Juki

Juki

Inhokit TOP 5

Tosinuija ja vielä nuijempi - kun Harry tapasi Lloydin rating 1,88

Maximum Overdrive (1986)

Ensimmäisen kerran joskus vaahtosammuttimen kokoisena tuli tämä nähtyä ja silloin tämä oli vielä pelottava. Nyt pari vuosikymmentä myöhemmin uudelleenkatsottuna tämä ei enää iskenyt. On tässä muutama ihan siedettävä kohtaus ja tyylikkäitä räjähdyksiä sekä mahtavaa musiikkia AC/DC:ltä, mutta itse tarina on aika outo ja toteutus myös aika mitäänsanomaton. Näyttelijätkään eivät mitään ihmeellisiä suorituksia tee. Kingin lyhyt cameo leffan alussa on ehkäpä parasta antia koko pätkässä... Vihreä menninkäisen naama siinä rekan keulassa oli hehkuvine silmineen aika naurettava ilmestys. Fanaattisimmat King-fanit ehkä saavat tästä enemmän irti, mutta muille en suosittele.

Maximum Overdrive rating 2,54

American Pie 6: Beta House (2007)

En yhtään ihmettele miksi nämä spin off -pätkät on julkaistu suoraan DVD:lle. Sen verran kehno esitys oli tämäkin, että taisin jopa kahdessa kohdassa hieman hymähtää. Oksennuskohtaus oli leffan ehdoton pohjanoteeraus ja Stifleritkin olivat taas aika surkeita. Plussaa kuitenkin Eugene Levyn mukana olosta, vaikka herran suoritus ei tätä leffaa pelastakaan. Juoni on taas vain sivuseikka kaiken tissien esittelyn seassa. Kolmanteen osaan olisi hyvin voinut sarjan lopettaa. En suosittele kenellekään.

American Pie 6: Beta House rating 2,71

Oho, sanoi Eemeli (1960)

Tommi Rinne tekee hyvän roolin, mutta se ei valitettavasti auta kun muuten leffa on todella huono. Liikaa laulamista, kuten tuon ajan kotimaisissa oli tapana eikä huumorikaan oikein iske vaikka käsikirjoituksen on tehnyt itse sanoittajamestari Reino Helismaa. Ilman Eemeliä ja tämän puujalkavitsejä leffa olisi ehkä saattanut toimia paremmin. Mutta näin tällä kertaa. Valitettavasti.

Oho, sanoi Eemeli rating 1,40

The Silent House (2010)

Todella tylsä elokuva, jossa pelottavuudesta ei ollut tietoakaan. Naisen haahuilu siellä talossa lyhdyn kanssa oli välillä todella väsyttävää seurattavaa. Leffan takakannessa käsketään unohtamaan Blair Witch Project ja Paranormal Activity, mutta ainakin omasta mielestäni tämä kyllä häviää täysin noille molemmille. Ihmettelen miten tätä on jollain elokuvafestivaaleilla niin ylistetty. En suosittele tätä kenellekään.

The Silent House rating 1,96