tosin oli pakko siivota samalla, koska ei jaksanut vain istua ja katsoa tätä.

04.06.2016 klo 18:56

Legend

Enpä ole turhanpäiväisempää leffaa nähnyt sitten aikoihin. Elokuvassa ei tapahdu oikein mitään, eikä minua katsojana kiinnosta yhtään mitä tapahtuu. Toki tässä on hyvänä puolena se, että elokuvassa ei myöskään tapahdu mitään minua erityisesti ärsyttävää.

Mafialeffojen ystäville tätä voinee silti suositella, mutta todella mitäänsanomaton tekele ja olisi voinut jättää kokonaan tekemättä.

02.06.2016 klo 15:32

Splice

Ei lainkaan niin huono, kuin tähdet näyttivät. Mielestäni aika toimiva scifijännäri, vaikka olihan tämä turhan ennalta-arvattava ja hahmot jäivät aika sisällöttömiksi.

31.05.2016 klo 19:25

Alaston pelko

Ihan mielenkiintoinen elokuva, mutta ei tämä mitään erikoista esittänyt ainakaan nykypäivänä. Aikanaan varmaan ollut vähän omaperäisempi. Tuo varsinainen oikeusjuttu oli kyllä paikoin aika typerää.

Kannattaa kuitenkin ehdottomasti katsoa, koska kohtalaisen jännittävä, mutta silti tunnelmaltaan rentoa katsottavaa. Ei tuntunut pakkopullalta missään vaiheessa.

27.05.2016 klo 09:25

Repo Men - noutajat

Jos nautit mättöleffoista ja päälle liimatusta juonesta, niin tätä leffaa voi suositella. Jos haet puhuttelevaa tai edes mielenkiinnon säilyttävää elokuvaa, niin kannattaa ehdottomasti suunnata muualle.

Kaksi tuntia tällaista oli ehdottomasti liian paljon. Olisi pitänyt lopettaa katsominen jo ensimmäisen puolen tunnin jälkeen, kun näki, että ei tästä mitään tule.

26.05.2016 klo 19:30

10 Cloverfield Lane

Alku oli hyvä. Loppu taas vaihteeksi taattua Hollywoodia.

26.05.2016 klo 09:54

Gattaca

En ennakkoon katsonut millainen elokuva on kyseessä. Oletin tämän olevan paljon enemmän scifiä, jota se ei ollut oikeastaan lainkaan.

Elokuva oli hyvä, vaikka loppu meni vähän turhan teennäiseksi.

17.05.2016 klo 17:34

Ensimmäinen yhteys

Hyvä leffa, mutta sitä kyllä pilaa turha uskonnon tunkeminen mukaan ja aika lattea loppu. Onneksi tuo loppu on kuitenkin vain pieni osa elokuvaa, joten erittäin viihdyttävää katsottavaa.

13.04.2016 klo 11:36

Amyn jäljillä

Hyvä meininki, mutta ei mitään erikoista. Yksi niitä elokuvia, jotka on mukava katsoa, mutta jotka unohtaa nopeasti.

01.04.2016 klo 08:13

Get the Gringo

Pian leffan alettua varauduin puuduttavaan katselukokemukseen, joka on täynnä turhanpäiväisiä toimintakohtauksia. Ilokseni sain huomata, että elokuvaan tuli mukavasti sisältöä ja tarpeettomilta ja tarpeettoman pitkiltä mättökohtauksilta välttyi tätä elokuvaa katsoessa.

31.03.2016 klo 13:20

The Raid: Redemption

Leffa vaikutti alkuun mielenkiintoiselta, mutta paljastuikin pelkäksi tappelukohtaukseksi toisensa jälkeen. Todella tylsää katsottavaa ja nukahdin kaksi kertaa tätä katsoessani.

Jos et ole aivottoman toiminnan ystävä, niin en voi suositella. En ymmärrä yhtään elokuvan suosiota. Vaikka en olekaan toimintaelokuvien ystävä, niin olen katsonut paljon parempi toimintaelokuvia kuin tämä.

21.03.2016 klo 11:03

Koskemattomat

Ihan hyvä leffa, mutta ei tämä mielestäni mikään mestariteos ole. Leffan hyväntahtoisuus tuntuu paikoitellen päälle liimatulta.

15.03.2016 klo 00:18

Luokkakokous

Leffan alussa oli ihan hyvä fiilis. Loppua kohden tunnelma latistui ja juonikuviot latistuivat olemattomiksi, joten jäljelle jäi pelkästään kasa huonoja vitsejä. Kyllä tämän silti jaksoi vaivattomasti loppuun katsoa.

21.02.2016 klo 17:34

Creed: The Legacy of Rocky

Laittoi kyllä väkisin miettimään, että onko tämän elokuvan tarkoitus olla parodia. Tosin ovathan alkuperäiset elokuvatkin aika koomisia mahtipontisuudessaan.

Väkisin väännettyä draamaa ja kaikki kliseet vedetty tähän leffaan. Tätä pelkäsin ennakkoon ja sitä sain, mutta kyllähän tämä piti silti katsoa.

03.02.2016 klo 17:47

Sleeping with Other People

Erittäin perinteinen romanttinen komedia. Aivot narikkaan ja katsomaan.

01.02.2016 klo 22:53

The Hateful Eight

Taattua Tarantinoa, eikä pettänyt tällä kertaa. Leffassa oli loistava tunnelma ja tarina eteni sulavasti. Tiettyjen hahmojen toiminnan epäloogisuus kyllä jokseenkin ärsytti tässä leffassa, joten siksi en anna täysiä tähtiä.

Plussaa aina leffasta, joka onnistuu olemaan äärettömän mielenkiintoinen, vaikka tapahtuu käytännössä yhdessä tilassa.

25.01.2016 klo 18:12

The Grand Budapest Hotel

Hauska, tunnelmaltaan taianomainen ja kaunis elokuva. Ei tälle voi mielestäni antaa muuta kuin täydet viisi tähteä.

22.01.2016 klo 15:35

The Gift

Hyvä jännäri, joka pitää otteessaan läpi leffan. Ei tosin mitään kovin yllättävää tai erikoista paitsi se, että juoni pysyi maltillisempana kuin yleensä.

17.01.2016 klo 18:27

Pawn Sacrifice: Kohtalokas siirto

Elokuva Bobby Fischeristä Hollywoodin draamalla höystettynä. Ihan katsottava leffa, mutta ei mitään erityistä. Shakkia pelaavana ihmisenä aihetta käsittelevä elokuva piti tietenkin katsoa, mutta en usko, että sillä oli mitään merkitystä elokuvanautinnon kannalta pelaako itse shakkia vai ei.

Elokuva oli ihan katsottava, mutta ei mikään mestariteos. Shakkiaiheen takia puoli pistettä ylimääräistä.

12.01.2016 klo 18:40

Knock Knock

Mielestäni selvästi mainettaan parempi elokuva. Ei mitään erityistä, mutta ei myöskään mitään erityisen huonoa ehkä loppua lukuun ottamatta.

17.12.2015 klo 20:10

The Change-Up

Erittäin perinteinen komedia ja antaa aikalailla sitä mitä kuvaus ja kansikuva kertoo. Muutama typerä vitsi, jotka olisi voinut jättää pois, mutta muuten ihan toimiva komedia.

Ylimääräinen puolikas hyvistä näyttelijävalinnoista.

24.07.2015 klo 14:20

Ex Machina

Loistava elokuva, joka ei todellakaan ollut ennalta-arvattava, kuten aiempi kommentoija väitti. Mahdollisia juonia tässä elokuvassa oli lukuisia.

23.07.2015 klo 20:20

I Origins

Todella hieno elokuva pitkästä aikaa. Ainoa miinus elokuvassa oli jokseenkin väkisin väännetty ja kuolettavan tylsä uskonto vastaan tiede aihe, joka kyllä kuului aiheeseen.

Suosittelen oikeastaan kaikille, jotka eivät hae elokuvista ainoastaan huumoria tai mättöä.

18.04.2015 klo 10:21

Tieto

Aika siirappiseksihan elokuva meni loppua kohden, mutta ei se silti pilannut hyvin alkanutta elokuvaa. Paremmalla lopetuksella olisi voinut olla oikeinkin hyvä elokuva.

16.04.2015 klo 20:40

13. kerros

Aikanaan ollut varmasti hyvä elokuva. Nykyään näitä on tullut sen verran paljon, että aika keskivertoa.

22.03.2015 klo 19:44

Interstellar

Tämä elokuva hyötyy todella paljon siitä, että se on venytetty pitkäksi. Itse elokuva on alusta lähtien hieman sekava ja tuntuu kun siitä olisi jäänyt jotain kohtauksia välistä.

Loppu menee korkealentoiseksi ja aika siirappiseksi, mutta se toimii ihan hyvin.

Ei tällaiselle elokuvalle voi oikein antaa huonoa arvosanaa, koska olihan se hieno kokemus.

09.03.2015 klo 09:26

Birdman

Ihan hyvä elokuva. Viihdyttävä katsoessa, mutta ei onnistunut saamaan aikaan sitä pohdintaa elokuvan jälkeen, joka lopun ehkä oli tarkoitus jättää.

En ole katsonut muita oscar-ehdokkaita, joten vaikea arvioida voittiko oikea elokuva. Ei tämä elokuva huono ole, mutta ainakaan henkilökohtaiseksi klassikoksi siitä ei ole.

Tämä elokuva ei ole komedia sanan varsinaisessa merkityksessä, joten ei paras porukalla katsottava elokuva.

28.02.2015 klo 21:13

Kaameat pomot 2

Tässä elokuvassa on yritetty aivan liikaa. Ensimmäinen osa oli paljon parempaa komediaa, mutta kyllä tässäkin muutama hauska kohta oli.

Jos ensimmäisestä osasta tykkäsi niin kai tämäkin kannattanee katsoa.

25.02.2015 klo 17:14

These Final Hours

Loppua kohden alkoi tuntumaan, että kyseessä oli aika hyvä elokuva, vaikka elokuvan alku- ja keskivaiheilla ei niinkään.

Elokuva on mielestäni aika virheetön, mutta tylsä se on. Toki se on osittain hyvä asia tällaisessa elokuvassa, että ei keksitä liikaa sisältöä.

20.02.2015 klo 18:54

The Wolf of Wall Street

Tämä on näitä elokuvia, joita venytetään tarkoituksella pitkäksi, jolloin saadaan vaikutelma siitä, että kyseessä on todella ihmisen elämäntarina.

Toisin kuin Forrest Gumpissa, tässä tuo tekniikka ei toiminut kovin hyvin.

Elokuvan juoni ei ollut mitenkään omaperäinen. Samaa huumoria viljeltiin paljon etenkin elokuvan alkuosassa. Loppua kohden huumori astui sivuun ja elokuva muuttui enemmän draamaksi. Toinen puolikas oli ehdottomasti elokuvan parempaa antia.

Katsoessa pitkästyi, eikä elokuva onnistunut näyttämään mitään uutta. Elokuvassa oli toisaalta myös hyviä kohtauksia. Kokonaisuudessa hieman keskiverron yläpuolelle. Ei mielestäni hehkutuksensa arvoinen.

20.01.2015 klo 18:46

Naapurit

Mielestäni yllättävän hyvä komedia tähän genreen. Toki seassa oli myös huonoja juttuja, mutta hauskojakin kohtauksia oli. Kun esimerkiksi vertaa Seth Rogenin maailmanlopun elokuvaan niin tämä voitti aivan selkeästi.

06.01.2015 klo 10:34

Coherence

Todella hyvä elokuva. Eipä tästä oikein muuta viitsi sanoa, että ei paljasta liikaa.

Jos piditte tästä niin katsokaa myös

Spoileri: näytä

02.01.2015 klo 23:11

Locke

Todella laadukasta viihdettä. Koukutti niin kovaa, että harmitti kun elokuva viimein päättyi. Kuitenkin hyvä lopetus elokuvalle, joten en valita.

Pidän erittäin paljon elokuvista, jotka onnistuvat säilyttämään mielenkiintonsa, vaikka tapahtumia ei juurikaan ole.

Jos pidät rajatussa tilassa tapahtuvista elokuvista niin kannattaa katsoa ainakin seuraavat elokuvat:

Phone booth
Exam
Buried
127 hours
Cube
Rear Window
12 Angry Men

Varmasti monille tuttuja elokuvia, mutta ei ehkä jokaiselle.

07.12.2014 klo 10:16

Frank Millerin Sin City: A Dame to Kill For

Ajattelen elokuvaa kolmena tarinana:

1. Eva Green
2. Gordon
3. Alba

Mielestäni ensimmäinen tarina oli hyvä. Samoin toisen tarinan alku oli mielestäni toimiva. Toisen tarinan loppupuoli ei mielestäni ollut kovin mielenkiintoinen ja viimeinen tarina oli pakkopullaa.

Elokuva ei ollut huono, mutta ei tuonut mielestäni riittävästi uutta. Jos Roarkea piti käsitellä tässä elokuvassa niin sitä olisi pitänyt tehdä koko elokuvan ajan. Nyt tuntui, että loppuun juostiin vauhdilla ilman sen kummempia pohjustuksia. Ilmeisesti Gordonin tarina oli tarkoitettu sellaiseksi, mutta se epäonnistui tuomaan mielenkiintoa viimeiseen tarinaan.

Jos tekijät olisivat uskaltaneet poiketa enemmän alkuperäisen elokuvan juonesta (kuten ensimmäinen tarina teki) olisi elokuva ollut mielestäni parempi. Edellisen elokuvan väkisin tuominen mukaan ei yksinkertaisesti toiminut.

10.11.2014 klo 19:40

Chef

Elokuva ei seuraa aivan perinteistä tällaisten elokuvien rakennetta, joka on erittäin hyvä asia. Alkuun todella hyvin koukuttava elokuva ja ote pysyy lähes loppuun asti.

Suurin miinus tulee siitä, että ei voi välttyä ajatukselta, että tämä on twitterin mainoselokuva.

15.08.2014 klo 09:39

Jackie Brown

Huijari huijaa huijaria huijaamaan huijaria huijaamaan huijaria huijaamaan itseään.

Tuossa on elokuvan juoni tiivistettynä. Tähän työnnettiin aivan liikaa juonenkäänteitä. Selvästi huomaa kuinka tämä elokuva on pohjana niin monelle muulle elokuvalle, eikä välttämättä pelkästään hyvässä mielessä.

Pulp fictionin henki, mutta suoritus jää ontumaan. Ihan miellyttävä pätkä ja hauskoja hahmoja, mutta eipä tämä mikään huipputeos ole.

15.08.2014 klo 09:34

Pandorum

Loistava juoni, mutta elokuvasta on tehty liian toimintapainotteinen kun olisi pitänyt pysyttäytyä jännityksessä. Tämä elokuva on hyvä esimerkki elokuvasta, jonka toiminta tekee tylsäksi. Pandorumissa oli kyllä potentiaalia yhdeksi parhaimmista scifi-elokuvista, joten tällainen suoritus oli harmillinen.

15.08.2014 klo 09:29

Sphere - Vieras tulevaisuudesta

Aliarvostettu elokuva. Hyvää näytteliä, hyvä juoni ja toteutuskin on hyvä. Ymmärrän toki, että leffan vähäiset tapahtumat ja tärkeimmän pelkkä pintaraapaisu jäävät harmittamaan monta, mutta parempi näin päin kuin pilata elokuva liialla selittämisellä.

Elokuvan loppu sopii loistavasti tähän elokuvan luomaan luopumisen tunteeseen.

Voisin antaa täydet, mutta paikoin en pitänyt dialogista ja elokuva menettää hieman otettaan loppua kohden.

06.08.2014 klo 23:55

The Happening

Surkea leffa, mutta pari tähteä ansaitsee siitä, että surkeasta juonesta huolimatta jännitys oli aika hyvää. Ei tarvittu säikyttää perässä juoksevilla murhaajilla ja elokuva oli silti jännittävä. Toki jännitys jäi pahasti tahattoman komiikan jalkoihin suurilta osin.

24.06.2014 klo 11:38

2001: Avaruusseikkailu

Yritetty tehdä kovin taiteellista elokuvaa ja ehkä siinä onkin onnistuttu. Toki elokuva on näyttävä ottaen huomioon, että milloin se on tehty. Katsoin kuitenkin elokuvan nyt ensimmäistä kertaa enkä pitänyt sitä kovinkaan mielenkiintoisena. Alussa ja lopussa pitkät kohdat, joissa ei tapahdu varsinaisesti mitään. Kelasin nuo kohdat osittain ja silti mikään ei näyttänyt välillä liikkuvan ruudulla.

Keskivaiheilla elokuva oli mielestäni ihan hyvä, mutta pidin sitä kovin irrallisena alun ja lopun kanssa. Mielestäni yliarvostettu elokuva, vaikka sinäänsä kyllä ymmärrän, että miksi moni voi tykätä tästä elokuvasta. Kyllähän se tuntuu suurelta elokuvalta.

22.06.2014 klo 18:15

Win Win

Mielestäni tämä oli kyllä enemminkin draama kuin komedia. Toki tässä huumoriakin oli, mutta se oltiin jätetty lähes täysin yhden henkilön harteille. Huumori ei ollut kovinkaan hauskaa.

Draamapuoli oli ihan ok, mutta elokuvassa ei ollut mitään omaperäistä ja samat asiat nähty moneen kertaan.

Aika mitäänsanomaton draamakomedia, mutta kannattaa katsoa jos tykkää tämän tyylisistä elokuvista.

09.06.2014 klo 19:09

Leijonasydän

Aika vaisuksi jäi minusta. Merkittäviä henkilöitä oli vähän ja tapahtumia oli vähän. Aihetta on käsitelty niin paljon amerikkalaisissa elokuvissa ja se on tehty niin paljon paremmin, että eipä tästä mitään jäänyt juurikaan käteen. Huumorikaan ei ollut kovin kummoista.

Ihan viihdyttävä elokuva kuitenkin ja ei nyt varsinaisesti mitään huonoakaa, joten keskinkertainen arvosana.

07.06.2014 klo 21:23

13 Sins

Alkuun todella hyvä elokuva, mutta pienet typeryydet ja loppu pilasivat kohtalaisen paljon. Harmi, koska tähän ei olisi mielestäni tarvinnut mennä. Elokuva oli jännittävä ja ehdottoman koukuttava. Suosittelen kaikille jännityksen ystäville, mutta aivot narikkaan lopun kohdalla.

06.06.2014 klo 20:31

Rat King

Nähtävästi ihmisillä ei taas ole mitään hajua mikä on hyvä elokuva. Ehdottomasti yksi parhaimpia ja omaperäisimpiä suomalaisia elokuvia pitkään aikaan. Omaperäinen nimenomaan verrattuna aiempaan suomalaiseen tuotantoon.

Eihän elokuva täydellinen ollut, mutta paljon lähempänä sitä kuin yksikään suomalainen elokuva, jonka olen katsonut pitkään aikaan. Ei ehkä täysien tähtien arvoinen elokuva, mutta suomalaisena elokuvana ansaitsee mielestäni sen.

29.04.2014 klo 20:53

Yön ritari

Toista kertaa yritän katsoa tätä elokuvaa ja nyt on taas pausella kun ei yksinkertaisesti jaksa katsoa. En tiedä pitäisikö minun katsoa ensin Batman Begins (jonka olen katsonut aikoja sitten), mutta juoni on todella sekava. Tuntuu, että mitään varsinaista pääjuonta ei edes ole, vaan elokuva kasaantuu pienistä juonista, jotka alkavat ja loppuvat. Yhden loppuessa mielenkiinto katoaa.

Hyppivä juoni vaatii keskittymistä, mutta elokuva on niin pitkä ja siinä on puuduttavia toimintakohtauksia, jolloin mielenkiinto menee väkisin muihin asioihin. En ymmärrä motiivia tehdä elokuvasta näin pitkä. Esimerkiksi Forrest Gump on pitkä syystä. Se on kuvaus ihmisen elämästä, jolloin pitkä kesto luo siihen syvyyttä. Tässä elokuvassa pituus on ainoastaan tylsää ja elokuvasta olisi mielestäni voinut helposti ottaa tunnin pois ja jättää turhia juonenkäänteitä pois. Aiempi mielipiteeni elokuvasta säilynee tämänkin katselukerran jälkeen.

Selvästi yliarvostetuin elokuva lähivuosina, jossa ainoa hyvä asia on Jokeri. Tosin Jokeri on ollut aina Batmanin suola, joten kunniaa ei voi antaa muuta kuin näyttelijälle, joka tuo hahmon ihan hyvin esiin.

21.04.2014 klo 16:08

Jeff, Who Lives at Home

Todella hyvää komediaa ja draamaa. Elokuva on lyhyt, mutta siihen saatiin mahtumaan paljon. En todellakaan voi ymmärtää elokuvan IMDB arvosanaa 6.5/10. Kyseessä selvästi yksi parhaita ja erilaisia komedioita pitkään aikaan.

Selvästi ihmiset eivät ymmärrä mikä on hyvää ja mikä huonoa.

13.04.2014 klo 17:00

The Best Offer

Todella hieno ja mielenkiintoinen elokuva. Saanut hyvän vastaanoton, mutta uskon, että elokuva tulee saamaan ansaitsemansa arvostuksen vasta myöhemmin.

Hienoa draamaa ja näyttelyä. Pitkästä kestostaan ja vähäisistä tapahtumistaan huolimatta elokuva ei ollut tylsä.

Mielestäni vuoden 2013 paras elokuva ja IMDB:n 10 parhaan elokuvan listalla olisi useampikin elokuva, joka mielestäni tulisi helposti tämän syrjäyttämäksi.

01.04.2014 klo 16:21

Rautakaupunki

Mielestäni aliarvostettu elokuva. Moni sanoo, että elokuva oli liian hidas ja pitkä. Alku oli hidas, mutta se ei ollut missään vaiheessa tylsä. Siinä on selvä ero. Tarinaa pohjustetaan pitkään ennen kuin mitään varsinaisesti tapahtuu, jolloin hahmoihin on helpompi samaistua. Elokuvassa ei myöskään mitään yliampuvaa mättöä tai väkisin väännettyä draamaa, kuten tällaisissa elokuvissa usein on. Mielestäni kuvaus oli realistinen.

Juoni ei ole omaperäinen, mutta koska toteutus on selvästi keskivertoa parempi niin annan elokuvalle neljä tähteä.

Edellinen sivu | 1 2 3 | Seuraava sivu