pökkelö

Ring rating 3,47

Tappajahai (1975)

Legenda. Jatko-osat täyttä kuraa.4/5

Tappajahai rating 4,11

28 päivää myöhemmin (2002)

Kyllähän tämä niitä parhaimpia zombileffoja oli.4/5

Paras Saw. Keskivaiheilla alkaa kyllästyttää, mutta loppu on mainio.4/5

Saw rating 4,09

The Descent - Loukussa rating 3,63

Pan's Labyrinth (2006)

Vaikkei fantasiaelokuvat kiinnostaisikaan, tässä on jotakin puoleensavetävää. Uskomaton tunnelma.4,5/5

Pan's Labyrinth rating 3,89

28 viikkoa myöhemmin (2007)

Ihan yhtä hyvä kuin ensimmäinenkin, mutta loistavaa ei tällaisesta zombie-elokuvasta kyllä kovin helposti saa.4/5

28 viikkoa myöhemmin rating 3,57

Vacancy (2007)

Vaikuttaa pienen budjetin leffalta, jollaiset yleensä pettävät pahasti, mutta yllätys oli aikamoinen. Elokuva pitää otteessaan koko ajan, ja aihekin on mielenkiintoinen. Aivan liian vähälle huomiolle jäänyt.4,5/5

Vacancy rating 3,02

1408 (2007)

Todella hyvä ja mielenkiintoine elokuva.4/5

1408 rating 3,12

The Mist - Usva (2007)

Todella mielenkiintoinen leffa. Tämä fanaatikko-nainen on yksi ärsyttävimpiä leffahahmoja, mutta tämä on elokuvan ansio, ei heikkous. Ei mene missään vaiheessa yli ja muutu päättömäksi mätöksi niin kuin moni muu samantapainen leffa. Kaikin puolin parhaimpia elokuvakokemuksia pitkään aikaan.4,5/5

The Mist - Usva rating 3,51

[Rec] (2007)

Piti otteessaan monessa kohtaa, mutta omaperäisyyttä ei ollut ainakaan liikaa. Kuvaustavassa on hyvät ja huonot puolensa, tässä se toimi suurimmassa osassa elokuvaa. Olihan tämä positiivinen kokemus kauhuleffojen joukossa.4/5

[Rec] rating 3,57

Eden Lake (2008)

Ahdistava ja tunteita herättävä elokuva, joka kyllä sortuu liioitteluun. Ehkä joku tykkää ns. shokkielokuvista, mutta tässä olisi ollut ainekset täydelliseen elokuvaan kevyempänä ja (normaali)katsojaa tyydyttävämpänä leffana.4/5

Eden Lake rating 3,45

Drag Me to Hell (2009)

Alusta asti mukaansatempaava meininki, vaikka juonikuviot voikin helposti arvata heti ensimmäisen kohtauksen jälkeen. Aluksi tunnelma on mukavan ahdistava ja näyttää siltä, ettei peruskauhuleffoille ominaisiin naurettaviin ylilyönteihin sorruta. No, tässä mennään siinä rajoilla. Silti pitkästä aikaa viihdyttävä kauhuleffa, jota voi katsoa melko vakavalla naamallakin.4/5

Drag Me to Hell rating 3,16