JuhoTsu

JuhoTsu

Ehdottomia ykkösiä.

Con Air - lento vapauteen (1997)

Kaikki näyttelijät ovat loistavasti valittu rooleihinsa ja toimintakohtaukset ovat todella hienoja. Elokuvan musiikit ovat aivan loistavat ja tuovat hienoa tunnelmaa joka kohtauksessa. Ehdottomasti parhaita toimintaelokuvia.

Con Air - lento vapauteen rating 3,55

Big Lebowski (1998)

Ei elokuva sinällään voi ihan huono olla jos sen takia on perustettu oma kirkkokin. Jeff Bridges tekee tosi hyvän roolisuorituksen Lebowskina ja John Goodmanin esittämä Walter on todella hyvä tyyppi. Kuten Coenin elokuviin kuuluu, ei elokuva oli ihan valtavirtaa ja jokainen hahmo vähän omanlaisensa. Tosi hyvä komedia/rikoselokuva vaikkakin ne unikohtaukset olivat aika huonoja.

Big Lebowski rating 4,07

Total Recall - unohda tai kuole (1990)

Todella loistava Sci-fi elokuva ja Arskan parhaita kuvia ehdottomasti. Lukeutuu sci-fi elokuvien klassikkoihin. Juoni toimii kaikinpuolin sisältäen hyviä juonenkäänteitä ja elokuva etenee mukavasti eteenpäin.

Total Recall - unohda tai kuole rating 3,81

2001: Avaruusseikkailu (1968)

Ensinnäkin, tehosteet ovat uskomattoman hienot, ei häviä tippaakaan nykyajan sci-fi tehosteille ja tässä niitä ei todellakaan ole tehty tietokoneella! Tämä on elokuva, joka täytyy katsoa ajatuksen kanssa kokoajan keskittyen. Juoni on jotain uskomattoman hienoa ja se, miten kohtaukset on kuvattu ja rakennettu. Ihmisen ja koneen (HAL-9000) vuoropuhelu on kuvattu hyvinkin ahdistavasti. Elokuva kykenee muutenkin paikoitellen todella ahdistavaan tunnelmaan, kuten viimeisessä kohtauksessa ennen uskomattoman kaunista Starchild -kohtausta. Tämä kannattaa jokaisen katsoa. Harva elokuva jää niin paljon mieleen pyörimään kuin tämä. Tätä ja sen erinäisiä tarkoituksia on tullut pohdiskeltua useita päiviä putkeen elokuvan näkemisen jälkeen. Todellinen mestariteos.

2001: Avaruusseikkailu rating 4,20

Pulp Fiction - tarinoita väkivallasta (1994)

Parhaita kuvia mitä olen katsonut. Tarantinon mahtava ohjaustyö ja siihen päälle rikottu kerronta kruunaa kokonaisuuden hienosti. Suosittelen ehdottomasti katsomaan tämän.

Pulp Fiction - tarinoita väkivallasta rating 4,43

Kummisetä (1972)

Todella hienosti ohjattu ja käsikirjoitettu mestariteos. Elokuvasta ei pahemmin moitittavaa löydy ja elokuva jaksaa kantaa itsensä mielenkiintoisena suhteellisen pitkän kestonsa loppuun asti. Marlon Brandon roolisuoritus kummisetänä on kyllä erinomainen.

Kummisetä rating 4,33

Robocop (1987)

Erittäin toimiva kasari sci-fi leffa! Robocop on todella hyvä ideana ja väkivaltakohtaukset ovat hienoja.

Robocop rating 4,10

Speed - kuoleman kyydissä (1994)

Juoni on tautisen hyvä! Keanu Reevesin raivari linja-autossa piti katsoa moneen kertaan, koska se oli niin koominen:D Todella hyvä leffa kyllä kaikinpuolin. Toimintaelokuvien ehdotonta kärkipäätä.

Speed - kuoleman kyydissä rating 3,63

Nasta laudassa (1971)

Todellinen klassikko. Mies, auto ja tie. Kowalski on kunnon vähäeleinen klassikkohahmo, autot hienoja ja musiikit toimivat todella hyvin. Jos kaipaat kunnon autokaahausta, niin tässä loistava valinta. Mielestäni yksi parhaita leffoja ikinä. Ohjaustyö on aikaisekseen suorastaan erinomaista.

Nasta laudassa rating 3,75

Blade Runner (1982)

Todella hieno visuaalinen ilme. Synkkä, sateinen ja savuinen tulevaisuus, jossa kaupungit ovat ahtaita ja keinovaloja joka paikka täynnä on toteutettu kaikinpuolin hyvin ja on toiminutkin suunnannäyttäjänä saman sarjan elokuville. Harrison Ford ja Rutger Hauer tekevät loistavat roolisuoritukset. Nuorempana ensimmäisen kerran nähtyäni ei säväyttänyt, nyt uudelleen katsottuna tajusi tämän elokuvan hienouden ja sanoman. Todellinen klassikko, joka jokaisen sci-fin ystävän kannattaa katsoa.

Blade Runner rating 4,08