WillFilm2001

WillFilm2001

26.07.2014 klo 20:57

Blues Brothers

Erittäin hauska kohelluskomedia. Blues Brothersiä jahtaa virkavalta, eräs vihainen nainen, bändi: The Good Ol´ Boys, sekä uusnatsit. Kaksikko on suorittamassa vain veronmaksua, mutta onnistuu samalla aiheuttamaan eniten autotuhoutumisia sisältävän elokuvan. Musiikki oli myös erinomaista.

19.07.2014 klo 08:28

Titanic

Titanic on yksi maailman kolmesta suuresta rakkaustarinasta (muut ovat Tuulen viemää ja Casablanca). Titanic on pyritty tekemään täydelliseksi. Niin se on lähes tulkoon tehtykin. Titanic on yliarvostettu. Tai se rakkaustarina on yliarvostettu. Kuitenkin Titanic saa täydet pisteet.

Sitten listaan vielä palkinnot mistä elokuva olisi ansainnut olla ehdolla.

- miespääosa (DiCaprio)
- naispääosa (Winslet)
- miessivuosa (Zane)
- naissivuosa (Stuart)
- leikkaus
- musiikki
- laulu (My Heart Will Go On)
- lavastus
- puvustus
- maskeeraus
- äänitys
- äänitehosteet
- erikositehosteet

30.06.2014 klo 19:08

Illusionisti

Puhetta on niukasti, musiikilla on iso merkitys ja tämä elokuva ei ole massoille suunnattu. Kyseessä ei voi olla mikään muu kuin taide-elokuva. Haikea, hidassoituinen tarina on kuitenkin kiinnostava ja haluaa tietää mitä tälle illusuionistille tapahtuu. Eläkeikäinen silmänkääntäjä matkustaa Pariisista Lontooseen, josta matka jatkuu läpi Skotlannin Ediburgin hotelliin, jossa asustaa klovni, vatsastapuhuja ja akrobaattiryhmä. Silmänkääntäjä sopii tänne kuin nenä päähän. Mies kohtaa Skotlannissa myös alkeellisessa merenranta kylässä nuoren naisen (johon hän ei rakastu), joka lähtee tämän matkaan.
Illusionisti on upea tarina, vaikkakin hidassuotuinen.

28.06.2014 klo 19:28

Lego elokuva

Ehdottomasti maailman paras mainos! Elokuvana Lego elokuva on erittäin onnistunut ja upea animaatio koko perheelle, joka luultavasti kiinnostaa myös aikuisia varsinkin, kun loppupuolelle tullaan ja Will Ferrel "poikansa" kanssa astuu kuvaan. Toteutukseltaan ja hahmoiltaan elokuva on loistava.

12.05.2014 klo 18:52

Uppo-Nalle

Parhaimpia kotimaisia lastenleffoja.

11.05.2014 klo 10:50

Keisarin uudet kuviot

Vaikka tässä ei ole disney-elokuvalle juurikaan opetusta, tämä on silti tosi hyvä, koska on ehkä hauskin disney-elokuva.

05.05.2014 klo 14:14

Indiana Jones ja tuomion temppeli

Sydämien repimistä, laavaa, norsuja, kaivoskärryjä ja toinen toistaan eksoottisempia ruokalajeja (esim: käärmeyllätys, jäädytetyt apinan aivot). Tätä kaikkea sisältää toinen Indy-elokuva.
Elokuvan alku oli mitä hienointa takaa-ajoa Shanghain suurkaupungissa (kuvattu silti Macaossa). Koskenlasku, norsut ja palatsi olivat upeita kohtauksia myös. Mutta sitten, kun mentiin sinne synkeämpääkin synkempään uhrausluolaan, niin elokuva huononi. Sitten, kun päästiin sieltä puolestaan pakoon ja kaivoksille, niin elokuva parani huomattavasti. Kaivoskärryt ja lopun riippusilta ovat seikkailufilmiä parhaimmillaan. Näyttelijävalinnoista Kate Capshawin esitti Shanghailaista laulajatar-diivaa varsin hyvin. Jonathan Ke Quanin esittämä Short Round oli hyvä "pikku Indynä". Ja ennenmuuta Harrison Fordin esittämä Indiana Jones, joka on tässä osassa kaikkein sankarillisin. Lopussa, kun lapset vapautuivat orjan asemasta, tuli tirautettua pari kyyneltäkin.
Elokuva oli siksi aika ristiriitainen, koska alku ja loppu olivat todella hyviä, mutta välivaihe aika huono. Kuitenkin elokuva saa...

4/5

- "Mola Ram, prepare to meet Kali... in HELL!"

- "You listen to me more, you live longer!"

- " I hate the water, and I hate being wet, and I hate YOU!"

- "Nothing shocks me. I'm a scientist."

04.05.2014 klo 15:53

Kultakuume

Tämä on mielestäni Chaplinin kekseliäin elokuva. Tämä komedia kertoo kulkurista, joka Klondiken kultakuumeen aikana joutuu kiitospäiväateriakseen valmistamaan kaverilleen ja itselleen kengän (nam). Ystävä luulee tätä nälissään kanaksi ja lopussa mökki killuu kuilun reinulla. Kertakaikkiaan hervotonta, vaikka koskettaviakin hetkiä on.

04.05.2014 klo 15:49

Diktaattori

Tämä on mielestäni paras komedia ikinä. Elokuva sisältää hienon maapallokohtauksen, sekä erittäin koskettava loppupuheen. Mitään huonoa tästä ei voi sanoa. Elokuva pääsee TOP-listalle leikiten. Ehkä ylistän vähän liikaa, mutta parempaa parodiaa ei voi tehdä!

- "I'm sorry, but I don't want to be an emperor."

- "You, the people, have the power to make this life free and beautiful, to make this life a wonderful adventure."

-"We are coming into a new world, a kindlier world, where men will rise above their hate, their greed and brutality. Look up, Hannah. The soul of man has been given wings, and at last he is beginning to fly. He is flying into the rainbow — into the light of hope, into the future, the glorious future that belongs to you, to me and to all of us. Look up, Hannah. Look up."

04.05.2014 klo 15:37

Lumiukko

Elokuva, jonka kappale "Walking in the Air" saa aikaan kylmät väreet. Jouluperinne on tämä piirretty meilläkin. Piirrostyyli ei ehkä ole paras mahdollinen, mutta silti The Snowman saa...

04.05.2014 klo 15:30

Piukat paikat

Tämä elokuva kannattaa katsoa loppuun sillä saa nauraa hauskimman elokuvarepliikin siivin.
No...mikään ei ole täydellinen (sanon mestarirepliikin "hieman" muunneltuna). Ei olekaan...Piukat paikat on loistava!

- "Will you look at that! Look how she moves! It's like Jell-O on springs."

- "But you don't understand, Osgood! Uhhh, I'm a man!"
- "Well, nobody's perfect!

22.02.2014 klo 08:42

Rakastunut Shakespeare

Olisin odottanut vähän parempaa.

22.02.2014 klo 08:41

Rebekka

Paras trilleri sitten Komisario Palmun erehdyksen. (en tosin ole nähnyt hirveästi trillereitä)

****/*****

26.01.2014 klo 08:46

Saving Mr. Banks

Saving Mr.Banks on elokuva, joka ei kerro niinkään Walt Disneystä, vaan P.L. Traversista, eli Maija Poppasen kirjoittajasta. Aluksi en oikein ymmärtänyt takaumia, mutta kyllä syyn sitten tajusi, kun tajusi että Traversin tiukka ja epäkohtelias luonne juontaa hänen lapsuudestaan.
Emma Thompson on loistava Traversina. Sekä Colin Farrel tämän isänä. Tom Hanks sopii myös erittäin hyvin Disneyn rooliin. Elokuva on sekä koskettava, ahdistava, että paikoin hauska.

4/5 Sitten listaan vielä palkinnot mistä tämä elokuva olisi ansainnut olla ehdolla.

- naispääosa (Thompson)
- miessivuosa (Farrel)

25.01.2014 klo 11:08

Taru sormusten herrasta: Sormuksen ritarit

Peter Jackson siirtyi verisistä komedioistaan tähän henkeäsalpaavaan fantasiatrilogiaan. Ensimmäinen osa esittelee tarinan ja henkilöt aika yksityiskohtaisesti. Rooleissa parhaat suoritukset tekevät Frodo ja ennenkaikkea Gandalf. Kokonaisuudesta syntyy mielikuvituksellisen trilogian upea aloitus.

25.01.2014 klo 10:35

Jurassic Park

Kuka nyt ei voisi sanoa tämän olevan paras dinosaurus elokuva? Kyseessä on upea kulttiklassikko, jota katsoessaan joutuu istumaan varovasti sohvan reunalla. Spielberg on luonut upean seikkailutarinan, joka on puoliksi kauhuelokuvaa ja puoliksi perhe-elokuvaa. Dinosaurukset näyttävät aidoilta ja upeita suorituksiakin tämä elokuva sisältää. Juoni on taidokkaasti tehty Michael Crichtonin romaanin pohjalta. John Williamsin musiikki loistaa taustalla mieleenpainuvien kohtausten vaihtuessa aina uuteen. Elokuvan historian kannalta tämä elokuva on myös erittäin tärkeä

25.01.2014 klo 10:25

23.01.2014 klo 18:12

Laulavat sadepisarat

Gene Kelly (ja Stanley Donen) hoitaa ohjauksen ja pääosan esittämisen Debbie Raynoldsin ja Donald O´ Connorin kanssa tässä riemastuttavassa musikaalissa. Musiikki oli upeaa ja tarina kin ihan hyvä. Tanssi-ja laulukohtaukset olivat taidokkaita. Mieleenpainuvia kohtauksia olivat Kellyn ja Raynoldsin romanttinen kohtaus lavasteissa, sekä erittäin tunnettu Gene Kellyn laulukohtaus sateessa lyhtypylväineen. Elokuvan historian kannalta kin merkittävä tämä on.

23.01.2014 klo 18:04

Maltan haukka

John Hustonin debyytti oli tämä loistava Film-noir klassikko. Tämä oli myös Humphrey Bogartin varhaisimpia suorituksia. Juoni oli näppärästi keksitty ja elokuvan historialle merkittävä. Kuvaus ja musiikki olivat hienoja ja kestokaan ei ollut pitkä.

23.01.2014 klo 17:59

Tuulen viemää

Victor Fleming ohjasi näin varhain tämän koskettavan väri elokuvan. Oscar-palkintoja elokuva keräsi peräti yhdeksän ja ansaitsi ne kaikki. Gable ja Leigh hoitavat suorituksensa erittäin taidokkaasti, kuin myös Oscarin saanut Hattie McDaniel. Elokuvan musiikki oli kaunista ja kuvaus hienoa. Mieleenpainuvia kohtauksia tässä viiden-tähden klassikossa olivat esimerkiksi pako palvasta Atlantasta ja Rhettin ja Scarlettin tyttären niskan taittuminen. Tosi pitkä filmi tämä on, mutta elokuvahistoria ansaitsee tälläisen merkkipaalun.

23.01.2014 klo 17:41

Kenraali

Buster Keatonin tunnetuin elokuva on tämä sota-seikkailu-komedia. Keatonin suoritus oli myös mahtava ja elokuvaan oli ujutettu upeaa toimintaa ja mieleenpainuvia kohtauksia kuten se jossa Keaton yrittää pelastaa rakkaan veturinsa ja loppukohtaus junan pyörien päällä.

23.01.2014 klo 17:29

Suuri junaryöstö

Edwin S. Porter ohjaama rikos western Suuri junaryöstö on erittäin toiminnallinen elokuva aikaansa nähden, mutta myös muutenkin. Elokuvan tunnetuin kohtaus lienee, kun yksi ryöstäjistä ampuu useasti kohti kameraa katsojaa päin. En tiedä täysin onko tämä western-genren aloittaja, mutta siltä se ainakin tuntuu.

22.01.2014 klo 15:31

007 ja Kultasormi

Bond on Bond. Sean Connery on erittäin karismaattinen 007. Honor Blackmanin esittämä Pussy Galore on erittäin hyvä Bond-tyttönä ja Gert Fröbe on ihan hyvä Kultasormi. Harold Sakata oli ihan kiva mykkänä tärkeänä sivu pahis Oddjobina, joka pystyy musertamaan golfpallon yhdellä kädellä. Oddjibilla oli myös mieleenpainuva silinterihattu, jonka lieret ovat terästä.
Elokuva sisälsi paljon mieleenpainuvia kohtauksia: sukelluspuvusta täydelliseen smokkiin, sikarin sytyttäminen räjähdyksen tapahtuessa toisaalla, kullalla maalattu kuollut nainen, sekä laserpöytä ja vuoropuhelu: Odotatteko minun puhuvan? En, herrä Bond odotan teidän kuolevan.

tähdet: 4/5

01.01.2014 klo 09:52

28.12.2013 klo 16:55

Ihmeellinen on elämä

Elokuva oli aivan loistava ja koskettava. Stewart olisi ansainnut roolistaan Oscarin, sekä Travers. Jouluperiniteenä tätä pidetään, mutta itse katsoin vasta nyt ensimmäistä kertaa. Niin kuin kaikki muutkin, minullakin tämä elokuva pääsisi kirjaan: Elokuvat, jotka on nähtävä ennen kuin kuolee.

9,4/10

28.12.2013 klo 16:32

Hachiko - tarina uskollisuudesta

Professori Parker Wilson (Gere) löytää rautatieasemalta häkissä olevan hylätyn koiranpennun töistä tullessaan ja vie sen kotiinsa vaimonsa Caten (Allen) ja heidän aikuisen tyttärensä Andyn (Roemer) luokse. Parker antaa koiralle nimen Hachi. Cate ei innostu asiasta, koska ei halua miehensä kiintyvän koiraan. Mutta Parkerille ja Hachille syntyy niin voimakas side, että Cate antaa sen jäädä. Parker alkaa huomata, että joka kerta, kun hän tulee töistä Hachi odottaa häntä uskollisesti asema-aukiolla, mutta eräänä päivänä kaikki muuttuu Hachin isännän saadessa sairaskohtaus.

Tämä oli tositapahtumiin perustuva ja se osoitti aivan loistavasti koiran ja ihmisen välisen ystävyyden ja oli paras näkemäni koiraelokuva. Samalla paikalla missä Hachi odotti on pystytetty patsas tämän kunniaksi. Gerekin teki loistosuorituksen eikä muissakaan ollut vikaa. Lopussa rupesi kyllä tosissaan itkemään ja kyllähän tämä pääsisikin omaan kirjaani: Elokuvat, jotka on nähtävä ennen kuin kuolee.

5/5 Sitten listaan vielä palkinnot mistä elokuva olisi ansainnut olla ehdolla

- miespääosa (Gere)

06.12.2013 klo 11:42

Niko - lentäjän poika

Tämä kotimaisen elokuvan helmi tuli telkusta ja päätin kattoo uudelleen. Olin nähnyt aiemmin teatterissa. Pidin voimakkaasti. Ajatelkaa, että suomalaiset tämän tekivät! (Vaikka tuotanoa tehtiin myös Irlannissa, Tanskassa ja Virossa)
Juoni, toteutus ja musiikki oli kaunista. Tarina oli myös osittain aika julma ja jännittävä. Vitsit eivät oikein naurattaneet (kliseisia kun ovat), mutta kaikin puolin erittäin laadukas jouluseikkailu lapsille ja aikuisille.

7,8/10

24.10.2013 klo 17:54

Lincoln

Suuri tarina Yhdysvaltojen vaikuttavimmasta presidentti Abraham Lincolnista. Daniel Day-Lewis oli oscarin arvoinen, mutta Sally Field ja Tommy Lee Joneskin tekivät mahtavat suoritukset. Kuitenkin tässä oli liikaa puhetta ja sen takia oli vähän puuduttava. Kuitenkin kohtaus jossa Lincoln ratsastaa hevosellaan ruumiideen peittämän taistelukentän läpi.
ORJUUS ON LOPETETTAVA! MINÄ OLEN AMERIKAN YHDYSVALTOJEN PRESIDENTTI!

19.10.2013 klo 12:03

Hiipivä tiikeri, piilotettu lohikäärme

Tämä löytyy hintaan 1€ 50 snt kirpputorilta ja kannatti ostaa.Ensimmäinen kamppailulaji-elokuva, jonka olen nähnyt ja se tuntuu olevan kuin ihan mestari genressään. Näyttelijät vetivät upean roolisuorituksen ja naiset olivat kovia kaunottaria. Henkin osasivat taistella ja hyppiä tosta noin vaan. Hienoin kohtaus oli mielestäni bambupuu taistelu. Romantiikankin puolta löytyi ja fantasiaa. Niin henkilöt tosiaan pystyivät lentämään.

8,0/10

18.10.2013 klo 12:56

Taru sormusten herrasta: Kuninkaan paluu

Kaikki hyvä loppuu aikanaan, joten niin myös Taru sormusten herrasta-trilogia. Elokuva oli erittäin pitkä ja puolestavälistä jopa pitkäveteinenkin. Sitten kun päästään lopulta suureen lopputaisteluun ja Tuomiovuorelle alkaa kiinnostavia tilanteita tulla koko ajan. Kun hobitit palaavat suuren tehtävänsä jälkeen takaisin vehreään kotikyläänsä alkaa elokuvan kerrassaan koskettavin ja kiinnostavin osuus. Ja siihen se sitten loppuukin ja on trilogian paras osa. Mahtava lopetus, hienolle trilogialle!

15.10.2013 klo 15:16

Taru sormusten herrasta: Kaksi tornia

Tämä lähes kolmetuntinen eepos oli kyllä katsomisen arvoinen. Klonkku oli koko elokuvan paras henkilö. Maisemat olivat erittäin kauniita, roolityö ja juoni pelasivat, taistelut ja tehosteet olivat näyttäviä, sekä syvällinen tarina oli mukana. Tämä oli upea seikkailu, mutta ei voittanut ykköstä. Kyllä tässä jää suuri aukko ja jää odottamaan kolmososaa.

8/10

07.10.2013 klo 18:11

Vesku

Mika Kaurismäki on ohjannut hienon dokumentin suomen maan mahtavimmasta näyttelijästä, joka on myös urheilija ja muusikko. Elokuvassa oli upeita maisemia ja tapahtumat olivat kerrottu hyvin. Elokuvasta sai paljon uutta tietoa. Se oli taidolla ja tunteella tehty henkilökuvaus, josta katsoja tajuaa, että tässä on se koko kansan Loiri. Me suomalaiset ymmärrämme tämän dokumentin hyvin, mutta ymmärränn senkin jos ulkomaalaisille ei oikein pure.

7/10

06.10.2013 klo 20:33

The Artist

Niin ihmeelliseltä kuin se kuulostaakin: 2011 vuonna valmistunut mykkäelokuva.
Alussa tuntui vähän puisevalta, mutta elokuva parani koko ajan aina ahdistavan itsemurhayrityksen kautta lopun rentoon steppaus kohtaukseen asti.Jean Dujardin tekee loistavan oscarin arvoisen roolisuorituksen. Henkilöhahmot olivat hienoja, mukaanlukien koira. Tulipalokohtaus oli myös vaikuttava.

06.10.2013 klo 07:27

Lottovoittaja UKK Turhapuro

Televisiosta tuli katsottua tämä erittäin hauska suomalainen komedia. Uuno jonka mukana viihtyi, oli hauskaa ja ei toistanut liikaa itseään. Yksi parhaimmista Uunoista. Juoni oli näppärästi keksitty. Lottovoittajan elämä kohtaukset olivat mainioita, mutta olihan siellä alussakin hauskoja kohtia esimerkiksi: naapureiden välinen huutokohtaus, sekä linnunpelätin.

8/10

06.10.2013 klo 07:08

Master and Commander: Maailman laidalla

Visuaalinen hieno seikkailu, joka tosin oli jonkun verran tylsäkin. Taistelut olivat näyttäviä, mitä nyt suuren budjetin elokuvalta voi odottaa. Tämä oli kyllä erittäin laadukas teos, mutta kyllä se saarille meneminen toi mielenkiintoa lisää, kun ei olla kokoajan laivassa.

7/10

02.09.2013 klo 16:15

Casablanca

ROMANTIIKKA maailman parhaimpia elokuvia.

02.09.2013 klo 16:13

Juna saapuu asemalle

DOKUMENTTI kuningas 4/5

02.09.2013 klo 16:10

Henkien kätkemä

Hayao Miyazaki on osannut ohjata loistavan modernin version Liisa ihmemaassa-sadusta. Elokuva koskettaa, naurattaa ja pelottaa. En suosittele todellakaan perheen pienimmille. Tarina on upeasti keksitty, hahmot ovat mielenkiintoisia ja musiikki upeaa. Elokuva on ahdistava ja osittain erittäin verinen. Kuitenkin kokonaisuudessaan kyseessä lumoava satu, jonka ymmärtää parhaiten ne joilla on mahtava mielikuvitus.

30.08.2013 klo 18:15

Ankronikka: Kadonneen lampun metsästäjät

Erittäin laadukas kokoperheen animaatioseikkilu Roope Ankasta. Tässä on yhdistetty kahta suurta seikkailutarinaa Ali-Babaa ja Kadonneen aarteen metsästäjiä.

26.08.2013 klo 19:39

Kaupungin valot

Tarina kulkurin ja miljonäärin ystävyydestä on tehty koomisesti ja tarina kulkurin ja sokean kukkaistytön rakkaudesta on tehty koskettavasti. Loppukohtausta en ainakaan minä pysty ihan silmät kuivina katselemaan. Tämä on Chaplinin romanttisin elokuva.

11.08.2013 klo 13:19

The Lone Ranger

Tarina oli erittäin mielenkiintoinen ja tosi hyvä. Olihan tämä vähän ylipitkä. Depp ja Hammer olivat loistavia. Elokuvan tunnelma oli hieno, kyllähän tässä tuli naureskeltuakin aika usein.

30.07.2013 klo 14:34

Miljoonan punnan seteli

Ihan laadukas leffa

30.07.2013 klo 14:32

Metsän tarina

Tosi hyvä dokumenttielokuva Suomen metsästä.

30.07.2013 klo 14:11

Uuno Turhapuro kaksoisagentti

Oikein hauska UUNO!

26.07.2013 klo 15:36

Mikki, Aku, Hessu - Kolme muskettisoturia

Parhaimpia Disneyn 2000-luvun animaatioita.

26.07.2013 klo 15:14

Piin elämä

Taianomainen seikkailudraama, joka jokaisen on nähtävä!

****/*****

26.07.2013 klo 15:06

Kuninkaan puhe

Yorkin herttua prinssi Albertilla (Firth) on paha änkytysvika. Hänen vaimonsa Elisabet (Bonham Carter) kertoo puheterapeutti Lionel Loguenille (Rush) miehensä pahasta änkytysviasta ja varaa tälle ajan. Aluksi Albert ei halua olla tekemisissä Lionelin kanssa, mutta ajan myötä Lionelista tulee Albertille myös tärkeä ystävä jolta hän saa tukea. Albertin isä Yrjö kuolee ja Albertin isoveljestä Davidistä tulee kuningas. Mutta David ei voi ollakaan kuninkaana ja Toisen-maailmansodan aikana Albert astuu aina askeleen kerrallaan kohti valtaistuinta Elisabet ja Lionel tukenaan.

Elokuva oli loistava ja koskettava. Colin, Geoffrey ja Helena tekivät kaikki mahtavat suoritukset ja tarina kulki eteen päin. Firthin roolihahmon pitämä sodanlohdutuspuhe lopussa oli hieno. Elokuva pääsisi kirjaan: Elokuvat jotka on nähtävä ennen kuin kuolee.

5/5 Sitten listaan vielä palkinnot mistä elokuva olisi ansainnut ehdokkuutensa

- miespääosa (Hanks)
- miessivuosa (Rush)
- naissivusosa (Bonham Carter)
- leikkaus
- lavastus
- puvustus
- äänitys

26.07.2013 klo 14:38

Olin nahjuksen vaimo

Parhaimpia suomalaisia elokuvia. Todella hyvä.

26.07.2013 klo 14:35

Iltasatuja

Lapset ohjaavat unia, jotka toteutuvat.

26.07.2013 klo 14:31

Beverly Hills kyttä 3

Todella hyvä Murphy-komedia.

``Hauskaa! Verilöyly huvipuistossa...ha..hauskaa!``
VASTAAN KYLMÄSTI.

Murphyn hyppely maailmanpyörässä ja tulitaistelu öisessä vuoristoradassa ovat tosi hauskoja kohtauksia. Jännitystäkin löytyy.

Edellinen sivu | 1 2 3 4 | Seuraava sivu