Pelimies

Pelimies

Top-10 Remaket

Scarface - arpinaama (1983)

Mökä-äijä hokee f-sanaa ja kiskoo kokkelia nassuun koko rahan edestä. Lopun räiskintä oli kovaa settiä, mutta nauratti myös.

Scarface - arpinaama rating 4,42

The Thing - "Se" jostakin (1982)

Alienin oheela parasta scfi-kauhua. Tästä elokuvasta jäi Husky kammo.

The Thing - "Se" jostakin rating 4,19

Valuva kuolema (1988)

Onnistunut ja viihdyttävä remake 50-luvun camp-klassikosta. Taattua kasaria ja käsin tehtyä limalöllöilyä koko rahan edestä⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Valuva kuolema rating 3,50

Kärpänen (1986)

Mestariteos⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Kärpänen rating 3,87

Seitsemän rohkeata miestä (1960)

Mestariteos⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Seitsemän rohkeata miestä rating 3,74

Kuolleiden aamunkoitto (2004)

Kerrassaan loistavaa zombeilua.⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Kuolleiden aamunkoitto rating 3,71

Nosferatu - Yön valtias (1979)

Tyylikäs, tekotaiteelinen euro-kauhuilu. Draculan hiippailut ruumisarkkua roudaten öisessä kaupungissa herättivät pientä hilpeyttä⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Nosferatu - Yön valtias rating 3,88

King Kong (1976)

Viihdyttävää seikkailuhuttua. Pervo-Kongin seikkailut jaksavat naurattaa ja pientä plussaa tulee John Barryn soundtrackista

King Kong rating 2,37

Ihmispaholaiset (1978)

Yksi parhaimpia remakeja ja myös harvoja remakeja jotka vetävät vertoja alkuperäiselle.Hienosti oli tuttu tarina siiretty pikkukaupungista suurkaupunkiin ja oli hauskaa bongata alkuperäisen keskeiset tekijät eli Kevin McCarthy ja Don Siegel pikkurooleissa ja Pappa-Sutherland onnistui hyvin täyttämän McCarthyn saappat pääroolissa.Parhaiten tästä jäi mieleen friikin näköinen koira ja creepy loppukohtaus.⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Ihmispaholaiset rating 3,76

Maniac (2012)

Tuli vasta nyt nähtyä tämä, koska yleensä suhtaudun skeptisesti remakeihin, varsinkin 70-80-lukujen kulttiklassikoista väänetyistä.Joka tapauksessa en löydä mitään dissattavaa Maniacin remakesta, sillä tässä oli kaikki kohdillaan.Kiitos POV:oon käytön, tunnelma on jopa entistäkin nihkeämpi ja häiriintyneempi kuin alkuperäisessä ja Hobitti veti melko huikean roolisuorituksen tässä yltäen melkein Joe Spinellin suorituksen tasolle.Joka tapauksessa Frank Khalfounin Maniac on yksi tasokkaampia remakeja, joita olen nähnyt ja myöskin yksi 2010-luvun parhaimpia leffoja.Krediittiä myöskin soundtrackistä ja KNB-porukan jälleen kerran tyylikkäistä ja realistisista verimössöefekteistä.⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Maniac rating 3,43