killstar

killstar

19.01.2019 klo 22:23

Suspiria

Kun aikanaan kuulin että suspiriasta tehdään remake,olin kauhuissani,mutta täytyy sanoa että tämä löi kyllä leuan lattiaan,sillä kyseessä on aivan käsittämättömän loistava elokuva.Tämä on kuin täydellinen esimerkki siitä miten elokuva tulee tehdä.Kaksi ja puoli tuntia kului kyllä sellaisessa hypnoosissa ja jätti jälkeensä todella erikoisen olon.Erinomainen ratkaisu oli myös tehdä alkuperäisen elokuvan pohjalta täysin omanlaisensa luomus eikä vain kopioida vanhaa.Varmasti onnistuneimpa remake leffoja ikinä ja varmasti voimakkaimpia katselukokemuksia sitten alkuperäisen Suspirian.En voi kuitenkaan suositella tätä kaikille koska kyseessä ei ole mikään kovin helppo elokuva.Uusinta katseluun menee kun mieli on vähän palautunut.

20.12.2018 klo 15:17

Apostle

Helposti yksi vuoden parhaimpia kauhuja.Vaikka juoni on lähes suora kopio kulttileffa Wicker Manistä niin toteutus on huomattavasti intenssiivisempi ja synkempi.Tarina pitää hienosti otteessaan ja yliluonnollinen aspekti tuli itselleni vähän yllätyksenä mutta sopi tarinaan erittäin hyvin.Apostle ei sorru tekemään myöskään väkivallasta itsetarkoituksellista vaikka hyvin graafisia kohtauksia nähdäänkin.Suosittelen.4/5

19.09.2018 klo 20:36

Mom and Dad

Meinasin kirjoittaa pitemmän arvostelun tästä mutta enpä edes jaksanut vaivautua koska kyllä tämä niin onnettoman surkea tekele oli.Juoni vaikutti mielenkiintoiselta mutta toteutus meni pahasti metsään,edes pari tähti näyttelijää ei onnistunut sitä pelastamaan.0/5

16.09.2018 klo 19:51

We Are Still Here

Tunnelma ja kuvaus toimivat poikkeuksellisen hyvin sillä vaikutteita oltiin haettu 80-kauhuelokuvista.Mukana oli myös Re-Animator leffastakin tuttu Barbara Crampton.Muutamissa kohdissa oli vähän komiikkaakin en tiedä oliko sitten tahatonta vai ei.Ihan virkistävä katselu kokemus jos ei nyt mikään järin erinomainen.2/5

16.09.2018 klo 19:46

The Vault

Juoni oli ainakin sopivan erilainen mutta toteutus ei aivan yltänyt sille tasolle mitä siitä olisi voinut saada irti.Katsoo paremman puutteessa.1/2

10.09.2018 klo 19:52

Summer of 84

Näistä iänikuisista Stand by me maneereista saisi jo vähitellen luopua,ei se nyt ihan niin hyvä elokuva ole,oli tässä sentään ihan reilusti omaakin tarjottavaa.Leffan yritys olla syväsukellus 80-lukuun ei mielestäni ihan täysin onnistunut,mm.laimea värimaailma ja kontrastit paljastivat nopeasti että 2000 luvullahan tässä ollaan.Myös tarina olisi kaivannut enemmän särmikkyyttä,nyt sen ollessa vähän turhankin ennalta arvattava ja perinteinen.Kyllä tämän silti kertaalleen katsoo.2,5/5

09.09.2018 klo 15:25

Raw

Jo lähes leffan alusta asti oli selvää etten tulisi pitämään tästä ja näin kävi.20 minuuttia väsyttävää draamaa,sitten syödään yksi sormi ja taas 20 minuuttia hitaasti matelevaa draamaa.Leffa oikeastaan edennyt suuntaan eikä toiseen vaikka tarina sinänsä olisikin ollut ihan toimiva niin toteutus tökki pahasti.Leffa kärsi myös jossain määrin uskottavuutensa puolesta vai missä koulussa muka annetaan verikaste uusille oppilaille tai kuljetaan verinen ja likainen takki päällä koulussa jossa opiskellaan eläinlääkäriksi!,no ei missään,tällaiset erikoiset taiteelliset ratkaisut ainakin häritsivät omaa katselukokemustani merkittävästi.Loppuratkaisu oli kuitenkin siinämäärin onnistunut että yhden pisteen elokuvalle tohtii antaa.1/5

27.08.2018 klo 19:23

Terrifier

Erittäin positiivinen yllätys.Leffassa oltiin selvästi haettu vaikutteita 80-luvun kauhuelokuvista ja se näkyy jäljessä,pieni viittaus myös Painajainen Elm Streetillä klassikkoon löytyy.Tunnelmaa osattiin rakentaa hyvin ja huumoriakin löytyi sopivassa suhteessa mm.erittäin överiksi vedetyt goreilut jotka olivat vallan antoisaa katsottavaa ja toivat todella mieleen häijyt kasari efektit.Klovni oli myös hienosti toteutettu ja persoonallinen pahis,jonka pervoilut pistivät välillä hymyilyttämään.Suosittelen jos haluaa nähdä jotain vähän poikkeavaa iänikuisten tusinakauhujen keskelle,tässä näkyy ainakin tekijöiden intohimo genreä kohtaan ja sekin on jo paljon.3,5/5

27.08.2018 klo 19:13

Enpä olisi uskonut että Rob Zombie voisi ohjata näin huonon elokuvan.Tässä ei yksikertaisesti toiminut mikään ja juonikuvio jos sitä edes oli,oli täydellinen fiasko.Jo puolessavälissä elokuva rupesi oikein raivostuttamaan allekirjoittanutta.En tiedä mitä on tapahtunut kun Zombie vajoaa kerta toisensa jälkeen yhä syvemmälle suohon,olisikohan herran jatkossa keskityttävä ihan vain musiikkiin.0/5

27.08.2018 klo 19:02

The Monster

Luulin katsoneeni kauhuelokuvaa mutta katsoinkin draamaa narkkari äidistä ja sen tyttärestä mukana oli ohimennen myös hirviö.Leffa ei tuntunut oikein missäänvaiheessa lähtevän käyntiin ja viimein kun hirviö astui ruutuun,se ei aiheuttanut minussa ainakaan minkäänlaista reaktiota koska tapa miten se esitettiin oli kieltämättä täysin mitäänsanomaton,aivan kuin yksi henkilöhahmo olisi vain tullut lisää ruudulle.Varsinkin äidin näyttelijäsuoritus oli läpeensä epäuskottava eikä muissakaan kauheasti kehumista ollut.1/5

31.07.2018 klo 20:45

Honeymoon

Erittäin huono ja paikotellen erittäin ärsyttävä leffa,loppu oli myös täysin katsojan pettämistä.0/5

19.07.2018 klo 15:05

Hereditary - Pahan perintö

Hereditary on hieno sekoitus laadukasta draamaa 80 luvun kauhu elementteihin sekoitettuna.Näyttelijäsuoritukset ovat erinomaista katsottavaa ja tunnelma säilyy vahvana koko leffan ajan,eikä katsoja osaa aavistaa yhtään mitä seuraavaksi tapahtuu.Tätä on verrattu mm.Hohtoon sekä Rosemaryn painajaiseen ja toki yhtymäkohtia löytyy mutta kyllä tämä on silti täysin omanlaisensa teos joka ansaitsee paikan yhtenä parhaimmista kauhuelokuvista pitkään aikaan.Pelottavuudessaan tämä ei ehkä ole ylivertainen mutta tunnelman sekä tyylitajun osalta vastaaviin suorituksiin ei ole lähivuosina päästy.

19.07.2018 klo 12:25

Deliver Us from Evil - Päästä meidät pahasta

Vaikka pidän hidastempoisista kauhu elokuvista niin tässä tapauksessa se ei toiminut kyllä alkuunkaan.Leffa on erittäin raskasta katsottavaa juuri pituutensa takia,paljon tyhjäkäyntiä,pastorin ja poliisin välisiä pitkiä keskusteluja ja juuri kun alkaisi jotain tapahtumaan niin leffa muuttuu taas pitkävetiseksi draamaksi.Välillä myös tuntui että olisi katsellut jotain huonoa poliisi sarjaa.Kaikki kauhu mitä leffa sisälsi tuntui hyvin irralliselta ja perustui pitkälti kuluneisiin jump scare juttuihin.

19.07.2018 klo 12:13

Wildling

Kauhuelokuvana tätä nyt ei voi ottaa vaan kyseessä on pikemminkin draama.Kertaalleen katsottuna ihan viihdyttävä ja juoneen on saatu mukaan vähän omaperäisyyttäkin.

19.07.2018 klo 10:13

Ghostland

Marttyyrit leffan ohjannut Pascal Laugier näyttää jälleen taitonsa.Ghostlandin tunnelmassa on paljon samaa kun Marttyreissa,se on synkkä ja jopa tietyllä tapaa melankolinen,myös tarinan rakenne on hyvin samantyyppinen.Leffan tarina tekee noin puolessavälissä täys käännöksen jossa katsoja yllätetään täysin,ja vaikka Ghostland ei ylly aivan yhtä brutaaliksi kuin Marttyyrit niin pidin leffan kierosta ja perverssistä tunnelmasta..Kaikinpuolin erinomainen elokuva,helposti yksi vuoden parhaimmista kauhuleffoista.

19.07.2018 klo 09:43

The Invitation

Leffan suurin ongelma on se ettei se osaa rakentaa minkäänlaista jännitettä,henkilöhahmot jäävät myös hiukan ohuiksi,eikä katsojaa jaksa juurikaan kiinnostaa mitä ruudulla tapahtuu.Kestoa on myös aivan liikaa siihennähden miten hitaasti tapahtumat todella etenevät.Tässä olisi ollut ainekset hyvään vainoharha trilleriin mutta tällaisenaan hyvin mitäänsanomaton.

23.06.2016 klo 19:29

Villmark 2

Siinä missä ensimmäinen osa nojasi simppeliin tarinaan jättäen taakseen kuitenkin sopivan mystisyyden verhon,jotta uusintakatselu potentiaaliakin löytyi,oli tässä jatko-osassa jo aivan liiakseen elementtejä jotka hukutti alleen ne vähäiset hyvätkin ideat.Vaikutteita ja väsyneitä kliseitä oltiin haettu muunmuassa Session 9 leffasta vähän turhankin läpinäkyvästi.Ylesitunnelma oltiin kuitenkin rakennettu ihan mallikkaasti,sekä leffan varsinainen tunnari toimi hienosti nostaen niskavillat katonrajaan,erilaisella tarinalla tästä oltaisiin saatu vallan kelpo kauhuviihdettä,tällaisenaan vähän turhan persoonaton.

26.02.2016 klo 23:09

The Green Inferno

Green Inferno mukailee vanhoja kannibaali eksploitaatioita surkeaa käsikirjoitusta ja sekavaa juonta myöden. Suosittelen välttämään. 2/5

20.01.2016 klo 19:58

Dawn of the Dead

Varsinaiseksi kauhu elokuvaksi tätä on vaikea mieltää mutta draama ja toimintapuoli on varsin onnistunutta.Leffa ei pituudestaan huolimatta sisällä kovin paljon tyhjäkäyntiä ja pysyy hyvin kasassa.Goblin hoitaa musapuolen tälläkin kertaa kiitettävästi vaikkei nyt ihan parhaimmassa terässä olekkaan. Ei tämä edeltäjäänsä päihitä mutta menee kevyenä viihteenä sunnuntai iltapäivänä. 3/5

20.01.2016 klo 01:25

The Crying Game

Ihan toimiva trilleri jonka jaksaa kerran katsoa. Puolenvälin "lerssi twist" oli myös hämmentävä ja oli selvästikin koko elokuvan pohjaidea ja kuten mainittu sen jälkeen meininki väsähtää. 2/5

19.01.2016 klo 23:17

Paluu kauhujen kaupunkiin

Vaikkei tällä nyt olekkaan tekemistä Kingin kirjan kanssa niin varsin toimivaa kamaa tämä on itsenäisenä elokuvana. Tarina on mielenkiintoinen ja paikoin tunnelmaakin luodaan hienosti. Useimmat vampyyreistä ovat aidosti karmivia eikä mitään kauhuromanttisia höpsöjä. Suosittelen lämmöllä kasari kauhun ystäville.4 / 5

19.01.2016 klo 18:21

Amelie

Rasittava ja ylipirteä elokuva.Tällaista perus musiikkivideo kamaa. 0/5

14.01.2016 klo 18:53

Stendhal-syndrooma

Jos tämä olisi jonkun muun ohjaama olisi se ihan kelpo trilleri mutta Argentolta odottaisi parempaa jälkeä. Ei tämä miehen huonoin tekele ole sillä tässäkin on hetkensä, lisäksi musiikki toimii hyvin ja yleistunnelmakin pitää otteessaan. kokonaisuutena kuitenkin jäi vähän väljä maku. Trauma oli parempi.2,5 / 5

14.01.2016 klo 18:52

Stendhal-syndrooma

14.01.2016 klo 18:31

Sleepless

Parin huonomman leffan jälkeen Argento sai taltioitua Sleeplessiin yllättävänkin vahvoja tunnelmia. Tarina ja elokuvan rytmi toimii juuri niin kuin hyvässä giallossa ikään ja pahimmilta sudenkuopiltakin vältytään. Max von Sydow tekee erinomaisen roolin joskaan päähenkilöstä ei voi sanoa samaa mutta se ei suuremmin haittaa kun leffan muut osa alueet on pääosin kunnossa. Musiikkipuolella on menty täysin nappiin, Goblin fiilistelee jälleen kuin vanhoina hyvinä aikoina. Tunnelma pysyy alusta loppuun tiiviinä kun kääpiömurhaajan henkilöllisyyttä selvitellään saaden aikaan katsojassa kunnon giallo säväreitä. 4/5

11.03.2015 klo 11:42

Superstition

Kasarikauhua parhaimmillaan,synkkä ja ahdistava tunnelma vain yksinkertaisesti toimii eikä ideakaan ole turhan loppuunkulutettu.Kaikille kasarin ystäville ehdotonta kamaa.4/5

18.02.2015 klo 09:34

The Woman

Erittäin positiivinen yllätys.Näyttelytyö oli erinomaista ja kestostaan huolimatta raina osasi tarjota mielenkiintoa loppuun asti joskin finaali jäi lopulta melko vaisuksi,odotin jotain..noh,paljon gore pitoisempaa.Musiikeista voi antaa myös plussaa,loivat jotenkin mukavan huolettoman ilmapiirin kaikille tapahtumille.Ideasta olisi voinut lopulta saada paljon enemmän irti mutta kyllä tämä tällaisenaankin varsin viihdyttävä oli 4/5

08.02.2015 klo 23:45

Kauhun kiskot

Vähän väsyneen ensimmäisen tunnin jälkeen leffa saavuttaa ihan hyvää tunnelmaa ja slasher fiilistä myös lopputwisti on plussan arvoinen suoritus.Semmonen keskitason slasher jonka ainakin sen kerran jaksaa katsoa,huomattavasti parempi kuitenkin kuin esim tavattoman surkea Prom Night. 2/5

15.11.2014 klo 21:46

Xtro

Kaikin puolin hyvää scifikauhua,tunnelma on paikoin erinomainen ja tehosteet toimii.Lelusotilaiden yms.henkiinherääminen jäi vähän irralliseksi kokonaisuuden kannalta mutta toisaalta loppuratkaisu pelasti paljon.Kyllä tämä katsoa kannattaa jos yhtään kasari kauhun päälle ymmärtää 3,5/5

15.11.2014 klo 09:07

Amityville 2: Paholaisen piiri

Leffasarjan parhain osa,vähän enemmän olisin tunnelman rakentamista kaivannut sillä nyt itse leffan kliimaksi jäi hyvin lyhyeksi ja mitäänsanomattomaksi..Tehoste puoli on sitä tuttua erinomaista kasari meinikiä josta ei voi muuta kuin pisteitä antaa,roolivalinnat on myös kohtalaisen onnistuneita.3/5

13.11.2014 klo 16:02

Shakma

Sinänsä mielenkiintoinen aihe tappaja paviaanista ollaan onnistuttu sössimään kertakaikkisen typerällä juonella jota ei kyllä ole viitsitty miettiä vähääkään. Näyttelijäsuorituksista paviaani vie voiton 100-0.Shakma on kerrassaan suloinen ja hänen murhametodiensa katselu omalta osaltaan ihan viihdyttävää joten 3/5

11.11.2014 klo 22:58

The Return of the Living Dead

Ihan kertaalleen katsottavaa viihdettä,odotin tosin jotain paljon verisempää splatter painotteisempaa rainaa mutta tämä jäikin vähän miedommaksi kokemukseksi.Huumoripuoleen olisi myös voitu panostaa vähän enemmän,nyt vitsit jäivät vähän puolivillaisiksi jos niitä ylipäätään oli.Kaikesta huolimatta kyllä tällä pahimman kasari janon sammuttaa.3/5

11.11.2014 klo 00:04

Dead Heat

Tolkuttoman huono.Juoni oli pitkästyttävä jota ei pelastanut edes kliseiset toiminta kohtaukset ja huumori todella huonoa.Isot plussat pitää silti antaa erinomaisille tehosteille sekä maskeerauksille jotka edustavat upeudessaan sitä tuttua 80 lukua.Muutoin tätä kannattaa välttää vaikka pitäisikin kasari jutuista.1/5

09.11.2014 klo 19:02

Beyond Re-Animator

Erittäin huono ja mielikuvitukseton päätös trillogialle.1/5

09.11.2014 klo 18:59

Bride of Re-Animator

Ei tämä ihan ensimmäisen tasolle pääse vaikka aika pitkälti samoilla linjoilla liikutaankin.Tehosteet on edelleen hienoja mutta siltikään ihan samoja fiiliksiä raina ei tarjoa kun Gordonin alkuperäinen versio.Juoni on vain jotenkin hajanainen eikä tunnelmaakaan oikein tavoiteta,kyllä tämä silti katsoa kannattaa jos alkuperäistä fanittaa.Samoista näyttelijöistä plussaa 3/5

09.11.2014 klo 18:53

Re-Animator

Todellista mannaa tehoste kauhun ystäville.Ei tämä niin hurmeinen ollut kun mitä voisi odottaa mutta huumori oli loistavaa sekä tunnelma erinomainen.Tämä kuuluu jokaisen oikean kauhufriikin hyllyyn.4/5

05.11.2014 klo 21:32

The Last Days on Mars

Leffa ei oikein missään vaiheessa vetänyt mukaansa,tapahtumat esitettiin todella epäkiinnostavalla tavalla ja yleisfiilis oli suoranaisesti pitkästyttävä.Odotin tältä juonen perusteella jotain parempaakin mutta taas mentiin sieltä mistä aita on matalin,suoraan klisee viidakoiden läpi.1/5

05.11.2014 klo 21:27

Dark Skies

Vaikkei tämä suoranaisesti mitään uutta tarjonnutkaan niin sen verran vähän on toimivia UFO elokuvia tehty että tämä oli varsin positiivinen kokemus.Aika paljon oli Signs leffaa plagioitu mm.muutama kohtauskin ihan suoraan mutta ei se minua ainakaan haitannut.Pienenä miinuksena mainittakoon leffan tietynlainen hajanaisuus mikä taas söi merkittävästi tunnelmaa,myös loppu jäi itselleni vähän auki.Kyllä tätä suositella voi varsinkin teemasta kiinnostuneille. 3/5

05.11.2014 klo 21:19

Pandorum

Idea sekä tunnelma toimivat saumattomasti,ongelmaksi muodostui lähinnä liiallinen toiminnallisuus koska leffa olisi rullannut huomattavasti paremmin pelkkänä scifikauhuna.Olennot oli poikkeuksellisen piristäviä luomuksia vaikka muistuttivatkin etäisesti predatoria mutta aluksessa pyörivät "ninjat" olivat jo minullekkin liikaa.Kaikenkaikkiaan hyvää potentiaalia omaava raina,kyllä tämän kerran katsoo.2,5/5

05.11.2014 klo 21:12

Monsters

Leffa kärsi vähän liikaa uskottavuus ongelmista mm. päähenkilö kaksikon järjen juoksu sekä suhtautuminen tilanteeseen oli niin epäuskottavaa että koko rainan katsominen oli varsin vaivaannuttava kokemus.Hirviöt olivat kuitenkin ihan kelvollisia luomuksia joten siitä yksi piste. 1/5

29.10.2014 klo 21:46

Ginger Snaps

Todella väsynyt ihmissusi raina jonka alku lupaili hyvää mutta homma muuttui nopeasti hyvin kliseiseen suuntaan. 1/5

22.09.2014 klo 19:49

Kauhun millimetrit

Positiivinen yllättäjä.Painostava tunnelma saadaan välitettyä katsojalle hyvin tavallisesta suomalaisesta arki miljööstä.Leffassa ei varsinaisesti edes tapahdu juurikaan silti katsoja pysyy kokoajan päähenkilön tavoin jännittyneenä.Tarina jäi itselleni mysteeriksi mutta kiinnostavalla tavalla.

27.08.2014 klo 19:56

Miestä ei voi raiskata

Kuten mainittu alku oli lupaavan oloinen mutta loppu ei lunastanut odotuksia kunnon rape & revenge leffasta. 2/5

14.08.2014 klo 13:18

Kummeli V

Todella väsähtänyttä läppää joka ehkä naurattaa ala-aste ikäisiä mutta ei muita.Kummelit on selvästi tulleet tiensä päähän ja jo alivuokralaisessa tämä huomattiin,mutta tämä oli kyllä viimeinen pisara.1/5

27.06.2014 klo 13:52

Kannibaalien polttouhrit

Vai että realistista väkivaltaa,saattoi toki olla sitä 80 luvulla mutta tämän päivän mittapuulla aika mitäänsanomaton.Tarina oli myös niin ohut ettei jaksanut pitää mielenkiintoa ihan loppuun saakka ja näyttelijät perus ö-luokan tähtiä.Musiikeista pitää antaa jopa kaksi pistettä koska ne olivat yllättävän toimivia eikä ihme sillä Riz Ortolani on tehnyt lukuisia mainioita leffasävellyksiä.Mutta jos nyt haluaa itseään shokeerata niin suosittelen jättämään tämän rainan väliin ja suuntaamaan katseensa johonkin 2000 luvun gorno tuotokseen. 2/5

22.06.2014 klo 00:15

The Hills Have Eyes

Umpisurkea remake,alkuperäisen primitiivistä tunnelmaa tai jännitettä ei saavutettu vähääkään eivätkä näyttelijätkään järin kummoisia olleet.1/5

20.06.2014 klo 18:38

Oma taivas

Leffassa yhdistetään varsin huonolla tavalla draamaa ja fantasiaa eikä tarinasta saa oikein kunnon otetta missäänvaiheessa.Melkoinen pettymys 1/5

20.06.2014 klo 14:36

Caligula

Paras historiallinen elokuva jos tällaisia olisi koulun historian tunneilla näytetty olisi opiskeluinto kasvanut ihan eri sfääreihin.Sopivasti häpeilemätöntä pornoa ja väkivaltaa sekä erinomaisia näyttelijä suorituksia.Tätä ei voi kun rakastaa 5/5

19.06.2014 klo 19:12

The Life and Death of a Porno Gang

Hienosti totettu draama joka ruotii niin Serbian pornoteollisuutta,snuff elokuvia kuin yleisestikkin ihmisen rappeutuvaa moraalia.Näyttelijät hoitavat hommansa ansiokkaasti,heidän valitseminen rooleihin oli työläs prosessi ja se näkyy onneksi lopputuloksessa.Leffa on pääsosin kuvattu dokumentti tyyliin joka luo oman realistisen latauksensa tapahtumiin.Parituntinen pornon väkivallan ja mustan huumorin huuruinen matka sujuu niin verkkaisesti ettei tästä rainasta ihan heti narinan aihetta keksi 5/5

19.06.2014 klo 13:47

Stoic

Ei mikään hyvän päivän leffa todellakaan,vastenmielinen ja ahdistava kuvaus saksassa tapahtuneesta tragediasta. 4/5

Edellinen sivu | 1 2 3 4 5 | Seuraava sivu