Living dead

Living dead

09.03.2018 klo 15:14

Sweeney Todd - Fleet Streetin paholaisparturi

Jostain syystä minulla kesti kauan ennen kuin sain aikaiseksi katsoa tämän. Ehkä se johtui siitä, etten ole suuri musikaalien ystävä ja tiesin tämän olevan musikaali ja vielä aika pitkä sellainen. Mutta lopulta tämä olikin ihan katsomisen arvoinen. Tarina ja juoni ovat hyviä ja visuaalinen ilme kohdallaan. Myös musiikkikohtaukset ja näyttelijät ovat hyviä. Leffa oli ehkä vielä synkempi ja verisempi kuin odotin, mutta se ei ollut yhtään huono asia tässä tapauksessa.

06.03.2018 klo 10:51

Muumio

Tuli katsottua tämä pitkästä aikaa, koska olin nähnyt tämän viimeksi varmaan ala-asteella. Siihen aikaan tämä leffa teki ehkä suuremman vaikutuksen, koska olin paitsi nuorempi myös Egypti-fani. Egypti kyllä kiinnostaa minua edelleen jossain määrin, mutta tällaisten äänekkäiden seikkailu-/toimintaleffojen fani en ole. Siksi minulle parasta tässä elokuvassa on (nykyään) kaikki Egyptiin liittyvä. Tosin täytyy myöntää, että tämä on ihan näyttävää ja viihdyttävää katsottavaa. Mutta kuten sanottu, tämä on myös täynnä kliseitä ja aika huonoa näyttelyä. Lisäksi leffa on turhan pitkä. Pientä plussaa tulee kuitenkin tyylikkäistä, hieroglyfeillä somistetuista lopputeksteistä. :)

05.03.2018 klo 13:57

Mary Shelleyn Frankenstein

Ei tätä kovin pelottavaksi voi sanoa, koska tässä on paljon enemmän draamaa kuin kauhua. Mutta se ei tässä tapauksessa ole huono asia, eivätkä vanhemmatkaan Frankenstein-elokuvat sen puoleen ole pelottavia. Tässä versiossa on sitä paitsi se etu, että tämä on lähempänä alkuperäistarinaa kuin muut näkemäni versiot. Lisäksi tämä leffa on visuaalisesti näyttävä ja kaikenkaikkiaan aika eeppinen. Minusta leffan ainoa varsinainen heikkous on lievä ylipituus.

01.03.2018 klo 21:07

Bitter Feast

Ihan hyvä kostotarina, muttei mitenkään kovin erikoinen tai omaperäinen. Tässä olisi saanut olla enemmänkin jotain ruokaan ja/tai ruoanvalmistukseen liittyvää. Mielestäni tämä ei ollut myöskään kauhua, vaan trilleri jossa oli vähän huumoria mukana.

27.02.2018 klo 14:52

Some Guy Who Kills People

Luulin tätä kauhukomediaksi, mutta katsottuani tämän pitäisin tätä enemmänkin draamatrillerinä, jossa on mustaa huumoria. Mutta sellaiseksi tämä oli aika kiinnostava ja hauska. Myös pari juonenkäännettä olivat aika ennalta-arvaamattomia ja toivat siksi leffaan yllätyksellisyyttä.

25.02.2018 klo 15:39

House of Frankenstein

Kuten on tullutkin jo todettua, tämä leffa on aika tylsä ja sekava sekametelisoppa. Juonessa ei ole paljoa järkeä ja koko leffan ideana tuntuu olevan vain se, että on saatu kaikki klassikkohirviöt samaan elokuvaan. Huonompi kuin neljä edellistä osaa.

14.02.2018 klo 16:57

Huset

Minun olisi varmaan pitänyt katsoa tämä toisissa olosuhteissa (täysin yksin, pimeässä valaistuksessa ja kovalla volyymillä) niin olisin saattanut saada tästä enemmän irti. Tosin on pakko sanoa, että tämä oli muutenkin aika tylsä ja sekava. Paljon mitään kiinnostavaa ei tapahtunut, enkä tajunnut kunnolla, mistä leffassa edes oli kyse. Vaikea tajuta, että tämän dvd-kotelossa väitetään tämän olevan yksi Norjan pelottavimpia kauhuelokuvia.

28.01.2018 klo 15:24

Candyman 2

Odotin tältä jotain vähän parempaa, mutta valitettavasti tässä oli aika paljon rahastuksen makua. Alkuperäistä elokuvaa on matkittu jonkun verran, mutta aika huonolla menestyksellä. Candyman ilmestyy liian usein milloin mihinkin ja tappaa ihmisiä koko ajan suunnilleen samalla tavalla. Juonikaan ei ole kokonaisuudessaan kovin ihmeellinen. Hyvää tässä on Candymanin hahmo ja ykkösosasta tutut musiikit. Myös naispääosanäyttelijä oli ihan hyvä roolissaan.

28.01.2018 klo 15:06

Valkoinen koira

Tosiaan ajatuksia herättävä elokuva, jossa järjettömät ihmiset ovat käyttäneet viatonta eläintä omien hullujen tarkoitustensa välineenä. Elokuvan koiraa käykin lähinnä sääliksi, ja tarina on lopulta ennen kaikkea surullinen.

19.01.2018 klo 15:45

Toxic Avenger Part III: The Last Temptation of Toxie

Ei ollut niin huono kuin moni väittää. Tai on tietysti huono, mutta ihan hyvällä tavalla. :) Omasta mielestäni tämä oli parempi kuin kakkonen, tai ainakin nauroin enemmän tätä katsellessa.

19.01.2018 klo 15:30

Muumio

Muuten tämä on hyvä vanha muumioleffa, mutta liian lyhyt ja loppuu liian äkillisesti. Kaikkea ei ole myöskään selitetty kunnolla, kuten sitä miten päähenkilönainen oli lopussa muuttunut egyptiläisen näköiseksi. Lisäksi mainitun naisen ja nuoren miehen välinen romanssi tuntuu aika päälleliimatulta, vaikka sellainen kuuluukin näihin vanhoihin elokuviin. Pituuden lisäämisellä ja käsikirjoituksen hiomisella tästä olisi voinut tulla jopa mestariteos.

16.01.2018 klo 15:38

The Toxic Avenger Part II

Sisältää monia periaatteessa hauskoja kohtauksia, ja Japani-osuus oli aika hauska kaltaiselleni Itä-Aasian fanille. Meininki on kuitenkin ehkä liiankin lapsellista ja hölmöä ja tuo mieleen Poliisiopistot ja Kummelin. (Kummeli kylläkin on enimmäkseen hyvä.) Mukana on myös liikaa ei niin hauskoja kohtia, ja leffa on kaiken kaikkiaan liian pitkä. Kestää ehkä yhden katsomiskerran.

09.01.2018 klo 15:41

Aavemusa

Yleensä en välitä paljon musikaalielokuvista, mutta Phantom of the Paradise kuuluu niihin muutamiin poikkeuksiin, joista pidän. Tämä leffa on kuin moderni versio Oopperan kummituksesta lisättynä viittauksilla myös muihin vanhempiin tarinoihin. Lisäksi tästä on onnistuttu tekemään hauska, tyylikäs ja viihdyttävä.

28.12.2017 klo 20:01

Jouluyö murhayö

Tämä on ihan kelvollinen murhaajajoulupukkileffa, joka sopii parhaiten katsottavaksi jouluaattona tai joulupäivänä. :) Muuten tämä on aika tyypillinen murhaajaelokuva, mutta joulu tapahtumahetkenä sekä päähenkilön motiivien ja psykologian kuvaaminen tekevät tästä vähän keskivertoa omaperäisemmän ja paremman. Tässä leffassa kannattaa todellakin olla kiltti joulupukin läsnäollessa. :D

26.12.2017 klo 14:54

Musta joulu

Muuten ihan hyvä jouluun sijoittuva trilleri/kauhuelokuva, mutta jossain vaiheessa leffa alkoi tuntua lievästi tylsältä. Myös todellinen murhaaja jäi itselleni ainakin tuntemattomaksi, mikä tuntuu pettymykseltä. Hyvää tässä oli se, ettei tässä ollut mitään murhaajajoulupukkia, koska sellainen näyttää olevan suunnilleen jokaisessa jouluaiheisessa kauhuelokuvassa.

14.12.2017 klo 17:24

Emelie

Ihan hyvä "ilkeä lapsenvahti" -aiheinen trilleri, joka olisi kuitenkin voinut olla jännittävämpikin (tai jopa pelottava). Lapsenvahdin motiivissa on ideaa, mutta se ei selitä järkevästi sitä, miten hän kohtelee hoitamiaan lapsia. Pienellä käsikirjoituksen hiomisella ja tunnelman kiristämisellä tästä olisi voinut tulla paljon parempi, mutta on tämä näinkin ihan hyvä.

10.12.2017 klo 15:23

Before I Wake

Before I Wakessa on aika paljon draamaa, niin ettei voi puhua ihan puhtaasta kauhuelokuvasta. Leffassa on silti selvä idea, jonka toteutus kuitenkin jää valitettavasti vähän puolitiehen. Silti tämä on ihan mielenkiintoinen ja välillä aika hyytäväkin elokuva.

10.12.2017 klo 15:11

Oculus

Oculuksessa on ihan mielenkiintoinen idea, mutta kuten sanottu, se on aika sekava. Monia asioita on jätetty liian hämäriksi, mutta ehkä niitä voisi ymmärtää paremmin useamman katsomisen ja pienen pohdinnan jälkeen. Joka tapauksessa tässä elokuvassa on potentiaalia, jota olisi voitu hyödyntää paremmin.

10.12.2017 klo 13:50

Dracula

Horror of Dracula on ihan tyylikäs ja hyvä Dracula-elokuva, muttei voita Murnaun tai Herzogin Nosferatuja (kuten ei mikään muukaan minun näkemäni Dracula-leffa). Ihmettelen vähän muutoksia, joita tässä on tehty Stokerin kirjaan verrattuna, mutta niitä on toisaalta muissakin Dracula-leffoissa (mm. Nosferatuissa), joten se asia ei häiritse kovin paljon. Tästä leffasta tuntuu puuttuvan ainakin se unenkaltainen tunnelma, mikä esim. kummassakin Nosferatussa on.

30.11.2017 klo 21:01

Surma vaanii vuorilla

Joidenkin tietojen mukaan tämän piti olla kauhuleffa, mutta ei tämä kyllä missään vaiheessa ainakaan pelottanut. Juonikin oli vähän sekava, eikä siinä tuntunut olevan mitään kunnon punaista lankaa. Itselläni ei kyllä ollut mitään kunnon ennakkotietoja eikä suuria odotuksia tätä elokuvaa kohtaan, mutta toivoin tämän silti olevan pelottavampi ja muutenkin parempi.

30.11.2017 klo 20:50

The Devil's Candy

The Devil's Candyn juoni ei ehkä ole kovin erikoinen tai omaperäinen, ja se jää lopussa myös aika arvoitukselliseksi. Elokuvan toteutus on kuitenkin hyvä tunnelman, hahmojen ja näyttelijöiden osalta. Tunnelma on monessa kohtaa aika kiero ja karmiva, päähenkilöt ovat kiinnostavia ja sympaattisia ja näyttelijät sopivat rooleihinsa ja ovat niissä hyviä. En kuvitellut, että leffassa olisi jonkunlainen hevimusiikkiteema, mutta se sopi tähän ihan hyvin.

18.11.2017 klo 21:17

Curse of Chucky

Ei ole minusta yhtään niin huono kuin moni väittää. Minusta tämä oli jopa vähän parempi kuin odotin. Myönnetään, että alussa oli vähän tylsää kun Chucky ei paljon liikkunut tai puhunut, mutta loppupuolella hän saa enemmän ruutuaikaa sekä nukke- että ihmishahmossa. Toisaalta leffan alussa luodaan hyvin jännitystä, mikä sai minut ainakin odottamaan, että jossain vaiheessa alkaisi tapahtua enemmän jotain. Ja lopulta todella alkoi, minkä lisäksi selvisi syy siihenkin, miksi Chucky tuli vierailemaan leffan perheeseen. Minusta Chucky-nukke oli toteutettu vähintään yhtä hyvin kuin aiemmissa osissa, ja sillä oli varsinkin erityisen häijyjä ilmeitä. >:] Leffassa oli myös hyvää musiikkia, eivätkä näyttelijätkään mitään surkeita olleet.

15.11.2017 klo 21:28

It Comes at Night

Kuten muutamat ovatkin jo maininneet, tässä elokuvassa on hyvä ahdistava tunnelma ja hyvät näyttelijät, mutta tarinassa ei lopulta tapahdu mitään ihmeellistä ja asioita jätetään vähän liikaakin hämäriksi. Muuten hyvä leffa, mutta olisi kaivannut enemmän selityksiä esim. taudin alkuperästä ja tarkemmasta luonteesta. Myös kiinnostavampia tapahtumia ja juonenkäänteitä olisi saanut olla lisää. Omasta mielestäni tämä on muuten enemmän jännitys-/mysteeridraamaa kuin kauhua.

14.11.2017 klo 13:44

The Human Centipede III (Final Sequence)

Jos pystyy katsomaan edelliset Human Centipede -elokuvat (kuten itse pystyin), niin pystyy helposti katsomaan tämän kolmosenkin. Itseäni ei missään vaiheessa järkyttänyt tai oksettanut erityisen paljon, ei ainakaan yhtään enempää kuin edellisten osien aikana. Sen sijaan nauroin monta kertaa leffan aikana ja ajattelin että tämähän on selvä komedia. Hahmot ovat liioitellun hulluja tai typeriä, elokuvassa mainostetaan (taas) leffasarjan edellisiä osia ja (oikea?) ohjaaja itse esiintyy elokuvassa. Leffa ei siis tehnyt ainakaan minuun sen ihmeempää vaikutusta kuin muutkaan osat, mutta sen komediallisuus tekee siitä tavallaan sarjan parhaan osan. Oli muuten mielenkiintoista nähdä tässäkin osassa edellisten osien pääosanäyttelijät, jotka hoitavat roolinsa näihin elokuviin sopivalla tyylillä. Vankilan johtajan jatkuva huuto ja raivoaminen alkoivat tosin kyllästyttää tässä leffassa.

11.11.2017 klo 13:03

Naisen päivä

En ymmärrä miksi monet haukkuvat tätä elokuvaa tai sanovat tätä naurettavaksi. Omasta mielestäni tämä ei ollut niin huono eikä varsinkaan naurettava. Tosin mukana on yksi aika huono näyttelijä, joka tuo leffaan outoa huumoria. Toisaalta tämä ei ole myöskään niin sairas tai järkyttävä kuin jotkut väittävät. I Spit On Your Gravea ei voi sanoa ihan kauhuleffaksi vaan enemmänkin karuksi draamaksi tai trilleriksi. Se on tietysti myös kostotarina, jossa on jonkun verran epäuskottavuuksia ja jonka kosto-osuudet voisivat (ja saisivat) olla paljon julmempiakin. Mutta lopussa raiskaajat saavat onneksi kutakuinkin ansionsa mukaan. >:]

07.11.2017 klo 15:16

Karanteeni 2

Ehkä ainoa varsinainen etu verrattuna Karanteeni ykköseen on se, että tämä ei matki Rec-elokuvia suoraan. Muuten tässä ei ole mitään sen ihmeempää kuin leffan tapahtumapaikat, joita niitäkin (varsinkin lentokonetta) olisi voitu hyödyntää paremminkin. Tätä tuskin jaksaa katsoa yhtä kertaa useammin.

07.11.2017 klo 15:06

The Human Centipede II

Kuten jotkut ovatkin jo sanoneet minuunkaan tämä ei tehnyt niin suurta vaikutusta kuin mitä odotin muilta kuulemani/lukemani perusteella. Kyllähän tässä on ihan riittävästi väkivaltaa ja muutama sinänsä kuvottava kohtaus, mutta ei tämä mitenkään erityisesti järkyttänyt tai edes oksettanut minua. Ehkä kaikki oli vain viety niin pitkälle ja jotkut tapahtumat olivat vain niin älyttömiä, että niitä katsoi enemmän mustana komediana. Ei tämä siis varmaan ole maailman sairain elokuva, vaikka ehkä kuuluukin niiden joukkoon. Itsekin voin mainita, että mustavalkokuvaus toi leffaan tiettyä ahdistavaa tunnelmaa. Se laittaa miettimään, oliko kyseessä pelkkä tyylikeino vai keino lieventää leffan raakuuksia ym. Ja lisäisin vielä, että päähenkilö ei ollut tämän elokuvan ainoa hullu hahmo ja että päähenkilöllä oli jopa tietty motiivi omalle kieroutuneisuudelleen.

04.11.2017 klo 23:10

H2: Halloween 2

Ensimmäinen Halloween-uusintaversio on vielä ihan kiinnostavaa katsottavaa, mutta tässä kakkososassa väkivalta ja verenvuodatus on viety vähän liian pitkälle. Hahmojen psykologiaa on yritetty kuvata tässäkin, mutta siinä ei ole onnistuttu yhtä hyvin kuin ykkösessä. Ja kuten on jo tullut todettua, Laurie valittaa ja huutaa tässä leffassa kyllästymiseen asti ja on muutenkin aika ärsyttävä. Kehuja tulee lähinnä muutamista visuaalisesti hienoista kohtauksista ja mukana olevista kulttinäyttelijöistä.

02.11.2017 klo 14:47

Halloween II - Tappajan paluu

Toistaa ihan liikaa ensimmäistä elokuvaa, eikä ole erityisen pelottava tai edes jännittävä. Ainoat isot erot ykkösosaan verrattuna ovat sairaala tapahtumaympäristönä sekä Myersiin ja Laurieen liittyvä juonipaljastus. Itse odotin tältä enemmän jotain erilaista, mitä ykkösosassa nähdään. Kaikki näyttelijätkään eivät ole kovin kehuttavia. Musiikki sentään kuullostaa hyvältä tässäkin leffassa.

01.11.2017 klo 15:20

Trick 'r Treat

Minusta Trick 'r Treat oli ihan viihdyttävää halloween-illan katsottavaa. Tarinat ovat ihan kiinnostavia ja välillä jopa yllättäviä, minkä ideana onkin ehkä ollut tehdä katsojille "kepposia". :) Tarinoissa on jonkun verran aika hauskaa mustaa huumoria ja myös jotain opettavaista. Tarinoiden opettavaisuus sekä alussa ja lopussa näkyvät kuvat kauhusarjakuvista muistuttavat Creepshow- ja Tales from the Crypt -leffoista. Lisäksi elokuvan lavastukset ja valaistus luovat oikeaa halloween-tunnelmaa. Ei ollut minusta yhtään niin huono kuin jotkut väittävät.

26.10.2017 klo 21:31

Evil Eyes

Juonessa on jotain ideaa, mutta sen ajatus jää sekavaksi ja epäselväksi. Elokuvassa ei ole myöskään kunnon kauhutunnelmaa eikä paljon muutakaan, mikä tekisi tästä kauhuleffan. Omasta mielestäni tämä oli enemmänkin jännityselokuva ja aika sekava ja tylsä sellainen. Toisaalta tämä ei ollut ihan niin surkeakaan kuin odotin, joten kyllä tämän ainakin kerran pystyi katsomaan.

12.10.2017 klo 13:14

Cabin Fever: Patient Zero

Minulle Cabin Fever 3 oli positiivinen yllätys surkean kakkososan jälkeen. Pelkäsin että tämä kolmonen olisi ollut yhtä huono kuin kakkonen, mutta tässähän olikin parempi juoni ja hahmot sekä enemmän kauhua. Juoni ei tietysti ole kauhean omaperäinen, mutta ihan hyvä ja kiinnostava. Päähenkilöt käyttäytyvät välillä vähän ärsyttävästi, mutteivät ole loppujen lopuksi niin ärsyttäviä kuin kahdessa ensimmäisessä Cabin Feverissä. Jopa niin, että itse ainakin loppupuolella jo vähän välitin heidän kohtalostaan. Kauhua tai jännitystä ja verisiä kohtauksia oli laitettu mukaan sopivasti, unohtamatta myöskään leffasarjalle tyypillistä mautonta huumoria. Ei Cabin Fever 3 mestariteos ole, mutta hyvä jatko-osa, joka on omasta mielestäni jopa vähän parempi kuin ykkönen.

10.10.2017 klo 14:42

Silent Hill: Revelation

Minusta Silent Hill: Revelation oli parempi jatko-osa kuin mitä olin odottanut. En ole pelisarjan fani enkä siis tiedä peleistä paljonkaan, vaan päätin katsoa tämän, koska pidän ensimmäisestä elokuvasta aika paljon. Voi olla että tässä ei ole samaa tunnelmaa kuin ykkösosassa, mutta juoni ainakin on selkeämpi ja kiinnostava. Minua eivät myöskään haitanneet tietokonetehosteet tällä kertaa, koska ne näyttivät ihan hyviltä ja sopivat tällaiseen leffaan. Näyttelijätkin olivat tarpeeksi hyviä, ja on hyvä että tässäkin on käytetty Silent Hillille ominaista musiikkia.

08.10.2017 klo 14:13

Ring

Nyt kun katsoin tämän uudestaan pienen tauon jälkeen, tajusin että tämä on yllättävän hyvä uusintaversioksi ja luultavasti paras uusintaversio, jonka olen tähän saakka nähnyt (Dark Waterin lisäksi). Näin tämän ensimmäisen kerran teinivuosina, jolloin tämä oli jonkun aikaa lempileffani, kunnes näin alkuperäiset Ringit. Täytyy myöntää, että tämä on edelleen hyvä leffa, joka tuo mieleen myös nostalgian tunnetta yläasteajoilta. :)

02.10.2017 klo 16:42

Clockwork Orange - Kellopeliappelsiini

Clockwork Orangessa on kiinnostavia ajatuksia ja sanomaa sekä näyttävä visuaalinen ilme. Se ei tunnu vanhentuneen juurikaan vanhasta iästään huolimatta, ellei sitten joiltain ajatuksiltaan ja shokeeraavuudeltaan. Minusta tämä ei nimittäin ollut erityisen raaka tai järkyttävä, vaikka tässä harrastetaankin sinänsä epämiellyttävää väkivaltaa. Mutta toisaalta on hyvä, että väkivallan näyttämistä ei ole liioiteltu niin, että se ei tuntuisi yhtään miltään. Elokuva on vähän liian pitkä, mutta ei silti tunnu missään vaiheessa todella tylsältä. Mukana on myös huumoria, mitä en olisi jostain syystä odottanut, mutta joka tavallaan sopii leffaan ja ehkä keventää vähän sen muuten karua tyyliä.

30.09.2017 klo 13:27

Luojan tähden paetkaa!

Tämä alkuperäinen Amityville-elokuva on periaatteessa ihan hyvä kummitustaloleffa, mutta valitettavasti se on vain liian tylsä. Juoni on liian hatara jaksaakseen kiinnostaa kunnolla eikä tunnelmakaan ole missään vaiheessa kovinkaan pelottava. Muuten tämä ei ole varsinaisesti huono elokuva, jonka jaksaa kyllä katsoa joskus harvoin. Mutta on pakko sanoa, että jopa tästä tehty uusintaversio on jonkun verran parempi.

27.09.2017 klo 14:30

Brooklynin vampyyri

Minusta tämä on ihan hauska ja tyylikäs kauhukomedia, jossa on vaihteen vuoksi tummaihoisia vampyyreita iänikuisten kalpeiden ja siloposkisten valkonaamojen sijasta. :D Ei mielestäni yhtään niin huono kuin moni tuntuu ajattelevan.

25.09.2017 klo 16:09

Christine

Yritin kerran aiemmin katsoa tätä leffaa, mutta sen aihe ja tietyt teinimäisyydet laskivat kiinnostusta niin, etten muistaakseni katsonut tätä loppuun. Nyt kuitenkin päätin katsoa tämän uudestaan ja tällä kertaa kokonaan. Ehkä olin vain sopivassa mielentilassa, koska nyt tämä ei vaikuttanut loppujen lopuksi huonolta. Idea murhanhimoisesta autosta tuntui edelleen aika hölmöltä, mutta ainakin tässä leffassa se on yllättävän hyvin toteutettu (varsinkin tehosteet silloin kun auto korjautuu itsestään). Myöskään päähahmot eivät ole niin tolloja, miltä alussa vaikuttavat. Elokuvan juoni muistuttaa muuten jonkun verran Carrien juonta, mikä ei yllätä kun molemmat tarinat ovat Kingiltä peräisin. Ehkä nyt voisin olla valmis lukemaan Christine-kirjankin, jonka lukemista olen lykännyt samoista syistä kuin lykkäsin tämän leffan katsomista.

19.09.2017 klo 15:43

Michael Jackson's Thriller

Minäkään en ole Michael Jacksonin fani, mutta päädyin katsomaan tämän musiikkivideon, ja kauhun ystävänä on pakko myöntää, että video on aika tyylikäs ja myös sopivan humoristinen. Myöskään itse kappale ja tanssiosuudet eivät ole tässä tapauksessa hullumpia.

18.09.2017 klo 14:31

Tappajatomaatit iskevät takaisin

Vaikka tässä Tappajatomaattien osassa onkin ensimmäistä kertaa mukana tomaatteja, joilla on naama (kuten itse odotin jo ykkösosassa), niin juuri muuta hyvää tässä osassa ei sitten olekaan. Vitsit eivät pahemmin naurata ja koko leffa on enimmäkseen tylsää katsottavaa. Sama koskee muuten myös kakkososaa. Ykkösosassa on edes vähän enemmän jotain, mikä tekee siitä hyvällä tavalla huonon, mutta nämä jatko-osat ovat aika puuduttavia. Harmi, koska tästäkin tomaattiaiheesta olisi voitu saada aikaan parempiakin leffoja.

16.09.2017 klo 14:34

Tappajatomaattien hyökkäys

Tappajatomaateissa on kyllä niin outo juoni, että sille on pakko antaa pisteet pelkästään siitä :D Lisäksi leffa on niin huonosti toteutettu, että se tekee siitä hyvällä tavalla huonon. Mutta Tappajatomaatit olisi voinut olla vieläkin huonompi ja hauskempi. Miksi esim. elävillä tomaateilla ei ollut vielä tässä leffassa minkäänlaisia naamoja? Vaikka toisaalta elävät vihannekset ilman naamoja ovat vielä oudompia kuin naamojen kanssa... :D Hyvä roskaelokuva, mutta voisi olla parempikin (huonompikin).

11.09.2017 klo 19:21

Brainscan

Brainscanissa on kiinnostava idea, joka tuo mieleen Cronenbergin elokuvat Videodrome ja Existenz. Tosin ainakin Videodrome on aika lailla parempi leffa kuin Brainscan. Brainscanin toteutus on liian teinimäinen ja kesy, eikä tarinan potentiaalia ole läheskään täytetty (kuten niin monessa muussakaan leffassa). Loppu oli myös sivumennen sanoen aikamoinen pettymys. Mutta jaksaa tämän kuitenkin ainakin kerran katsoa.

04.09.2017 klo 17:22

Haudan tuolta puolen

Tämä elokuva koostuu samantapaisista lyhyttarinoista kuin samanniminen tv-sarja ja sisältää ainakin yhden samaan tarinaan perustuvan kertomuksen kuin kyseinen sarja (joulutarina). Mielestäni tämä leffa on yhtä hyvä kuin tv-sarja, vaikka leffassa ei olekaan huumoria kuten sarjassa. Elokuva ei ole myöskään kauhean pelottava, mutta tarinoissa on kiinnostava juoni ja ne ovat opettavaisia. Suosittelisin Tales from the Crypt -sarjan ja/tai -sarjakuvan faneja katsomaan tämän.

26.08.2017 klo 13:46

Leprechaun

Kyllähän tämän ainakin kerran jaksaa katsoa, mutta ei välttämättä enää toista kertaa. Leprechaunin hahmossa ja elokuvan juonessa on jotain ideaa, mutta niitä oltaisiin voitu kehittää pitemmällekin. Ja koko leffasta olisi voitu tehdä pelottavampi tai edes hauskempi, jos kauhun luominen tästä aiheesta oli vaikeaa. Ehkä tähän olisi voitu laittaa jopa jotain sanomaa ihmisten rahanahneudesta, kun tässä kerran ollaan kultakolikoiden perässä. Joidenkin leffan vitsien ymmärtämiseksi voi muuten olla avuksi lukea jostain tietoa leprechaun-haltiasta ennen elokuvan katsomista.

24.08.2017 klo 17:02

Yön kansa

Ensi näkemältä Nightbreed tuotti minulle lievän pettymyksen, ehkä siksi että odotin kai näkeväni jotain pelottavampaa kuin miksi tämä leffa osoittautui. Myös muutamat asiat jäävät selittämättä ja siksi hämäriksi. Satuin kuitenkin lukemaan Barkerin romaanin, johon Nightbreed perustuu, ja kun katsoin elokuvan uudestaan, ymmärsin sitä ehkä juuri alkuperäistarinan ansiosta paremmin kuin viime kerralla. Jotkut asiat nimittäin selviävät paremmin kirjassa kuin elokuvassa. Tällä kertaa aloin myös arvostaa enemmän tämän leffan visuaalista ilmettä ja musiikkia. Kaiken kaikkiaan Nightbreed on täysin kelvollinen kauhufantasia.

23.08.2017 klo 13:14

Hammaslääkäri

Molemmat Hammaslääkäri-leffat ovat minun mielestäni enemmän trillereitä kuin kunnon kauhuelokuvia, koska ne eivät ole kovin pelottavia, kuten on jo tullut todettua. Niissä on kuitenkin ihan hyvä idea ja vähän (tahallista tai tahatonta) mustaa huumoriakin. Mutta vaikka niissä runnotaankin potilaiden hampaita ja suita, niin ne eivät ole pahentaneet ainakaan omaa epämukavuuden tunnettani hammaslääkärissä käyntiä kohtaan. Hammaslääkäriteemasta voisi saada aikaan pelottavampiakin elokuvia.

21.08.2017 klo 13:24

Saksikäsi Edward

Burtonin elokuvista Saksikäsi Edward oli toinen lapsuusaikojen suosikkini Painajaisen ennen joulua lisäksi. En ole katsonut tätä leffaa montakaan kertaa noiden aikojen jälkeen, mutta nyt kun katsoin sen taas, huomasin että se on aika hyvä fantasiaelokuva/draama. Saksikäsi Edward on visuaalisesti hieno ja siinä on oikeaa tunnelmaa luovat musiikit, mutta siinä on myös sanomaa sisältävä tarina, niin kuin monet ovat jo sanoneet. Viittaukset Frankensteinin hirviöön ja hulluihin/erikoisiin tiedemiehiin ovat myös hauskoja. On hyvä, että tarina ei pääty liian onnellisesti tyyliin että Edward ja tyttö päätyvät yhteen jne. Se tekisi leffasta jo liian kliseisen ja pehmon.

15.08.2017 klo 12:08

Ginger Snaps

Tässä taas yksi leffa, jota muistin katsoneeni joskus lapsena telkkarista ja päätin osittain siksi katsoa tämän uudestaan. Viime kerrasta muistin ehkä sen kuvottavuuden takia vain kohtauksen, jossa Gingerin sisko juo vastahakoisesti verta lattialta :D Nyt tämä elokuva tuntui enemmän teinidraamalta kuin kauhulta, mutta onneksi tämä on vähän erilainen ja aika mielenkiintoinen teinidraama, ja kauhua (ja verta) on mukana kohtalaisesti. Päähenkilöt ja tarina muuten muistuttavat vähän Kingin Carriesta. Ihmissusileffaksi tämä ei ehkä ole kovin ihmeellinen, mutta teinikauhuelokuvaksi aika omaperäinen.

10.08.2017 klo 13:28

Return of the Living Dead 2

On totta, että tämä on hyvin samantapainen leffa kuin edeltävä osa eli tässä ei ole paljon mitään uutta tai omaperäistä verrattuna ykkösosaan. Itse näkisin kuitenkin, että tämä on Evil Dead 2:n tapainen uusintaversio tai muunnelma ykköselokuvasta. Tässähän on mukana samat miespääosanäyttelijätkin, jotka ovat ihan huvittavia myös tässä osassa. Vitsit ovat tässä kuitenkin yksinkertaisempia ja koko leffa jotenkin lapsellisempi kuin ykkönen, eli ei tämä ykkösen tasolle pääse, mutta on minusta silti riittävän hauska ja viihdyttävä.

06.08.2017 klo 15:07

Päätön ratsumies

Näin Päättömän ratsumiehen ensimmäisen kerran ehkä 10-11-vuotiaana ja muistan sen olleen lempileffani noihin aikoihin. Nyt tuli katsottua tämä elokuva uudestaan monen vuoden jälkeen ilman, että muistin siitä juuri mitään. Eihän tämä enää ainakaan pelottanut, vaikka kyllä tässä on periaatteessa onnistuneita kauhukohtauksia ja kauhutunnelmaa. Juoni oli kuitenkin kiinnostava, tunnelma hyvä, visuaalinen toteutus hieno ja musiikki leffaan sopivaa. En siis keksi paljon valittamista tästä leffasta, vaikka se ei enää lempielokuvani olekaan.

Edellinen sivu | 1 2 3 4 5 6 7 | Seuraava sivu