Pupuankka

Pupuankka

19.06.2012 klo 09:04

Faster, Pussycat! Kill! Kill!

Ostin ko. elokuvan jostain ale-laarista muutamia vuosia sitten tietämättä juonesta tai ohjaajasta saati näyttelijöistä yhtään mitään. Ensimmäisen katselukerran jälkeen olin valmis laittamaan dvd:n kiertoon mutta toisella kertaa sitä osasi päästää irti karsastuksesta mustavalkoisia elokuvia kohtaan ja jopa tykästymään mimmikolmikon juonitteluun aavikolla. Jonkinsortin feministinä sanottakoon että tällaisia elokuvia missä naisilla on muotoja, asennetta sekä taipumusta ämmämäisyyteen sietäisi tehdä nykyäänkin. Välillä aika pitkäveteinen mutta eiköhän se ole suht yleinen synti tämän aikakauden leffoissa.

19.06.2012 klo 08:41

Hot Shots 2 - Kaikkien jatko-osien äiti

Jokainen, joka on kasvanut "Poliisiopistojen" ja/tai Leslie Nielsenin parissa, omistaa tietynlaisen viha-rakkaus-suhteen tämäntyylisiin elokuviin. Onhan tämäkin yliampuva, typerä, näyttelijätyö aika onnetonta...ja siksi niin loistava. Itse tykkään huomattavasti enemmän kuin suurimmasta osasta nykyajan komediota.

19.06.2012 klo 08:24

Rommipäiväkirja

Hunter S. Thompsonin ensimmäisiin romaaneihin kuuluva "Rommipäiväkirja" oli aika tylsää luettavaa eeppisen "Pelkoa ja inhoa Las Vegasissa" jälkeen. Samaa kaavaa odotin filmatisointien suhteen mutta kerrankin sai yllättyä positiivisesti. Aika hyvin on kirjan tapahtumat saatu sovitettua valkokankaalle ja vaikkei Depp parhaimmillaan olekaan, en osaisi kuvitella ketään muuta esittämään pääosaa. Ja vaikkei elokuvassa tapahdu mitään minkä takia menettäisi yöunensa tai muuttaisi maailmankatsomustaan, niin ei tämä huono pätkä ole ollenkaan. Toimi loistavasti chillailuleffana laiskana kesäiltana.

19.06.2012 klo 08:02

Lumikki ja metsästäjä

Traileri lupaili paljon mutta itse leffa oli hienoinen pettymys. En tiedä onko viime aikoina tullut tuijotettua Game of Thronesia liikaa kun jäin kaipaamaan hieman enemmän särmikkyyttä. Charlize Theron oli kuningattaren roolissa näyttävä ja ainut hahmo, joka herätti yhtään minkäänlaisia tunteita. Mielestäni elokuva olisikin toiminut huomattavasti paremmin, jos pääosaan olisi valittu joku muu kuin puupökkelö-Stewart (on muuten ensimmäinen kerta kun näin omin silmin että hitto, eihän sillä oikeasti ole kuin ne kaksi ilmettä!) ja heikosti onnistununeet lässynlää-kohtaukset jätetty vähemmälle. Tai no, jälkimmäinen olisi korjaantunut tosiaan näyttelijän vaihdoksella. Visuaalisesti elokuva on näyttävä ja tyylikäs siihen asti kunnes mukaan tulee kuin suoraan Bambista revittyjä eläimiä ja psykedeelisen pirteää taikametsää. Jos ollaan alussa synkälle linjalle lähdetty niin se vietäköön kunnialla loppuun asti. Chris Hemsworth on Kristen Stewartin ohella suhteellisen tuntematon tapaus josta ei parran ja välillä ärsyttävän epämääräisen murinan takaa ottanut ainakaan vielä selvää. Kyllähän tämän teatterissa katsoi mutta ei puhettakaan että olisi enää mitään tarvetta nähdä uudestaan. Plah.

19.06.2012 klo 07:08

Crank

Elokuvan päätteeksi ei voinut muutakuin ajatella että mitä helvettiä viimeisen reippaan tunnin aikana oikein tapahtui. Juoni olisi voinut mennä pilalle kliseisyydellään jos siihen olisi annettu aikaa mutta ei. Statham vetää täysiä alusta loppuun saakka kaulajänteet kireällä eikä ylimääräisyyksille jätetä tilaa mikä on kerrassan loistava yhdistelmä tietyssä fiiliksessä. Piristävä poikkeus muuten niin turpa vakavana väännettyjen action-leffojen keskellä, parisen kertaa sai jopa hieman hörähtää. Kiitosta leffa saa myös osaltani siitä ettei sitä oltu väkisin venytetty kahden tunnin mittaiseksi, joskus hieman lyhyemmästä virsi kaunis.

19.06.2012 klo 06:46

Kaameat pomot

Ei tuntunut aluksi missään, vasta elokuvan loppupuolella tökerön juonenkäänteen kohdalla alkoi ketuttamaan. Perus jenkkikomedia joka ei ylitä kipukynnystä muttei myöskään aiheuta mitään muutakaan reaktiota.

Edellinen sivu | 1 | Seuraava sivu