WillFilm2001

Casablanca (1942)

ROMANTIIKKA maailman parhaimpia elokuvia.5/5

Casablanca rating 4,17

Forrest Gump (1994)

Tää oli tosi hyvä ja monipuolinen kertomus.Siinä käsiteltiin Forrestin lapsuutta ja nuoruutta, hänen jalkapallouraa, armeijaa, Viatnamin sotaa, USAN pressojen tapaamisia, veneilyä katkaravunpyyntialuksella, juoksua ympäri USAN ja rakkaustarinaa. Todella vaikuttava klassikko!5/5 Sitten listaan vielä palkinnot mistä elokuva olisi ansainnut ehdokkuutensa- elokuva- ohjaus- pohjautuva käsikirjoitus - miespääosa (Hanks)- miessivuosa (Sinise)- naissivuosa (Field)- kuvaus- leikkaus- musiikki- lavastus- maskeeraus- äänitys- äänitehosteet- erikositehosteet

Forrest Gump rating 4,38

Saksikäsi Edward (1990)

Tim Burton on osannut luoda kauniin ja koskettavan modernin version Kaunottaresta ja Hirviöstä. Kirkkaimpana tähtenä loistaa tietysti Johnny Depp tunteikkaana ja uteliaana Edwardina. Joukosta erottuu myös Peg ja Bill, sekä Kimin mustasukkainen idiootti poikaystävä. -"You see, before he came down here, it never snowed. And afterwards, it did. If he weren't up there now, I don't think it would be snowing. Sometimes you can still catch me dancing in it."- "Hold me."- "I can´t."- "Where the snow come?"5/5

Saksikäsi Edward rating 4,26

Tuulen viemää (1939)

Victor Fleming ohjasi näin varhain tämän koskettavan väri elokuvan. Oscar-palkintoja elokuva keräsi peräti yhdeksän ja ansaitsi ne kaikki. Gable ja Leigh hoitavat suorituksensa erittäin taidokkaasti, kuin myös Oscarin saanut Hattie McDaniel. Elokuvan musiikki oli kaunista ja kuvaus hienoa. Mieleenpainuvia kohtauksia tässä viiden-tähden klassikossa olivat esimerkiksi pako palvasta Atlantasta ja Rhettin ja Scarlettin tyttären niskan taittuminen. Tosi pitkä filmi tämä on, mutta elokuvahistoria ansaitsee tälläisen merkkipaalun.

Tuulen viemää rating 4,06

Citizen Kane (1941)

Citizen Kane rating 4,04

Sound of Music - laulava Trappin perhe (1965)

Kun katoin tän eka kerran. Tää oli mun lempileffa. Nyt se on jo vähän menettänyt paikkansa uusien leffojen tilalle. Etenkin silloin, kun sain tietää lisämateriialeista, että Maria oli oikeasti tiukka ja kurinpitoinen likka, mutta kapteeni George oli taas hyvin ystävällinen ja lapsiansa rakastava isä. Eli tarinaa on muokattu. Kuitenkin se on klassikko ja satumainen perheelokuva.4/5

Sound of Music - laulava Trappin perhe rating 3,43

Ben Hur (1959)

William Wylerin ohjaama raamatullinen eepos Ben-Hur on myös yksi maailman parhaista klassikoista. Charlton Heston on loistava Judah Ben-Hur. Tarina oli loistava ja kuvaus mahtavaa. Tässä elokuvanhistorian kannalta tärkeässä teoksessa oli mieleenpainuvia kohtauksia kuten: Kaleeri orjuus ja henkeäsalpaava kilpa-ajo kohtaus.

Ben Hur rating 3,92

Leijonakuningas (1994)

Kaikki on tosi mukavaa katseltavaa (ja kuulatavaa) tässä elokuvassa kerta toisensa jälkeen. Kyyneliä ja huumoriakin sisältävä kokoperheen ihastuttava elokuvaelämys, joka jokaisen elokuvaharrastajan pitäisi katsoa. Timon ja Pumba ovat yliveto parivaljakkojen sarjassa. Kumartakaa hyvät ihmiset tälle, aivan kuten eläimet Simballe! Ehkä...hehkutin tätä "pikkasen" liikaa.- "You said you'd always be there for me!"- "Hah! I walk on the wild side. I laugh in the face of danger."- "Run away, Simba. Run. Run away, and never return."- "Simba, being brave doesn't mean you go looking for trouble."5/5

Leijonakuningas rating 4,25

Chaplinin poika (1921)

Charles Chaplinin ensimmäinen yritys pitkän draama-komedia elokuvan merkeissä onnistui TÄYDELLISESTI! Elokuva saa kyynelkanavat avautumaan (ainakin minulla) ja tämä filmi on uskomattoman kaunis ja hieno tarina ja samalla riemastuttava perhe-elokuva. Chaplin todistaa olevansa elokuva-alan nero.

Chaplinin poika rating 4,26

Kaupungin valot (1931)

Tarina kulkurin ja miljonäärin ystävyydestä on tehty koomisesti ja tarina kulkurin ja sokean kukkaistytön rakkaudesta on tehty koskettavasti. Loppukohtausta en ainakaan minä pysty ihan silmät kuivina katselemaan. Tämä on Chaplinin romanttisin elokuva.5/5

Kaupungin valot rating 4,11

Finding Neverland - tarinan lähteillä (2004)

Yksi maailamn parhaimmista elokuvista. Seikkailua, fantasiaa ja ennenkaikkea paljon Draamaa isolla D: llä Elokuva on kaunis ja surullinen. Suosittelen katsomaan kaikkia jotka pitävät leffoista joissa tulee monta kertaa tippa linssiin. Depp, Winslet, Hoffmann, Christie, sekä Highmore ovat mahtavia ja elokuva on jotenkin hyvin satumainen. 5/5 Sitten listaan vielä palkinnot mistä elokuva olisi ansainnut ehdokkuutensa.- elokuva- ohajus- pohjautuva käsikirjoitus- miespääosa (Depp)- naispääosa (Winslet)- kuvaus- leikkaus- musiikki- lavastus- puvustus

Finding Neverland - tarinan lähteillä rating 3,78

Arvaa kuka tulee päivälliselle (1967)

Tosi hyvä ja lämminhenkinen draama.****/*****

Arvaa kuka tulee päivälliselle rating 3,67

Tarzan (1999)

Tarzan rating 3,57

Scaramouche - säilän sankari (1952)

Stewart Grangerin parhaan ystävän surmaa markiisi Mel Ferrel kaksintaistelussa. Granger vaatii kostoa ja menee piiloon teatteriin pukeutuneena Scaramoucheksi, joka ei paljasta koskaan kasvojaan.Samalla hän menee opettelemaan miekkailua surmatakseen makiisin.Näyttelijät tekevät hyvän työn, tarina kulkee ja kaksintaisteluiden miekat kolisevat. Tarinan naiset: Elenaor Parker ja Janet Leigh eivät hekään ja todellakaan varjoon.7,9/10

Scaramouche - säilän sankari rating 3,29

Hachiko - tarina uskollisuudesta (2009)

Professori Parker Wilson (Gere) löytää rautatieasemalta häkissä olevan hylätyn koiranpennun töistä tullessaan ja vie sen kotiinsa vaimonsa Caten (Allen) ja heidän aikuisen tyttärensä Andyn (Roemer) luokse. Parker antaa koiralle nimen Hachi. Cate ei innostu asiasta, koska ei halua miehensä kiintyvän koiraan. Mutta Parkerille ja Hachille syntyy niin voimakas side, että Cate antaa sen jäädä. Parker alkaa huomata, että joka kerta, kun hän tulee töistä Hachi odottaa häntä uskollisesti asema-aukiolla, mutta eräänä päivänä kaikki muuttuu Hachin isännän saadessa sairaskohtaus.Tämä oli tositapahtumiin perustuva ja se osoitti aivan loistavasti koiran ja ihmisen välisen ystävyyden ja oli paras näkemäni koiraelokuva. Samalla paikalla missä Hachi odotti on pystytetty patsas tämän kunniaksi. Gerekin teki loistosuorituksen eikä muissakaan ollut vikaa. Lopussa rupesi kyllä tosissaan itkemään ja kyllähän tämä pääsisikin omaan kirjaani: Elokuvat, jotka on nähtävä ennen kuin kuolee.5/5 Sitten listaan vielä palkinnot mistä elokuva olisi ansainnut olla ehdolla- elokuva- ohjaus- alkuperäinen käsikirjoitus- miespääosa (Gere)- musiikki

Hachiko - tarina uskollisuudesta rating 4,03

Kuninkaan puhe (2010)

Yorkin herttua prinssi Albertilla (Firth) on paha änkytysvika. Hänen vaimonsa Elisabet (Bonham Carter) kertoo puheterapeutti Lionel Loguenille (Rush) miehensä pahasta änkytysviasta ja varaa tälle ajan. Aluksi Albert ei halua olla tekemisissä Lionelin kanssa, mutta ajan myötä Lionelista tulee Albertille myös tärkeä ystävä jolta hän saa tukea. Albertin isä Yrjö kuolee ja Albertin isoveljestä Davidistä tulee kuningas. Mutta David ei voi ollakaan kuninkaana ja Toisen-maailmansodan aikana Albert astuu aina askeleen kerrallaan kohti valtaistuinta Elisabet ja Lionel tukenaan.Elokuva oli loistava ja koskettava. Colin, Geoffrey ja Helena tekivät kaikki mahtavat suoritukset ja tarina kulki eteen päin. Firthin roolihahmon pitämä sodanlohdutuspuhe lopussa oli hieno. Elokuva pääsisi kirjaan: Elokuvat jotka on nähtävä ennen kuin kuolee.5/5 Sitten listaan vielä palkinnot mistä elokuva olisi ansainnut ehdokkuutensa- elokuva- ohjaus- alkuperäinen käsikirjoitus- miespääosa (Hanks)- miessivuosa (Rush)- naissivusosa (Bonham Carter)- kuvaus- leikkaus- musiikki- lavastus- puvustus- äänitys

Kuninkaan puhe rating 4,03

Delfiinitarina (2011)

Tosi hyvä tositapahtumiin perustuva elokuva haavoittuneesta delfiinistä.

Delfiinitarina rating 3,32