mika727

mika727

13.01.2020 klo 15:42

Once Upon a Time in Hollywood

Elokuvassa ylistetään Roman Polańskia joka on pedofiili. Tälläistä roskaa ei pitäisi saada edes julkaista. Ala-arvoinen tekele.

26.12.2019 klo 03:34

Rambo: Last Blood

Itse en ole koskaan ollut Rambo elokuvien suuri fani mutta omistan Rambo 4n dvdnä ja sille annan 4 tähteä.

Viimeiselle Rambolle annan 3 tähteä. Juoni on tylsä ja lopussa on raaka teurastus missä vanha gringo lahtaa kaikki pahikset yksin.

26.12.2019 klo 03:32

Rambo

neljä tähteä

23.12.2019 klo 21:22

Star Wars: The Rise of Skywalker

Nyky Hollowoodin koko kuva: pääosassa nainen/tyttö , vähemmistöjä ja värillisiä. Valkoinen heteromies on pahis korkeintaan. Huhun mukaan Disney olisi väärentänyt Rotten tomatoes katsojien arvosteluprosentin että katsojat/fanit eivät jättäisi elokuvaa katsomatta.

edit: Oma lista , tähtien sodat parhaimmasta huonoimpaan:

1. Imperiumin vastaisku
2. Jedin paluu
3. Uusi Toivo

4. The Mandalorian (TV-sarja)

5. Rogue one
11. The Rise of Skywalker
12. Pimeä uhka

12.12.2019 klo 23:45

Joker

Olin ennakkoluuloinen tämän suhteen vaikka tätä on kovasti kehuttu mutta ihan ok leffa. Tosin en kovasti välitä väkivallasta ja tässä mielisairas tappaa ihmisiä mikä voidaan katsoa rasismiksi mielisairaita kohtaa. Elokuvassa on viittauksia Taksikuski- elokuvaan onhan tässä Rober de Niro myös mukana 40 vuotta Taksikuskin jälkeen. Samallalailla elokuva kertoo yksinäisyydestä kuin Taksikuski. Poliittisesti elokuva voi hyvinkin kertoa Usan tulevaisuuden: köyhät tappaa rikkaat kun maa romahtaa ylivalkantumiseen. Ranskassa mellakat ovat jatkuneet jo yli vuoden mutta valtamedia vaikenee tapahtumista täysin.

Olin hieman pitkästynyt mutta annetaan 3 tähteä.

edit: Unohtui kertoa että kävin katsomalla elokuva Cinnamon teatterissa joka on todella pieni eikä siellä paljoa ollut katsojiakaan. Liput: 7.5 €.

edit2: annan puolipistettä lisää synkkyydestä

18.11.2019 klo 05:14

Terminator: Dark Fate

Feministi Terminaattori = floppi. Terminator sagassa on vain osat 1 ja 2. Sen jälkeen on tullut vain kokoajan kehnompia elokuvia.

20.10.2019 klo 18:40

Ensimmäisenä kuussa

Ei edes näytetty kun Usan lippu laitettiin kuuhun. Armstrong oli aika totinen mies ja kuuhun menokin meinasi epäonnistua ihan viime sekunneilla kun laskeutumisalue ole täynnä kiviä. Verkkainen elokuva joka keskittyy päähenkilöön joka ei paljoa puhele ja hänen vaimoonsa joka hermoilee kun aviomies on hengenvaarassa.

30.09.2019 klo 20:23

World War Z

Ei kiinnosta zombiet

30.09.2019 klo 15:41

Avatar

En pidä tästä. Tietokoneanimaatio ymistely ja noi siniset tyypit joilla on hännät on rumia.

30.09.2019 klo 14:39

Ad Astra

Varoitus tämä arvostelu sisältää SPOILEREITA!

Ennen elokuvaa olin lukenut 10 arvostelua ja katsonut noin 10 youtube arvostelua tästä elokuvasta joten tiesin etukäteen mitä tässä tapahtuu. Ensimmäinen arvostelu oli suomenkielinen youtube video missä haukuttiin elokuva pystyyn. Toisenlaisiakin arvosteluita löytyy.

Ensiksi : elokuva on hidas. Jos et pidä avaruus sci-fistä jossa lennetään raketeilla kuten Interstellarissa ja Gravityssä niin tämä tuskin on elokuva sinua varten. Elokuvasta on sanottu että se on Ilmestyskirja Nyt avaruudessa, mutta Royn kadonnut isä ei välttämättä ole niin hirviö vaikka tapatti miehistönsä jos ajatellaan sotilaallista kuria että tehtävä pitää suorittaa eikä siltä karata kesken takaisin maahan. Tappoihan Roy myös miehistönsä eli hänet olisi myös voinut vaikka laittaa vankilaan elokuvan lopuksi.

Itse nautin elokuvasta koska pidän avaruuselokuvista. Pidin myös Interstellarista vaikka sen loppu oli mielestäni huono, niin huono loppu se on tässäkin elokuvassa.

Ad Astran sanoma on että avaruudessa ei ole elämää ja kannattaa pysyä maassa ja keskittyä nauttimaan muista ihmisistä. (Muista ihmisistä voisi ja pitäisi nauttia myös avaruudessa.) Elokuvassa on kuussa piraatteja eli pahuus on levinnyt maasta kuuhun.

Kokonaisuutena elokuva oli itselle huippua latteasta lopusta huolimatta. Yksin Marssissa loppui huonosti ja Interstellar loppui huonosti. Mielestäni tämä on paljon parempi leffa kuin uusi Blade Runner joka oli niin tylsä että nukahdin kesken elokuvan. Mikään täydellinen mestariteos tämä ei ole koska loppu on lattea ja tieteellisesti antimateria ei aiheuta shokkiaaltoja jotka tuhoavat aurinkokunnan.

tähdet :

29.09.2019 klo 17:33

22.09.2019 klo 15:40

Älä kieltäydy kahdesti

Paras Conneryn Bondi vaikka ei olekaan virallinen Bond. Voi kun vielä tehtäisiin yhtä hyviä Bondeja kuin tämä oli.

11.09.2019 klo 07:27

Juice

Hyvä elokuva, mutta surullinen tarina. Pettämistä ja juomista. Herra Rinne vaikuttaa aika mulkulle (hän on vihervassari) ja hänelle ei Juice ikinä antanut anteeksi. Kun muija petti ja jätti Juicen niin Juice joi itsensä hengiltä.

26.06.2019 klo 05:18

Justice League

Wonder Woman on bätäng emäntä , tosijjaan. Ei mittään raijjaa.

18.02.2019 klo 04:18

Ex Machina

Elokuvassa on hyvä idea, mutta ajatus että nörtti rakastuu koneeseen siis tekoälyyn kertoo nörtin aivottomuudesta. Tekoäly nainen on melkein yhtä vaarallinen kuin kuin ihmis nainen, vitsi vitsi. Lopussa homma vesittyy kun robotti laittaa ihoa itseensä niin ettei saumoja näy.

Ihan ok elokuva , kolme tähteä.

18.02.2019 klo 04:08

007 Skyfall

Daniel Craigin kaikki bond elokuvat ovat minusta tylsiä ja turhia tekeleitä. Skyfall ei ei ole yhtään sen parempi kuin muutkaan Daniel Craigin Bondit vaikka joidenkin mielestä skyfall on hyvä bondi. Minusta tämä on tylsä. Lopun ammuskelu sattui päähän.

Voi kun tästä Daniel Craigistä olisi jo päästy mutta vielä tulee uusi leffa 2020. Onko yhtä tylsä kuin edelliset Daniel Craig Bondit? Luultavasti.

12.01.2019 klo 00:29

Terminator Genisys

Huono elokuva ja huonoin terminator.

22.10.2018 klo 15:42

Snowden

Aihe on tärkeä, mutta omasta mielestäni tämä elokuva on tylsä. Ostin blu-rayn ja taisin katsoa elokuvan kolmessa eri pätkässä, en siis jaksanut edes katsoa elokuvaa kokonaan yhdellä kertaa. Mielenkiintoista Snowdenissa on että Suomessa on puoluejohtajia jotka äänesti Swnodenin EUn tuloa vastaan koska ovat niin kovia Usa faneja. Elokuvassa Snowdenista tehtiin sankari jolla ei kuitenkaan ole enään mahdollisuutta palata kotimaahansa koskaan. Suomen eduskunta äänesti poliisivaltiolain puolesta vähän aikaa sitten joten Suomikin on muuttumassa kammottavaksi poliisivaltioksi kuten Usa jo on.

11.10.2018 klo 05:09

The Revenant

Hienoja maisemia ja kuvakulmia mutta juoni on aijemmin nähty. Inkkarit hyökkää länkkäreiden kimppuun. Pakomatkalla karhu raatelee päähenkilön ja siitä alkaa armoton taistelu hengissä pysymiseksi. Omat pettää ja intiaanit on kintereillä.

20.09.2018 klo 02:26

Jigsaw

Sairasta menoa. En pidä kauhusta ja vielä vähemmän tälläisestä gore hommasta missä sahataan ihmisiä palasiksi.

03.09.2018 klo 19:01

Mission: Impossible - Fallout

Kuten yleensä.

Elokuva on samaa mitä aijemmat MI elokuvat: yllättäviä juonenkäänteitä, ampumista, tappoja, kuristamista, takaa-ajoja ja kuminaamareita. Jos pidit elokuvasarjan kolmesta edellisestä osasta luultavaisti pidät myös tästä. Sitä samaa.

Katsottu 2d elokuvateatterissa

Tämä elokuva-arvostelu tuhohoutuu 5 sekunnin kuluttua.

30.06.2018 klo 16:06

T2 Trainspotting

Britannia on masentava maa. Elokuva muistelee ensimmäistä osaa. Heroiinia ei enään vedetä niinkuin ennen, muuten sekoillaan ja tehdään rikoksia kuten ennen.

Hohoijaa.

07.04.2018 klo 05:36

Napapiirin sankarit 3

En tajunnut tätä elokuvaa, ainakaan ei naurattanut, mutta välillä oli katsottava. Suopotkupallo on elokuvan suvanto. Tapahtumia riittää , mutta kun ei naurata niin ei naurata. Pitää katsoa kaksi ensimmäistä osaa myös niin voin ehkä paremmin tajuta mistä tässä on oikein kysymys. Tähdet 2.

30.12.2017 klo 22:14

Rogue One: A Star Wars Story

Parempi kuin uudet oikeat tähtien sodat.

30.12.2017 klo 15:02

Star Wars: The Last Jedi

Han Solo, kaivannut sinua olen.

Elokuvan filosofia : Universumissa ei ole vain hyviä ja pahoja vaan myös sitoutumattomia.

Elokuva viimeinen jedi on sekasotku espisodeja : 5,6 ja 1,2,3.

Casino muistuttaa las vegasista ja tietokonegrafiikka episodeista 1,2,3. Juoni ei ole erikoinen ja sitä kultaista roboottia ei juurikaan näy eikä sen kaveria piipittävää r2d2. Prinsessa leijaa näkyy liikaakin ja samoin nuorta skywalkkeria jolla on parta ajamatta.
Elokuva on keskinkertainen tähtien sota ja tähtien sotia pitää verrata toisiin tähtien sotiin.

Oma lista , tähtien sodat parhaimmasta huonoimpaan:

1. Imperiumin vastaisku
9. Pimeä uhka

Katsottu 2d elokuvateatterissa.

12.11.2017 klo 02:18

The Haunting in Connecticut

Tositapahtumiin perustuva eli pelottava, mutta elokuvana ei keskivertoa kummempi.

12.11.2017 klo 00:31

A Case of You - Sekaisin sinusta

Valitettavan tylsä romanttinen komedia. Elokuva on hyväntahtoinen, mutta vitsit ei naurata ja romanssikaan ei saa kyyneliä silmiin niin kokemus jää keskinkertaiseksi.

07.10.2017 klo 01:49

Blade Runner 2049

Suuri pettymys. Nukahdin elokuvasaliin. 20 € meni hukkaan. Olisin voinut nukkua kotonakin jos olisin tiennyt miten tylsä elokuva on kyseessä. Visuallisuus ei pelasta kehnoa juonta.

07.07.2017 klo 21:51

Beauty and the Beast - Kaunotar ja hirviö

Ainut mikä ärsytti oli monikulttuuripakotus koska Hollywood elokuva, muuten ihan ok.

4 tähteä

06.07.2017 klo 13:38

Alien: Covenant

Mielestäni paras Alien tähän mennessä. Ei täydellinen mutta ihan katsottava. En jaksa innostua ensimmäisistä Alien elokuvista enään ollenkaan ja tämä oli hienoinen parannus Prometheukseen nähden. 4 tähteä

28.11.2016 klo 16:47

Liittoutuneet

Imperialistisen roistovaltio Usan EU vastaista propagandaa.

17.04.2016 klo 22:16

Mielensäpahoittaja

Matti Rönkä on epäluotettava ja elokuva sanoma että Rönkä sittenkin on luotettava on politiikkaa. Rönkä edustaa monikultturia. Elokuva on ihan kiva, mutta jotenkin yllätyksetön. Kun sähköhammasharja on erikoisuus ollaan uskottavuuden rajoilla. Sähköhammasharjassa kun ei ole kuin yksi nappi mitä painaa.

13.11.2015 klo 16:20

007 Spectre

Bond palaa vanhaan mutta se ei pelasta tätä elokuvaa koska juoni on tylsä. 50 vuotta bondia ja ideat loppu jo 1990- luvulla täysin. Ensin tarvitaan hyvä käsikirjoitus, rahalla ei voi hyvää elokuvaa tehdä jos käsikirjoitus on tylsä.

02.11.2015 klo 05:42

Yön ritarin paluu

Pitkä kun piimä ja painajainen katsoa. Koko ajan toivoo että milloin tämä elokuva oikein loppuu.

27.10.2015 klo 13:29

Interstellar

Loppu ja seikkailu mustassa aukossa pilaa elokuvaa, muuten ihan ok.

27.10.2015 klo 13:13

Yksin Marsissa

Eilen kävin katsomassa 3D version elokuvissa ja ainut wow efekti oli se 3D. Elokuva alkoi mielenkiintoisesti, mutta lässähti puolessa välin pitkäveteiseksi jenkki tuubaksi, siis amerikan ylistykseksi. Kiina kuvattiin Apollo 9n aikaista teknologiaa käyttäväksi perähikiläksi. Jotenkin jäi puuttumaan se yksinäisyyden oleminen marssissa sen verran tapahtumia oli kasvihuoneen rakentamisesta morsetukseen maahan ja ilmastointiteipillä korjattiin vahingot. Ei siis mikään scifi klassikko, mikä on harmi koska scifiä ei ole koskaan liikaa.

06.09.2015 klo 00:25

2012

synkkä kun obama

10.05.2015 klo 17:25

Vares - Sukkanauhakäärme

Yksi parhaimpia Vareksia, loppu ei vaan ole erikoinen.

10.05.2015 klo 17:23

18.02.2015 klo 17:30

The Grey - Suden hetki

0/5 . turha elokuva.

15.02.2015 klo 20:54

Pussikaljaelokuva

Ei kyllä toiminut. 30-v jätkien rottailua Kalliossa, mutta dialogi ei vaan toiminut ja jätkien kaljottelussa/elämässä ei ollut mitään järkeä. Yksi piste Kalliosta, koska tuttu kaljottelu ja pilvenpoltto mesta.

07.01.2015 klo 19:28

Vares - Sheriffi

Tänään kävin katsomassa elokuvateatterissa. Olen nähnyt kaikki Varekset , mutta tämä oli ensimmäinen elokuvateatterissa katsomani Vares. Mietin annanko 4 vai 3 tähteä, mutta annetaan kolme ja puoli. Seriffin heikkous on heikko tarina. Näillä näyttelijöillä ja Suomen budjetilla ei tästä parempaa saa. Elokuvan aikana en nauranut kertaakaan joten aika synkkä tarina. Joku jossain kirjoitti, että toivoo että tätä näytettäisiin muissakin EU maissa ja todellakin kyllä tätä kehtaa näyttää, tiedä sitten kiinnostaako se ketään. Suomalaisille Vareksissa on tuttuja näyttelijöitä ja pari legendaarista konkaria tässäkin elokuvassa on : JPP ja Jukka Puotila.

22.12.2014 klo 08:46

Frank Millerin Sin City: A Dame to Kill For

Kaien takana on nainen. eikös se ole matin ja tepon biisi, kamala suomennos leffalle.

suomennokselle 1 piste, leffaa en ole vielä nähnyt siitä myöhemmin ;)

10.11.2014 klo 13:02

Edge of Tomorrow

Synkkää roskaa tuottaa Hollywood jatkuvalla syötöllä, kertoo Usan tilasta kaiken.

1,5 tähteä, ei vaan jaksa ampumista

27.10.2014 klo 22:13

Fury

sadismi kukkii juutalais kapitalismin keväässä. miinus viis tähteä , propagandalle

21.08.2014 klo 07:28

Kummeli V

Paskaa = ei naurata nääs.

23.06.2014 klo 06:54

Caligula

Alex caligula stubb oli maailman pahimipia hallitsijoita. Elämää ennen kristinuskon, kuvastaa hyvin liberaalia kokoomus EUta jossa homoilu ja uskottomuus on vallalla hedoismin kanssa.

Pornoilu oli ennen kristinukoa normaalia roomassa, nykyään homot, juutalaiset, sivarit ja mustat päättää meidän asioita eduskunnassa ja sama irstailu on täällä taas. EU on tuhoutumassa tähän jumalattomuuteen.

06.06.2014 klo 15:24

Kummeli Alivuokralainen

EI kyllä lähde , eikä naurata

06.06.2014 klo 15:18

Kummelin Jackpot

Ei tämä naurata, mutta leffassa on kuitenkin jonkunlainen juoni ja traagista on että voisi hyvinkin kuvitella katsovansa dokumenttia eikä hupileffaa.

24.03.2014 klo 14:41

Gravity

Painajainen. Synkkä leffa.

hmmm miksi näissä elokuvissa aina mies kuolee ja nainen jää henkiin : alien jne...

oli niin monta lähellä pitikohtaa että matemaattinen mahdollisuus selvitä kaikista yksin avaruudessa pienempi kuin lottovoitto maan päällä.

Edellinen sivu | 1 2 | Seuraava sivu