Salmiakkisydän

Salmiakkisydän

Oma statistiikka: Sarjojen kommentit (10)

11.06.2014 klo 21:26

Olipa kerran: 2. tuotantokausi

Mihin jäi lupaavasti mukaan tupsahtanut tohtori Frankenstein? Sivujuoniin panostaminen nostaisi välittömästi arvostustani sarjaa kohtaan.

Animaation jälki on sarjan toisella kaudessa laadukkaampaa, ja resurssien lisääntyminen näkyy myös komeassa puvustuksessa. Pelkkä raha ei kuitenkaan tuo dialogiin tai ennalta-arvattavaan juoneen mitään uutta, ja osa näyttelijöistä hoitaa hommansa edelleen puolivillaisesti. Robert Carlylen upea Tittelintuure kannattelee koko hökötystä.

11.06.2014 klo 21:19

Olipa kerran: 1. tuotantokausi

Sarjan omaperäinen idea ja kengännauhojen lailla kietoutuvat hahmojen suhdekoukerot voisivat toimiakin, jos tekijätiimi uskaltaisi tarttua niihin. Yksittäiset jaksot laahaavat tarinaa vaivoin eteenpäin, ja pienellä budjetilla kyhätyt erikoistehosteet sekä lapsellinen dialogi vievät huomion muutamalta onnistuneelta elementiltä. Roolityö heittelee laidasta laitaan: nuoren Gilmoren tulkinta Henrystä jää raa'aksi, mutta Robert Carlyle suorastaan loistaa katkerana, sydämensä paaduttaneena Tittelintuurena. Jälkimmäisen herran ponnisteluista annankin heti tähden lisää.

05.02.2012 klo 15:16

Monty Pythonin lentävä sirkus: 1. tuotantokausi

Loistavaa huumoria, särmikkäitä vitsejä ja ainutlaatuisia ideoita. Yksi parhaista koskaan näkemistäni brittikomediasarjoista.

31.07.2011 klo 10:36

Mr. Bean - 10 years vol. 1

Kuka nyt ei mr. Beanista pitäisi? Brittiläistä huumoria puhtaimmillaan, raikasta, aidosti hauskaa ja miellyttävää viihdettä joka kestää aikaa ja katsomiskertoja.

20.06.2011 klo 09:14

Uusi Sherlock: 1. tuotantokausi

Alkuperästarinoihin pohjautuvien filmatisointien hartaana kannattajana haudoin pahoja ennakkoluuloja Uutta Sherlockia kohtaan, ja olinkin vähällä sivuuttaa koko sarjan. Silkasta onnenpotkusta päätin katsoa ensimmäisen jakson, ja ensimmäisen neljännestunnin kuluttua olin koukussa.

Modernisoitu Sherlock Holmes kuulostaa aluksi surkuhupaisalta ja käytännössä toimimattomalta idealta, mutta sitä se ei ole. Cumberbatch ja Freeman loistavat rooleissaan niin kirkkaina, että heidän tilalleen on suorastaan mahdotonta kuvitella ketään toista. Muutkin roolisuoritukset ovat kelvollisia.

Erityisen kumarruksen suon käsikirjoitukselle, johon on nykyaikaisten elementtejen lisäksi saatu mainiosti (varsin pieninä murusina) ripoteltua dialogeja, yksityiskohtia ja juonenkäänteitä jopa suoraan Conan Doylen teksteistä. Tietysti tekijöiden on ollut pakko käyttää roimasti omaa mielikuvitustaan täydentääkseen viktoriaanisen ajan originaaliteoksista napattujen kappaleiden väliin jäävää tyhjää tilaa.

Toista tuotantokautta ajatellen rima on nostettu korkealle, mutta eiköhän se siitä yli sujahda.

06.06.2011 klo 19:32

Wallace & Gromit: Suuri huviretki

Olen nähnyt tämän niin monesti, että pikku hiljaa ensiviehätys alkaa hiipua. Omasta mielestäni tämä on W & G -kokoelmasta heikoin tuotos, mutta toisaalta onhan kyseessä rakastettavan kaksikon ensiesintyminen. Suosittelen nautittavaksi alkuperäiskielellä, sillä suomeksi pätkä on dubattu vähän väsyneesti. Puolen tähden miinus ulkoasusta, mutta jäähän siitä vielä neljä ja puoli!

06.06.2011 klo 19:27

Wallace & Gromit: Läheltä piti

Todellakin loistava filmi :) Gromitia ei voi olla rakastamatta.

06.06.2011 klo 19:25

Wallace & Gromit: Paakarin painajainen

Loppua kohden vähän sähläämisen puolelle vierivä filmi, mutta kuitenkin tuttuun tapaan vauhdikas, viihdyttävä ja arvonsa ansainnut lyhytanimaatio,

06.06.2011 klo 19:23

Wallace & Gromit: Väärät housut

Eihän tätä voi kuin kehua. Wallacea ja Gromitia olen aina rakastanut, vaikka lyhytelokuvien välillä tasohyppäyksiä tapahtuukin. Tämä on hiljalleen sukupuuttoon kuolevan vaha-animaation valioluokkaa.

29.05.2011 klo 18:47

Sherlock Holmesin seikkailut vol. 1

Todella ensiluokkainen ja kunniaa niittänyt televisiosarja, jossa Doylen tarinat sekä Jeremy Brettin ainutlaatuinen tulkinta pääsevät oikeuksiinsa.

Edellinen sivu | 1 | Seuraava sivu