keijomies

keijomies

18.10.2017 klo 00:15

Noidantappajat

Eihän tätä millään tasolla voi hyväksi elokuvaksi kutsua. Kaikki hahmot ovat tylsiä, typeriä ja yksiulotteisia lukuunottamatta itse Witchfinderia, joka oli ajoittain mielenkiintoinen hahmo. Elokuvan kuvaus on sekä aika omaperäistä kuin todella huolimatonta. Iltaotoksia otettu päiväsaikaan, niin että puidenkin varjot näkyy, joitain otoksia ei ole ollenkaan kohdistettu ja hahmojen katselinjat ei mätsää monessa kohdassa. Tähän päälle vielä todella suppea juoni ja käsikirjoitus, jossa kaadutaan sudenkuoppiin kerta toisensa jälkeen. Plussaa kuitenkin ihan mielenkiintoisesta soundtrackistä ja Vincent Pricesta. Leffa myös jaksoi viihdyttää vaikka loppua kohden hiukan tökkikin.

08.09.2017 klo 21:07

Good Time

Suhteellisen tiukka ja adrenaliinipitoinen rikosdraama. Alkupuolisko varsin vahvaa elokuvakerrontaa, mutta puolen välin jälkeen elokuvan suunta lähtee raiteiltaan ja leviää, mikä saa leffan tuntumaan paljon pidemmältä kuin mitä se oikeasti on. Lopussa taas onneksi vahvenee.

Good Time on kuvattu pitkälti pelkillä lähiotoksilla ja laajakuvaotoksia onkin vain kourallinen koko kestonsa aikana. Tyyli on erikoinen, mutta sopii leffaan mainiosti, vaikka aluksi tuntuikin hiukan ärsyttävältä.

Näyttelijät hoitivat hommansa mallikkaasti. Etenkin kovasti kehuttu Pattinson. Itse nostaisin Benny Safdien roolisuorituksen kuitenkin ihan Pattinsonin rinnalle. Tosi aitoja ja vahvoja suorituksia. Vähän harmittaa Jennifer Jason Leighn alikäyttö, joka on kuitenkin Hollywoodin taidokkaimpia naisnäyttelijöitä.

14.07.2017 klo 23:26

Sota apinoiden planeetasta

Trilogian paras osa! Ensimmäinen tunti erittäin loistavaa tarinankerrontaa. Kolmannessa näytöksessä vauhti hieman hiipuu ja leffa ja sen hahmot muuttuu aika hölmöiksi. Kaikki kuitenkin tapahtuu hyvän maun rajoissa ja ei jää sen pahemmin ärsyttämään. Kaiken kaikkiaan tosi viihdyttävä pläjäys. Serkis on äijä!

24.06.2017 klo 23:57

Sinister 2

Sinister 2 herättää hyvin ristiriitaisia tuntemuksia. Hyvin viihdyttävä ja nautittava "kauhu"elokuva. Tätä ei varmaan pitäisi ajatella koomisena tuotoksena, mutta useaan otteeseen nauroin ääneen. Leffassa on outo kontrasti oikeasti loistavan kuvauksen ja leikkauksen, ja sen pökälekäsikirjoituksen kanssa, joka on hyvin hämmentävää. Paljon kliseitä, turhia kohtauksia, puuttuvia kohtauksia, kuivaa näyttelyä ja kamerakikkailua. Positiivinen yllätys draamakomediana,jossa on hiukan häiriintynyttä kuvastoa,vaikka kauhuelokuvana Sinister 2 on aika kuraa. Plussat hienosta linesta: "Now get off my property. I'm going to go fuck my wife."

11.02.2017 klo 11:18

John Wick: Chapter 2

Ei yllä kyllä ekan tasolle millään lailla. Chapter 2 on älyvapaampi ja suurempi kuin edeltäjänsä, mutta toiminta on tylsempää, kuten myös pahiksetkin. Ihan viihdyttävää aivotonta toimintaa.

31.12.2016 klo 22:29

Gods of Egypt

Oikeasti ihan onnistunut roskaleffa. Se tuntuu tiedostavan olevansa sontaa kauheine efekteineen, näyttelyineen ja käsikirjoituksineen. Ja kun katsoja pääsee samalla aallonpituudelle, niin kyseessä on varsin viihdyttävä leffa lukuunottamatta viimeistä pariakymmentä minuuttia. Paskaa, mutta kuka muuta odotti?

27.12.2016 klo 21:12

Haute Tension - kiihtyvää kauhua

Oikein mainio jännittävä leffa, kunnes loppu pilaa kaiken ja kusee koko elokuvan päälle. Vaikka suurin osa leffasta onkin aika tiukkaa settiä, ei voi olla jäämättä paskan maku suuhun.

22.10.2016 klo 11:01

Ouija: Origin of Evil

Varsin mainio kauhuleffa Flanaganilta. Tunnelmaa on luotu erittäin taidokkaasti, hahmot ovat kiinnostavia ja näyttelijät vetävät osansa hyvin. Elokuvasta jäi hyvä fiilis vaikka viimeiset parikymmentä minsaa ovat aika kuraa ja elokuvassa on muutama jumpscare liikaa. Kuitenkin

06.10.2016 klo 00:53

Vaihdetaan vapaalle Ferris

Kasarikomedia klassikko, jota katsoessa voi vain ihmetellä, miksi se on niin suosittu. Ärsyttävät päähahmot, etenkin tämä Ferris Bueller, ylinäyttelyä ja mukahauskaa huumoria tekivät katselukokemuksesta tuskaista. Charlie Sheenin yllättävä rooli ehdottomasti parasta koko leffassa.

15.08.2016 klo 00:45

Into the Forest

Ihan jees leffa. Näyttelijät parasta antia leffassa. Dialogi välillä vähän tönkköä ja elokuvan loppupuolella tapahtuvat päätökset saavat aikaan lähinnä ihmettelyä. Jaksoi kuitenkin pitää mielenkiinnon yllä loppuun asti.

14.03.2016 klo 19:57

Zootropolis

Kyseessä on kyllä Disneyn parhaimpia tuotoksia ja yksi háuskimmista elokuvista miesmuistiin. Erittäin hyvä ja lämminhenkinen elokuva!

12.12.2015 klo 09:39

Vampyyrin suudelma

Eipä pitkään aikaan ole ollut niin hauskaa kuin katsoa tätä leffaa ja Cagen ylinäyttelyä. Puhdasta kultaa! :) Leffana hyvin keskinkertainen, mutta samalla hyvin omalaatuinen.

25.10.2014 klo 11:15

Pahuuden kosketus

Huolimatta tylsästä ja ennalta-arvattavasta lopusta, kyseessä on varsin onnistunut debyyttiohjaus Paxtonilta. Idea on hyvä ja elokuva on hyvin käsikirjoitettu. Näyttelijät hoitavat hommansa kunnialla, kerronta on sujuvaa ja leffa pitääkin hyvin otteessaan koko kestonsa ajan.

24.10.2014 klo 00:44

Rampage: Capital Punishment

Ykkösen tasoinen, ellei parempikin. Tässä on enemmän sanomaa kuin ensimmäisessä osassa. Huono puoli on vain se, että elokuva, joka rakentuu tämän sanoman ympärille on suurelta osin kökkö ja typerästi tehty. Näyttelijät ovat melko kuraa, Dialogi on tönkköä ja hahmoilla ei tietenkään ole minkäänlaista syvyyttä. En voi kuitenkaan sanoa, etten nauttinut kyseisestä elokuvasta. Voi olla, että kolme tähteä on liikaa tällaisesta diipadaapasta, mutta kyllä tämä aina mielenkiintoisempi on kuin suurin osa nykyajan hollywood actionleffoista.

22.10.2014 klo 22:46

Man on Wire

Ihan hyvä dokkari nuorallakävelijästä. Mielenkiintoisesti kuvattu ja loistavat musiikit. Itse aihe ei vain ollut niitä mielenkiintoisimpia. Tosin se sisälsi paljon suuria teemoja rakkaudesta, luottamuksesta ja uskoon tekemiseensä. Dokkaria katsellessa tuli mieleen, että jos itsekin ryhtyisi johonkin ja omistaisi elämänsä sille asialle, mikä tahansa olisi mahdollista, ihan sama kuinka mahdottomalta se näyttää.

21.10.2014 klo 12:19

The Rover

Aika hyvä leffa! Näyttelijäsuoritukset ovat menneet ihan nappiin. Guy Pearce loistaa päähenkilönä, ja jopa Twilighteista tunnettu Robert Pattinson osaa näytellä jälkeenjäänyttä miestä, joka jätettiin kuolemaan. Kuvaustyyli muistuttaa aika paljon Tietä ja kerronta on tasaisen vahvaa. Se ei missään vaiheessa laahaa ja elokuva viihdyttää hyvin loppuun saakka. Väkivalta on rajua ja realistista ja sitä ei ihannoida. Ihmisen täytyy tehdä asioita, jotta selviäisi. Jotain tässä leffassa jäin hiukan kaipaamaan. Elokuvan idea oli hiukan erilainen, mutta ei mikään mullistava. Musiikeissa olisi ehkä ollut hiukan parannettavaa, mutta se meni ihan hyvin eräänlaisena taustameluna. Kaiken kaikkiaan positiivinen yllätys.

22.08.2014 klo 22:47

22 Jump Street

No jaa... kyseessä on ajoittain erittäin hauska ja toimiva jatko-osa, joka pystyy viihdyttämään ihan hyvin lähes koko kestonsa ajan. Vitsit ovat aika lailla ensimmäisen osan kiertoa ja leffa itse muistuttaa olevansa jatko-osa liiankin monta kertaa. Hillin ja Tatumin kemiat toimii taas loistavasti yhteen! Ice Cubellakin on ensimmäistä osaa isompi rooli. Hän tuottaakin leffan suurimmat naurut. Muut näyttelijät taas eivät oikein vakuuta. Ei edes Peter Stormare rikollisen roolissa. Lopputekstit pelastivat muuten hiukan laimean lopun.

12.07.2014 klo 23:36

Noah

Aika hyvä elokuva ottaen huomioon, että se pohjautuu löyhästi raamatun kertomukseen, mikä taas tarkoittaa, että henkilöhahmot ovat tylsiä ja onttoja. Aronofsky on ottanut monia taiteellisia vapauksia alkuperäiseen kertomukseen, mikä on vain hyvä asia.
Teknisesti Noah on loistoluokkaa. Kuvaus, musiikit, kerronta... kaikki toimii hyvin yhteen. Etenkin musiikeista suurta plussaa. Kuitenkin itse elokuva tuntui hiukan kolkolta ja ontolta. Tarina ei vedä mukaansa aivan parhaalla mahdollisella tavalla, vaikka pitääkin melko hyvin otteessaan loppuun asti. Tämä on huonoin Aronofskyn elokuva, muttei kuitenkaan huono tekele.

07.07.2014 klo 22:09

Under The Skin

Oli kyllä iloinen yllätys. Odotin jotain perusdraamatrilleriä, mutta sainkin aika mielenkiintoisen taide-elokuvan, jossa asioita ei turhaan selitellä. Alusta asti leffan yllä on hyvin mysteerimäinen tunnelma. Leffa herättää monia kysymyksiä: Kuka on Scarlett Johanssonin esittämä hahmo, mitä hän tekee, kuka hänen "apurinsa" on? jne. Leffassa on monia symbolisia kohtauksia, joiden merkityksiä saa vain arvailla. Under The Skinissä ei kuitenkaan oikeastaan ole pahemmin juonta.

Miinukset:
-turha pituuden venytys (pitkät kohtaukset, joissa ei pahemmin tapahdu mitään)
-paikoitellen tylsä
-ei syviä hahmoja tai juonta

Plussat:
+mystinen tunnelma
+erikoiset musiikit
+hieno aloitus
+SCARLETT JOHANSSON ALASTI!

09.06.2014 klo 00:11

Barry Lyndon

Ei mitenkään yllä muiden Kubrickin mestariteosten rinnalle vaikka ei tämäkään todellakaan huono ole. Kerronta on sitä taattua Kubrickia: pitkiä, hitaita otoksia, joissa kamera liikkuu hiljaa tai ei ollenkaan.Musiikit sopivat leffaan mainiosti ja luovat hyvin tunnelmaa. Erinomaisesti kuvattu ja näytelty teos, jossa Kubrickin perfektionismi tulee hyvin esiin, ei sorrukaan tekniseen osaamiseen vaan tavanomaisuuteen. Tämä on ehdottomasti Kubrickin tylsin ja tavanomaisin elokuva kuvaten yhden miehen nousua ja tuhoa. Tylsä tämä ei kuitenkaan ole, vaikka pituus lähenteleekin kolmea tuntia. Tosin pituudesta olisi voinut leikata ehkä 10-20 minsaa helposti pois. Tämä lähentelee neljää tähteä, mutta joudun kuitenkin antamaan tälle vain kolme ja puoli. Kolmanneksi huonoin Kubrickin leffa, heti Eyes Wide Shutin ja Spartacuksen jälkeen.

12.03.2014 klo 21:33

All Is Lost

Äärimmäisen vähäeleinen ja -sanainen elokuva, jota kannattelee vain Robert Redford. Niin moni asia olisi voinut mennä tässä elokuvassa pieleen, mutta se pitää hyvin otteessaan koko kestonsa ajan eikä tuota tylsiä hetkiä. Voin suositella kaikille draaman ystäville, jotka pitävät minimalistisista, hyvin näytellyistä leffoista. Redford tekee aivan loistavan roolisuorituksen kaiken menettäneenä, neuvokkaana miehenä.

06.02.2014 klo 18:59

Dallas Buyers Club

Loistava leffa kaiken kaikkiaan! McConaughey ja Leto vetävät kyllä Oscarin arvoisia roolisuorituksia. Niin omistautunutta, laadukasta näyttelemistä. Elokuva on myös erittäin aito ja rehellinen kuvaus selviytymisestä, kuolemasta ja taistelusta auktoriteetteja vastaan. Ainoana miinuksena voisin sanoa Jennifer Garnerin roolisuorituksen. Se ei oikein saavuttanut samanlaista tasoa, mitä koko leffa kokonaisuudessaan saavutti.

28.11.2013 klo 22:29

Ottolapsi

Nojaa... peruskamaa aika lailla. Juoni on todella ennalta-arvattava ja täynnä kliseitä, näyttelijät hoitavat hommansa keskinkertaisesti ymsyms. Mutta ihan viihdyttävä leffa kuiteski, eli

09.08.2013 klo 19:10

Only God Forgives

Erittäin hieno taide-elokuva. Mielestäni vähintään Driven tasoinen leffa. Ei kannata todellakaan katsoa tätä, jos sinulla on tapana katsoa jotain Hollywood-toimintarymistelyä tai aiot katsoa tämän kaveriporukassa. Silloin et saa tästä elokuvasta käytännössä oikein mitään irti.

Elokuvan parhaita puolia ovat loistavat musiikit, kamerakulmat ja se on visuaalisesti tosi näyttävä. Pitkät kohtaukset antavat katsojalle aikaa pohtia hiukan, mitä siinä tapahtuu ja tehdä omat johtopäätöksensä. Juonta tässä elokuvassa on niukalti, mutta se ei ole se pääasia. Refn haluaa esittää asiansa taiteellisesti ja melko raa'astikin, eli hyvä että ikärajaa nostettiin.

Pieni vinkki ennen elokuvan katsomista: ajattele se symbolisesti. Tämä oli veljeni vinkki, jotta kykenisin nauttimaan elokuvasta, ja se auttoi minua tosi paljon. Minä kun en ole suurenmoinen taide-elokuvaharrastaja.

22.07.2013 klo 14:52

Sharknado

Tarkoituksella paskaksi tehty Sharknado on todellakin onnistunut tehtävässään. Luvassa on erittäin huono elokuva, joka on huonoudessaan välillä jopa hyvä ja hauska, mutta näitä hetkiä on vähän. Elokuvan idea on ihan hauska: Kaliforniassa lentää tornado, jossa lentelee haita. Eipä kellään muulla kuin Asylum studiotiimillä ole pokkaa tehdä näin typerästä ideasta elokuvaa. Mikäs siinä, jos tykkää roskaviihteestä.

16.07.2013 klo 11:36

Hummingbird

Ei tätä kyllä toiminnaksi voi sanoa. Jos tämän aikoo katsoa, kannattaa varautua pitkästyttävään draamaan, jossa Statham hakkaa aina välillä jonkun tyypin vain pitääkseen elokuvan mielenkiinnon yllä edes jotenkin. Pidin Stathamin hiukan erilaisemmasta roolista kuin mihin olen häneltä tottunut, mutta elokuvan muut näyttelijät olivat kyllä melkoista kuraa.Vaikka näin tätä haukuinkin, en voi antaa sille kuitenkaan huonompaa. Ei se sentään täyttä kuraa ollut. Oli sillä hetkensäkin.

23.01.2013 klo 22:24

Unelmien pelikirja

Todella hyvä draamakomedia, jollaisia harvoin tulee nähtyä. Elokuvan kantavana voimana toimii todellakin sen näyttelijät, joista jokainen esittää osansa aivan loistavasti. Ei olekaan ihme, että elokuva saikin 4 Oscar-ehdokkuutta pelkistä näyttelijöistä. Kemia näiden henkilöiden välillä on kitkatonta. Silver linings playbookin ainoa miinuspuoli on sen ennalta-arvattavuus. Lopun saattaa päätellä jo puolivälissä leffaa, mutta se on tämäntyyppisille leffoille melko tyypillistä. Kaikenkaikkiaan loistava kokonaisuus, joka sopii hyvin rauhalliseen viikonloppuiltaan.

22.12.2012 klo 00:17

Taken 2

Täydellinen pettymys! Aivan turha jatko-osa. "Juoni" on tässä elokuvassa kyllä niin huono, että se ei toimi millään tasolla. Toiminta on hätäisesti tehtyä ja tuntuu ettei näyttelijätkään oikein innoissaan olleet tätä tekemässä. Ykkönen oli rautaa, tämä on kuraa.

14.12.2012 klo 15:39

Rita Hayworth - avain pakoon

Tämä elokuva ei selittelyjä kaipaa. Kaikkien aikojen paras elokuva!

22.10.2012 klo 19:23

The Amazing Spider-Man

Alkuun vaikutti todella lupaavalta, näyttelijät olivat melko hyviä yms., mutta jossain vaiheessa kiinnostus lopahti aivan täysin. Elokuva muuttui sellaiseksi hiukan tavallista huonommaksi toimintaelokuvaksi. Pituuttakin oli ehkä 10-15 minsaa liikaa. Paljon huonompi kuin Sam Raimin Spider-Manit. Sellainen kerrankatsottava. En kyllä todellakaan maksaisi elokuvalipun hintaa tästä.

09.10.2012 klo 18:52

Sinivalkoinen valhe

Varsin onnistunut suomalaiseksi dokumentiksi. Aihe on varsin ajankohtainen ja monia kiinnostava. Kun välillä näytetään vanhoja hiihtokisoja, tulee ihan tunteet pintaan. Nämä kohdat ovatkin elokuvan parasta antia. Paikoitellen dokumentti on hiukan puuduttava ja tuntuu junnaavan paikoillaan. Lisäksi tästä olisi pystynyt karsimaan 10-15 minuuttia pois ihan helposti. Pysyi suht. mielenkiintoisena loppuun asti

09.10.2012 klo 18:52

01.05.2012 klo 15:21

Yön ritarin paluu

En ole mitään elokuvaa odottanut näin paljon kuin tätä. Kun kolmas trailer tuli nettiin, kusin hunajaa! Toivotaan, että Nolan onnistuu elokuvan teossa.

19.02.2012 klo 12:25

Mulholland Drive

Olihan tämä ihan hyvä vaikka en ymmärtänyt viimeisestä paristakymmenestä minuutista pätkääkään. Näyttelijäsuoritukset ovat hyviä ja tunnelma on kohdallaan. Mutta koska en ymmärtänyt tätä niin en voi antaa enempää. Pitääpäs tämä joskus katsastaa uudelleen.

13.01.2012 klo 20:53

50/50

Elokuvan suurin miinus on se, että kuinka naurettavan ennalta-arvattava se on. Tästä seikasta huolimatta ohjaaja Jonathan Levine saa tehtyä 50/50:stä kelpo hyvän ja viihdyttävän komedian aikaan. Elokuvan kantavana voimana on tietenkin Joseph Gordon-Lewitt, joka tekee yhden uran parhaimmista roolista (heti 500 Days of Summerin jälkeen). Elokuvan musiikki sopii ihan hyvin ja tuo sopivasti plussaa leffalle. Kokonaisuutena varsin viihdyttävä komediapakkaus

01.01.2012 klo 15:26

Drive

Kyllä se on pakko myöntää, että olihan tämä todella loistava elokuva. Elokuvan ainoa huono puoli on ehkä sen pienoinen ennalta-arvattavuus. Näyttelijät, etenkin Gosling, vetivät roolinsa todella hyvin. Musiikki sopi elokuvaan kuin nenä päähän. Vuoden parhaimpia elokuvia ehdottomasti!

10.12.2011 klo 14:34

Warrior

Tässä taisi sitten olla 2011 vuoden paras leffa. Tuli kyllä niin positiivisena yllätyksenä, että voi huh huh! Ajattelin ennen elokuvan alkua, että tämä olisi sellainen tavallinen paskasti näytelty ja ohjattu urheiluelokuva ja jossa olisi tylsä tarina, mutta tästähän muodostui paras urheiluaiheinen draamaelokuva, jonka olen ikinä nähnyt!! Päihittää Rockyt mennen tullen ihan helposti!
Näyttelijät, ohjaus, musiikit, juoni, toiminta ja kaikki muu toimii lähes täydellisesti. Kannattaa todellakin katsastaa!

28.07.2011 klo 16:38

Talvisota

Paras suomalainen sotaleffa!

16.07.2011 klo 22:07

Harry Potter ja Kuoleman varjelukset: Osa 2

Oli kyllä helposti paras Harry Potter -leffa! Se on parempi kuin kaikki muut Potterit yhteensä potenssiin 5. Vaikka en ole mikään Potter -fani, niin tämä oli kyllä aika perhanan hyvä musiikkia myöten.

04.07.2011 klo 16:54

Harry Potter ja Kuoleman varjelukset: Osa 1

Paras Harry Potter -elokuva.

03.07.2011 klo 21:42

The Truman Show

Yksi parhaimmista elokuvista koskaan! Erittäin omaperäinen ja täydellisesti tehty elokuva, jolle en voi antaa kuin täydet pisteet.

03.07.2011 klo 01:33

WALL·E

Paras animaatioelokuva ikinä!! Olen nähnyt jo vähintään viidesti, mutta silti yhtä hyvä.

23.06.2011 klo 00:44

Predators

Sellanen perusviihdyttävä toimintaleffa

20.06.2011 klo 20:32

Kuu

Viihdyttävä ja mielenkiintoinen elokuva. Kevin Spaceyn rooli oli aika hieno :D

20.06.2011 klo 00:09

127 tuntia

Erittäin hyvä elokuva vaikka tosin oletin sen olevan oikea mestariteos. James Franco on elokuvan kantava voima ja hänen olisi mielestäni pitänyt saada parhaan miespääosan Oscarin. Sen verran hienosti hän hommansa hoiti. Kannattaa ehdottomasti katsastaa tämä elokuva.

20.06.2011 klo 00:00

Unknown

Oli kyllä positiivisen yllättävä leffa. Odotin sellasta perus actionia paskalla juonella, mutta onneksi tästä oli parempaan. Liam Neeson tekee kyllä hienon suorituksen elokuvan päähahmona. Kokonaisuutena

19.04.2011 klo 23:01

Hobo with a Shotgun

Tämä oli ehkä raain elokuva, jonka olen ikinä nähnyt... kauheeta mättöä leffan alusta loppuun saakka.

29.03.2011 klo 23:10

Zeitgeist: Addendum

Ajatuksia herättävä dokumentti jonka jokaisen tulisi nähdä

22.03.2011 klo 20:35

The Fountain

Oli kyllä aika hyvä leffa. Näyttelijät olivat loistavia, samoin visuaalisuus. Kaikkein parhainta tässä elokuvassa oli kuitenkin soundtrack, joka oli aivan käsittämättömän hieno. Vaikka tämä olikin monella osa-alueella hyvä niin jotain jäi kuitenkin uupumaan. Siksipä...

13.03.2011 klo 00:40

Vihreä maili

Oli odotukset aika korkealla kun aloin tätä katsoa, mutta onneksi ei tarvinnut pettyä... päinvastoin! Elokuva sinkosi heti omaan Top-10:iin.
Tässä elokuvassa kaikki on kohdalla; näyttelijät, ohjaus, musiikki, teema. En epäröi yhtään antaa tällä täyttä viittä tähteä!

Edellinen sivu | 1 2 3 | Seuraava sivu