Same

Same

15.10.2008 klo 12:14

Batman Begins

Aivan yliarvostettu elokuva. Kaikki näyttelijät aivan pökkelöitä, vaikka muut arvostelijat nostavatkin nämä aivan pilviin. Christian Bale ei osaisi näytellä edes itseään, ellei sitten satu olemaan zombi. Ainoa hyvä näyttelijä tässä on Morgan Freeman.

Kuvaus on päin prinkkalaa. Taistelukohtauksista ei saa mitään selvää, kuka hakkaa ketä. Lisäksi ne on tehty tyylillä "supersankari tulee ja tappaa kaikki roistot". Katanatappelussa taas tyypit pälpättävät koko ajan sen sijaan, että tappelisivat. Sitten jossain vaiheessa Batman räjäyttää jonkun pahisten paikan, mutta pelastaa kaikkein typerimmän niistä. Brucen vanhempien kuolemakin on tehty aivan surkeasti, vaikka se on leffan ainoa fiksu tapahtuma. Ainoat hyvät puolet ovat ne, että auto oli suht hyvin tehty ja että se, miten Brucesta tuli Batman, oli ihan ok idea.

Katsokaa oikeita elokuvia.

17.08.2008 klo 12:35

Herrasmiesliiga

Surkeimpia näkemiäni elokuvia. Älkää tuhlatko elämäänne tällaiseen. Kaikki mahdolliset legendat ja tarustot sotkettu yhteen, eikö tuo ohjaaja osaa mitään hahmoja keksiä ITSE? Mina Harker vampyyrina... Näkymätön mies, Tom Sawyer, Tohtori Jekyll ja herra Hyde, joka näytti Hulkilta, Dorian Gray... Surkea toimintapläjäys höystettynä kliseillä, säälittävällä näyttelijätyöllä ja happamalla maidolla. Nolla tähteä.

16.08.2008 klo 22:12

Ghost Rider - aaveajaja

Let's ride!

Surkea juoni ja leffa jää aikalailla erikoistehostepelleilyyn ja kliseisiin, mutta se oli viihdyttävä. En kertaakaan halunnut keskeyttää. Myös uskonnollista höttöä löytyi, mutta sekään ei juuri haitannut menoa. Juoni 1 tähti. Viihdyttävyys neljä. Lopulta päädyin kokonaisuudessa kolmeen tähteen.

15.08.2008 klo 15:36

Gladiator

Ben-Hur ja Kleopatra olivat loistavia historiallisia spektaakkeleita. Tämä leffa on paras!

Näyttelijätyö huippuluokkaa. Leffa on alusta loppuun mahtava. Alku, jossa näytetään sitä sotaa, on loistavasti tehty. Mistä ne tempaisivat ne kaikki asut? Asuja ja erikoisefektejä en miettinyt kertaakaan leffan aikana. Se oli niin upea, etten voinut ajatella sitä elokuvana.

Ainoa miinus oli väkivaltamässäily. Irtopäitä olisi voinut vähentää. Myös piikkimoukarilla päin näköä ja kirves jalassa eivät näyttäneet viehättäviltä. Aggressiivinen keskikohta tasoitetaan kuitenkin mahtavalla lopulla, joka sai minullekin tipan silmään. Loppu vetää liikuttavuudessaan vertoja jopa Rocky 2:sen lopulle.

30.07.2008 klo 20:43

Kummisetä

Tällainen kauhufanaatikko katsoi nyt kerrankin draamaa. Mitähän siitäkin seurasi?

Upea elokuva. Mafiaperhe... Hmm, hyvä idea. Toteutus paras mahdollinen. Ansaitsee paikan top-10-leffalistani kolmen parhaan joukossa. Coppola on väkivaltainen, mutta hyvä ohjaaja. Ei tämä mikään lällärileffa ole. Ihmisiä rei'itetään konekiväärillä ja isketään puukolla käteen. Ei kuitenkaan mitään juonetonta tappamista.

Näyttelijät aivan mahtavia. Jokainen ansaitsisi oscarin.

Vitsikkäästi sanottuna tämä leffa näkee tähtiä.

30.07.2008 klo 20:20

Oopperan kummitus

Äh, rakastin vuonna 1943 tehtyä Oopperan kummitusta, mutta tämä oli huono. Oli tässäkin omat hyvät kohtansa, mutta enimmäkseen pelkkää loilotusta. Kuten kohta, jossa Christinen täytyi pelastaa ystävänsä, mutta hän vain hoilotti. Puvut ja lavasteet ovat upeita, mutta elokuva ei todellakaan kolahtanut. Vuoden 1943 versio on paljon, paljon hienompi. Paikoin kuitenkin hyvää ja ehkä vähän pelottavaakin musiikkia.

30.07.2008 klo 17:45

They

Surkein näkemäni leffa koskaan. Säälittävää erikoistehosteilla säikyttelyä! Ohjaaja ei osannut päättää, ovatko painajaiset ihmisen pään sisällä, vai totisinta totta ja näyttelijät pökkelöitä. Maksoin euron tämän näkemisestä! Hemmetti, MINULLE olisi pitänyt maksaa euro tämän katsomisesta!

Ainoa plussa koko elokuvassa on, että se on niin lyhyt.

29.05.2008 klo 19:08

Van Helsing

Ei hitto, maailman surkein elokuva. Abraham Van Helsingin nimi muutettu joksikin Gabriel Van Helsingiksi ja Dracula, Wolfman ja Frankenstein sotkettu yhteen samaan soppaan. Huonompaa elokuvaa saa hakea. Olen vampyyrifanaatikko ja kun tämän huomasin, vuorkasin heti, ennen kuin ehdin tuskin lukea takakantta. Alkuperäiset Dracula, The Wolfman ja Frankenstein eivät edes eläneet läheskään tuohon aikaan! Tuo kun on ilmiselvää 1200-1400-lukua. Eikä siinä kaikki, ne vampyyrinpoikaset! Toivat mieleen rääkyvän vauvan, joka on maskeerattu joksikin örvelöksi. En tajua, miten jotkut voivat antaa tälle viisi tähteä, minä annan puoli. Jos Bram Stoker ja Mary Shelley vain näkisivät tämän leffan...

Alkuperäinen Dracula-romaani kertoo jostain 1800-luvusta. Yhtäkkiä sen vampyyrinmetsästäjä onkin sotkettu keskiajasta kertovaan leffaan! Onko Van Helsinkin, joku vampyyri, häh? Tahtoisin todella tavata tuon Stephen Sommersin ja selvittää hänen kanssaan pari asiaa.

Tähdet: ½/5

Edellinen sivu | 1 | Seuraava sivu