WillFilm2001

WillFilm2001

Elokuvani (Fantasia)

Harry Potter ja viisasten kivi (2001)

Parempi kun kirja. Siin ei tapahtunu mitään. Luin 50 sivua ja oli todella tylsä kirja, ei tapahtunu mitään, mutta tää leffa oli hyvä ja mukaansatempaava fantasiapläjäys.4/5

Harry Potter ja viisasten kivi rating 3,46

Taru sormusten herrasta: Sormuksen ritarit (2001)

Peter Jackson siirtyi verisistä komedioistaan tähän henkeäsalpaavaan fantasiatrilogiaan. Ensimmäinen osa esittelee tarinan ja henkilöt aika yksityiskohtaisesti. Rooleissa parhaat suoritukset tekevät Frodo ja ennenkaikkea Gandalf. Kokonaisuudesta syntyy mielikuvituksellisen trilogian upea aloitus.4/5

Taru sormusten herrasta: Sormuksen ritarit rating 4,31

Harry Potter ja salaisuuksien kammio rating 3,57

Toy Story - Leluelämää (1995)

Tom Hanks ja Tim Allen esittävät taidokkaasti äänirooleja tässä John Lassesterin ohjaamassa koko perheen animaatioseikkailussa. Lelut (ennenkaikkea Woody) ovat sympaattisia joihin kiintyy. Tarina on hyvin keksitty ja väliin on tungettu vitsejä. Upea animaatio ja elokuvan historian kannalta tärkeä.

Toy Story - Leluelämää rating 3,91

Saksikäsi Edward (1990)

Tim Burton on osannut luoda kauniin ja koskettavan modernin version Kaunottaresta ja Hirviöstä. Kirkkaimpana tähtenä loistaa tietysti Johnny Depp tunteikkaana ja uteliaana Edwardina. Joukosta erottuu myös Peg ja Bill, sekä Kimin mustasukkainen idiootti poikaystävä. -"You see, before he came down here, it never snowed. And afterwards, it did. If he weren't up there now, I don't think it would be snowing. Sometimes you can still catch me dancing in it."- "Hold me."- "I can´t."- "Where the snow come?"5/5

Saksikäsi Edward rating 4,26

Monsterit Oy (2001)

Monsterit Oy rating 3,61

Taru sormusten herrasta: Kaksi tornia (2002)

Tämä lähes kolmetuntinen eepos oli kyllä katsomisen arvoinen. Klonkku oli koko elokuvan paras henkilö. Maisemat olivat erittäin kauniita, roolityö ja juoni pelasivat, taistelut ja tehosteet olivat näyttäviä, sekä syvällinen tarina oli mukana. Tämä oli upea seikkailu, mutta ei voittanut ykköstä. Kyllä tässä jää suuri aukko ja jää odottamaan kolmososaa.8/10

Taru sormusten herrasta: Kaksi tornia rating 4,21

Liisa ihmemaassa rating 3,32

Peter Pan (1953)

Klassikko! Ei voi kyllästyä. Mahtava. Kolmevuotiaana hullaannuin aivan järjettömästi. Tarina ja toteutus ovat mahtavia. Disneyn versio Peter Panista on yksi piirrettyjen mestariteoksista.4½/5

Peter Pan rating 3,33

Taru sormusten herrasta: Kuninkaan paluu (2003)

Kaikki hyvä loppuu aikanaan, joten niin myös Taru sormusten herrasta-trilogia. Elokuva oli erittäin pitkä ja puolestavälistä jopa pitkäveteinenkin. Sitten kun päästään lopulta suureen lopputaisteluun ja Tuomiovuorelle alkaa kiinnostavia tilanteita tulla koko ajan. Kun hobitit palaavat suuren tehtävänsä jälkeen takaisin vehreään kotikyläänsä alkaa elokuvan kerrassaan koskettavin ja kiinnostavin osuus. Ja siihen se sitten loppuukin ja on trilogian paras osa. Mahtava lopetus, hienolle trilogialle!

Taru sormusten herrasta: Kuninkaan paluu rating 4,27

E.T. (1982)

Hyvä perheleffa. Sci-Fiä ja Seikkailua. Spielbergin parhaimpia.4/5

E.T. rating 3,47

Peter Pan (2003)

Täs on must satumaista taikaa ja lumoa. 4/5

Peter Pan rating 3,81

Fantasia (1940)

Todella hyvä Disneyklassikko, niin musiikeiltaan, väreiltään, tarinoiltaan, oudouteltaan ja kauneudeltaan. Tämä ei ole perustavallinen Disney-Satu. Eikä ihan kuitenkaan perheen pienimmille.5/5

Fantasia rating 3,49

Aladdin (1992)

Tosi hyvä! Disneyn parhaimpia. Ei kyllästy. Mukava ja viihdyttävä kertomus Arabian katuvarkaasta, joka ihastuu prinsessaan.4½/5

Aladdin rating 4,01

Jali ja suklaatehdas (1971)

Burtonin versio on kyllä aika paljon parempi, mutta tässä oli paremmat ja haikeammat laulut. Umppalumpat oli tosi paljon huonompia. Depp, parempi Wonkka. Omaperäisen hyvä ja laadukas kokoperheen klassikko.3½/5

Jali ja suklaatehdas rating 3,71

Kaunotar ja hirviö (1991)

Tää on aivan Disneyn parhaimmistoa. Romanttinen fantasia. Todella lumoavan kaunis. Elokuvaelämys erilaisuudesta, joka jokaisen leffafriikin on nähtävä edes kerran elämässään.5/5

Kaunotar ja hirviö rating 4,10

Jali ja suklaatehdas (2005)

Tosi hyvä. Seitsemän vuoden iässä hullaannuin totaaalliseesti. Enää ei oo niin hyvä, mutta silti säilyttänyt kaiken sen sisällää. Ei ole komedia. Fantasiaa ja seikkailua. Todella hyvä perheelokuva. Lopussa hullusta Wonkasta paljastuu isänsä kautta koskettava hahmo. Loppu on mielestäni elokuvan tärkein kohta, jopa koskettava, kun Wonka palaa isänsä luokse Jalin kanssa ja oppii perheen merkityksen. Oikeesti maailman parhaimpia fantasialeffoja.JA YKSI ASIA OLI EHDON VARMAA, ELO OLI MAKEAA KUIN SUKLAA.8,9/10

Jali ja suklaatehdas rating 3,53

Hook - Kapteeni Koukku (1991)

Musta tämä on yksi parhaimpia seikkailu/fantasia elokuvia. Siinä on tietysti myös hyvät näyttelijät: Robin Williams, Dustin Hoffman, Julia Roberts & Maggie Smith. Olin 3-7 vuotiaana ihan hulluna Peter Paniin ja mikämikämaan seikkailuihin. Joten sekin vähän vaikuttaa.4/5

Hook - Kapteeni Koukku rating 3,09

Night at the Museum - Yö museossa (2006)

Todella hyvä elokuva missä Ben Stiller loistaa pääroolissa museovartija Larryna. Wilson länkkärinä, Clooney roomalaislegioonapäällikkönä ja Williams Rooseveltina. Museo on kuollut päivisin ja herää henkiin öisin.4/5

Night at the Museum - Yö museossa rating 2,91

Lumikki ja seitsemän kääpiötä (1937)

Ihmiset ajattelivat, että kuka nyt istuisi puolitoista tuntia katsoen piirrettyä, mutta kävikin aivan toisin ja Walt Disneytä pidetään yhä animaation historian tärkeimpänä merkkipaaluna. Walt Disneyn ensimmäinen pitkä värianimaatio on iloa silmille ja korville. Elokuvassa toimii dubbaus ja musiikko loistavasti kuin myös piirrostyyli. Tarina on se perus Lumikki satu, mutta pieniä muutoksia on tehty käsikirjoitukseenkin. Tämä on viiden tähden klassikko, joka lumoaa niin aikuiset kuin lapset.

Lumikki ja seitsemän kääpiötä rating 3,76

Lumottu lelukauppa (2007)

Tosi hyvä ja koskettava. Miten niin komedia? Itse jopa itkin. ****/*****

Lumottu lelukauppa rating 2,68

Prinsessa Ruusunen rating 3,43

Prinsessa ja sammakko rating 3,42

Liisa ihmemaassa (2010)

Must tää on Deppin tokaks paras leffa. Hullunhatuntekijää luullaan huvittavaksi sekopääksi josta paljastuukin tosi sympaattinen henkilö. Juoneltaan ja toteutukseltaan tosi hyvää Burtonia. 4/5

Liisa ihmemaassa rating 3,13