TOP-listaus 2000-2005:

Valtikka (2001)

Valtikka rating 3,41

Gladiator (2000)

Gladiator rating 4,25

Taru sormusten herrasta: Sormuksen ritarit (2001)

Huikea seikkailu, jossa Hobitti nimeltä Frodo ottaa raskaan taakan kantaakseen ja Sauronin sormuksen kohti Mordorin uumenia. Saruman muuttuu pelottavaksi hirviöksi ja taistelee Gandalfia vastaan. Musiikit leffassa ovat sountrackia myöten erinomaisia ja pirun näköinen pahis heilauttaa sillalta Gandalfin tulisen ruoskan avulla ja jo hetken voi luulla pahinta. Peter Jackson on oikea mies ohjaajan roolissa ja näyttelijät eläytyvät rooleihinsa erinomaisella tunteella ja taidolla. Vahva suositus fantasian ystäville!

Taru sormusten herrasta: Sormuksen ritarit rating 4,31

Matrix (1999)

90-luvun lopun kulttikamaa Wachowskeilta, jossa on scifiä ja toimintaa käsitelty tuoreellla otteella ruudulla vanhoja ja perinteisiä menetelmiä kunnioittaen. Neo herää todellisuuteen, kun alkaa muistaakseni vähän epäillä "virtuaalitodellisuutta" vääräksi ja Mossin ja Fishburnin oppien tiellä Neosta kasvaa kaavailtu "messias" tuhotakseen vastustamansa koneet. Etenkin oheistuotteiden myynnin osalta ja bullet time hidastuksien kaltaisten kikkojen myötä myös peleissä nähtiin näitä samoja ehostuksia, jossa näitä tuttuja hahmoja pääsee liikuttamaan omin käsin ohjain välineillään.

Matrix rating 4,14

Million Dollar Baby rating 4,12