TatiTeThird

TatiTeThird

Näkemäni supersankarielokuvat parhausjärjestyksessä

Spider-Man - hämähäkkimies rating 3,58

Batman (1989)

Juoni on sivuseikka tässä leffassa, sillä shown varastavat älyttömän upea ja synkkä tunnelma, sekä mahtava Jack Nicholson Jokerina, vaikkakaan hän ei yllä Heath Ledgerin tasolle. Leffan tunnistaisi Burtonin tekemäksi, vaikkei tietäisikään hänen tätä ohjanneen. Leffa on juurikin Burtonmaisen synkkä. Silti leffa ei ole läheskään yhtä tumma, kuin Yön Ritari, mutta miksi pitäisikään olla. Hyvä näin ja hyvä elokuva joka tapauksessa!

Batman rating 3,94

Batman - paluu (1992)

Koko ajan sitä odotti, että jotain alkaisi tapahtua, mutta leffa ei oikein päässyt edes kunnolla alkamaan. Michelle Pfeiffer oli hyvä Kissanaisen roolissa, toisin kuin Danny DeViton esittämä Pingviinimies, jolle en oikein lämmennyt missään vaiheessa. Ei yllä ykkösen tasolle!

Batman - paluu rating 3,82

Batman Forever (1995)

Ei tämä ole läheskään niin huono kuin monet sanovat. Tai eihän tämä ole edes huono. Tätä ei pidä katsoa vakavalla naamalla, koska leffa ei ole vakava. Eipä pahemmin kovin synkkäkään, mutta ei sekään ongelma ole. Tämäkin leffa on täynnä paljon tunnettuja näyttelijöitä, kuten seuraavakin osa, ja näyttelijät tekevätkin hyvää työtä. Val Kilmer ei ehkä ole osuvin valinta näyttelemään Bruce Waynea, mutta ei se leffaa pahemmin huononna.

Batman Forever rating 2,68

Batman & Robin (1997)

Tätä leffaa ei pidä ottaa vakavasti tai katsomisesta ei tule mitään. Mutta jos katsoo tämän rennosti, niin onhan tämä typeryydessään ihan hauska. Oikeastaan on parasta kunhan ei ajattele koko leffaa Batmanina ollenkaan. Sillä sitä ei edes ole. Batman ei ole oikea Batman, Robin ei ole Robin ja varsinkaan typerä Batgirl ei ole oikea Batgirl. Kaksi jälkimmäistä sitä myötähäpeää eniten aiheuttavat. Paljon mieluummin katselee pahiksia, jotka osoittautuivat parhaaksi koko leffassa. Arska on mahtava Jäämiehenä, kuten Uma Thurman Poison Ivynä. Myötähäpeää tule todistaneeksi monessa kohtaa, mutta muuten leffa on mukiinmenevä. Oikeastaan leffa olisi ollut hyvä ilman Robinia ja Batgirliä. Tai ei ehkä kuitenkaan.

Batman & Robin rating 1,89

Hulk (2003)

Hulk rating 2,58

Spider-Man 2 - hämähäkkimies 2 rating 3,35

Ihmeperhe (2004)

Aivan uskomattoman hyvä! Parhaita animaatioita mitä on!! Viittaukset muihin supersankarielokuviin ovat myöskin hulvattomia. Go Pixar! Jatko-osaa odotellessa.On muuten aika jännä yhteensattuma, että Samuel L. Jackson ääninäyttelee tässä mustaa supersankaria ja viisi vuotta myöhemmin hän näyttelee oikeasti sellaista (Nick Fury).

Ihmeperhe rating 3,65

Batman Begins (2005)

Ihan hyvä, muttei kuitenkaan yhtä hyvä kuin jatko-osansa Yön ritari. Hiukan ennalta-arvattava myöskin.

Batman Begins rating 3,98

X-Men: Viimeinen kohtaaminen rating 3,11

Superman Returns rating 2,37

Ghost Rider - aaveajaja rating 2,53

Spider-Man 3 - Hämähäkkimies 3 rating 2,95

Yön ritari (2008)

Paras supersankarileffa, minkä olen nähnyt. Parasta antia ovat Mivhael Caine Alfredina ja Heath Ledger Jokerina.

Yön ritari rating 4,24

Superhero Movie (2008)

Leffassa oli jotain tosi hyviä ja viisaita vitsejä, joille nauraa vieläkin, mutta sitten oli niitä tosi huonoja ja myötähäpeää aiheuttavia vitsejä. Pieruvitsejä yms. Enimmäkseen parodioitiin Spider-Mania ja hiukan vähemmän X-Meniä, Batmaniä ja Fantastic Fouria. Leslie Nielsen oli mukava piristys.

Superhero Movie rating 2,49

Iron Man (2008)

Iron Man rating 3,59

The Incredible Hulk rating 3,00

Hancock (2008)

Elokuvassa on kaksi elokuvaa. Alkupuoli on toimintakomediaa, josta antaisin 3,5 tähteä. Hauskaa katsottavaa, kun Smith rökittää rosvoja ja heittää valaita purjeveneiden päälle. Sitten elokuva alkaa menemään ihan toiseen suuntaan. Vakavaan fantasiadraamaan. Ja elokuvan "jälkimmäisestä puolesta" antaisin varmaan 3 tähteä. Yhdessä molemmat puolet ovat roskaa. Miksi käsikirjoittaja on vaihtanut elokuvan suunnan ihan kokonaan? Sivuhenkilöistä tulee pahiksia, komedia menee draamaksi, miksi? Miksi komedia, toiminta, draama ja fantasia yhdistetään? Elokuvan ensimmäisestä puolesta ja Will Smithistä:

Hancock rating 2,78

Iron Man 2 (2010)

Iron Man 2 rating 3,25

Megamind (2010)

Megamind rating 3,51

Thor (2011)

Oikein hyvä Marvel-filmatisointi. Näyttelijät tekevät hyvää työtä ja varsinkin Natalie Portmania on mukava katsoa.Pitkäveteiseksikään tätä ei voi kutsua. Viimeistään tehosteet takaavat sen. Jotain jäi silti puuttumaan...

Thor rating 3,21

Captain America: The First Avenger (2011)

Ihan hyvä, ihan hyvä. Odotukset eivät olleet kovin korkealla, mutta täyttyivät ja jopa ylittyivät hitusen. Kyseessä on varsin raikas ja hieno elokuva. Se on myös opettavainen tarina ja näyttelijäsuoritukset ovat hyviä. Minulla oli tosin todella pahat ennakkoluulot Chris Evansia kohtaan. Ajattelin, että hän pilaa koko elokuvan. Eipäs pilannut, vaan päinvastoin. Hän oli todella hyvä Kapuna.Hugo Heawing oli puolestaan lähinnä ärsyttävä, vaikka ei häntä hirveästi elokuvassa loppujen lopuksi näkynytkään. Anteeksi vaan.Luulin aluksi tietäväni miten tarina loppuu, mutta se olikin hyvin odottamaton loppu ja aika harvinainen. En olekaan muissa elokuvissa tuommoiseen törmännyt. Loppujen lopuksi ihan sopiva ja hyvä.Kostajat -elokuva ilmestyy ensi keväänä ja loppu ja moni muukin kohtaus on tarkoitettu juuri tätä leffaa varten. Se ärsyttää, koska siitä tulee mieleen, että elokuva oli pakko tehdä, koska Kapteeni Amerikka esiintyy Kostajat -elokuvassa. Eli ikään kuin Captain America: The First Avenger olisi hutaistu tuosta vain, koska se piti tehdä viimeistään tänä vuonna. Mutta jos ei tiedä, että Kostajat -leffa on tulossa seuraavana vuonna, ei edes ajattelisi, että Captain America olisi hutaistu.Onko tämä jotain muotia vai mitä tämä on, että uusissa elokuvissa ei näytetä elokuvan nimeä ollenkaan? En juuri nyt muista mikä oli toinen elokuva, missä ei ollut alussa, eikä lopussa minkäänlaista nimeä. Tosin todennäköisempää on, että en vain huomannut, mutta tämmöisen asian olen silti huomannut.

Captain America: The First Avenger rating 3,05

Green Lantern (2011)

Green Lantern rating 2,56

X-Men: First Class rating 3,70

Yön ritarin paluu (2012)

Odotukset olivat älyttömän korkealla. En odottanutkaan tämän olevan Yön Ritaria parempi. Se olisi tosin ollut liki mahdottomuus! Yön Ritarin Paluu on niin hyvä kuin odotinkin. Elokuva oli jännittävämpi kuin monikaan elokuva, mitä olen pitkään aikaan katsonut. Kuten aikaisemmissa osissa, näyttelijät vetävät uskottavat ja mahtavat roolit. Maininnat Michael Cainelle ja Tom Hardylle. Alfredin puheet saavat omat silmät kostumaan ja se on aika harvinaista se. Tom Hardy vetää puolestaan paremman suorituksen Banena, kuin olisin Inceptionin perusteella uskonut. Trailerit antoivat puolestaan käsityksen Banen olevan aika "laimea" pahis. Ääni kuulosti oudolta ja maski vaikutti rumalta yms. Ennakkoluulot pyyhittiin ensimmäisestä kohtauksesta lähtien pois. Vaikuttavimpia kohtauksia ovat ehdottomasti Gothamin siltojen, rakennusten ja jalkapallostadionin sortumiset ja räjähtämiset. Anne Hathaway vetää Kissanaisena paljon hienomman roolisuorituksen, mitä olin ennen leffaan lähtöäni uskonut. Yhteenvetona voisi sanoa, että kyseessä on miltei täydellinen elokuva, Yön Ritarin ollessa täydellinen.Tässä herää kysymys: Osaako Christopher Nolan tehdä huonoja elokuvia?

Yön ritarin paluu rating 3,91

The Avengers (2012)

Huikea elokuva! Kaikki oli oikeastaan hyvää. Juoni, näyttelijät, toiminta ja kaikki! Odotus on täytetty, enkä usko, että kukaan pettyi näkemäänsä. Huumori oli niin kekseliästä, että on pakko nostaa hattua. Kaikki supersankarit olivat saman verran ruudulla, mikä on oikein hyvä asia. Itse ihastuin Hulkiin, joka oli varsin hyvin toteutettu ja se näyttää paremmalta, kuin kahdessa edellisessä Hulk-leffassa yhteensä. Mark Ruffalokin veti roolin kotiinsa varsin hyvin. Toinen mainitsemisen arvoinen herra on Loki, eli Tom Hiddleston. Mieshän on tullut tunnetuksi vain pari vuotta sitten, mutta hän on yksi hyytävimmistä pahiksista ikinä. Hänen lempeä äänensä vain lisää hänen ilkeyttään.Joitain pieniä hienosäätöjä, kuten Thorin tuleminen maan päälle, niin leffa olisi täydellinen. Paras Marvel-leffa kuitenkin!

The Avengers rating 3,59

Chronicle (2012)

Olisi ollut parempi jos ei oltaisi kuvattu "found footage" -tyylillä. Se häiritsi melkein koko leffan ajan. Kesto on sopiva noin yksinkertaiselle juonelle. Leffa viihdyttää kestonsa ajan ja plussaa tulee ennalta-arvaamattomasta lopusta.

Chronicle rating 3,35

Iron Man 3 (2013)

Parempi kuin kakkonen ja melkein yhtä hyvä kuin ykkönen. Juoni on aika perinteinen ja hyvä niin. Robert Downey Jr. on loistava kuten aina, Guy Pearcen hahmo on umpitylsä ja Ben Kingsleyn Mandarin oli toisaalta loistava ja toisaalta pettymys. Iron Man 3 on yllättävän humoristinen, eikä synkkä ollenkaan, kuten trailerit antavat hämäävästi ymmärtää. Suosittelen kuitenkin!

Iron Man 3 rating 3,24