Puakki

Puakki

07.02.2012 klo 16:31

Kolme muskettisoturia

Olihan tämä tietysti aivan uskomatonta hollywood-tuupaa täynnä juttuja, joita inhoan kyseisissä leffoissa, esim. täysin verettömiä miekkatappeluita ja käsittämättömän vaivaannuttavia sivuhenkilöitä. Loppupeleissä kuitenkin suht kivuton katselu"elämys". Tällä budjetilla varmaan sanomattakin selvää, mutta puvustus oli kyllä aika samperin näyttävää.

Näyttelijöistä sen verran, että varsinaiset kolme musketööriä jäivät kovin mitäänsanomattomiksi, ja Dartganan lähinnä ärsytti yli-itsevarmuudellaan. Hävettää melkein sanoa, mutta käsittämättömästä ylinäyttelemisestään huolimatta Orlando Bloomin rooli superfruittari-egomaanikko Buckinghamina oli leffan parhaimpia. Tarkemmin ajateltuna ainut rooli, mistä olen jätkältä tähän asti pitänyt. Jovovich onnistui myös keikistelemään suht lahjakkaasti ja heittäähän Waltzkin kardinaalina tietysti totuttuun tapaan perushyvää settiä.

13.01.2012 klo 23:46

Fright Night

Apua! Naapurini on vampyyri, eikä kukaan usko minua! Tuolla juonella en välttämättä itse alkaisi remakea kasarivastineesta väsäämään, joten hiukan epäilytti pitäisikö edes katsoa mokomaa. Nooh, uteliaisuus kuitenkin voitti, ja pitihän se Farrel vampyyrinä nähdä. Mies oli itse asiassa aika hyvä charmanttina imupäänä, ja varsinkin uima-allas-kohtaus teki jostain syystä vaikutuksen. (Tiedän mitä ajattelette. Kyseessä ei ole "sellainen" uima-allas-kohtaus...)

Ensimmäisen tunnin jälkeen alun stepfather-henkinen hiippailu onneksi lopahtaa, ja ihan mukiinmenevä vampyyrinlahtaus alkaa. Okei, myönnetään että muutamia juonellisia sudenkuoppia ja keskinkertaisia gi-efektejä löytyy, mutta lopputulos jäi kuitenkin roikkumaan karvan verran positiivisen puolelle.

07.01.2012 klo 23:13

Ihmissusi Lontoossa

Ihmissusi-elokuvien parhaimmistoa, mikä ei tosin ole vielä mikään laadun tae. Sisältää kieltämättä yhden elokuvahistorian komeimmista muodonmuutoksista, vaikkakin valmis ihmissusi näyttää lähinnä ylisuurelta ahmalta.

07.01.2012 klo 23:08

Hopealuoti

Harvinaisen heikko esitys jopa ihmisusi-elokuvaksi. Juonikin oli niin perus Kingiä, että ihan pahaa tekee. Ihmissuden henkilöllisyyden arvasi heti, ja minkä helvetin takia kyseinen mörkö tappoi lähes puolet uhreistaan pesäpallomailalla??

12.09.2011 klo 17:00

Green Lantern: Emerald Knights

Ääninäyttely suht paskaa, mutta muuten saakelin kovatasoinen animaatio. Juoni ei keskittynytkään tuohon koti Maan vihreään lyhtyyn, vaan oman tarinansa saavat monet muut ja Hal toimii lähinnä kehystarinan kuljettajana.(hyvä niin) Harvemmin nykyisissä supersankarianimaatioissa pääsee lyhyestä kestosta huolimatta toivomaan lisäpituutta, mutta nyt tuli tuohonkin sääntöön poikkeus. Eeppistä menoa ja yhtälailla eeppinen tunnari

09.07.2010 klo 22:56

Event Horizon - viimeinen horisontti

Perushyvä selviytymiskauhu suht hyvillä näyttelijöillä ja tämänkin päivän mittapuulla sangen vertailukykyisillä efekteillä. Sam Neill erottuu joukosta parhaiten edukseen, mutta eivät muutkaan mitenkään huonoja ole.

Omaperäisyyden puute jäi kuitenkin vaivaamaan. Mukana on tosiaan elementtejä niin Hohdosta, Hellraiserista, Alienista kuin Solariksestakin. Kliseistä ja joistain kömmähdyksistä huolimatta paketti pysyy Silti verraten hyvin kasassa ja onhan tämä pakko katsoa jos on vähääkään avaruuskauhun ystävä.

04.07.2010 klo 21:31

Kick-Ass

Täydellisin sarjakuva filmasointi sitten Sin Cityn. Tuntuu, että heti kun tämän tyylisiä elokuvia ei tehdä PG-13 rajan ehdoilla ja dollarit silmissä niin jäljestä tulee parempaa.

Jännitävä ja aivan helvetin viihdyttävä leffa täynnä mielenkiintoisia hahmoja ja upeaa toimintaa.

03.07.2010 klo 23:30

The Last Winter

Ölynporausyhtiön leivissä työskentelevä pieni joukko valmistelee porausta alaskan pohjoiskulmilla, mutta imastonmuutoksesta johtuva tavallista lämpimämpi talvi aiheuttaa ongelmia. Ikiroudan sulaessa kulkuyhteydet hankaloituvat ja jotain muutakin tuntuu heräävän jäisestä maasta.

Elokuva onnistuu rakentamaan aidosti pelottavaa tunnelmaa sortumatta kuitenkaan halpa-arvoisiin säikyttelyihin. Maisemat ja lohduton musiikki myös korostavat onnistunutta tunnelmaa. Loppu jäi kuitenkin tuntumaan oudolta ja jotenkin epätyydyttävältä. John Carpenterin The Thing tyylisen suljetun kauhun ystäville tätä voisi vaikka suositella

17.05.2010 klo 23:57

Miami Vice

Pari vuotta sitten elokuvissa katsottuna Miami Vicesta jäi hieman huono maku suuhun, kun odotin kevyehköä ja toiminnan täyteistä parituntista. Nyt hieman vanhempana leffan realistinen ote ja tyylikäs toteutus pääsivät kuitenkin ihan yllättämään.

13.03.2010 klo 21:22

xXx 2: The Next Level

Tiivistää kaiken sen mikä voi mennä pieleen toiminaelokuvassa; Hehtaaripyssyjä, typerää pullistelua ja epärealistista räiskettä. Puolikas tähtönen Jacksonista ja Dafoesta kummastakin.

19.02.2010 klo 23:11

Pakotie

Pienoinen yllättäjä. Juoni nyt on mitä on, mutta toteutettu hyvin ja suht hyvillä näyttelijöillä. Paranee loppua kohti.

20.09.2009 klo 00:08

Memento

Palkitseva elokuvakokemus, vaikka ensin olinkin hieman skeptinen juonen nurinkurisesta suunnasta. Katsominen vaatii tarkkaavaisuutta, joten ei todellakaan kevyttä viihdettä etsiville.

17.09.2009 klo 20:45

Crow

Pettymys vaikkakin kulisseiltaan ajoittain näyttävä. Päähenkilön karismattomuus ja muutenkin laimea tunnelma tekevät elokuvasta vain keskinkertaisen kostopätkän.

16.09.2009 klo 20:49

Laukaus yössä

Tokkopa tästä paljon pisteytyksiä tulee kerta viimeinen kopio elokuvasta kärähti v. 1965.

16.09.2009 klo 18:17

Crank

Kursailematon ja vauhdikas toimintaleffa. Suositellaan.

16.09.2009 klo 18:06

Bad Boys II

Pitkä toimintaelokuvaksi, mutta mikäs siinä kun kerta jaksaa viihdyttää koko kestonsa ajan. Vihulaisena hyörivä Tapia oli sopivan härski konna, siitä plussaa. Reilusti parempi kuin ensimmäinen osa.

06.09.2009 klo 01:37

Kannibaalien polttouhrit

No tulipa katsottua kyseinen raina, josta on niin paljon kohuttu. Ei niin huono kun luulin, muttei kuitenkaan mikään kiistaton mestariteos. Täytyy myöntää että splatterin lisäksi leffa antaa myös mukavasti ajattelemisen aihetta.

Eläinten niin sanotut "kidutus" kohtaukset pahasti liioiteltuja.

04.09.2009 klo 20:26

Blade Runner

Jotain ihan muuta mitä odotin, mutta positiivisessa mielessä. Loppu yksi hienoimmista mitä olen nähnyt.

02.09.2009 klo 15:38

Stepfordin naiset

Hyvä idea, mutta leffa itsessään on varsin laimea ja keskeneräinen. Kokonaisuudesta valitettavasti huomaa, että tulosta on leikelty koeyleisön palautteen jälkeen.

30.08.2009 klo 22:30

Spy Hard - lupa läikyttää

Munaton tekele, vaikka päähenkilönä hyöriikin Dick Steele niminen kaveri. Ei todellakaan Nielsenin parhaita.

29.08.2009 klo 23:30

Kinsey

Laadukas elämänkerta. Liam Neesonin luennointia kelpaa kuunnella.

29.08.2009 klo 21:03

Syytteessä

Tositarina päiväkodin pitäjistä, jotka joutuvat syytetyiksi pedofiliasta ilman kunnollisia todisteita.

Karu kuvaus syytetyn oikeuksista, joka antaa pohtimista tuosta vaan tuomitsemisesta. Ei kovin tunnettu mutta, jos tosipohjainen kunnon oikeussalidraama kiinnostaa ja käsiisi jostain saat, niin katso ihmeessä.

29.08.2009 klo 20:10

Pimeä puoli

Kelpo kuva. Ei mitään mullistavaa, mutta on niitä huononpiakin kauhukokoelmia.

28.08.2009 klo 19:05

Taken

Paras toiminta toiminta/trilleri vähään aikaan.
Ei mitään erikoistehoste sirkusta, ja kuitenkin toiminta oli hyvin onnistunutta.

25.08.2009 klo 20:50

M:i:III

Sarjan paras osa. Ainoa jonka voisi ajatella katsovansa uudestaankin.

21.08.2009 klo 18:31

Batman Beyond: Return of the Joker

Aluksi annoin 3,5 pojoa, mutta kun katsoin leikkaamattoman version piti antaa puoli tähteä enemmän. Komea "päätös" sarjalle.

21.08.2009 klo 14:56

Ballistic: Ecks vs. Sever

Ehkä huonoin näkemäni toiminta-leffa. Juonenkäänteet olivat jotain niin ala-arvoista.

20.08.2009 klo 22:29

Doom

Eipä tästä nyt paljon pahaa sanottavaa keksi, toisin kuin muut näemmä. Toimii paljon paremmin kuin Resident Evilit ynnä muut ja plussaa hienosta loppumätöstä. (Pelejä ei ole tullut pelattua, joten eivät päässeet tunnelmaa latistamaan.)

20.08.2009 klo 21:51

Pathfinder - Legenda aavesoturista

Todellinen pettymys. Juonta saati hyvää näyttelyä en odottanutkaan, mutta jopa taistelut olivat surullista katseltavaa. Lavastus ainoa plussa.

18.08.2009 klo 09:39

Elämä on ihanaa

Paras näkemäni romanttinen komedia. Nicholson näyttelee loistavasti ja muut päähenkilöt pelaavat myös hyvin yhteen.

13.08.2009 klo 20:30

Judge Dredd - tuomari

Sinänsä kelpo tekele, mutta valitettavasti lässähtää viimeisen puolen tunnin aikana. Schneiderin mukana olo hieman ihmetytti.

Edellinen sivu | 1 | Seuraava sivu