arvili

arvili

25.03.2012 klo 12:25

Iron Sky

Saavuin Turun ennakkonäytökseen kaveriporukan mukana hyvin epäilevänä, johtuen lukemistani huonoista arvosteluista ja omista ennakkoluuloistani kotimaista elokuvaa kohtaan, mutta jo ensimmäisten minuuttien jälkeen huomasin olleeni väärässä. Iron Sky ylitti odotukseni ja reilusti.

Elokuvan huumori toimi erinomaisen hyvin. Koskaan ennen en ole kuullut teatterissa katsojien nauravan näin kovaan ääneen ja antavan ablodeja useasti kesken leffan. Lavasteet, puvustus ja varsinkin efektit olivat uskomattoman näköiset budjettiin nähden. Myöskin näyttelijät hoitivat homman paremmin kuin hyvin. Ainoa miinuspuoli elokuvassa oli mielestäni muutamat töksähtelevät hypyt kohtauksesta toiseen, joiden vuoksi en kehtaa ihan täysiä pisteitä antaa. Leffa tosin aiheutti niin hyvän fiiliksen, ettei noihin juurikaan ehtinyt kiinnittää huomiota. Plussaa vielä hienosta lopetuksesta.

Elokuvan jälkeen epäilytti, että olikohan ne lukemani arvostelut varmasti kirjoitettu siitä samasta elokuvasta, jonka olin itse juuri nähnyt. Iron Sky ei ole pelkästään paras koskaan näkemäni suomalainen elokuva, vaan leffa nousi myös suoraan omalle top-listalleni. Varsinkin kaikkien scifin ystävien kannattaa käydä tsekkaamassa pätkä.

24.11.2009 klo 11:06

15.09.2009 klo 23:56

Olio

Erittäin viihdyttävä meno päällä koko leffan keston ajan, ja onnistui olemaan jopa jännittävä paikoitellen. Otus, ja muutenkin tehosteet ja musiikki, oli mielestäni yllättävän hyvin tehty. Ei tuo mitään uutta genreensä, mutta jos vaan B-luokan scifi/kauhu on mieleen, kannattaa tämä ehdottomasti katsoa.

29.05.2009 klo 17:10

29.05.2009 klo 16:29

Tyttö ja kettu

Todella kaunis ja koskettava elokuva.
Itseäni aluksi ärsytti leffan typerä idea (kesytetään villieläin), mutta elokuvan lopusta löytyikin myös opetus. Katsomisen arvoinen perhe-elokuva, ei kuitenkaan mielestäni ihan ohjaajan edellisen elokuvan Pingviinien matkan tasolle nouse.
Suomidubbaus ei ollut huonoimmasta päästä, mutta suosittelen silti katsomaan alkuperäisellä ääniraidalla.

22.03.2009 klo 00:54

Monsteritalo

Positiivinen yllätys.
Elokuva on hiukan isommille lapsille suunnattua “kauhua” (Ikärajahan tässä on 11). Todella mukavaa vaihtelua Disneyn ym. elokuviin. Hahmoista oli tehty nukkemaisia, josta itse ainakin tykkäsin, ja jännittävä juoni jaksoi pitää vielä parikymppisenkin katseen kuvaruudussa elokuvan loppuun saakka.
Suosittelen kaikille animaation ystäville!

04.03.2009 klo 22:07

Bolt

Yksi parhaista Disney-animaatioista aikoihin. Elokuva on todella hauska, varsinkin Raivo-hamsterille ja tämän juoksupallolle tuli naurettua vähän väliä (I'll get my ball :D )
Varmasti tulee katsottua vielä uudestaan.

03.03.2009 klo 19:14

Edellinen sivu | 1 | Seuraava sivu