Pelimies

Pelimies

Top-10 elokuvat 10-luvulta

Drive (2011)

Timanttisen kova, visuaalisesti upea tribuutti 80 -luvun neo-noir-genrelle.

Drive rating 3,93

Django Unchained (2012)

Western-genren näyttävä comeback 2010-luvulle. Alkupuoli hieman laahasi, mutta onneksi elokuvan toinen puolisko sisälsi näyttävää räiskintää, niin johan alkoi lyyti kirjoittamaan⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Django Unchained rating 4,07

Maniac (2012)

Tuli vasta nyt nähtyä tämä, koska yleensä suhtaudun skeptisesti remakeihin, varsinkin 70-80-lukujen kulttiklassikoista väänetyistä.Joka tapauksessa en löydä mitään dissattavaa Maniacin remakesta, sillä tässä oli kaikki kohdillaan.Kiitos POV:oon käytön, tunnelma on jopa entistäkin nihkeämpi ja häiriintyneempi kuin alkuperäisessä ja Hobitti veti melko huikean roolisuorituksen tässä yltäen melkein Joe Spinellin suorituksen tasolle.Joka tapauksessa Frank Khalfounin Maniac on yksi tasokkaampia remakeja, joita olen nähnyt ja myöskin yksi 2010-luvun parhaimpia leffoja.Krediittiä myöskin soundtrackistä ja KNB-porukan jälleen kerran tyylikkäistä ja realistisista verimössöefekteistä.⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Maniac rating 3,43

Only God Forgives (2013)

Tyly,intesiivinen ja tunteikas kuvaus väkivallasta ja sen seuraamuksista. Lähes yhtä tajunnan räjäyttävää settiä kuin aikesemmin näkemäni Drive. Gosling, Kristin Scott Thomas ja se aasialainen jätkä tekivät loistavat roolisuoritukset. Plussaa upeasta värimaailimasta ja soundtrackistä.⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Only God Forgives rating 2,96

Nightcrawler (2014)

Mestariteos⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Nightcrawler rating 3,90

Inherent Vice (2014)

Tyylikäs ja viihdyttävä neo-noiri. Yksi 2010-luvun parhaimpia leffoja.⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Inherent Vice rating 3,38

The Hateful Eight (2015)

Alkoi hitaasti,mutta loppua kohti parani. Taattua Tarantinoa alusta loppuun.⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

The Hateful Eight rating 3,79

The Neon Demon (2016)

Hurja ja ubertyylikäs tutkielma muotipiirien raadollisuudesta. Visuaalisesti häikäisevä leffa ja Cliff Martinezin soundtrackistä plussaa.⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

The Neon Demon rating 3,15

Joker (2019)

Viime vuoden 2. paras leffa. Huikea roolisuoritus Joaquiniltä, vetää jopa vertoja Heath Ledgerille. Krediittiä kasarilookista ja hyvästä soundtrackistä,josta mainittakoon esim Jimmy Duranten Smile, jonka käyttö näinkin synkässä leffassa nosti hymyn suupielille. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Joker rating 3,96

Once Upon a Time in Hollywood (2019)

Viime vuoden,viime vuosikymmenen ja Tarantinon paras leffa⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Once Upon a Time in Hollywood rating 3,77