Qarora

Qarora

10.03.2011 klo 00:28

Kuninkaan puhe

Kun huomaat jännittäväsi persposket turtina, että puhuukohan se nyt hyvin, tiedät katsovasi erinomaisesti käsikirjoitettua elokuvaa. Colin Firth sai ansaitusti elokuvasta parhaan miespääosan Oscarin, kun takanakin on jo niin hienoja roolituksia kuin mitä esimerkiksi A Single Manissa.

10.03.2011 klo 00:23

The Social Network

Kiva, eheä, taitava kokonaisuus. Ei kuitenkaan tehnyt erityistä vaikutusta, vaikka ehkä aihe ei sellaiseen ponnistakaan. En tiedä kestääkö toista katsomistakaan, taitaa olla kerralla nähty. Kiitos hienosta soundtrackista, Trent.

06.03.2011 klo 23:30

Black Swan

Täytyy sanoa, että pitkästä aikaa olen todella vaikuttunut näkemästäni. Viimeisimmän vastaavanlaisen tunteen koin varmaankin Moulin Rougen seurassa.

Natalie Portman sai tällä suorituksella hyvinkin ansaitusti parhaan naispääosan Oscarin.

Ja niille, jotka ovat mussuttaneet elokuvan tanssiosuuksista: johan se on jo kertaalleen todettu, että tanssijat taitavat tanssin, eivät näyttelemistä. Mielestäni elokuvassa tärkeintä on draama, ei oikeaoppinen plié. Sitä paitsi - Nataliehan oli aivan loistava wannabe-ballerina.

14.12.2010 klo 23:41

Pari kyttää

Vittu mitä paskaa.

26.11.2009 klo 18:21

Brüno

Aivan järkyttävää paskaa.

11.08.2009 klo 23:51

Public Enemies

Kaksi tähteä: yksi Deppille ja yksi Balelle. Mitään muuta "hyvää" tai "toimivaa" ei leffassa ollut.

27.06.2009 klo 14:51

Tieto

Loppu oli niin.. tyrmistyttävän kamala, että olisi tehnyt mieli heittää läppäri seinään. Olisikohan pitänyt itkeä vai nauraa? (Minä nauroin.) Sinänsä harmi, koska idea oli hyvä! Olisi siitä voinut hyvänkin leffan tehdä...

05.02.2009 klo 18:44

Doubt - epäilys

Tykkäsin kovasti! Streepin ja Hoffmanin välinen vuoropuhelu oli erittäin taidokasta, suorastaan makoisaa. Hieman kyllä harmittaa tämän elokuvan puuteet, sillä ilman niitä Doubt olisi voinut ansaita neljäkin tähtöistä.

27.01.2009 klo 12:35

The Spirit

Tämä oli Sin Cityn tapaan kiva - varsin 'erilainen' leffa. Rakastuin uudestaan Millerin synkäntummiin maisemiin =) Sin Cityn nerokkuutta tässä ei ollut, mutta minä viihdyin! Ja juu, visuaalisuus oli kohdillaan.

15.01.2009 klo 19:27

Rakkautta koleran aikaan

Aivan tyrmistyttävän huono elokuva - olen järkyttynyt.

20.11.2008 klo 19:23

Sauna

Joo, nyt on nähty.
Hyvin oli rahaa saatu palamaan - sen näki upeasti toteutetusta visuaalisuudesta. Puvustus, maskeeraus, kuva, maisemat jne jne jne. all good.

Juonella kiva pohja, joskin toteutus jäi aika ontoksi. Näyttelijöistä mainittakoon hetkittäinen uskottavuuden puute, vaikka muutamien sivuroolien kohdalla osuttiinkin maalitauluun asti. Suomalainen elokuva näyttää silti edelleen nojaavan monotoniseen replikointiin...

Toisin kuin muut täällä kommentoineet olen sitä mieltä, että elokuvan jännitysefektit tuli lähinnä niistä perinteisistä "iik! Siellä pimeessä on joku örkkimörkki!" kohtauksista. Ei mitään uutta eikä ihmeellistä, siis. Olisi tämän "suomalaisen kauhuelokuvain neitsyyden" voinut korkata komeamminkin.

Edellinen sivu | 1 | Seuraava sivu