WillFilm2001

WillFilm2001

Fantasiaa/täyttä taikaa

Harry Potter ja viisasten kivi (2001)

Parempi kun kirja. Siin ei tapahtunu mitään. Luin 50 sivua ja oli todella tylsä kirja, ei tapahtunu mitään, mutta tää leffa oli hyvä ja mukaansatempaava fantasiapläjäys.4/5

Harry Potter ja viisasten kivi rating 3,46

Taru sormusten herrasta: Sormuksen ritarit (2001)

Peter Jackson siirtyi verisistä komedioistaan tähän henkeäsalpaavaan fantasiatrilogiaan. Ensimmäinen osa esittelee tarinan ja henkilöt aika yksityiskohtaisesti. Rooleissa parhaat suoritukset tekevät Frodo ja ennenkaikkea Gandalf. Kokonaisuudesta syntyy mielikuvituksellisen trilogian upea aloitus.4/5

Taru sormusten herrasta: Sormuksen ritarit rating 4,31

Saksikäsi Edward (1990)

Tim Burton on osannut luoda kauniin ja koskettavan modernin version Kaunottaresta ja Hirviöstä. Kirkkaimpana tähtenä loistaa tietysti Johnny Depp tunteikkaana ja uteliaana Edwardina. Joukosta erottuu myös Peg ja Bill, sekä Kimin mustasukkainen idiootti poikaystävä. -"You see, before he came down here, it never snowed. And afterwards, it did. If he weren't up there now, I don't think it would be snowing. Sometimes you can still catch me dancing in it."- "Hold me."- "I can´t."- "Where the snow come?"5/5

Saksikäsi Edward rating 4,26

Taru sormusten herrasta: Kaksi tornia (2002)

Tämä lähes kolmetuntinen eepos oli kyllä katsomisen arvoinen. Klonkku oli koko elokuvan paras henkilö. Maisemat olivat erittäin kauniita, roolityö ja juoni pelasivat, taistelut ja tehosteet olivat näyttäviä, sekä syvällinen tarina oli mukana. Tämä oli upea seikkailu, mutta ei voittanut ykköstä. Kyllä tässä jää suuri aukko ja jää odottamaan kolmososaa.8/10

Taru sormusten herrasta: Kaksi tornia rating 4,21

Prinsessan ryöstö rating 3,50

Taru sormusten herrasta: Kuninkaan paluu (2003)

Kaikki hyvä loppuu aikanaan, joten niin myös Taru sormusten herrasta-trilogia. Elokuva oli erittäin pitkä ja puolestavälistä jopa pitkäveteinenkin. Sitten kun päästään lopulta suureen lopputaisteluun ja Tuomiovuorelle alkaa kiinnostavia tilanteita tulla koko ajan. Kun hobitit palaavat suuren tehtävänsä jälkeen takaisin vehreään kotikyläänsä alkaa elokuvan kerrassaan koskettavin ja kiinnostavin osuus. Ja siihen se sitten loppuukin ja on trilogian paras osa. Mahtava lopetus, hienolle trilogialle!

Taru sormusten herrasta: Kuninkaan paluu rating 4,27

Big Fish (2003)

Big Fish rating 4,05

E.T. (1982)

Hyvä perheleffa. Sci-Fiä ja Seikkailua. Spielbergin parhaimpia.4/5

E.T. rating 3,47

Jali ja suklaatehdas (2005)

Tosi hyvä. Seitsemän vuoden iässä hullaannuin totaaalliseesti. Enää ei oo niin hyvä, mutta silti säilyttänyt kaiken sen sisällää. Ei ole komedia. Fantasiaa ja seikkailua. Todella hyvä perheelokuva. Lopussa hullusta Wonkasta paljastuu isänsä kautta koskettava hahmo. Loppu on mielestäni elokuvan tärkein kohta, jopa koskettava, kun Wonka palaa isänsä luokse Jalin kanssa ja oppii perheen merkityksen. Oikeesti maailman parhaimpia fantasialeffoja.JA YKSI ASIA OLI EHDON VARMAA, ELO OLI MAKEAA KUIN SUKLAA.8,9/10

Jali ja suklaatehdas rating 3,53

Liisa ihmemaassa (2010)

Must tää on Deppin tokaks paras leffa. Hullunhatuntekijää luullaan huvittavaksi sekopääksi josta paljastuukin tosi sympaattinen henkilö. Juoneltaan ja toteutukseltaan tosi hyvää Burtonia. 4/5

Liisa ihmemaassa rating 3,13

Harry Potter ja Kuoleman varjelukset: Osa 2 rating 3,79