Staple

Staple

16.02.2018 klo 14:51

Deadweight

Jos et ole ennen nähnyt raivostuttavan viiiiiipyileväää elokuvaa niin katso tämä. Välillä nousi epäilys että katsonko tylsää dokumenttia filippiiniläisen merimiehen tylsästä arjesta. En pystynyt katsomaan loppuun kerralla.

24.01.2018 klo 11:41

Chloe

Oivoi miten leffa voidaan pilata ennalta-arvattavuudellaan. Ensimmäisen kymmenminuuttisen jälkeen aika meni miettiessä että kuinka tämä voisi päättyä yllättävästi. Ei päättynyt. Näyttelijätyö oli perushyvää, ehkä jollain tavalla hekään eivät innostuneet huippusuorituksiin. En voi antaa enempää kuin 2/5.

03.11.2016 klo 18:57

Repo Men - noutajat

Olihan se sinällään ihan mielenkiitoinen tapaus. Pysyin mukana😬. En ymmärtänyt epäuskottavaa taustaa elinsiirtobisneksestä sen hinnoitteluineen + kuka yhteiskunnassa sitä säätelee. Mutta katsottaessa pitää muistaa että "Scifi on Scifiä" kuten leffan suosikki hoentaa voi mukailla. Ei huono.

03.11.2016 klo 18:40

Riddickin aikakirja

Noh. Kaksi asiaa jotka mielestäni eivät puolla tätä leffaa: 1. Diesel joka ei oikeasti osaa näytellä muuta kuin kroppaa. 2. Scifi jossa sekoitetaan roomalainen sotataito ja tekniikka tulevaisuuden tähtikuntien välisen sodan teknologiaan? Minua häiritsee kumpikin edellä mainituista. Olen kyllä scifin ystävä mutta jokin raja ylittyi ns. uskottavuudessa jota käsikirjoituksessa ei varmaan ole tavoiteltukkaan. Jos edellä mainitut haitat eivät häiritse niin tuotos on toimiva. Omalta osaltani annan 2/5 ja huonona päivänä kerran katsottavaa. Dieselissä jotain näkeville ja genren ystävälle lienee tarjolla ehkä jopa 4/5.

30.03.2016 klo 18:21

The Great Raid

Ei leffa tarjoa yllätyksiä mutta niin pitääkin olla kun kuvataan yhdysvaltain armeijan historian tähän asti onnistuneinta pelastusoperaatiota. En varmaan spoilannut mitään koska elokuvan nimikin kertoo menestyksestä. Juoni ei ole käsikirjoittajan keksimää koska tapahtumat löytyvät sellaisenaan vaikkapa wikipediasta. Draamaa on vain niteeksi erottamaan elokuvan dokumentaatiosta. Näyttelijät onnistuvat työssään ihan kunnialla mutta henkilöhahmot jäävät pinnallisiksi, ehkä näin on tarkoitettukin. Suosittelen etenkin niille jotka ovat kiinnostuneet sotaelokuvista joissa ei käsitellä taistelua alieneja vastaan.

29.03.2016 klo 17:12

Taistelu Englannista

Tässäpä Hieno kuvaus yhdestä toisen maailmansodan käännekohdista. Elokuva noudattelee historiaa ilman häiritsevämpää värittämistä. Draamaa luodaan varsinaisen taistelun ympärille henkilöhahmojen kautta ja ilman sitä voisi luulla kyseessä olevan dokumentti. Taistelut on kuvattu hienosti, muistaen että elokuva valmistui aikaan ennen digitekniikan valtaamaa valkokangasta. Jonkinlainen vastakkainasettelu sankareiden ja roistojen välillä on olemassa ja osuu ehkä tämän genren vaihdevuosille mutta se on muutamaa kliseetä huomioimatta riittävän laimeaa aiheuttamaan ainakaan minulle myötähäpeän tunteita. Yksi hauskasti toteutettu itseironinen klisee on Englantilainen tea-time meininki, joka vaikuttaa älykkäältä sarkasmilta heidän omaa mentaliteettiaan kohtaan. Tällä on voinut olla oikeastikin merkitystä taistelun alun kankealle käynnistymiselle. Suosittelen.

24.03.2016 klo 17:06

G.I. Joe: The Rise of Cobra

Tästä tykkääminen riippuu tasan siitä mitä haluaa, poppariöverit tällä jokatapauksessa saa aikaan. En silti hauku, sillä "pläjäys" on ehdottomasti oikea sana kuvaamaan tätä, ja pläjäyksenä tämä on ihan toimiva. Lopputulos kohdallani on kuitenkin totuuden nimissä se että katsoin tämän neljä päivää sitten ja rehellisesti sanoen en enää muista mistä oli kyse. Vedin varmaan poppariöverit.

24.03.2016 klo 16:36

Yksi silta liikaa

Hyvä elokuva harvinaisen laajalla tähtinäyttelijäkaartilla varustettuna. En ihan äkkiä muista missä olisin nähnyt näin monta kentällistä legendoja yhtäaikaa. Ihme sinänsä että en ollut nähnyt leffaa aiemmin. Katsojalle, joka tämän valitsee, heitän vinkkinä että kannattaa varautua muullakin kuin poppareilla, sillä huolimattomasti seurattuna kuviot muuttuvat pian puuduttavaksi sillisalaatiksi johtuen monesta tapahtumapaikasta ja laajasta henkilökaartista. Eli hyvät yöunet taakse ja punaviinilasi kannattaa kaivaa esiin vasta elokuvan päätyttyä, muuten ilta saattaa muuttua vaativaksi. Ei siis mikään ammu ja unohda elokuva.

22.03.2016 klo 17:30

Haihurrikaani 3 - Ei helvetissä!

Juuh, mainoksen nähtyäni totesin:"ei helvetissä" ja jätin katsomatta.

22.03.2016 klo 17:10

Platoon - nuoret sotilaat

Erinomainen pasifistinen elokuva joka on kestänyt ajanhammastakin. Näin elokuvan ensimmäisen kerran leffateatterissa jenkeissä melkolailla uunituoreena teoksena ja olin melko liikuttunut näkemäni jälkeen. Näyttelijä työ on loistavaa, tarinassa on itua ja pointti pysyy siinä kohtalaisesta mäiskeestä huolimatta. Tekninen suorituskin lienee aikaansa edellä. Ääniraita paljastaa kasarin.

21.03.2016 klo 23:25

21.03.2016 klo 16:34

Ilmestyskirja. Nyt

Sanat eivät riitä tämän mestariteoksen kuvaamiseen. Ilmestyskirja Nyt ei ole mikään leffa tai elokuva, vaan rankka Kokemus ja Matka, johon katsojan kannattaa valmistautua ennemmin henkisesti kuin chipseillä ja poppareilla.

21.03.2016 klo 16:12

Prison - Vankila

Sen verran paljon tätä kehutaan että en ole varma katsoinko saman leffan kuin muut. Ei tämä silti yllä kulttikamaksi huonojenkaan leffojen kastissa. Kömpelö dialogi ja jäykkä näyttelijätyö vaan imi meikäläisestä mehut niin että nautinnolle ei jäänyt sijaa.

21.03.2016 klo 15:49

Age of Ice

En usko olevani leffan kohderyhmää mutta kyllä tässä aliarvioitiin kohderyhmä, ketä he sitten ovatkin, pahasti. Huvittavat yksityiskohdat muodostuivat ainoaksi motiiviksi katsomiseen kun en viitsinyt keskeyttää leffaa lapsilta. Leffassa luonnonmullistuksena alkanut lumimyrsky Arabian niemimaalla paljastui huijjaukseksi tienposken likaisiksi sulaneista lumikasoista, terävät varjot kavalsivat tuotannon valmistuneen lumimyrskyn sijaan auringonpaisteessa ja lumikelkan jäljet nietoksessa todistivat kuvauspaikan olleen jossain muualla kuin mitä katsojalle uskoteltiin. Viimeinen piste iin päällä oli että lopputeksteissä uskoteltiin katsojalle rainalla olleen ohjaaja ja näyttelijät; ei mene läpi.

16.02.2016 klo 21:36

The Grey - Suden hetki

En tiedä katsoinko leffan käsittämättä jotain taustaa. Jos aiot katsoa leffan niin lue tämä vasta katsottuasi, en halua spoilata. 2/5 piste.
Jokatapauksessa Liam Neeson esittää miestä joka tuntee pohjoisen pedot. Tunnelma putosi aika pian kun tajusin että pohjoisen pedot eli sudet metsästävät ihmisiä. Ei asiat mene luonnossa näin. Tarinaa olisi pitänyt perustella vaikka rabiesta kantavalla susi laumalla. Pedot tunteva Liam käskee tuijjottamaan uhkaavia susia suoraan silmiin? Eihän edes tuttua kotikoiraa saa tuijottaa silmiin! Liam käskee susien uhatessa "Juoskaa pakoon" , mitään petoa ei saa juosta pakoon koska se herättää minkä tahansa eläimen saalistus vietin. Viimeisenä ihmettelen aina sitä miksi selviytymistaitojen expertit jenkkileffoissa eivät osaa tehdä vähäisintäkään suojaa lumimyrskyssä itselleen, vaan leffassa tehdään se pahin virhe ja jäädään yön ja myrskyn yli lumeen makaamaan. Ja ihan viimeisenä, , ,,2000 luvulla en ole nähnyt vielä ennen tätä leffaa nukketeatterista tuttuja animaatio susia, kait ne sitä oli. Ei ainakaan minun seurassani kannata poppareita ostaa tämän leffan pariin. Sen verran kritiikkiä tulee jo siitä kun ihminen menee köydellä joen yli ja susi ilmeisesti seuraa perässä. Poppari alkaa maistua p....lle. Liam herätys, kuulut parempiin kässäreihin.

Edellinen sivu | 1 | Seuraava sivu