Living dead

Living dead

31.01.2020 klo 22:38

The Night of the Blind Terror

Elokuva on hyvin hidastempoinen, mutta hyvä tunnelma, visuaalinen tyyli, musiikki sekä hyvät maskeeraukset ja tehosteet korvaavat tuon heikkouden. Luurankomaiset zombit tuovat mieleen Fulcin zombileffat, mikä on vain hyvä asia. Mahtaako Fulci ollakin saanut näistä leffoista vaikutteita?

19.01.2020 klo 17:04

Rosemaryn murhaaja

Niin kuin moni on jo tässä sanonutkin, tämä leffa on aika keskinkertainen. Ei erityisen hyvä eikä huono, ei hetkauta suuntaan tai toiseen. Hukkuu helposti samantapaisten elokuvien joukkoon. Parasta tässä ovat tehosteet, tunnelma ja (toisen) murhaajan henkilöllisyyden paljastuminen. Juonta olisi voinut jotenkin kehittää ja tehdä koko leffasta kiinnostavamman.

18.01.2020 klo 10:21

Persona - naisen naamio

Kyllä Personassa varmasti jotain ideaa on takana, mutta se on kyllä ilmaistu sen verran arvoituksellisesti, että ei selviä ainakaan yhdellä katsomisella. Leffa pitäisikin epäilemättä katsoa useita kertoja ja miettiä sen tapahtumia, eikä välttämättä silloinkaan tajuaisi kaikkea/mitään. Ihan mielenkiintoinen mystinen draama, mutta itse pidän enemmän Bergmanin Suden hetkestä, joka tosin on samantapainen kuin Persona, mutta silti ehkä vähän helpommin lähestyttävä.

06.01.2020 klo 20:01

Verenjano

Mielestäni The Hungerin juonessa ei sinänsä ole mitään vikaa, vaikka se onkin hidastempoinen. Tietysti leffassa voisi tapahtua enemmänkin jotain mielenkiintoista, mutta minusta sen suurin vika on liian itsetarkoitukselliselta vaikuttava taiteellisuus/tyylikkyys. Juuri viimeksi mainittu tuntuu hukuttavan alleen elokuvan idean/sanoman. Lisäksi minua henkilökohtaisesti ärsyttää melkein jokaisen hahmon jatkuva tupakointi tai sitten purkan pureskelu, jotka molemmat tuntuvat olevan joitain tyylijuttuja. :/ Mainittuja seikkoja lukuunottamatta tämä on kuitenkin ihan hyvä vampyyridraama, mutta parempiakin on nähty (esim. Daughters of Darkness).

22.12.2019 klo 12:46

Haudanryöstäjät ulkoavaruudesta

Minusta tämä ei ollut hyvällä tavalla huono vaan pelkästään sekava ja tylsä. Ehkä ainoat hyvät puolet olivat visuaalinen tyyli ja suomalainen naisnäyttelijä, joista jälkimmäinenkin tosin vain kulki kankeasti ympäriinsä ilman yhtään vuorosanaa. Taisin kyllä katsoa leffan väärällä hetkellä, kun en muutenkaan jaksanut keskittyä kunnolla, mutta siltikään en todennäköisesti jaksaisi katsoa tätä uudestaan.

20.12.2019 klo 21:35

Vampire Bat

Varsinaisesta kauhuelokuvasta ei voi puhua, mutta vampyyri- ja lepakkoaiheiseksi jännitysleffaksi tämä on ihan katsottava ja loppuratkaisultaan jopa jonkun verran yllättävä. Ei tämä mikään ihmeellinen ole, mutta saattaa kiinnostaa varsinkin vanhojen kauhu- ja jännityselokuvien ystäviä.

02.12.2019 klo 11:00

Monty Pythonin Hullu maailma

Tässä leffassa on monia omaperäisiä ja hulvattomia ideoita, jotka ovat kyllä hauskoja, mutta minun on silti myönnettävä, että minulla oli vielä hauskempaa Brianin elämää katsoessa. Mutta epäilemättä tämäkin elokuva kuuluu kaikkien Monty Python -fanien ja komedian ystävien katsomislistalle. Täytyy vielä mainita, että ainakin erikoisversio-dvd:llä on hauskana yksityiskohtana myös dvd-valikoissa pieniä elokuvan tyyliin sopivia vitsejä.

24.11.2019 klo 13:22

Se toisesta maailmasta

Vanhaksi scifi-leffaksi tämä on ihan hyvä ja muuten varmaan kestänyt aikaakin paitsi avaruusolennon ulkonäön osalta. Omasta mielestäni tässä on kuitenkin liikaa puhetta ja liian vähän kiinnostavia tapahtumia ja jännittävää tunnelmaa. Tiedemiehen mielipiteet ovat uskottavia vieläkin, mutta se tai leffan idea eivät yksinään tee tästä loistavaa. Mielestäni Carpenterin elokuva on kiinnostavampi ja pelottavampi.

16.11.2019 klo 22:33

Lemon Tree Passage

Juoni on loppujen lopuksi kliseinen, mutta onneksi näyttelijät, tunnelma ja kokonaistoteutus ovat tarpeeksi hyviä niin, että tämän jaksaa helposti katsoa ainakin kerran. Muutamia juonenkäänteitäkin on saatu mukaan, joten juoni ei ole ihan niin yksinkertainen ja tylsä kuin se olisi voinut olla. Mutta mistään erityisen omaperäisestä elokuvasta ei tosiaan voi puhua. Jos pidät esim. Wolf Creekeistä, saatat pitää myös Lemon Tree Passagesta.

31.10.2019 klo 11:22

Train to Busan

Hyvä juoni ja mukavan paniikkinen tunnelma melkein koko elokuvan ajan. Junat sekä juna-asemat ja -raiteet olivat sopivia ja ehkä vähän poikkeuksellisia tapahtumapaikkoja tällaiselle zombileffalle. Mukana on kauhua, toimintaa ja draamaa, joten tämä sopii ainakin näistä genreistä pitäville. Hyvä että Koreassa tehdään vieläkin välillä hyviä kauhuelokuvia, koska monet viimeaikaiset aasialaiset (yliluonnolliset) kauhuelokuvat ovat olleet enemmän tai vähemmän huonoja.

27.10.2019 klo 10:07

Ouija: Origin of Evil

Juoni oli hyvin kliseinen ja koko elokuva aika tylsä ja ennalta-arvattava. Loppupuolella oli liikaa äkkisäikytyksiä ja naurettavia tietokonetehosteita. Kuten dbgirl sanoi, itsekin pidin enemmän alkuperäisestä Ouijasta (2014), vaikka sekään ei ollut mikään mestariteos. Tätä jatko-osaa tuskin jaksaisin katsoa toiste.

01.10.2019 klo 13:51

Joki ilman paluuta

Tiesin jo etukäteen, että tämä olisi enemmän trilleri/seikkailuleffa kuin kauhuelokuva, mutta silti odotin, että tämä olisi ollut edes vähän pelottavampi. Trilleriksi tämä oli ihan hyvä, mutta ehkä vain kerran pari katsottava. Mielestäni juonikaan ei ollut tarpeeksi kiinnostava ja joitain kohtia oli pitkitetty turhaan. Lisäksi minulle jäi epäselväksi, kuka se syyllinen lopulta oli.

23.09.2019 klo 12:54

Punk - tauti joka ei tapa

Ihan hyvä dokumentti, muttei kuvaa läheskään koko suomalaisen punkin historiaa. Haastateltavana olisi saanut olla enemmänkin eri punkkareita/punk-muusikoita ja aatteen/musiikkityylin kehityksestä Suomessa olisi voitu kertoa vielä tarkemmin. Toisaalta niiden, jotka haluavat tietää näistä asioista lisää, kannattaa katsoa Punklandia-dokumenttisarja tai lukea joku (suomi)punkista kertova kirja. Tuo sarja on ainakin omasta mielestäni kattavampi ja kiinnostavampi kuvaus suomalaisesta punkista.

21.09.2019 klo 13:13

Perjantai 13. päivä, osa 3

On ihan totta, ettei tämän leffan juoni ole kummoinen eikä varsinkaan eroa paljon edellisistä osista. Silti tämä on mielestäni vähän parempi kuin kaksi edellistä osaa. Ehkä se johtuu leffaan lisätystä huumorista, tyylikkäistä alkuteksteistä, hyvästä tunnuskappaleesta ja ihan kelvollisesta toteutuksesta yleisesti ottaen. Ja täytyy myöntää, että Jason on ilman naamaria aika puistattava näky. :D Ei huonompi sarjan kolmososaksi.

01.09.2019 klo 13:14

Hämärän palvelijat

Juoni muistuttaa Omenista, mutta (alkuperäinen) Omen on kyllä parempi elokuva kuin tämä. Tämä on enemmän jännitys- kuin kauhuelokuva, eikä tässä ole yhtä painostava tunnelma kuin Omenissa. Tässä leffassa hyvää oli kuitenkin se, että itse ainakaan en arvannut naisen ja pojan todellista luonnetta ennen leffan loppupuolta. Leffa oli muutenkin ihan hyvin toteutettu, mutta jäi turhan keskinkertaiseksi. Omaan katsomiskokemukseeni vaikutti kyllä sekin, että dvd:n kuvan- ja äänenlaatu olivat surkeita (kuva oli välillä liian pimeä ja puheäänet hiljaisia).

29.08.2019 klo 19:26

Slender Man

Tämän leffan pahimmat viat ovat tylsyys ja kliseisyys, mitä ei paranna myöskään liiallinen tietokonetehosteiden käyttö. Kuten tuossa aiemmin on jo mainittu, Slender Manin hahmossa olisi ollut potentiaalia paljon parempaakin elokuvaan. Hahmosta ja juonesta olisi voinut tehdä kiinnostavamman ja jättää teinit tai ainakin kaikki kliseiset jutut pois. Luultavasti kaikki muut tähän hahmoon liittyvät jutut, kuten peli(t), ovat tätä leffaa parempia. Jaksoin jotenkin katsoa tämän kerran, mutten todennäköisesti jaksaisi katsoa uudestaan.

15.08.2019 klo 13:14

Faust

Murnaun Faust on ihan hyvä mykkä fantasiaelokuva. Leffan ensimmäinen tunti on kiinnostavampi kuin loppupuoli, ja leffa on kokonaisuudessaan vähän liian pitkä. Faust on myös vähän liian uskonnollinen ja lempeä omaan makuuni. Se on kuitenkin visuaalisesti hieno ja siinä on mukana aika hauskaa huumoriakin. Ei voita Murnaun Nosferatua, mutta voin suositella tätä ainakin Murnaun ja/tai vanhojen elokuvien faneille.

09.08.2019 klo 11:45

Friend Request

Juoni on pohjimmiltaan tuttu ja kliseinen ja tuo mieleen ainakin Ringien juonen. Leffassa on kuitenkin jotain sanomaa syrjittynä ja suosittuna olemisesta sekä nettiriippuvuudesta. Hahmot eivät onneksi ole ärsyttäviä lukioteinejä vaan yliopistolaisia, ja näyttelijät ovat ihan kelvollisia. Vain kliseet, äkkisäikytykset ja tietokonetehosteet pilaavat elokuvaa jonkun verran. Ei ollut silti niin huono kuin mitä odotin.

04.08.2019 klo 11:16

The Moth Diaries

The Moth Diariesissa on ihan hyvä juoni, tunnelma ja pääosanäyttelijät. Hyviä ovat myös lavasteet ja visuaalinen tyyli sekä se, että elokuva ei ole tyypillinen vampyyrileffa. Henkilöt tuntuvat kuitenkin jäävän vähän liian pinnallisiksi, ja teinityttömeininki on joissain kohtaa aika ärsyttävää. Leffa olisi ehkä voinut olla vähän pitempi ja hahmot jollain tavalla syvällisempiä. Silti The Moth Diaries on ihan hyvä teinitytöistä ja "teinivampyyrista" kertovaksi elokuvaksi.

18.07.2019 klo 23:07

Exte: Hair Extensions

Tästäkin leffasta löytyy kuollut kostava nainen, mikä on tietysti kliseinen juttu. Sen lisäksi tulee mieleen ainakin muutama muu elokuva, josta on varmaan otettu tähän idea elävistä tai muuten pelottavista hiuksista. Jotkut asiat jäivät vähän epäselviksi ja loppupuolella meno muuttui jo liiankin oudoksi. Mutta ei tämä silti ihan huono ollut, jaksoin ainakin kerran katsoa.

10.07.2019 klo 22:47

Noiduttu ympyrä

Juoni ei ole häävi, näyttelijät ovat aika huonoja ja elokuva on vähän pitkäveteinen, mutta on tässä sentään muutama juonenkäänne, tunnelmaa sekä tahallista ja tahatonta huumoria, joten kyllä tämän jaksaa ainakin kerran katsoa (muttei välttämättä toiste).

06.07.2019 klo 22:16

Silent Night, Bloody Night

Ei ollut niin jouluinen kuin mitä kuvittelin nimen perusteella, mikä oli hyvä, koska tuli katsottua tämä vähän väärään vuodenaikaan. Elokuva ei ollut myöskään kovin pelottava, joten se oli enemmän trilleri kuin kauhuelokuva, mutta kuitenkin ihan hyvä sellainen.

02.07.2019 klo 22:23

Vampyyrit iskevät

Sirkusteemaa lukuun ottamatta aika kliseinen vampyyrielokuva, joka on kuitenkin ihan hyvin toteutettu. Silti odotin tältä jotain enemmän. Olen nähnyt parempiakin vampyyrileffoja, mutta toisaalta myös huonompia, eli kyllä tämä ihan katsottava oli. Sirkusaiheisista elokuvista suosittelen enemmän Santa Sangrea, joka tosin ei ole vampyyrileffa.

30.06.2019 klo 21:56

Tetsuo: Ironman

Kuten moni onkin jo maininnut, tämä elokuva on tosiaan outo, ahdistava ja omaperäinen. Idea ihmisen sulautumisesta rautaan/metalliin on kiinnostava ja toteutuskin on hyvä, mutta leffan loppupuolella meininki muuttuu jo liiankin hillittömäksi. Erikoisempien elokuvien ystäville tätä voi kuitenkin suositella, mutta silloinkin ehkä vain tietyssä mielentilassa.

26.06.2019 klo 22:05

Pieni kauhukauppa

Melko outo ja kohtalaisen hauska vanha kauhukomedia, joka tuo mieleen Tappajatomaatit. Hahmot ja heidän käytöksensä ovat outoja ja siksi aika huvittavia, samoin lihansyöjäkasvi on hupaisa. Mutta kuten Tappajatomaateissa, tässäkin huumorin olisi ehkä voinut viedä vielä pitemmälle, jolloin tästä olisi saattanut tulla vielä hauskempi. Hammaslääkärikin muuten oli huvittava, muttei oikein sopinut juoneen.

13.06.2019 klo 21:02

Taivaalliset olennot

Hyvä teinidraama fantasiaelementeillä varustettuna. Päähenkilöt ja niiden näyttelijät ovat toisaalta ärsyttäviä, mutta heidän hauskanpitoaan ja sekoiluaan on mielenkiintoista katsoa. Näyttely on usein liioiteltua, mutta sopii leffan tyyliin ihan hyvin. Elokuva on välillä hauska, välillä synkkä, mikä tuo ainakin vaihtelua tunnelmaan. Vähän erilainen kuin Jacksonin aiemmat splatter-leffat, muttei mitenkään huono. En muuten välttämättä suosittele näyttämään tätä omalle äidille, ainakaan äitienpäivänä. :D

08.06.2019 klo 22:47

The Vampire and the Ballerina

Hyvä vanha italialainen vampyyrielokuva, jossa on hyvä tunnelma, musiikki ja lavasteet. Musiikki tosin ei aina sovi kovin hyvin kohtaukseen tai elokuvan tunnelmaan. Juoni ei ole ihmeellinen, mutta ihan hyvin toteutettu. Balettiteema tuo mieleen Suspirian, varjojen käyttö ja eräs hautajaiskohtaus taas Dreyerin Vampyrin. Aika perinteisen tyylinen elokuva, mutta hyvällä tavalla.

07.06.2019 klo 22:45

Draculan himo

Hyvä muttei ihan paras versio Elisabeth Bathoryn tarinasta. Hyvää tässä ovat hyvät näyttelijät ja lavasteet sekä se, että tässä ei ole paljoa vampyyrikliseitä eikä tekoverellä läträtä liikaa. Jos kuitenkin haluaa nähdä vielä paremman elokuvan aiheesta, kannattaa katsoa Daughters of Darkness.

24.05.2019 klo 11:48

Open Water

Leffan idea on hyvä, mutta toteutus huonompi. Halpa budjetti ja huonohkot näyttelijät eivät sinänsä kauheasti haitanneet, mutta odotin että tässä olisi edes tapahtunut enemmän jotain ja että tämä olisi ollut paljon jännittävämpi. Karu loppu pelasti leffaa sentään vähän, mutta muuten tämän jaksaa katsoa ehkä kerran. En ole nähnyt montaa hai-/merielokuvaa, mutta ainakin Tappajahai ja Deep Blue Sea voittavat tämän selvästi.

19.05.2019 klo 12:35

Suspiria

Kuten killstar tuossa aiemmin sanoi, itsekin vastustin ensin uusintaversion tekoa Suspiriasta. Näin ja luin kuitenkin monia kehuvia arvosteluita tästä uudesta versiosta, ja siksi aloin ajatella, että ehkä tämä ei ollutkaan niin huono juttu. Sen lisäksi odotukseni elokuvaa kohtaan olivat korkealla. Nyt kun lopulta katsoin tämän (otin jopa riskin ja ostin sen), täytyy myöntää että lukemani arvostelut olivat aika lailla oikeassa. Leffa ei todellakaan matki liikaa alkuperäistä, mutta se on silti omalla tavallaan tyylikäs ja kiinnostava. Juoni on paljon monimutkaisempi ja oudompi kuin alkuperäisessä, joten leffa vaatii uusintakatselua ja sulattelua. Voisin melkein sanoa, että tämä on omalla tavallaan yhtä hyvä kuin Argenton elokuva. Annan pientä plussaa myös leffan tyylikkäistä nimi- ja lopputeksteistä sekä dvd:n/blu rayn kansi- ja julistekuvista, jotka muistuttavat alkuperäisestä leffasta. Lisäksi oli hauska nähdä vanhan Suspirian pääosanäyttelijä mukana pienessä roolissa.

05.05.2019 klo 16:51

The Amityville Horror

Minusta tämä on ihan kelpo uusintaversio. Olisi muuten jopa parempi kuin alkuperäinen, jollei tässä olisi liikaa outoja kohtauksia ja huonoja tehosteita. Myös kuolleen pikkutytön ja pahan papin olisi saanut ainakin jättää näyttämättä suoraan. Tunnelma ja näyttelijät ovat kuitenkin hyviä. Tarina on enimmäkseen sama kuin alkuperäisessä, ja epäilijöille tiedoksi, että se todella perustuu oikeisiin tapahtumiin. Demoneita ei ehkä ollut kuvioissa mukana, mutta ainakin murhat tehtiin oikeasti.

30.04.2019 klo 16:42

Maggie

Tässä ei näkynyt juurikaan tyypillisiä zombeja eikä tämä ollut muutenkaan kovin pelottava, mutta tunnelma ja näyttelijät olivat aika hyviä. Siksi tämä olikin minusta ihan hyvä zombiaiheinen kauhudraama, joka on myös näkökulmaltaan ja tyyliltään vähän erilainen zombielokuva. Minusta tämä on hyvä esimerkki leffasta, jonka idea ei ole ihmeellinen, mutta onnistunut toteutus korvaa tätä puutetta.

23.04.2019 klo 19:51

Se

Minusta tämä on yksi parhaita uusintaversioita, mitä olen nähnyt. Tässä on juuri sopivasti jotain samaa ja jotain erilaista verrattuna vanhaan leffaan. Tunnelma, lapsi- ja teininäyttelijät sekä klovni ovat tässä parasta. Minulla ei ole tästä muuta valitettavaa, paitsi muutamat liioitellut kohtaukset, tietokonetehosteet ja liian onnellinen lopetus. Loppuosaa odotellessa. :)

11.04.2019 klo 22:31

Synninsyöjä

En ihan ymmärrä, miksi kaikki täällä ovat haukkuneet tätä niin paljon. Minusta tämä ei ollut ihan niin huono kuin mitä jotkut arviot antavat luulla. Se on kyllä myönnettävä, että tämä on niitä elokuvia, joissa idea voittaa toteutuksen, mutta ei se toteutuskaan niin surkea ollut. Parasta tässä ovat idea, lupaava alku ja (toisin kuin jotkut väittävät) kuvauspaikat - lähinnä hienot kirkot. Huonointa taas ovat sekava juoni, toisistaan irralliset ideat ja halvannäköiset tietokonetehosteet. Itse pystyin hyvin katsomaan tämän ainakin kerran ja olen nähnyt huonompiakin räpellyksiä. Ei tämä mestariteos ole, muttei umpisurkeakaan.

09.04.2019 klo 22:58

The Rocky Horror Picture Show

Kuten on tullut täällä jo useasti mainittua, musikaalit eivät yleensä ole omaa lempigenreäni. En myöskään pahemmin tykkää mistään pervoiluleffoista. Rocky Horror Picture Show on kuitenkin sen verran hauska ja hyväntuulinen, etten voi ainakaan haukkua sitä. Voin kuvitella myös näyttelijöillä ja muilla leffan tekijöillä olleen lystiä tätä tehdessä. :D

07.04.2019 klo 12:58

The Visit

En arvannut tämän olevan valedokumenttityylinen enkä osaa sanoa, oliko se tässä tapauksessa enemmän hyvä vai huono asia. Itseäni se ei kuitenkaan paljon häirinnyt, koska minulla ei ole sinänsä mitään valedokumentteja vastaan. Enemmän haittasi se, että leffa oli liian tylsä. En osaa myöskään sanoa, pidinkö leffan oudosta huumorista vai en. Parasta tässä oli varmaan idea ja loppupuolen juonenkäänne. En välttämättä katsoisi uudestaan.

04.04.2019 klo 19:05

Naapurissa kummittelee

Ihan hauska kauhukomedia, jossa on myös vähän draamaa mukana. Ei ole kuitenkaan kauhukomedioiden parhaimmasta päästä, koska tämä olisi voinut olla paljon hauskempikin. Ei huono, mutta jää vähän liian keskinkertaiseksi.

03.04.2019 klo 16:27

Cronos

Ei yllä ihan Pan's Labyrinthin tasolle, mutta on silti hyvä fantasiadraama. Tarina on ihan kiinnostava ja maskeeraukset ja näyttelijät ovat hyviä. Parasta Cronoksessa ovat hahmot, näyttelijät ja vanhanaikainen tunnelma. Jos pidät Pan's Labyrinthistä ja Devil's Backbonesta, voin suositella myös Cronosta.

19.03.2019 klo 16:04

The Old Dark House

The Old Dark House on selvästi enemmän komediallinen trilleri kuin kauhuleffa, mutta sellaiseksi se on ihan kelvollinen. Jos siltä ei odota selkäpiitä karmivaa kauhua, niin hahmot ja tunnelma korvaavat hyvin tuon kauhun puutteen. Hahmot (lähinnä talon asukkaat) ovat hullunkurisia, ja niitä esittävät näyttelijät tekivät melko hyvää työtä. Toisaalta itse talo ja myrskyinen sää luovat leffaan perinteistä mutta toimivaa kauhutunnelmaa. Juoni ei ole häävi ja loppu on tylsän onnellinen, mutta nuokaan asiat eivät tässä tapauksessa kauheasti haittaa. Pelottava tämä ei ole, mutta kylläkin tunnelmallinen ja hupaisa.

09.03.2019 klo 21:10

Scream 4

Yllättävän hyvä sarjan neljänneksi osaksi eikä ole edes paljon ykköstä huonompi. Näyttelijät ovat hyviä ja huumori sekä viittaukset muihin kauhuleffoihin hauskoja. Murhaajien paljastuminen oli ensimmäisellä kerralla yllättävä. Screameissä yleensäkin hyvää on huumori, elokuvaviittaukset ja se että niissä tapahtuu jatkuvasti jotain niin, että vaikka olisi nähnyt jonkun osan monta kertaa, niin ei aina myöhemmin muista, mitä kaikkea leffassa tapahtuikaan. Ja vaikka näissä leffoissa onkin paljon samaa, niin jostain syystä ne eivät silti ole kyllästyttäneet. Tosin jos nämä katsoo kaikki putkeen, niin silloin voi olla eri asia.

01.03.2019 klo 21:57

Hellraiser: Hellworld

Täytyy sanoa, että nyt alkavat nämä huonot Hellraiser-jatko-osat riittää. Tästä eteenpäin en halua enää nähdä näitä. Osat 1-4 ovat sarjan ainoat katsomisen arvoiset leffat. Siitä eteenpäin ei kannata vaivautua, ellei sitten ole todella kova Hellraiser-fani (en tosin suosittele silloinkaan).

28.02.2019 klo 13:48

Keskiyön painajainen

Juoni on aika perinteinen eikä sinänsä yllätä mitenkään, mutta tunnelma toimii, näyttelijät ovat hyviä ja muutenkin elokuva on hyvin toteutettu. Olen nähnyt paljon huonompiakin yliluonnollisia (aave)elokuvia ja voin hyvin suositella tätä juuri sentapaisten leffojen ystäville.

26.02.2019 klo 21:58

Hellraiser - Deader

Hyviä ideoita, mutta juoni jää hajanaiseksi ja sekavaksi. Deader-kultti ei tunnu liittyvän kuutioon ja kenobiitteihin juuri mitenkään ja muutenkin kaksi edellä mainittua asiaa näkyy leffassa hyvin vähän. Kuten jotkut ovatkin jo sanoneet, olisi ehkä ollut parempi, jos tästä ei olisi tehty ollenkaan Hellraiser-leffaa. Muuten tämä on kuitenkin ihan katsottava ja voittaa ainakin kaksi edellistä osaa.

25.02.2019 klo 13:27

Vamp

Ihan hyvä kauhukomedia, joka on samantyylinen kuin Night of the Creeps ja Return of the Living Dead, paitsi että zombien tilalla on vampyyreita. Ei ole ihan yhtä hyvä kuin nuo muut leffat, muttei sinänsä paljon huonompikaan. Parasta tässä on visuaalinen tyyli ja vampyyrimaskeeraukset. Jos siis pidät yllä mainituista tai vampyyrileffoista, voin suositella myös tätä.

13.02.2019 klo 11:39

The House That Dripped Blood

Tämä oli taas yksi vanha englantilainen antologiakauhuelokuva. Olisi varmaan pitänyt ottaa leffasta enemmän selvää ennen sen katsomista, kun nämä keskenään samantapaiset antologiat ovat alkaneet vähän kyllästyttää. Tämä leffa ei ollut surkea muttei myöskään mestarillinen. Tarinat olivat aika keskinkertaisia (siitäkin huolimatta että mukana oli mm. Christopher Lee). Omasta mielestäni kuristaja- ja noitatyttötarinat olivat parhaita.

05.02.2019 klo 23:04

Onibaba - tappajat

Onibabassa oli minun makuuni vähän liikaa pelkkää draamaa (melkein koko leffa), joten en ehkä osaa arvostaa tätä niin paljon kuin pitäisi. Muuten juoni, näyttelijät ja tunnelma olivat kyllä hyviä, minkä lisäksi annan plussaa avoimesta lopusta. Onibaba sisältää yllättävän rohkeaa kuvastoa näin vanhaksi japanilaiseksi elokuvaksi. Tosin en ole juuri katsonut tällaisia leffoja, joten en tiedä onko se niin harvinaista.

04.02.2019 klo 23:04

Ebola Syndrome

En voi sanoa pitäväni tällaisista leffoista yleisesti ottaen, mutta tämä ja Untold Story ovat ihan hyviä törkyelokuvia. Molemmat elokuvat ovat hyvin samantapaisia, mutta tässä on ehkä enemmän mauttomia ja ällöttäviä juttuja sekä enemmän mustaa huumoria. Tämä ei tuntunut kovin järkyttävältä Untold Storyn näkemisen jälkeen, mutta oli muuten ihan viihdyttävää törkyä. :D

03.02.2019 klo 11:37

Cloverfield

Ensi näkemällä Cloverfield teki isomman vaikutuksen kuin toisella kerralla. Tunnelma kyllä on hyvä ja dokumenttimainen kuvaustyyli (tosin jälkimmäinen välillä ärsyttääkin). Mutta muuten tämä on aika hollywoodmainen leffa, jossa jonkunlainen sankari haluaa pelastaa naisen hirviöiltä. Lisäksi on isoa äänekästä toimintaa ja tietokonetehosteita. Toisaalta ehkä tämän on tarkoituskin olla jonkunlainen moderni King Kong tai vastaava. Ideoita on muuten varmaan kähvelletty taas Aasiastakin, nimittäin korealaisesta Hostista, joka ilmestyi paria vuotta aiemmin. Kyseinen leffa on tätä parempi, ja siinä myös tapahtumien syy selviää koko komeudessaan. Toisaalta Cloverfieldissä parempaa on realistinen kuvaustyyli ja synkempi lopetus.

01.02.2019 klo 22:17

Ääniä haudasta

Samantyylinen elokuva kuin esim. Tales from the Crypt (1972; johon tästä löytyy myös suora pikku viittaus). Vain tarinat ja niiden kertojat ovat toiset. Tarinat ovat ihan mielenkiintoisia ja hyvin toteutettuja, ja niissä on mukana hauskaa mustaa huumoria. Jos siis pidät esim. yllämainitusta leffasta, voin suositella katsomaan myös tämän.

20.01.2019 klo 13:16

Suspiria - tappavat huokaukset

Suspiria on ollut yksi lempikauhuelokuvistani siitä asti, kun näin sen ensimmäisen kerran. Leffan musiikki, visuaalinen ilme ja tunnelma tekivät vaikutuksen jo ensi näkemältä, ja myöhemmin, monien uusien katsomiskertojen myötä aloin ymmärtää paremmin myös leffan juonta. Silti Suspiriassa parasta on edelleen tunnelma, musiikki ja visuaalisuus. Ne korvaavat ohuehkon juonen ja muut mahdolliset heikkoudet. Suspiria on inspiroinut minua pitkään, ja jos pitäisi valita vain yksi paras Argenton leffa, niin se olisi varmaan tämä. (Myös pari muuta Argenton leffaa ovat (melkein) yhtä hyviä.)

Edellinen sivu | 1 2 3 4 5 6 7 | Seuraava sivu