Paranoid

Paranoid

Oma statistiikka: Sarjojen kommentit (19)

13.04.2021 klo 16:08

Hill Street Blues

Hills Street Bluesia tuli tuijotettua silmä kovana, kun se tuli Suomen televisiosta ensimmäisen kerran 80-luvun alussa. Olihan se virkistävän erilainen monine hahmoineen ja myös sarkastisen huumorin siivittämä tv-sarja.
Uudestaan katseltuna parikymmentä vuotta myöhemmin siihen ei jaksanut paneutua samalla tarmolla, vaan sarja tuntui jotenkin liian hidastempoiselta ja meininki kokonaisuudessaan hieman nössöltä.
Vanhojen muistojen kunniaksi:

19.09.2020 klo 13:30

11.22.63

Vähän on sekavaa juonenkuljetusta ja jännityskin uupuu lähes täysin tästä King-filmatisoinnista. Franko tosin vetää kelvollisen roolin pääosassa.

Kaks puol.

22.09.2018 klo 12:13

Tabu - Isänmaasarja

Osa liiankin korkealentoista yrittämistä, mutta riittävä osa materiaalista naurattaa ja ihmetyttää kiitettävästi.
Taksikuski ja amerikkalainen vaihto-oppilas esimerkiksi.

Kolme puol.

07.07.2018 klo 21:16

Kylmä rinki: 1. tuotantokausi

Onhan tämä erittäin kunnianhimoista draamaa, jota katselin telkusta silmä kovana Suomen ensiesityksen aikaan jo silloin tuoreeltaan.
Lainasin kirjastosta muutaman sarjan DVD:n vanhoja muistoja verestääkseni, niin toimihan se sittenkin edelleen. J. K. Simmons rulaa, muita näyttelijöitä yhtään väheksymättä.
Itselle tuli sarjan suomenkielisestä nimestä mieleen kylmä rinki persesilmän ympärillä, mikä tietysti onkin melko osuvaa.

Neljä puol.

24.04.2018 klo 11:49

The Crown: 1. tuotantokausi

On hyvä ja laadukas sarja kyllä, mutta todella silmä kovana saa seurata että pysyy kaikista juonitteluista ja käänteistä kärryillä. Vaativaa katsottavaa ja siis sellaiselle joka tykkää yksityiskohtaisesta kerronnasta.

11.04.2018 klo 19:50

The People v. O.J. Simpson: American Crime Story

Tykkäsin ja ahmin koko kymmenosaisen sarjan kahtena peräkkäisenä päivänä.
Cuba Gooding Jr. oli ihan vakuuttava O.J:n roolissa, mutta Travoltan suorituksesta en niinkään pitänyt. Näköjään päätuottajana tässä, niin ängennyt itsensä haluaamaansa rooliin.
Mielenkiintoinen ja laadukas kokonaisuus kaiken kaikkiaan, ei voi muuta sanoa.
(Netflix)

Neljä puol.

02.03.2018 klo 08:54

Maanalainen armeija - 1. tuotantokausi

Kyllähän tämä on sitä kunnon englantilasta draamaa ja uhkan tuntu on suorastaan käsinkosketeltava.
Näyttelijätkin ykkösluokkaa.

Neljä koko sarjalle.

23.12.2016 klo 19:50

Rintamäkeläiset

Lainasin kirjastosta koko kuusiosaisen boksin ja katselin mielenkiinnolla läpi. Mäkeläisiähän tehtiin vuosina 1972-78 ja hämärästi muistan lapsuudesta ainakin sarjan tunnarin. Mukavan verkkaista tuumailua maalaismaisemissa.
Hyvät näyttelijät kehissä ja se tunnari on parasta syntikkaa, jonka ylitti sittemmen vasta Duran Duran.

21.11.2016 klo 20:50

Ollaan kuin kotonanne

Näköjään tämä jatkoa supersuosittuun Parempi myöhään vuodelta 1979. Käsikirjoittajina samat Seppo Ahti ja Neil Hardwick vahvistettuna Ilse Rautiolla.
Ei tämä nyt ihan niin legendaarinen ole kuin Myöhään, mutta melko hauska vierailevine muusikoineen mm. Juice.

P.S. Jaa, toi Jukihan sanoi tossa alla just saman, mutta ajattelin tämän uskokaa tai älkää ihan itse.

Kolme.

13.10.2016 klo 23:13

Kahdeksan surmanluotia

Ohjaaja ja käsikirjoittaja Niskanen sitten päätti ryhtyä vielä tämän teoksen pääosanesittäjäksikin.Jotenkin ei vaan vakuuta miehen suoritus osassaan. On vaan niin teennäinen ja pitkitetty leffa, vaikka tiedän kyllä tämänkin tapauksen syntytarina. Siis leffan.

Laitetaan kaks puol.

12.10.2016 klo 19:32

Velipuolikuu

Kyllähän Velipuolikuuta vielä katselee, eli ei pahasti vanhentunut tapaus, mutta tykkään enemmän Mutapainin ystävistä. Osa vitsestä tässä naurattaa, osa taas ei niinkään.

Kolme puol.

12.10.2016 klo 18:27

Mutapainin ystävät

Mutapainin ystävät on terävämpi ja törkeämpi versio Velipuolikuusta. Molemmissa osittain myös sama näyttelijäkaarti. Mielestäni Mutis on kestänyt noista kahdesta paremmin ja sketsit ynnä musat iskee yhä lujaa. Väänänen on parasta A-luokkaa tässä.
Ööliä läikkyy!

01.07.2016 klo 14:36

Kivisydän

Aika erikoinen Irwin-tulkinta Parikalta ja kumppaneilta. En ole ihan varma ovatko Vesa Vierikko ja Kari Sorvali oikeita valintoja pääosiin. Heiluuhan tuolla Pellonpääkin roudari-autokuskina.
Melko olemattomalla budjetillakin ollaan liikkeellä, kun olevinaan 1960-lukua, vaikka kaikki on aivan kuin vuonna 1985.

Kaks puol.

23.05.2016 klo 12:20

Paluu helvettiin

Kyllähän engelsmannit vaan niin osaa tän draamapuolen...

Kolme tähteä.

22.01.2016 klo 18:37

NYPD Blue: 1. tuotantokausi

Ostin boxin kirppikseltä oli vain kahdella ja puolella egellä ja tulihan tämä tuijotettua telkusta jo silloin aikoinaan.
Ei tää ole pahasti vanhentunut, ihmissuhdekiekuroita oli enemmän kuin muistinkaan, jos vertaa vaikka samoihin aikoihin tulleeseen Kovaan lakiin. Jimmy Smits on kyllä parempi kuin Caruso.

20.05.2015 klo 10:54

Hymyhuulet

Paljon laadukkaampaa hömppää kuin Pultti. Vaikka Hymy ja Pultti menevät osin päällekkäin hahmojensa osalta, naurattaa Hymyhuulet paljon useammin ja kovemmin.
Aki ja Turo on parhautta!

Neljä tähteä (Petelius, Kalliala, Virtanen, Raivio).

19.04.2015 klo 16:31

Pulttibois

Ostin boksin kun halvalla eteen sattui. Katsottuani boksin osin pikakelauksella läpi, olin jopa hieman pettynytkin.
Aika on syönyt rankasti Pulttien hauskuutta ja useimpia sketsejä ei vaan pystynyt katsomaan.
Nunnuka-ukot ja Rrrrampe sieltä rasittavimmasta päästä.

Heitän kolmosen.

20.03.2015 klo 21:04

Studio Julmahuvi

Näin tämän sketsisarjan jo telkusta silloin joskus ja tykkäsin. Nanuukit oli sarjan heikointa ainesta, mutta Touko-Pouko ja ne natsietsivät ihan parhautta plus J. Rasila erityisesti.

08.03.2015 klo 12:39

Carlos, shakaali

Olihan tämä sellainen...vähän pitkänpuoleinen elämänkertaleffa, mutta sellaisia ne yleensä tuppaavat olemaan.
Kaksi tuntia ja 45 minuuttia ehkä maailman kuuluisimman terroristin elämästä 1970-luvun alusta aina hänen pidättämiseensä Sudanissa vuonna 1994.
Pitihän tätä vähän pikakelailla välillä, myönnän, koska välillä pitkät keskustelut kyllästyttivät. Muuten filmi oli realistisen oloinen kertomus terroristien ja terrorin maailmasta 1970-luvulla.

Kolme tähteä.

Edellinen sivu | 1 | Seuraava sivu