WillFilm2001

WillFilm2001

Uudet draamaelokuvat (80-luvulta 2010-luvulle)

Pieni suklaapuoti (2000)

Tosi hyvä Deppin toisenlainen elokuva. Tekee mieli miltei kokoajan syödä suklaata ja juoda kaakaota. Julitte Binoche matkaa tyttärensä kanssa ympäri Ranskaa perustaen joka kerta pieneen kylään suklaapuodin, jossa myydän heidän suvun intiaanireseptejen suklaita, sekä Binoche omistaa suvun arvokkaan vaasin. Kaupunkiin saapuu jokirotta Johnny Depp, kaikki muuttuu ja pääsiäinen koittaa. Syttyy tulipaloja ja kirkko menee vastaan, vaimoaan pahoinpidellyt mies menee pyhäkouluun ja Binochea pidetään noitana. Parhaimpia romantiikkaleffoja.4/5

Pieni suklaapuoti rating 3,72

Forrest Gump (1994)

Tää oli tosi hyvä ja monipuolinen kertomus.Siinä käsiteltiin Forrestin lapsuutta ja nuoruutta, hänen jalkapallouraa, armeijaa, Viatnamin sotaa, USAN pressojen tapaamisia, veneilyä katkaravunpyyntialuksella, juoksua ympäri USAN ja rakkaustarinaa. Todella vaikuttava klassikko!5/5 Sitten listaan vielä palkinnot mistä elokuva olisi ansainnut ehdokkuutensa- elokuva- ohjaus- pohjautuva käsikirjoitus - miespääosa (Hanks)- miessivuosa (Sinise)- naissivuosa (Field)- kuvaus- leikkaus- musiikki- lavastus- maskeeraus- äänitys- äänitehosteet- erikositehosteet

Forrest Gump rating 4,38

Titanic (1997)

Titanic on yksi maailman kolmesta suuresta rakkaustarinasta (muut ovat Tuulen viemää ja Casablanca). Titanic on pyritty tekemään täydelliseksi. Niin se on lähes tulkoon tehtykin. Titanic on yliarvostettu. Tai se rakkaustarina on yliarvostettu. Kuitenkin Titanic saa täydet pisteet.Sitten listaan vielä palkinnot mistä elokuva olisi ansainnut olla ehdolla.- elokuva- ohjaus- alkuperäinen käsikirjoitus- miespääosa (DiCaprio)- naispääosa (Winslet)- miessivuosa (Zane)- naissivuosa (Stuart)- kuvaus- leikkaus- musiikki- laulu (My Heart Will Go On)- lavastus- puvustus- maskeeraus- äänitys- äänitehosteet- erikositehosteet

Titanic rating 3,88

Kultalampi (1981)

Kultalampi rating 4,18

Palveluksessanne, Miss Daisy rating 3,70

Million Dollar Baby rating 4,12

Finding Neverland - tarinan lähteillä (2004)

Yksi maailamn parhaimmista elokuvista. Seikkailua, fantasiaa ja ennenkaikkea paljon Draamaa isolla D: llä Elokuva on kaunis ja surullinen. Suosittelen katsomaan kaikkia jotka pitävät leffoista joissa tulee monta kertaa tippa linssiin. Depp, Winslet, Hoffmann, Christie, sekä Highmore ovat mahtavia ja elokuva on jotenkin hyvin satumainen. 5/5 Sitten listaan vielä palkinnot mistä elokuva olisi ansainnut ehdokkuutensa.- elokuva- ohajus- pohjautuva käsikirjoitus- miespääosa (Depp)- naispääosa (Winslet)- kuvaus- leikkaus- musiikki- lavastus- puvustus

Finding Neverland - tarinan lähteillä rating 3,78

The Queen (2006)

The Queen rating 3,50

Minun Afrikkani rating 3,31

Hachiko - tarina uskollisuudesta (2009)

Professori Parker Wilson (Gere) löytää rautatieasemalta häkissä olevan hylätyn koiranpennun töistä tullessaan ja vie sen kotiinsa vaimonsa Caten (Allen) ja heidän aikuisen tyttärensä Andyn (Roemer) luokse. Parker antaa koiralle nimen Hachi. Cate ei innostu asiasta, koska ei halua miehensä kiintyvän koiraan. Mutta Parkerille ja Hachille syntyy niin voimakas side, että Cate antaa sen jäädä. Parker alkaa huomata, että joka kerta, kun hän tulee töistä Hachi odottaa häntä uskollisesti asema-aukiolla, mutta eräänä päivänä kaikki muuttuu Hachin isännän saadessa sairaskohtaus.Tämä oli tositapahtumiin perustuva ja se osoitti aivan loistavasti koiran ja ihmisen välisen ystävyyden ja oli paras näkemäni koiraelokuva. Samalla paikalla missä Hachi odotti on pystytetty patsas tämän kunniaksi. Gerekin teki loistosuorituksen eikä muissakaan ollut vikaa. Lopussa rupesi kyllä tosissaan itkemään ja kyllähän tämä pääsisikin omaan kirjaani: Elokuvat, jotka on nähtävä ennen kuin kuolee.5/5 Sitten listaan vielä palkinnot mistä elokuva olisi ansainnut olla ehdolla- elokuva- ohjaus- alkuperäinen käsikirjoitus- miespääosa (Gere)- musiikki

Hachiko - tarina uskollisuudesta rating 4,03

Tiikeriveljekset (2004)

Suloinen ja lämminhenkinen draama. Koskettava seikkailutarina kahdesta tiikeriveljeksestä, jotka joutuvat erilleen.****

Tiikeriveljekset rating 2,98

Kuninkaan puhe (2010)

Yorkin herttua prinssi Albertilla (Firth) on paha änkytysvika. Hänen vaimonsa Elisabet (Bonham Carter) kertoo puheterapeutti Lionel Loguenille (Rush) miehensä pahasta änkytysviasta ja varaa tälle ajan. Aluksi Albert ei halua olla tekemisissä Lionelin kanssa, mutta ajan myötä Lionelista tulee Albertille myös tärkeä ystävä jolta hän saa tukea. Albertin isä Yrjö kuolee ja Albertin isoveljestä Davidistä tulee kuningas. Mutta David ei voi ollakaan kuninkaana ja Toisen-maailmansodan aikana Albert astuu aina askeleen kerrallaan kohti valtaistuinta Elisabet ja Lionel tukenaan.Elokuva oli loistava ja koskettava. Colin, Geoffrey ja Helena tekivät kaikki mahtavat suoritukset ja tarina kulki eteen päin. Firthin roolihahmon pitämä sodanlohdutuspuhe lopussa oli hieno. Elokuva pääsisi kirjaan: Elokuvat jotka on nähtävä ennen kuin kuolee.5/5 Sitten listaan vielä palkinnot mistä elokuva olisi ansainnut ehdokkuutensa- elokuva- ohjaus- alkuperäinen käsikirjoitus- miespääosa (Hanks)- miessivuosa (Rush)- naissivusosa (Bonham Carter)- kuvaus- leikkaus- musiikki- lavastus- puvustus- äänitys

Kuninkaan puhe rating 4,03

Hugo (2011)

Aivan ihana, satumainen, synkkä. Elokuva on 2011-vuoden parhaimmistoa. Tarina kertoo pojasta, joka asuu Pariisin rautatieaseman kellotornissa. Poika ystävystyy tytön kanssa ja poika näyttää hänelle elokuvan taian. Elokuvaan on myös otettu Ben Kingsleyn(Gandhi) esittämä elokuvien uudistaja: ranskalainen George Melies, sekä Sacha Baron Cohenin(Borat) raajarikkoinen poliisi. Elokuvassa sanotaan myös oleellinen lause: onnellisia loppuja on vain elokuvissa.5/5 Sitten listaan vielä palkinnot mistä elokuva olisi ansainnut ehdokkuutensa.- elokuva- ohajus- pohjautuva käsikirjoitus- miessivuosa (Kingsley)- kuvaus- leikkaus- musiikki- lavastus- puvustus- äänitys- äänitehosteet- erikositehosteet

Hugo rating 3,52

Delfiinitarina (2011)

Tosi hyvä tositapahtumiin perustuva elokuva haavoittuneesta delfiinistä.

Delfiinitarina rating 3,32

The Artist (2011)

Niin ihmeelliseltä kuin se kuulostaakin: 2011 vuonna valmistunut mykkäelokuva.Alussa tuntui vähän puisevalta, mutta elokuva parani koko ajan aina ahdistavan itsemurhayrityksen kautta lopun rentoon steppaus kohtaukseen asti.Jean Dujardin tekee loistavan oscarin arvoisen roolisuorituksen. Henkilöhahmot olivat hienoja, mukaanlukien koira. Tulipalokohtaus oli myös vaikuttava.4/5

The Artist rating 3,83

Lincoln (2012)

Suuri tarina Yhdysvaltojen vaikuttavimmasta presidentti Abraham Lincolnista. Daniel Day-Lewis oli oscarin arvoinen, mutta Sally Field ja Tommy Lee Joneskin tekivät mahtavat suoritukset. Kuitenkin tässä oli liikaa puhetta ja sen takia oli vähän puuduttava. Kuitenkin kohtaus jossa Lincoln ratsastaa hevosellaan ruumiideen peittämän taistelukentän läpi.ORJUUS ON LOPETETTAVA! MINÄ OLEN AMERIKAN YHDYSVALTOJEN PRESIDENTTI!

Lincoln rating 3,38

Saving Mr. Banks (2013)

Saving Mr.Banks on elokuva, joka ei kerro niinkään Walt Disneystä, vaan P.L. Traversista, eli Maija Poppasen kirjoittajasta. Aluksi en oikein ymmärtänyt takaumia, mutta kyllä syyn sitten tajusi, kun tajusi että Traversin tiukka ja epäkohtelias luonne juontaa hänen lapsuudestaan.Emma Thompson on loistava Traversina. Sekä Colin Farrel tämän isänä. Tom Hanks sopii myös erittäin hyvin Disneyn rooliin. Elokuva on sekä koskettava, ahdistava, että paikoin hauska. 4/5 Sitten listaan vielä palkinnot mistä tämä elokuva olisi ansainnut olla ehdolla.- elokuva- alkuperäinen käsikirjoitus- naispääosa (Thompson)- miessivuosa (Farrel)- kuvaus- musiikki

Saving Mr. Banks rating 3,54