angakok

angakok

henkkohtsuosikit

Billy Elliot (2000)

Sympaattinen, kaunis ja aivan loistava elokuva. Jamie Bell tekee käsittämättömän upean roolisuorituksen, sitä ei voi liikaa ylistää. Muissakaan roolisuorituksissa ei ole vikaa. Juoni koskettaa, saa hymyilemään ja todellakin toimii. Yksi parhaimmista elokuvista ikinä. Ja kaiken ihanuuden lisäksi vielä loistava T.Rex -painoitteinen soundtrack!! Ei kannata asettaa ennakkoluuloja tälle elokuvalle, vaan yksinkertaisesti katsoa. Ja rakastua.

Billy Elliot rating 3,70

Unelmien sielunmessu (2000)

Erittäin ahdistava, sekava ja vaikuttava elokuva. Näyttelijätyö upeaa kaikilta. Saa ajattelemaan. Myös elokuvan upea musiikki lisää vaikuttavasti elokuvan vahvaa tunnelmaa.

Unelmien sielunmessu rating 4,47

Being John Malkovich (1999)

Todella omituisen nerokas käsikirjoitus, erittäin loistavat näyttelijät, upea ja omaperäinen elokuva. Parhaimpia ikinä. Miten tällaista voi edes keksiä?

Being John Malkovich rating 3,86

Vuosi nuoruudestani (1999)

Katsomisen arvoinen, aivan mahtava ja koskettava elokuva. Winona Ryder on todella loistava pääroolissa ja Angelina Jolie vakuuttavimmillaan. Ei mikään iloisuuden huipentuma.

Vuosi nuoruudestani rating 4,00

Moulin Rouge (2001)

Ehdoton lempielokuvani, kokonaisuudessaan käsittämättömän upea, ihana ja vaikuttava: musiikki, visuaalisuus, näyttelijät; McGregor on hurmaava roolissaan ja laulaa suoraan sydämeen ja Kidman aivan upea yksinkertaisesti... ja tietenkin upea ja koskettava rakkaustarina. Rakastan tätä elokuvaa ylikaiken.

Moulin Rouge rating 4,03

American Beauty (1999)

Hienoa näyttelijätyötä. Aivan uskomaton tapahtumien kulku. Elokuvan on oltava loistava, jos se saa itkemään ja nauramaan, on samalla järkyttävä ja aivan hervoton, erittäin vakuuttava ja vaikuttava... ja erittäin kaunis elokuva. Ansaitsee kaiken ylistyksen. Yksi parhaimmista elokuvista ikinä.

American Beauty rating 4,09

Labyrintti (1986)

Yksi parhaimpia ikinä, uppoo niin täysillä ja David Bowie... aah.

Labyrintti rating 3,72

Taru sormusten herrasta: Sormuksen ritarit (2001)

Aivan mahtava, upea, mahtipontinen, eikä pätkääkään yliarvostettu.

Taru sormusten herrasta: Sormuksen ritarit rating 4,31

Taru sormusten herrasta: Kaksi tornia (2002)

Jatkuu aivan yhtä mahtavana. Tämä on neroutta. Elokuvat pääsevät mielestäni täysin kirjojen tasolle.

Taru sormusten herrasta: Kaksi tornia rating 4,21

Clockwork Orange - Kellopeliappelsiini (1971)

Todella karsea ja sairas mestariteos. Paras Kubrickin, minkä olen nähnyt. Malcolm McDowellin pääosanäyttely on upeaa. Juoni, kuvaus ja kertojaääni toimivat elokuvassa. Teki suuren vaikutuksen, vaikka yleensä en pidä väkivaltaisista elokuvista. Oudointa oli myös se, että jossain vaiheessa alkoi jopa tuntemaan jonkinlaista sympatiaa pääosassa olevaa Alexia kohtaan.

Clockwork Orange - Kellopeliappelsiini rating 4,16

Tuulen viemää (1939)

Aivan upea, yksi parhaimmista ikinä. Vivien Leigh on aivan uskomaton pääroolissaan, eikä muissakaan näyttelijöissä valittamista. Kestää aikaa ja katselukertoja. Aivan ihana. Todellinen klassikko.

Tuulen viemää rating 4,06

Lost Highway (1997)

Lynch-neitsyys menetetty vihdoin. Varmasti pelottavin ja hämärin elokuva, jonka olen nähnyt. Juoni ei avaudu helpolla, mutta sen tajuaminen ei edes mielestäni ole kovin oleellista. Elokuvan visuaalisuus on upeaa ja soundtrack on yksi parhaimmista ikinä (jopa se Rammstein toimii). Elokuva on todella vahva tunnelmainen. Näyttelijät ovat kaikki hyviä, varsinkin Patricia Arquette kaksoisroolissaan on aivan upea. Tämän jälkeen myös muut Lynchin teokset ovat katselulistalla.

Lost Highway rating 4,08

Stand by Me - viimeinen kesä (1986)

Upea ja suuresti koskettava elokuva. Aivan loistavat nuoret näyttelijät, eikä todellakaan vähiten River Phoenix. Aivan mahtava elokuva, joka ansaitsee kyllä kaikki maailman ylistyssanat, sillä tällaisia elokuvia ei monia löydy.

Stand by Me - viimeinen kesä rating 4,06

Gilbert Grape (1993)

Koskettavimpia ja ehdottomasti parhaimpia elokuvia ikinä. Leonardo DiCaprio tekee aivan uskomattoman roolisuorituksen ja on yllättävää kyllä jopa parempi kuin Johnny Depp, vaikkei Deppin roolisuorituksessa todellakaan mitään vikaa ole, hienoa työtä! Kirjaa suosittelen, se on vieläkin parempi.

Gilbert Grape rating 3,98

Titanic (1997)

Titanic on KLASSIKKO, todellinen elämää suurempi rakkaustarina, koskettava ja UPEA. Kate Winslet ja Leonardo DiCaprio ovat pääosissa mahtavatParhaimpia ikinä.

Titanic rating 3,88

Amadeus (1984)

Äärimmäisen vaikuttava, käsittämättömän hieno elokuva. Parhaimpia ikinä. Neroutta. Tom Hulce olisi mielestäni myös ansainnut sen tämän elokuvan ansaitumman Oscarin, vaikka kaikki Oscarit, mitä elokuva sai, olivat toki varsin ansaittuja. Hulce kuitenkin teki elokuvassa aivan mielettömän upean roolisuorituksen kaikkien muiden yli.

Amadeus rating 4,02

Taru sormusten herrasta: Kuninkaan paluu (2003)

Aivan täydellistä, koko mahtava kirjatrilogia muuntautui täydelliseksi elokuvatrilogiaksi! Olen vaikuttunut.

Taru sormusten herrasta: Kuninkaan paluu rating 4,27

Kolmetoista (2003)

Järkyttävä, mutta upea elokuva nopeasta aikuistumisesta ja nuorten ongelmista pahimmillaan/surullisimmillaan. Evan Rachel Wood, Holly Hunter ja Nikki Reed ovat kaikki aivan mahtavia tässä elokuvassa.

Kolmetoista rating 3,77

Piukat paikat (1959)

Aivan loistava ja hulvaton! Tony Curtis ja Jack Lemmon ovat todella loistavia ja Marilyn Monroe aivan ihana.

Piukat paikat rating 4,05

Velvet Goldmine (1998)

Aivan ihana, erittäin kaunis ja koskettava elokuva. Ewan McGregor, Jonathan Rhys Meyers ja Christian Bale ovat aivan loistavia rooleissaan. McGregor ja Rhys Meyers laulavat myös hienosti. Brian Molkon 20th Century Boy -versio on mieletön! Ihana nähdä Placebo tässä elokuvassa. Ja Ewanin versio Iggy Popin TV Eyesta, voi hyvä luoja... Upeata musiikkia noin ylipäätäänkin. Parhaimpia musiikkielokuvia ikinä.

Velvet Goldmine rating 3,90

Tahraton mieli (2004)

Hienosti tehty, omaperäinen, hauska, koskettava, kaunis, mahtava ja varsinkin ajatuksia herättävä elokuva. Kate Winslet on upea, kuten aina ja tekee ehkäpä uransa parhaimman roolisuorituksen. Jim Carrey on myös loistava. Muut näyttelijät lähinnä menettelee Winsletin ja Carreyn suorituksien rinnalla. Todella piristävä ja hyvälle mielelle saava elokuva.

Tahraton mieli rating 4,05

Finding Neverland - tarinan lähteillä (2004)

Todella ihana ja koskettava elokuva. Erittäin kaunis ja lämminhenkinen. Omalaatuinen. Upeat näyttelijät, varsinkin Johnny Depp, Kate Winslet ja erityisesti Freddie Highmore Peterin roolissa.

Finding Neverland - tarinan lähteillä rating 3,78

Boys Don't Cry (1999)

Upea, koskettava ja järkyttävä elokuva. Hilary Swank ja Chloe Sevigny ovat upeita pääosissa. Herättää ajatuksia ja saa itkemään silmät päästä.

Boys Don't Cry rating 3,66

Brokeback Mountain (2005)

Ihana elokuva yksinkertaisesti. Koskettaa aidosti. Kaunis. Näyttelijät olivat (varsinkin Jake ja Heath) aivan mahtavia.

Brokeback Mountain rating 4,00

Little Children (2006)

Todella laadukas, erittäin hieno ja koskettavakin, muttei mikään hyvänmielen elokuva. Kate Winslet on yksinkertaisesti aivan äärettömän upea näyttelijä ja on mahtava roolissaan.

Little Children rating 3,82

Australia (2008)

Erittäin hienosti toteutettu ja koskettava elokuva. Nicole Kidman loistaa jälleen Baz Luhrmannin elokuvassa, upeata! Katsoisin uudestaankin.

Australia rating 3,16

Revolutionary Road (2008)

Loistavat näyttelijät ja loistavat roolisuoritukset erittäin hienossa ja koskettavassa elokuvissa. Kate Winslet on varsinkin mahtava tapansa mukaan. Vuoden parhaimpia ehdottomasti.

Revolutionary Road rating 3,60

Slummien miljonääri (2008)

hieno yksinkertaisesti

Slummien miljonääri rating 3,80

Epätavallista elämää (1997)

Pidin elokuvasta, sopivan sekopäinen ja erittäin loistavat näyttelijät, varsinkin McGregor ja Diaz päärooleissaan. Sai hymyilemään ja se on aina hyvä asia.

Epätavallista elämää rating 3,08

The Runaways (2010)

Erittäin onnistunut elokuva aivan mielettömästä bändistä. Elokuvan visuaalisuus toimii, soundtrack on mielettömän mahtava(Bowie, Iggy, Runaways yms.), Kristen Stewartin ja Dakota Fanningin pääosaroolit ovat mahtavat ja Runaways- biisit heidän laulaminaan todella onnistuneita. Pidin erittäin paljon.

The Runaways rating 3,16

Mr. Nobody (2009)

Todella mielenkiinitoinen, outo, kaunis ja upeasti toteutettu elokuva. Kaikki näyttelijät ovat loistavia, varsinkin Jared Leto tekee yhden parhaimmistaan rooleistaan ikinä. Ylitti suuret odotukset. Tällaisia elokuvia on aina mahtava katsoa.

Mr. Nobody rating 3,75