Pelimies

Pelimies

Top 10 elokuvat 20-luvulta

Tenet (2020)

Tämän vuoden toistaiseksi paras leffa, kunhan uusi Dune tulee ensi-iltaan näillä näkymin joulukuussa.Paikoittain tämä muistutti tarinaltaan sitä Family Guyn jaksoa, jossa aikajatkumo menee taksepäin Brianin käpälöityä Stewien aikakonetta.⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Tenet rating 3,37

Birds of Prey (and the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn) (2020)

Tulipas vihdoinkin nähtyä tämä yksi tämän vuoden puhutuimmista leffoista. Sitten asiaan:Jälleen kerran yksi loistava ja viihdyttävä DC-filminnös. Pidin tätä hieman parempana kuin Suicide Squadia. Huonoa sanottavaa Birds of Preystä en keksi, mutta häiritsi hieman, kun Black Maskistä ja Victor Zsaszistä oli tehty ”hilpeitä” Vaikka minulla ei ole mitään sateenkaarikansaa vastaan, mutta kyllä hieman rasitti, kun hyviä ja kiinnostavia pahishahmoja mennään omin nimin kirjoittelemaan uusiksi. Siitä huolimatta Evan Mcgregor veti hyvin roolinsa ja tarjosi leffan hauskimmat kohtaukset.Krediittiä myöskin hienosti koreografioiduista toimintakohtauksista ja hyvästä soundtrackistä, höhö.⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Birds of Prey (and the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn) rating 2,68

Unhinged (2020)

Tämän vuoden ensimmäinen teatterissa nähty uusi leffa🍾Vähän kyllä ihmetyttää, miksi tämä on on haukuttu yleisellä tasolla, sillä olihan tämä aika jännä & pelottavan ajankohtainen kuvaus USA:n nykytilanteesta.Vaikka muutama kohtaus ja juonenkäänne oli ennalta-arvattavissa, jännitys säilyi hyvin loppuun asti, niin että käteni olivat hiestä & nachoista märät.Krediittiä Russell Crowen hyvälle roolisuoritukselle & lopputekstien biisille joka Keep Shelly In Athensin cover BÖCin Don’t fear The Reaperistä.⭐️⭐️⭐️⭐️

Unhinged rating 3,46

Freaky (2020)

Harvinaisen hyvä ja viihdyttävä uudeksi kauhuleffaksi. Tarina oli aika absurdi, Vince veti hyvän roolin sarjamurhaajana ja pari nokkelaa Friday The 13th-tyylistä tappoa mahtui mukaan.Yksi tämän vuoden parhaimpia leffoja.⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Freaky rating 3,11

Mank (2020)

Tuli nähtyä tämä eilen Orionissa ja vielä oikein ensi-illassa.Jälleen kerran yksi loistava elokuva Fincheriltä ja Kari Vanhamies veti jälleen hyvää settiä.Krediittiä myöskin, siitä että elokuva oli saatu muistuttamaan 40-luvun tuotantoa.⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Mank rating 3,80