ozzzku

ozzzku

19.06.2011 klo 00:01

Disaster Movie

Olihan se pakko katsoa, Paskin movie ikinä? kyllä, paskin leffa ikinä. Epic movien jälkeen ajattelin että tästä ei voi vajota enää alemmaksi. Olin väärässä, pahasti väärässä... Elokuvan voi tiivistää yhteen sanaa, vaikkakin niitä löytää monia :D
Sähläys! (ei hyvässä mielessä) liikaa haukuttavaa, ei jaksa tuon enempää...

18.06.2011 klo 23:57

An American Haunting

Haha olipa avuton elokuva. Elokuva säikäyttää pari kertaa ja naurattaa vielä enemmän. Alussa on kenties paha enteinen tunnelma, mutta se loppuu siihen kun paha demoni tulee läksyttämään perhettä joka on tehnyt hirvittävää syntiä! En spoilaa elokuvan tapahtumia vaikka onhan se periaatteessa ihan sama. Loppuratkaisu oli hyvä, etten sanoisi loistava. Se oli yllättävää.

18.06.2011 klo 23:53

X-Men: First Class

Ei ole ensimmäinen kerta kun sarjakuva sankarin/sankareiden tarina halutaan aloittaa aivan alusta. Sunnitelma ei pettänyt tälläkään kertaa. Itseasiassa x-men first class on paras x-men leffa ikinä! Kaikki näyttelijät sopivat rooliinsa loistavasti ja käsikirjoitus on loistava(vaikka on varmaan otettu sarjakuvasta, en tiedä) Jopa Hugh Jackman sai pienen roolin elokuvassa joka on kenties yksi hauskimmista kohtauksista ikinä. Elokuvassa toimii kaikki toiminta,huumori ja draama. En menisi muuttamaan mitään.

15.06.2011 klo 23:38

Antichrist

Pakko aluksi myöntää etten tajunnut kaikkea mitä elokuvassa tapahtui johtuen tekstityksien puutteesta. Näyttelijät mumisivat vielä sen verran että joistain keskusteluista en saanut selvää, mutta asiaan. Antichrist oli taas vaihteeksi todella ahdistava,taiteellinen(moderni) ja visuaalisesti todella tyylikäs. Charlotte Gainsbourg ja Willem Dafoe tekivät todella hienon roolisuorituksen vielä kaikenpäälle, mutta mistä vielä kiikastaa. Pääsyy oli kenties se että eihän sitä nyt selväjärkinen halua katsoa sukupuoli elimien leikkelemistä ja hakkaamista! Koko elokuvassa oli vielä yllä kokoajan pahaenteinen tunnelma joka ei tehnyt katselusta kovin mieluisaa. Eikö elokuvan katsomisen pitäisi olla mukavaa? Olen kauhuelokuvien suurin fani ja yritän aina etsiä pelottavampaa tai ahdistavampaa elokuvaa, mutta tämä oli pelkää piinaa! Jotkut varmastivat löytävät tästä elokuvasta hyviä vertauskuvia, taiteellisia hienouksia, mutta minä en :D pitääpä silti katsoa lisää larsin elokuvia koska ei tämäkään mikään huono ollut. Ainoa vika oli ainoastaan juonessa. Liian epämiellyttävä kokemus.

13.06.2011 klo 23:47

Perikato

Aina välillä tulee vastaan elokuvia jotka jähmettävät hetkeksi katsomisen jälkeen. Pistävät miettimään. Perikato on todella ahdistava elokuva jota ei pystynyt kunnolla ajattelemaan elokuvana. Se oli kuin katsoisi dokumenttia. Tämä todistaa kuinka aito elokuva oli. Pituus saattaa häiritä joitakin, mutta mielenkiintoni kasvoi mitä lähemmäksi loppu tuli. Tätä hienompaa sota elokuvaa ei varmasti tulla koskaan tekemään.

30.05.2011 klo 21:08

Rambo

Syltty senkin vanha ketku :D . Paluu rambon jurille! draamaa ja toimintaa juuri sopivassa suhteessa. Onhan tämä myös ylivoimaisesti raa'in rambo ikinä joka ei todellakaan ole miinus (sairas pieni mieli) En sano että tämä olisi yhtä hyvä kuin ensimmäinen rambo, mutta onko yksikään vanha toimintasankari tehnyt yhtä hyvää comebackia? Ainoa virhe jonka syltty teki on se että hän tekee expendables 2 ja 3 vaikka hänen olisi pitänyt tehdä rambo 5.

30.05.2011 klo 21:03

Rambo - taistelija 3

Mitä pitäisi sanoa? Surkein rambo ikinä, ylipitkä elokuva, surkeita näyttelijöitä, kliseinen juoni, liian vähän actionia. Nämä kaikki pätee ja en onnistu löytämään mitää hyvää tästä elokuvasta paitsi itse syltyn. Ja onko syltty, toiminta ja vanha kunnon eversti trautman todella ansainneet 3 tähteä? Ei, jos elokuvan nimi ei olisi rambo elokuva olisi ansainnut kolme tähteä, mutta tämän elokuvan takia kukaan ei voi ottaa ramboja vakavasti. Silti suosittelen ostamaan rambo boksin, kuten itse tein muiden kovasta vastustamisesta huolimatta. Kyllä tämän elokuvan parissa rambo fanit viihtyy.

30.05.2011 klo 20:56

Rambo - taistelija 2

Tässä elokuvassa draama ei ollut enää se kantava osuus :D . Rambo 2 on todella hyvä toimintapläjäys josta ei puutu ammuntaa, räjähdyksiä ja monia kasoja ruumiita. Rambon tapot raivostumisen jälkeen vetävät vertoja jopa jasonin tapoille. vaikka en itse tykkääkkään tästä sanonnasta, Perus aivot narikkaan elokuva.

30.05.2011 klo 20:51

Taistelija

Ensimmäinen Rambo elokuva on todella aliarvostettu klasikko. kun kysytään mielipiteitä ramboista sanotaan yleensä perus toiminta leffoja. Rambo 1 on enemmän kuin vain pelkkä toimintaelokuva. Itseasiassa pitäisin ramboa yhtä paljon väkevänä draamana kuin tiukkana toiminta elokuvana. Sylvester Stallonen ylivoimaisesti paras roolisuoritus.

29.05.2011 klo 12:29

Tropic Thunder

Erinomainen parodia (lähinnä vietnam) sota-elokuvista joka on hyvä toimintapläjäys ja varma naurupommi. Elokuva ei sorru liiaksi kliseisiin, mutta niiltä ei voi myöskään välttyä. Näyttelijäkaarti on ihmeen hyvä. Jokainen suoritus on loistava ja varsinkin robert downey jr. Ainoastaan elokuvassa suunnattomasti ärsytti silmälasipäisen tyypin kannustuspuhe. MIKSI PITÄÄ AINA OLLA KANNUSTUSPUHE?! Tilanne on aina kiusallinen,kliseinen ja jostain syystä se aina toimii. Silti Viihdyttävä toimintakomedia.

29.05.2011 klo 12:22

Täältä tullaan elämä!

Loistava kuvaus 80-luvun nuorisosta josta huomaa että mikään ei ole periaattessa muuttunut. Huomaa että elokuvassa on paljon ensikertalaisia näyttelijöitä jossa on mukana lahjakkuuksia ja amatöörejä. Dokumenttimainen elokuva joka on hieman hidastempoinen, mutta pitää ottessaan traagiseen loppuun saakka. Paikat ja kuvaus on täydellistä.

28.05.2011 klo 22:49

Rautaristi

Taattua Peckinpahin työtä! Väkivaltaa, hienoa draamaa ja huumoria. Yksi parhaista Peckinpaheista ja kenties yksi parhaista sotaelokuvista. Ainoa miinus näyttelijäkaartista joihin ei voi suhtautua kuin natseihin.Kaikki heistä ovat niin perus amerikkalaisia :D

28.05.2011 klo 22:40

House of 1000 Corpses

Rob zombien ensi ohjaus on ehkä hieman amatöörimäinen. elokuva kiikkuu a ja b luokan elokuvien välillä, mutta ei se koko elokuvaa pilaa. Jännä kauhuelokuva jossa hahmot joihin sisäistyy on elokuvan pahikset. Koko elokuvan ajan toivoo vain näkevänsä kuuluisan Dr. Satanin.(pieni pettymys)Silti loistavaa viihdettä jossa saa nauraa ja jännittää.

28.05.2011 klo 22:36

Haudattu

(SPOILER VAROITUS KERTOO LOPPURATKAISUN) Epätoivo siinäpä vasta iloinen asia. Pakko myöntää että ahdistavat ja synkästi loppuvat elokuvat alkavat kyllästyttämään. Ei ole enää radikaalia tappaa päähenkilöä ellei sitä tee todella synkällä tavalla. Tässä se tuli. Ehkä masentavin elokuva jonka olen katsonut. Nerokas ja hyvä trilleri, mutta lopetus on niin masentava. Elokuva ei menetä otettaan missään vaiheessa ja se sisältää loistavia juonenkäänteitä, mutta yleisen masentavuuden vuoksi elokuva kyllä putoaa yhdellä tähdellä. Älkää iniskö, koska kyllä jokainen selväjärkinen toivoi hänen selviytyvän. Ehkä elokuva oli pelkkä loistava kertomus itsekkyydestä, mutta silti olisin kaivannut pientä toivoa.

11.05.2011 klo 23:27

Annie Hall

Onpa mukavaa kun on nähnyt monia woody allenin mestariteoksia ja sen jälkeen katsoo parhaimman niistä kaikista. Todella hauska ja koskettava elokuva. Susittelen säästelemään tätä viimeiseksi woody allen leffaksi jonka kattoo jotta tajuaa kuinka hyvä se todella on.

11.05.2011 klo 23:22

The Descent - Loukussa 2

yllättävä veto. 2000 luvun kauhuelokuvan jatko-osa joka on melkein yhtä hyvä kuin ykkönen? tätä ei osannut odottaa. ahdistavuudessa elokuva ei yllä millään ykkösen tasolle, mutta elokuvana jotkut asiat ollaan hoidettu jopa paremmin. suosittelen lämpimästi.

11.05.2011 klo 23:19

Kuolleiden valtakunta

George a romeron paluu zombileffoihin ja kuten odottaa saattaa elokuva ei yllä lähellekkään kahta ensimmäistä. zombit ovat kehittyneet alusta alkaen ja aletaan mennä ehkä vähän yli tässä hommassa. tykkään kaikkein enniten perinteisistä zombeista jotka ovat kömpelöitä ja tyhmiä, mutta osaavat ajatella eläimellisillä vaistoilla. Yksikään pääosanesittäjistä ei iskenyt paitsi pääpahiksen one linerit olivat typeryydessään loistavia. perus perjantai leffa.

01.05.2011 klo 22:52

Hannah ja sisaret

Woody allenin klassikon aloittaessaan voi olla jo varma että tulee viihtymään. eikä pettänyt tälläkään kertaa. Roolisuoritukset olivat loistavia varsinkin michael cainen joka veti yllätävän vedon. Erillaisen roolin joka saa todella ymmärtämään kuinka lahjakas mies todella on. woody allenin hahmo ei ollut tälläkertaa niin suuressa osassa joka ei haitannut, mutta alussa tuntui vain turhalta lisäykseltä joka toi hauskuuden mukaan elokuvaan, mutta hauskimmat kohdat elokuvasta nähtiin jossa allen esiintyi itse. Melko synkkäkin elokuva aika ajoin ja olisi ollut kiinnostava nähdä synkkä loppu jota allen aluksi suunnitteli.

27.04.2011 klo 23:16

Lyhyt elokuva tappamisesta

Viides osa kieslowskin kymmenen käskyä sarjasta jonka perusteella pitää katsoa loputkin. Elokuva alkaa masentavasta lähiöstä jossa näytetään kolmen ihmisen elämää. Taksikuski joka inhoaa eläimiä ja on täydellinen mulkku(hieno roolisuoritus.)asianajaja joka alussa osoittaa lapsenomaista innostusta, mutta lopussa ei voi käsittää vankilan armottomuutta. Viimeisenä 20 vuotias uhmakas nuori mies joka syyllistyy murhaan ja muuttuu lopussa pelokkaaksi, viattomaksi lapseksi joka ei pysty kohtaamaan kuolemaa. Elokuva rakentuu upeasti murhaa kohden pitäen samalla tiettyä ajatusta yllä. Jos pieninkin asia olisi tapahtunut erillailla murhaa ei olisi tapahtunut. Tämän tietäessään elokuvaa katsoo inhottavalla avuttomuudeella ettei pysty estämään kolmen ihmisen elämää menemästä pilalle

26.04.2011 klo 21:54

Ystävät hämärän jälkeen

Vampyyrit on muotia. Ne ovat 2000 luvun helpointa rahastusta ja on vaikea ymmärtää miksi juuri nyt. Joukossa on Mestariteoksia, mutta myös täydellisiä floppeja. Esim True Blood kenties paras koskaan tehty tv sarja, mutta esim twilight? ei siitä sen enempää. ystävät hämärän jälkeen on täysi-verinen kauhu elokuva vaikka siitä ollaan muuta väitetty. Todella koskettava, ahdistava, mutta todella kaunis elokuva. Käsittelee hienosti synkkiäkin aiheita esim. Koulukiusaus, yksinäisyys, Kosto. Kuinka vampyyri aiheesta saa näin realistisen? Suomalaiset eivät voi muuta kuin katsoa ja kadehtia.

26.04.2011 klo 17:24

Paahde

Olipa nopeasti etenevä lasten leffa jossa jokainen hetki vedetään jotenkin yli. En pitänyt yhdestäkään näyttelijästä paitsi ehkä pääosasta jolla oli koko ajan mitä vittua?!?!? ilme. Juoni ei ollut huono, mutta huonosti toteutettu johon ei saada minkäänlaista draamaa. Vain kliseitä toisensa perään.

26.04.2011 klo 17:20

Machete

Nyt se tuli. toimintaelokuvien tapaus. Kauniita naisia, Paljon huumoria ja helvetin isoja veitsiä ja aseita. Roolisuoritukset ovat loistavia joista danny trejoa ei varmaan tarvitse erityisesti ruveta hehkuttamaan joka on tietysti loistava. jessica albasta tykkäsin myös vaikka lopun auton katolla pidetty puhe oli ehkä hieman liian kiusallinen. Elokuvassa käsitellään myös hienosti Meksikon ja amerikan välistä rajaa. Loistavaa satiiriakin sisältävä leffa joka saa lopulta tajuamaan kuinka expendables olisi pitänyt tehdä.

26.04.2011 klo 17:12

Rajaton

Perjantai-illan leffa valittu. Ei pitkä, ei liian vaikea tajuta, nopea tempoinen, hyviä näyttelijöitä ja hieman erikoisempi juoni takaa tästä jopa hieman erillaisen perjantai leffan. bradley cooper vetää jopa normaalia paremman suorituksen, mutta robert de niro jää todella etäiseksi. idea oli kiva ja loppu hauskan moraaliton. erittäin viihdyttävä, mutta pettymys ideaan ja alkuun nähden.

25.04.2011 klo 22:20

Perhonen lasikuvussa

Alun perusteella voisi odottaa elokuva maailman tapausta. Tarina jota ei voisi uskoa todeksi on aluksi masentava, edetessään toivoa herättävä ja lopuksi kaunis. Menneisyys ja unet ovat suoraan sanottuna tylsiä, mutta tarinan kannalta oleellisia. Hieno elokuva jossa Mathieu Amalric vetää hillityn, loistavan suorituksen

25.04.2011 klo 22:14

Day of the Dead

Iso lasku kahdesta edellisestä mestariteoksesta. Elokuvassa on alussa niin kasari meininki ettei siihen osaa suhtautua tosissaan. Ihmiset elävät maanalaisissa luolissa joka on todella tylsä ympäristö zombi elokuvalle. Päähenkilöt vetävät kaikki hieman yli ja jotkut heistä ärsyttävätkin, mutta on elokuvassa hyviäkin puolia. NOTLD zombit olivat idiootteja, mutta todella realistisia. DOTD zombit alkoivat hieman oppimaan ja muistamaan, mutta yhä idiootteja. Tässä kohtaa tuli elokuvan paras anti. BUB zombi joka on älykäs. Bub on sympaattinen, hauska ja badass jonka suorituksen howard sherman vetää loistavasti. toinen elokuvan hyvistä puolista on tohtori joka tutkii zombeja. Aluksi älykkään oloinen, mutta syyllistyy hirmutekoihin ja on hullu-psykopaatti. Kolmas ja viimeinen elokuvan hyvistä puolista on Kapteeni rhodes. Yliampuva, julma ja kaamean lopun saava henkilö joka vielä lopun kohdatessaan osoittaa olevansa baddest motherfucker jonka olet ikinä tavannut. elokuvan loppu on (korjaus) loistava. kolmesta hyvästä tekijästä ja kelpo zombi mätöstä elokuva tähtensä ansaitsi.

25.04.2011 klo 21:59

Dawn of the Dead

Elokuva hyppää suoraan toiminnan keskelle ja ei anna katsojalle aikaa pysähtyä miettimään mitä tapahtui. Elokuva alkaa esittelemään pää-henkilöitä joista kaikki ovat mielenkiintoisia ja kaikki vetävät hyvän suorituksen. Joukko etenee ostoskeskukseen ja alkavat elämään amerikkalaista unelmaa tyhjennettyään paikan zombeista. Elokuva on aika brutaali ja jotkut teurastukset näyttävät oikeasti raa´oilta. Joukko vähenee huolimattomuuden takia ja saa vihollisikseen muitakin kuin zombeja. katsoin directors cutin ja siitä saattaa johtua mooottoripyöräjengin kohtauksen pitkäveteisyys. Loppu on yllätäen melko onnellinen. Elokuva on hauska, pelottava, mutta ehkä hieman liian pitkä. Jatkaa loistavaa kauhuelokuva sarjaa.

25.04.2011 klo 21:51

Night of the Living Dead

Loistava elokuva joka on yhtiä parhaimpia kauhu elokuvia joita ollaan tehty. elokuva on oikeasti pelottava ja on varmaan ainoa jossa ei heitetä läppää ja osoitetaan että nyt on tosi kyseessä. Elokuvan piina loppuu synkästi ja on avaus loistavalle elokuva-sarjalle.(trilogy of the dead)

18.04.2011 klo 15:21

Varjoja paratiisissa

Kuka ei voisi rakastaa Aki kaurismäen tyylikästä ilmeetöntätyyliä jonka suorittamisessa Matti pellonpää on mestari? Todella todentuntuinen rakkaustarina jossa ei ole mitään ylidramaattista vain karua todellisuuta joka saa silti hienon lopun. Päihittää helposti minkä tahansa Hollywoodin hömppä elokuvan.

18.04.2011 klo 15:18

Alaston satama

Olipa yllätys. En ollut kuulut elokuvasta muutakuin nimen ja että se on klasikko. Lähdin elokuvaa katsomaan pienellä epävarmuudentunteella johtuen ylistämisestä, casablanca fiiliksestä ja iästä, mutta ensi minuutteilla elokuva saa mukaansa. Marlon brandon hyvä roolisuoritus josta tulee mieleen rocky. Joissakin kohti ehkä hieman ylidramaattisia elkeitä ja elokuvasta meinasi loppua mielenkiinto, mutta hyvä leffa joka on must- see klasikko.

18.04.2011 klo 15:11

Dead Snow

Natsi- zombeja,norjalaisia ja k18 leima!? Elokuva oli pakko katsastaa. Vielä suurempi yllätys oli, että norjalaiset osaavat tehdä splatter komediaa(kauhua)elokuva on todella viihdyttävä,saa nauraa useaan otteeseen ja alussa ehkä hieman jännittääkkin. Jännitys ei kestä kauaa ja elokuva muuttuu splatter komediaksi josta ei puutu irtoraajoja. Suosittelen zombi leffojen ystäville.

16.04.2011 klo 00:54

Elämä on ihanaa

En tiedä mikä iski... miksi elokuva sai olon tuntemaan olon niin iloiseksi. Onko kaikki Jack Nicholsonin ansiota vai onko syynä juoni joka on periaatteessa moneen kertaan nähty ihmisen kasvutarina jossa lopulta hänestä tulee hyvä ja elokuva saa onnelisen lopun? Ei, tälläkertaa se ei johdu siitä. Se oli vain yksinkertaisesti onnellinen elokuva. Draamaa löytyy (ehkä hieman saippuaakin) , mutta elokuva kasvattaa mieltä yhä iloisemmaksi vaikka onnettomiakin kohtia tulee ja tietää loppuratkaisu koko ajan. Sillä ei ole merkitystä! Näyttelijät ovat kaikki upeita ei siitä sen enempää. vetää sanattomaksi... Elämä voi olla ihanaa eikä vain hollywoodin elokuvissa joka sai hieman tunteelliseksi. Elokuva ei toki ole täydellinen monien mielestä varmaan jopa surkea. Hyvän mielen elokuva, loistava milen parantaja.

ps. Kerrankin vaikka katsoin seurassa,kukaan ei kysynyt elokuvan jälkeen: Mitä pidit? se oli selvää.

13.04.2011 klo 19:58

Heavy Metal in Baghdad

Todella mielenkiintoinen dokumentti Irakin ainoasta metalli bändistä joka ei ainoastaan kerro musiikista vaan kertoo myös baghdadin tilanteesta ennen sotaa ja siitä kuinka kuka tahansa saattaa menettää henkensä milloin tahansa. Dokumentissa hypitään vuodesta toiseen seuraten bändin jäsenten tilannetta ja saa todella jännittää ovatko kaikki yhä elossa. Lahjakas bändi jonka toivon/uskon pääsevänsä kunnolla jaloilleen.

30.03.2011 klo 16:43

Miesten vuoro

Suomalainen mies saunassa kertomassa oman elämänsä vaikeuksista. Ei vaikuta kiinnostavalta ja ei alussa olekkaan sitä, koska puheesta ei saa selvää ja odotukset ei olleet korkealla, mutta tarpeeksi ajoissa tekstitykset päälle niin pääse kunnolla kuuntelemaan toinen toistaan rankempia tarinoita. lainaus elokuvasta(about)
- No mitä minä sulle nyt perkele rupesin puhumaan(Vanha mies joka oli ajanut junallla kahden nuoren miehen päälle)
- Tekkee se hyvvää välillä päästä puhummaa.
Tässä periaattessa elokuva lyhyesti. Suomalainen mies yleensä tukahduttaa tunteensa ja kiroilee, mutta tässä elokuvassa he avautuvat ja missä se olisikaan parempi kuin saunassa.

30.03.2011 klo 16:28

Pelon kasvot

Jälkeenpäin suosioon noussut ja vähän huomiota vaille jäänyt klassikko joka ei häviä millään osaalueella samaan aikaan ilmestyneelle psykolle joissa molemmissa on jotain samaa. Molemmat elokuvat tutkivat psykoottista nuorta miestä jolla on oma harrastuksensa. Elokuvan idea on nerokas joka oli kuitenkin ehkä hieman liikaa sen aikalaisille koska elokuva ahdistaa vieläkin toisin kuin psyko joka sai aikaan kylmiäväreitä ainoastaan viimeisessä kohtauksessa. Psyko on kauhuklasikko joka on hyvä, mutta peeping tom on parempi omaperäisellä juonellaan ja carl boehmin hyytävällä suorituksellaan joka nousee helposti norman batesin tasolle.

12.03.2011 klo 22:44

The Strangers

The strangers lähtee alusta asti kohottamaan uhkaavaa tunnelmaa joka on nähty moneen kertaan, mutta onnistuu vain harvoin. Tässä tapauksessa kyllä! Se toimii! Onnistuu pelottelemaan ja säikäyttelemään. Aika perus mättöä, mutta onnistuu miljoonan paskan kauhu elokuvan joukossa pelottelemaan vähän ennemmän kuin jotkut muut.

07.03.2011 klo 20:03

Elefanttimies

Joseph merrickin elämään perustuva elokuva joka on koskettava ja rankka.näyttelytyö on upeaa ja david Lynch
tekee upeaa työtä kameran takana varhaisimmissa ohjauksissaan.

06.03.2011 klo 21:44

Black Swan

Darren Aronofsky on 2000-luvun ylivoimaisesti yhtiä parhaita ohjaajia joka on silti jäänyt vaille isompaa huomiota. Black Swan on kaunis ja ahdistava elokuva herkästä tanssijasta joka kehittyy koko ajan lähemmäksi mustan joutsenen tannsiroolia joka vaatii selvästi kaiken minkä vain pystyy antamaan roolisuorituksen eteen. onko tämä sitten realistista? se on toinen kysymys jonka voi esittää sillä elokuvaa ollaan kritisoitu rankkuuden ja tanssi esitysten puolesta. jälkimmäisestä en osaa sanoa mitään, mutta kuten metodinäyttelijätkin, hekin omistautuvat roolilleen ja alkavat elämään sitä. joten miksei tanssijatkin? Natalie Portman tekee elämänsä roolin ja antaa kaikkensa kuten myös hänen roolihamohnsa Nina. mitä pitemälle elokuva etenee sitä rajummiksi hallusinaatiot käyvät joten valitettavasti sorrutaan säikäytyksiin kohtuu useinkin. se ei ollut kuitenkaan haitta joka alkaisi häiritsemään. muu näyttelijätyö oli myös upeaa varsinkin Ninan ylisuojeleva äiti josta tuntee äidin tuskan oman tyttären vajoessa liian syvälle hahmoon. en keksi mitään mitä elokuvassa oltaisi voitu tehdä paremmin. vuoden 2010 paras draama.

06.03.2011 klo 01:01

New York Stories

Martin Scorsese, Francis Ford Coppola ja Woody Allen...ok arvostellaan osa kerrallaan
Life Lessons 4-5
mielenkiintoinen kuvaus taiteilijan elämästä jonka hyvän roolisuorituksen vetää nick nolte. itsekeskeinen taiteilija pätkän aikana tekee maalaustaan ja koettaa saada vastakaikua tunteilleen, mutta kun siinä ei onnistu päättää vaihtaa kohdetta.Hauska ja hiukan surumielinen.
Life Without Zoe 1-5
Mestari ohjaaja joka on tehnyt ilmestyskirja nyt ja kummisedät? ei arvaisi tämän lasten elokuvan peruusteella jonka juoni oli tylsä, lapset olivat huonoja näyttelijöitä ja jotka hallitsivat aikuisia. sofia coppolan käsikirjoitus?oliko kyse rahastuksesta vai oliko kyseessä vain pudas floppi?
Oedipus Wrecks 2,5-5
woody allen onnistui osittain tämän kanssa. perus suoritus näyttelyssä, mutta juoni alkaa mennä yli loppua kohti ja päättömäksi. puolenväliin asti nauroin ääneen ja varsinkin katoamiselle. loppu olikin aika tylsä. ei naurattanut eikä kiinostanut paitsi että miksi HELVETISSÄ ÄITI JOUTUI SINNE YLÖS?!ei asialle jaksettu antaan sen kummpempaa selitystä,mutta happy ending jeeee.
kokonais kuvana ihan ok kokonaisuus jonka elokuvia ei yhdistänyt mikään muu kuin new york.olisi voinu pistää edes pieniä clippejä muista elokuvista.

05.03.2011 klo 01:10

The Descent - Loukussa

Huh huh tulipa taas katsottua selkäpiitä karmiva leffa. descent käyttää ihailtavasti luolastoa ympäristönä jossa ei tiedä mitä tulee vastaan. alussa klaustrofobinen tunnelma oli huippusaan ja koettiin milteimpä ahdistavimmat hetket elokuvasta(spoilereita)leffan edetessä kun otuksia alettiin näyttämään enemmän ahdistavuus alkoi laskemaan. alettiin käyttää liikaa säikäytyseffektejä,verellä mässäilyä ja luolastoa ei enää käytetty samalla tavalla hyödykseen. näyttelijätyö oli upeaa. naiset eivät olleet pelkkiä kirkuvia,avuttomia pellejä, mutta eivät mitään toimintasankareita(paitsi kaksi viimeistä eloonjäänyttä :D)loppu oli upea,synkkä,pelottava.ei positiivinen. leffa oli hyvä ja ahdistava vaikka käytettiinkin liikaa peruskauhu elokuva elementtejä, mutta minkäs teet kun on 2000 luku.

27.02.2011 klo 00:09

Kova kuin kivi

Hyvä länkkäri joka ei yllä mitenkään coenin vejesten kärkipäähän, mutta onnistuu silti viihdyttämään ja häikäisemään upeilla maisemilla ja tyylikkäillä kohtauksilla. ehkä jopa liiankin seikkailu henkinen elokuva länkkäriksi minun makuun.

27.02.2011 klo 00:05

Desperation

Olipa taas vaihteeksi ajan tuhlausta. elokuva alkoi kiinnostaa alun perusteella ja aloin seuraamaan sitä. niin kauan kuin ron perlman pysyi kuvioissa elokuva oli mielenkiintoinen. (ehkä jopa hieman ahdistava!(Y)) Mutta mitä tapahtui?! Jeesus,kiinalaiset ja huonosti näyttelevä vanha täti iskevät ruutuun(pahoittelen typerästä kommentista sen ei ole tarkoitus loukata ketään) ja elokuvasta loppuu mielenkiinto. täyttä kuraa koko loppu ja tietysti se piti sinne asti katsoa. jos katsotte älkää jääkö juoneen koukkuun. lopputulos ei ole miellyttävä.

ps. paitsi jos haluatte nähdä hyvän roolisuorituksen ron perlamnilta.
TAK!

26.02.2011 klo 23:54

Unikeko

unikeko oli hauska tulevaisuuden kuvaus jossa woody allen vetää loistavan suorituksen kameran takana ja edessä. silti muut roolihenkilöt eivät iskeneet paitsi diane. en ole varma oliko elokuvan tarkoius olla amatöörimäisen näköinen vai johtuiko se vain rahanpulasta, mutta se toi välillä hieman b-elokuva henkeä joka ei aina ole huono asia. tässä tapauksessa en ole varma. kun musiikki lähti soimaan ja henkilöt alkoivat liikkua nopeasti alkoi rasittamaan. ensimmäisellä kerralla se saattoi olla hauskaa, mutta tällä kertaa alkoi aina tylsistyttämään. sekoilu pikakelauksella ei naurata jos sen pitää pistää joka väliin. muuten elokuvassa huumori oli nokkelaa (välillä) ja pisti hymyn naamalle.

14.02.2011 klo 17:30

Training Day

Todella hyvä trilleri jossa denzel washington vetää elämänsä roolin. elokuvan aikana saa toden teolla pähkäillä onko alonzo hyvä vai paha. cliff curtis tekee myös hyvän suorituksen alokkaana joka miettii moraalin rajoja.

14.02.2011 klo 17:23

Napapiirin sankarit

Hauska ja sympaattinen elokuva joka tuo kevyen tuulahduksen nykyiseen suomalaiseen elokuva tuotantoon(Kuten myös Rare Exports, Reindeerspotting yms.)

14.02.2011 klo 17:19

Kohtaamisia

pieni pettymys vaikken yleensä suomalaisilta perus draamoilta mitään odotakkaan. elokuvass ei nähty paljoa mitään uutta ja leikkaus hieman amatöörimäistä(taiteellista??)sairaala tarina oli mielenkiintoinen,hauska ja koskettava.narkkarin ja balettitansijan äidin kohtaus oli myös hyvä, mutta pilattiin epä-aidolla menneisyyden selittelyllä. ihan ok suomalainen episodi elokuva jonka parissa viihtyy.

14.02.2011 klo 17:14

The Book of Eli

Hyvä toiminta pätkä upeilla maisemilla ja mielenkiinoisella juonella. jokin jäi kummiskin puuttumaan. gary ja denzel vetävät hyvän rutiini suorituksen.

19.01.2011 klo 19:23

Ruohometsän kansa

Hieno animaatio joka on hieman ahdistavakin, mutta ärsytti kun kattoi dubatun version jonka dubbaus on todella surkeata

18.01.2011 klo 20:05

The Hills Have Eyes

Elouva oli täysi yllätys.parhaita 2000 luvun kyllästyttämiä remake kauhuelokuvia. Elokuva ei ollut loistava,mutt ihan hyvä.vaikka elokuvassa mässäillään verellä se antaa muutamassa kohtaa kylmät väreetkin.kannibaaliperheelle annetaan pieni taustatarina jota en muista että oltaisiin kerrottu alkuperäisessä.voi olla että kerrottiin ,mutta en muista.pidin vähän enemmän kuin alkuperäisestä,mutta kummatkaan ei ole loistavia

18.01.2011 klo 19:56

Yön silmät

Pienoinen pettymys oli. Ei ole cravenin parhaita elokuvia eikä onnistunut olemaan kovinkaan pelottava tai ahdistava. Elokuvalla on hetkensä ja näyttelijä työ ihan hyvää,mutta ei niin hyvä kuin oltiin kerrottu.

Ps.ärsyttää kun badassin näköinen tyyppi laitetaan kanteen, mutta osoittautuu luuseriksi.

09.01.2011 klo 21:54

Batman Begins

Batmanin komea comeback joka ei ole kuitenkaan täydellinen johtuen siitä että tarina ei ollut kovin kiinnostava ,mutta hyvä silti.

Edellinen sivu | 1 2 | Seuraava sivu