Spuge

Spuge

23.01.2014 klo 18:01

Pacific Rim - Hyökkäys Maahan

Aika perus toimintaleffa. Guillermo del Torolta odotin vähän liikoja tämän pätkän suhteen. Ei tosiaankaan pystynyt viihdyttämään allekirjoittanutta koko kestonsa ajan, tylsähän tämä ei silti ollut. Näyttelijät ovat perusvarmat suorittajat, ei tälläkään saralla kummoista. Visuualisestihan tämä on aika näppärä teos, kuten äänitehosteidenkin kannalta. Uudelleenkatsomis arvoa tällä saattaisi olla, ja joskus aionkin tämän toiseen kertaan katsastaa.

02.01.2013 klo 02:55

Pako apinoiden planeetalta

Hieman rohkea juoneltaan, mutta rahahan se tässäkin mielessä on varmasti ollut. Mielestäni tämä silti onnistuu paremmin kuin hieman epävakaa heikohko viime osa. Alussa jokseenkin mielenkiinto pysyy, mutta jossain puolivälissä menettää otettaan. Kim Hunter ja Roddy McDowall oli kiva nähdä taas rooleissaan, mutta Milo-hahmo jätettiin hieman hätäistysti pois kuvioista. Suuhteellisen hyvää jatkoa sarjalle, mutta ei mitään mullistavaa ekan osan tavoin.

24.12.2012 klo 00:49

Devil

Ei huono, kuten tälläiseltä kauhuleffalta voisi odottaa. Kauhuna ihan toimiva ja tuttuun tapaan kliseinen kuin mikä. Joillekkin kauhun ystäville leffa saattaa toimia ja toimiikin, mutta jos ei genre suosikkeihin kuulu, voi koko leffan melkeinpä jättää välistä. Itse pidin kyllä tästä jokseenkin.

17.11.2012 klo 16:45

Likainen Harry ja murhapooli

Vähän parannusta viime osasta, mutta eipä tämäkään ekojen osien tasolle millään pääse. Viihteenä kuitenkin mainiota perus Clinttiä ja totta kai katsomisen arvoinen leffa.

17.11.2012 klo 16:39

Ratkaiseva isku

Huonoin ja tylsin Likainen Harry, mutta ei mikään toivoton tapaus kuitenkaan. Leffa on vähän liian tylsä, minkä panen käsikirjoituksen piikkiin. Clint onkin jälleen näyttämöllä loistava.

19.10.2012 klo 18:08

Carlito's Way

Erinomainen elokuva, varsinkin loppupuolilla leffa on oikeastaan täydellinen. Siitä huolimatta en voi antaa kun "vain" neljä tähteä, suurempi määrä ei tunnu oikealta. Nyt kuitenkin kun mitetin, niin leffassa ei tuntuisi olevan juuri mitään huonoja puoliakaan, ehkä seuraavalla kerralla saa pisteet lisäystä. Näyttelijätyöt ja ohjaus ovat laatua, tasokas elokuva.

17.10.2012 klo 18:18

Cleaner

Ihan kohtuullinen tuotos Harlinilta, hänen tekemäkseen jopa hyvä, mutta muuten aika perus tasapaksu trilleri. Roolisuoritukset ja näyttelijtä olivat suhteellisen hyvät. Suomalaiselta melko laadukasta työtä, menettelevä trilleri vaikkakin hieman tylsä.

13.10.2012 klo 22:19

Juokse tai kuole

Olisipa kaikki muutkin leffat näin viihdyttäviä! Poikkeuksetta mainiota Arskaa. Oikein hyvä viihdepaukku, mutta ei lopulta mullistava merkkipaalu. Annan nyt kuitenkin neljä tähteä, ne tämä ansaitseekin.

24.07.2012 klo 18:04

From Hell

Harmittavaa, mutta jätti kylmäksi lopulta, vaikkakin leffa on selvästi ammattiaidolla tehty. Pidin varsinkin Deppin roolista. Kannattaa silti katsoa, ei lainkaan huono elokuva.

17.07.2012 klo 23:17

Get the Gringo

Ihan toimiva pätkä ja mukavaa katseltavaa, mutta vähän liian yksinkertainen makuuni.

15.05.2012 klo 20:50

American Pie: Luokkakokous

Viihteenä takuuvarmaa, ja elokuva olikin välillä oikeasti hauska. Vaikka ihan onnistunut komediapätkä tässä onkin kyseessä, tyhjäkäyntiä on liikaa, varsinkin loppuosiossa. Eihän siinä tapahtunut oikeen mitään kivaa... Millonkohan sitä tulee jälleen uusi piiras, jos tulee, toivottavasti samoilla näyttelijöillä.

09.05.2012 klo 19:52

Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby

Liian "perus", mutta viihde-elokuvana aika katsottava. Huumori on välillä itse asiassa ihan hauskaakin, mutta vähän... En välttämättä katsoisi uudestaan, ainakaan vähään aikaan.

09.05.2012 klo 19:22

Disaster Movie

Katastrofaalinen. Näyttelijät ovat huonoja ja läppä paskaa, perinteinen Selzter & Friedberg -leffa. Kerran naurahdin, sitä tää ei kyllä olisi ansainnut.

01.05.2012 klo 23:07

Aliens - Paluu

Melko hyvää viihdettä, ei oikein muuta. Välillä oli aika puuduttava istua penkissä, mutta toimiva sci-fileffahan tämä on. Ehkä varmaan jää vähän ekan varjoon, mutta aika samalla tasolla mennään.

27.04.2012 klo 23:47

The Avengers

Melkoinen toimintaspektaakkeli kyllä. Leffa ei sortunut pelkkään toimintaan, vaikka sitähän on riittämiin, mikä on hyvä sekin. Itse en ole sellainen Avengers -fani että täysiä pisteitä voisin antaa, mutta elokuvahan oli aika hiton upea. Ei missään nimessä täydellinen kuitenkaan. Ei jaksaisi odottaa seuraavaa Marvelin pätkää, ei millään.

[Kirjoittanen lisää kun jaksaa]

15.04.2012 klo 01:39

Teksasin moottorisahamurhaaja - pahan alku

Ei nyt mikään huono elokuva, mutta hieman turhahtava. Ei kovin erikoinen tai tarjoa juurikaan uutta, joten arvosana jää kuitenkin melko alhaiseksi. Aika samanlainen kuin Nispelin leffa, huonompi kylläkin.

06.04.2012 klo 23:19

Amerikan psyko

Hyvin näytelty trilleri ja oikein hyvä viihdyke. Balen rooli on aivan mahtava ja suoritus viileä. Hauskempi tämä ennemmin kuin jännittävä on, vaikka jälkimmäistäkin elokuvassa oli. Pidin kyllä leffasta, mutta loppu oli makuuni liian avoin tässä tapauksessa.

27.03.2012 klo 20:48

Monsters

Jokseenkin pettymys. Jää turhan vaisuksi, tuntuu ettei elokuvalla ole päämäärää, ja kliseitä on riittoisasti. Monsterit olivat kuitenkin ihan onnistuneita minun makuuni, ulkonäöltään sekä teknisesti (kun ottaa huomioon elokuvan budjetin yms). Leikkaus on hieman pätkivää, mutta ei se nyt kokemusta hirvittävästi muuttanut.

21.03.2012 klo 22:51

Matkalla Perditioniin

Mielenkiintoinen, ja paljon viihdyttävämpi gangsterikuvaus mitä voisi kuvitella. Erittäin onnistunut elokuva tunnelmaltaan, onnistuu olemaan hieman jopa koskettavakin. Hahmot ovat mainioita ja näyttelytyökin oikein asiallista. Gangsterielokuvien ystäville oikeastaan aika pakkokatsonta.

18.03.2012 klo 01:03

Imperiumin vastaisku

Kertakaikkiaan häikäisevä teos. Maineensa veroinen elokuva, ja vielä parempikin. Onnistuu heti alkuminuuteilta asti saamaan kaksituntisesta oikein mielyttävää ja viihdyttävää seurattavaa. Mielenkiintoisuus pysyi loppuun asti. Näyttelijät onnistuvat samalla tavalla kuin viime episodissa, paikka paikoin jopa paremminkin. Eli pistää hieman paremmaksi kuin Uusi toivo. Erinomainen Mestariteos, joka varmasti kestää useammankin katsontakerran.

17.03.2012 klo 01:02

[Rec] 2

En oikeastaan jaksanut tykätä tästä, mutta elokuva on ihan viihdyttävä ja tunnelmaltaan jännittävä. Säikyttelemään onnistui pari kertaa, mutta ei sen enempää. Ehkä pelottavimman kokemuksen saa kun yksin katsoo.

13.03.2012 klo 20:10

Star Wars Episodi I - Pimeä uhka

Juuri ja juuri kolmen ja puolen tähden arvoinen alotus sarjalle. Kyllähän minä tästä tykkäsin, vaikka jotakin kyllä puuttuu.

13.03.2012 klo 19:29

Star Wars Episodi III - Sithin Kosto

Epäilemättä uudempien osien paras ja mielenkiintoisin osa.

11.03.2012 klo 20:54

Hämärästä aamunkoittoon

Melkoisen viihdyttävää kauhuäksöniä huumoristisissa merkeissä. Oikeasti toimivaa meininkiä. Pidin kyllä George Clooneysta.

05.03.2012 klo 23:44

Boogie Nights

Erinomainen draamaelokuva loistavilla näyttelijöillä. Pitää kyllä sanoa, että soundtrack oli piste i:n päälle, erittäin sopiva leffan teemaan.

04.03.2012 klo 01:14

Näin ystävien kesken

Aika perus romanttista komediaa. Juoni ennalta arvattava, eikä kliseisyydeltäkään olla vältytty. Kun elokuva loppui, jäi suuhun semmoinen pettynyt maku. Kaiken lisäksi leffa on rakennettu aika erikoisesti, koko ajan ollaan hyppimässä ajassa eteenpäin tai muuten vain edetään oudosti. Ei tuo kuitenkaan minua paljoa haitannut. Ehkä keskivertoa hieman huonompi pätkä, ei tämä mikään pohjanoteerauskaan ole. Joku saattaisi tykätä.

03.03.2012 klo 19:25

Kaappaus metrossa - Pelham 1 2 3

Intensiivinen ja erittäin mielenkiintoinen metrojännäri. Ei ole tosissaaan ensimmäinen genressään, silti näistä tulee aina pidettyä. Casting on melkoinen. Washingtonin ja Travoltan roolit jäi ehkä mieleen parhaiten rautaisten suoritusten ansiosta. Voisin ehkä neljä pojoakin läimäyttää.

27.02.2012 klo 21:35

Vain muutaman dollarin tähden

Varsin loistava elokuva, todellakin. Onhan tässä toki myös parannettu viime kerrasta. Tässä on kaikki mitä aiemmassakin, mutta kaikki vain parempana. Nyt vielä kun mukana on myös Lee Van Cleef, Itäpuun seurana. Mikäs siinä, loistava kaksikko. Ihailen kyllä valtavasti Ennio Morriconen sävellyksiä - sopivat kuin korkki pulloon.

23.02.2012 klo 20:22

Tartunta

Kelpo, jopa melko hyvä pandemiatrilleri.

22.02.2012 klo 17:44

Defendor

Oiva supersankarileffa. Aika positiivisen mielen jätti, eli melko hyvää kamaa. Ei puhuta nyt kuitenkaan mistään virheettömästä tai mullistavasta teoksesta. Kyllä tämä ehdottomasti katsastaa kannattaa, varsinkin jos pitää Kick-Ass'in tapaisista.

11.02.2012 klo 18:45

Lost Highway

Eräänlainen merkkipaalu tämäkin elokuvahistoriassa on. Avautuu minullekkin varmaan paremmin toisella kerralla, kuten varmasti monille muillekkin. Mutta ekan näkemän perusteella tämä oli varsin mielenkiintoisa jännäri. Välillä hieman outo, mutta hyvä.

11.02.2012 klo 18:26

Rare Exports

Jouluelokuvien kuningas.

07.02.2012 klo 16:51

Ghostbusters II

Jepjep. Hyvää perusmättöä. Välillä hieman lattea, mutta kaiketi tosi katsottava ja huvittava leffa. Aivan ykkösosan tasolle ei päästä, mutta ei se mitään. Mukiinmenevä pakkaus ehdottomasti ja kannattaa katsoa jos ekastakin piti.

05.02.2012 klo 22:10

The Fountain

Melkoisen hieno ja tosi hyvä teos! Aika suurenmoinen elokuva, enkä tainnut aivan tajuta kaikkea, joten pisteitä voisi enemmänkin ropista. Elokuva oli kuitenkin todella hyvä ja hieno Aronofskyn taidonnäyte.

05.02.2012 klo 01:22

Real Steel

Ihan hyvä elokuva, kaikin puolin oikein viihdyttävä. Viihdearvoa on, mikä nostaa pisteitä hieman. Eli ihan toimiva ja varsin viihdyttävä leffa. Hugh Jackman tekee ihan perushyvän pääroolin ja hieman tuntemattomampi Dakota Goyokin jotenkin roolistaan suoriutuu. Kolme ja puolikas saattaa tuntua hieman suurelta, mutta viihdearvoa kun on.

01.02.2012 klo 20:08

Kova kuin kivi

Itse asiassa ehkä hieman odottamaani parempi länkkäri. Ohjaus oli sujuvaa, joka takasi oikein mukavan nautinnon, eikä aika käynyt näin ollen ollenkaan pitkäksi. Matt Damon oli naamioitu tarpeeksi hyvin, joten ei naama ärsyttänyt lainkaan. Jeff Bridges ja Hailee Steinfield näyttelivät aika näpsäkästi hekin.

30.01.2012 klo 23:04

Terminator - Pelastus

Nojoo, myönnettäköön että ihan toimiva leffa. Kuitenkin liian ontto jatko-osa, joka rakennettu aika vahvasti toiminnan varaan. Eikä Arskaakaan tässä näy. Katsottavaa viihdettä kuitenkin.

29.01.2012 klo 17:42

Harry Potter ja Kuoleman varjelukset: Osa 1

Mikähän tässä saa aikaan tuon älyttömättömän arvostuksen, kun tässä ei oikeestaan mitään kovin hyvää ole ja juonikin on melko tyhmä ja aivoton. Eli ei tämä Potteri arvostustani ansaitse. Ihmettelen kuitenkin keskimääräisten pisteden määrää, eli on kyllä jokseenkin yliarvostettu.

24.01.2012 klo 17:56

A Very Harold & Kumar 3D Christmas

Ei kyllä koskaan putoa tämän leffasarjan taso - hauskaa meininkiä saman verran kuin aiemminkin, varsinkin alkupuolella. Viihdyttävää ja ennen kaikkea hauskaa mättöä!

21.01.2012 klo 15:33

30 Minutes or Less

Viihdyttävä leffa, mutta juonellisesti vähän niin ja näin. Kuitenkin pidin tästä. Perusmättöä ja ihan mukavaa katseltavaa.

11.01.2012 klo 22:21

Attack the Block

Mainiota komediaa. Olisin voinut vaikka vannoa leffan olevan Edgar Wrightin pätkä mutta eipäs ollutkaan. Leffa on ihan mukavan oloinen ja viihdyttävä katseltavaa. Hauskempi olisi saanut kuitenkin olla - naurahdin vain kerran. Mikään loistava teos Attack the Block ei ole, mutta ihan hyvä kuitenkin.

11.01.2012 klo 17:57

Rocky V

Rockyn viides ei ole niin huono kun väittävät, jopa oikein hyvää viihdettä. Mutta elokuvasarjalle tämä on aika merkityksetön väliteos.

08.01.2012 klo 01:44

Tiskirotat II

Oikein hyvä komedia. Jayn ja Silent Bobin esiintyminen oli kiva yllätys Dogman nähneenä, kun en tiennyt että kaksikko esiintyy noinkin monessa leffassa. Kevin Smith on hauska äijä ja hyvä ohjaaja. Loistokamaa!

07.01.2012 klo 21:38

Super 8

Toimiva sci-fitäyteinen trilleri. Lapsinäyttelijät saavat homman toimimaan kunnolla, paremmin kun voisi koskaan kuvitella! Heti alusta lähtien on onnistuttu saamaan sellainen toimiva ja viihdyttävä vaihde silmään ja se jatkuukin onneksi oikeastaan loppuun saakka. Konsepti on ihan hyvä ja nämä äsken mainitsemani lapsinäyttelijät hoitavat homman kotiin varsin mallikkaasti. Upeita erikoistehosteista ei pidä kuitenkaan unohtaa. Koko paketti on siis suhteellisen hyvin kasassa ja se näkyy lopputuloksessa.

07.01.2012 klo 00:07

Arizona Baby

Nicolas Cagen ja Coenin-veljesten yhdistelmä kuulosti ainakin itselleni aivan pirun mahtavalta! Leffa ei kuitenkaan itse niin hyvä ole kuin uskoisi vaikka hyvä ja keskivertoa parempi onkin. Alussa ripeä kuvan vaihtuminen ja yleensä Coenin -veljesten ohjaustyyli toimii. Nic vetää roolin ihan kivasti ja toimiva leffa.

06.01.2012 klo 01:36

Bronson

Ihan mukiin menevä vankilaleffa. Hieman jopa erikoinen, mutta silti aika hyvin kerrottu leffa.

02.01.2012 klo 21:05

Pan's Labyrinth

Hyvin omalaatuinen fantasiaelokuva. Ei tämä varmaankaan kaikille sovi, itse olen siinä rajoilla. Mutta sen verran hieno ja erikoinen leffa on, että ei voi muuta kuin pitää. Väkivaltaa on ja aika rajuakin, joka oli ihan hyvästä. Oikein hyvä leffa!

01.01.2012 klo 23:56

Face/Off - kahdet kasvot

Loistavaa toimintaa. Rymistelyn lisäksi leffassa on varsin toimiva juoni. Nic Cage & Travolta kaksikko on aika toimiva, mieluisia näyttelijöitä molemmat. Leffa ei ollut aivan täydellinen, mutta erittäin viihtellinen ja mielenkiintoinen leffa!

31.12.2011 klo 00:56

MacGruber

MacGruber paljastuikin ihan kelpo komediaksi. Muutamaan kertaan sai nauraa oikein kunnolla.

31.12.2011 klo 00:39

Waiting - luuserit liemessä

Keskivertoa hieman parempi komedia. Muutamaan otteeseen jopa aika hauska, mutta juonellisesti ja elokuvallisesti leffa ei parhaimmasta päästä ole. Hömppäviihdettä perjantai-illalle.

Edellinen sivu | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 14 | Seuraava sivu

Teemat