rafaovicristiano

rafaovicristiano

TOP-5 Tippa linssiin

The Straight Story (1999)

Elokuvan alkukohtaus on kuin mistä tahansa Lynchin leffasta, mutta lopputulos onkin jotain erilaista, maanläheisempää kuin ohjaajalta yleensä. Kertomus on käsittämättömän kaunis ja herättää upeita tunteita. Fransworthin suoritus on yksinkertaisesti täydellinen. Suosittelen.

The Straight Story rating 4,28

Elefanttimies (1980)

Yksi kaikkien aikojen parhaista leffoista. Hyvin koskettava leffa ajattomasta aiheesta. Lynchin top-kolmeen mahtuva leffa, jossa Hopkins tekee loistavan roolisuorituksen. Myös musiikki ja mustavalkoisuus toimii erityisen tunnelman luojana.

Elefanttimies rating 4,34

Tulikärpästen hauta rating 4,31

WALL·E (2008)

Käsittämätöntä. Elokuvassa on kyllä vähän kliseisyyttä, mutta se ei merkitse p**kaakaan, sillä elokuva on sitä ennen jo sympaattisuutensa voimin karannut täydellisesti lapasesta, positiivisessa mielessä. Herkistyminen on niin kokonaisvaltaista, että leffan jokaikinen kohtaus tuntuu hienolta. Vettä heitetään kiukaalle jatkuvasti ja ainutlaatuinen on fiilis kun yrittää tunteidensa kanssa perässä pysyä.Animet eivät kauas jää, mutta sanoisin että sympatiapisteiden voimin tämä kirii parhaaksi animaatioksi.

WALL·E rating 4,01

Short Term 12 (2013)