Mr. Fancypants

Mr. Fancypants

Huonoimmat elokuvat

Hancock (2008)

Hancock rating 2,78

Scott Pilgrim vastaan maailma (2010)

Tämä oli täysi pettymys. Elokuva ei ole pelkästään Edgar Wright-asteikolla säälittävä – se on millä tahansa asteikolla huono. Juoni on ennalta-arvattava, hahmoihin ei kiinny: kaikki voisivat yhtä äkkiä kuolla, eikä minua kiinnostaisi laisinkaan. Ohjaus on kikkailua, ei niinkään upean maailman luomista tai näyttelijöiden kyvyt esille tuovaa toimintaa. Elokuvan huumori menee yli hilseen; elokuvan huumori on ennalta-arvattavaa tai sitten muuten vain typerää. Sarjakuvaa en ole lukenut, mutta nyt tiedän, että en ikinä tule lukemaankaan. Scott Pilgrim vastaan maailma on hälyttävä esimerkki siitä, mihin elokuva-ala on menossa – kauemmas elokuva-alasta. Näytteleminen on keskinkertaista, kuvaus on ärsyttävää, erikoistehosteet eivät iske. Soundtrack, joka jopa sopii leffan tyyliin ja tunnelmaan, on ihan O.K., mutta ei luonnolisestikaan pelasta tätä sekamelskaa. Edgar Wright on tehnyt edellisen vuosikymmenen kaksi parasta komediaa (minun mielipiteeni mukaan). Scott Pilgrimistä ei näy Wrightin tyyli mitenkään, enkä suosittele Pilgrimiä Edgar Wright-faneille, koska kyseessä ei ole tyylipuhdas Wright-leffa. Poukkoileva, aivoton, kuvottava. Jos haluan todella olla huonolla tuulella, katson Scott Pilgrim vs. the Wordlin.

Scott Pilgrim vastaan maailma rating 3,49