02.11.2013 klo 11:49

Basket Case

Mustaa huumoria, verta, surkeaa näyttelyä, kökköjä tehosteita, muovailuvahalta näyttävä siamilainen kaksonen ja lisää verta. Basket Case on pienibudjettinen kauhuelokuva joka on aika kovassa kulttimaineessa. Kauhuleffana ei oikein toimi (yllätys yllätys), mutta komediana sitäkin paremmin. Ei tätä pysty vakavalla naamalla kattomaan.

02.11.2013 klo 11:08

KM31 Pahuuden tienristeys

Tasapaksu ja melko sekava kummitustarina. Toimii kuitenkin paremmin kun monet vastaavat jenkkileffat. Jos haluaa katsoa hyvää fantasia-kauhua tai kummitustarinoita niin suosittelen kääntymään mieluummin Pan's Labyrinthin ja Devil's backbonen puoleen. Tää ei nimittäin paini kahden edellämainitun kanssa edes samassa sarjassa.

30.10.2013 klo 11:07

Frontier(s)

Aika huono elokuva. Juoni ja kohtaukset oli kaikki enemmän tai vähemmän otettu muualta. Ihan kun olis kattonu Texas Chain Saw Massacren, Wrong Turnien ja Hostelin yhdistelmää. Se tunnelikohtaus niine "lapsineen" toi mieleen myös vähän The Descentin vastaavan. Elokuvan hahmot oli tylsiä, eikä kukaan erottunut joukosta mitenkään. Lopussa oli ihan yhdentekevää kuka selviää ja kuka ei. Kyllä tän loppuun asti katsoa jaksaa, mutta kyllä sitä kelloa tuli vilkuiltua jatkuvasti. Muutenkaan en ole näiden ns. kidutuspornoleffojen suuri fani.

25.10.2013 klo 09:23

Viiltäjä

Mainio giallo Lucio Fulcilta. Slashertyyliset tapot on brutaalia katseltavaa ja ankan äänellä kaakattavaa murhaajaa ei ihan heti arvaakkaan. Hahmot leffassa on mielenkiintoisia ja hyvin toteutettuja. Musiikki toimii myös nätisti. Kaikenkaikkiaan todella hyvä murhamysteeri, vaikkei ehkä ihan niin raaka kun kansi ja maine antoi odottaa.

23.10.2013 klo 20:12

Manaaja

Manaaja ei rankasta aiheestaan ja maineestaan huolimatta ole kovinkaan jännittävä, eikä tarpeeksi mukaansatempaiseva. Tunnelma on yleisesti hyvä, muttei pääse oikein huippuunsa missään vaiheessa. Toisinsanoen elokuva on osittain melko tasapaksu. Näyttelijät leffassa on hyvät ja klassikkokohtauksia piisaa. Manaajaa on sittemmin apinoitu ja parodioitu siellä sun täällä, senverran legendaarisesta elokuvasta on kyse. Loppusummauksena siis: Hyvä filmi, mutta todella yliarvostettu.

22.10.2013 klo 01:21

Meidän gangstereiden kesken

Alkupuoli leffasta oli aika lupaava, mutta sitten meno kävi jotenkin väsyneeks. Kyllä ne painispedeilyt hauskaa katteltavaa oli ja mafiosoja vedettiin pataan oikein kunnolla. Niinkun näissä leffoissa on tapana. Silti elokuva jäi jotenkin tylsänpuoleiseks. Liika pituus ehkä myös vaikutti asiaan. Kyllä se niin vaan on että Spencerin sekä Hillin parhaat elokuvat on juuri ne joissa molemmat on mukana. Ei tää huonoimmasta päästä ollu, muttei todellakaan sieltä parhaastakaan.

21.10.2013 klo 11:28

Shocker

Alku oli ihan jees mutta sen jälkeen mennään metsään niin lujaa että huhhuh. Elokuvan ideahan oli hyvä, mutta toteutus ontu pahemmin kuin se murhaaja. Ensinnäkin leffassa on muutamia ihan turhia kohtia. Jonathanin muija käy välillä sössöttämässä rajan takaa. Se koru oli myös ihan naurettava ratkaisu. Pääosan näyttelijä on tautisen surkea. Murhaaja oli ihan hyvä sekopäisine nauruineen, mutta sekin jää vähän kaiken muun paskuuden jalkoihin. Viimeiset 20 minuuttia elokuvasta on vielä täyttä perseilyä.

Sitten jos tästä haluaa jotain hyvää löytää niin elokuvasta voi bongata monia tuttuja naamoja. Esimerkiksi itse ohjaaja Wes Craven sekä hänen poikansa vilahtaa parissa kohtaa. Evil Dead -ohjaajan Sam Raimin velipoika Ted Raimi on myös pienessä roolissa. Alice Cooperin keikkafilmiä näkyy myös jossain kohtaa töllöttimestä.

Shocker on tähän päivään mennessä surkein tekele Wes Cravenilta joka on vastaan tullut.

20.10.2013 klo 16:52

Terminator 2 - Tuomion päivä

Täydellinen toimintaelokuva ja täydellisen onnistunut jatko-osa. On huikeita takaa-ajoja, räiskintää ja todella upea juoni. Vaikka elokuvalla on ikää jo yli 20 vuotta tehosteet on silti hienoa katseltavaa. Esimerkiksi T-1000:n muuntautuminen on toteutettu törkeen hienosti. Cameronin elokuvista Terminator 2 on ehdottomasti Aliensin ohella paras. Schwarzeneggerin filmeistä yltää myös ihan kärkikolmikkoon.

20.10.2013 klo 16:42

Terminator - tuhoaja

Aivan mahtava scifitoimintafilmi. Kakkos-osa tosin on vielä parempi, mutta eipä tästäkään paljoa pahaa sanottavaa löydy. Oman genrensä klassikko.

16.10.2013 klo 16:31

Conan - barbaari

Alkupuoli leffasta on jotenkin kankeempi kun sitten taas loppua kohden meno paranee paljonkin. Schwarzeneggerin roolihahmo ei turhia lätise, näyttelijöistä yleisesti paras on ehkä Darth Vaderin äänenäkin tunnettu James Earl Jones. Paljon tässä on vikoja, mutta myös paljon hyvää.

Ainiin ja mojovat naurut sai kun Ahnultti pamautti kamelia turpaan.

14.10.2013 klo 20:03

Pako L.A.:sta

Snake on palannut ja joutuu taas juoksemaan kilpaa ajan kanssa. Vähän nopeatemposempi meno tässä tosin on kuin ykkösessä. Hyviä näyttelijöitä löytyy kuten ekastakin. On Steve Buscemia, Pam Grieriä, ja jopa Bruce Campbell vilahtaa sekopäisen plastiikkakirurgin roolissa. Ainoa oikeestaan mikä tässä mättää on paikoittain liika ekan osan kierrättäminen ja erikoistehosteet on aika syvältä joissain kohtauksissa. Viihdyttävä leffa kuitenkin kyseessä, ja oikein onnistunut jatko-osa.

13.10.2013 klo 15:09

Predator 2 - Saalistaja

Ihan hyvä jatko-osa loistavalle Predatorille. Ekan tasollehan tää ei yllä missään vaiheessa mutta kyllä tästäkin fanit saa tarpeeks irti. Esimerkiks Predatorien taustat avautuu enemmän kun ykkösessä. Tunnelman luontiin olis voinu käyttää enemmän aikaa, vaikka kyllä tää tämmösenä suoraviivasena rymistelynäkin menee. Danny Glover oli kans ihan hyvä päähenkilönä.

12.10.2013 klo 22:22

08.10.2013 klo 19:43

Spider

Ei Cronenbergin ykkösleffoja mutta kuitenkin hieno draama nerokkaalla juonella.

08.10.2013 klo 17:32

Nimeni on Nobody

Hyvä westerni huumorilla höystettynä. Terence Hillin parhaimpiin kuuluva leffa. Ennio Morriconen musiikit on myös taattua laatua.

07.10.2013 klo 19:47

Killer Klowns from Outer Space

Kulttimaineensa ansainnut kasarikauhukomedia. Hauskaa pienen budjetin pelleilyä, plussat tietysti myös kovasta tunnarista!

07.10.2013 klo 18:06

V niin kuin verikosto

Hyviä näyttelijöitä ja nokkela juoni.

04.10.2013 klo 18:14

Poltergeist

Kyllähän tää on hyvä kasarikauhun ja kummituselokuvien klassikko. Tehosteet on todellakin komeita elokuvan ikään nähden ja juonikin on hyvä.

Vahva nelonen siis napsahtaa tälle, joka kauhuleffafanin tulisi katsoa Poltergeist. Ainakin kertaalleen.

02.10.2013 klo 16:33

Xtro

Täytyy myöntää että lähin kyllä kattomaan tätä sillä fiiliksellä että on varmaan aivan täyttä sontaa koko leffa. Mutta toisin kävi. Leffa tarjoaa kyllä todella hämärää scifikauhua, eikä sorru ennalta-arvattavuuteen juuri missään kohtaa. Sekopäinen juoni pitää mukavasti otteessaan loppuun asti eikä tarvinnu kelloa vilkuilla. Mainittakoon tähän vielä että se synnytys kohta oli aika härö. Tehosteet muutenkin oli elokuvan ikään nähden kelpo settiä.

01.10.2013 klo 11:33

Intruder

Intruder on hyvin perinteinen slasherfilmi. Miljöönä tälläkertaa marketti jonka yötyössä olevat teinit joutuu murhaajan hyökkäyksen kohteeks. Raimin veljekset laitetaan nippuun ja Bruce Campbell myös vilahtaa leffassa. Tosin pirun lyhyessä roolissa, toisin kun kansi antaa olettaa. Juoni elokuvassa on sitä perushuttua, ja välillä ärsyttävän pitkään vaelletaan jossain käytävillä ja huhuillaan kavereille (kuten aina lajityypin leffoissa). Loppukohtaus oli kans vähän turhan pitkä. On tässä kyllä sitten vastapainoks muutamia ihan hauskoja kuvakulmilla kikkailuja ja pari aika rajuakin tappoa. Eli kyllä tän kerran katsoo helposti, ehkä joskus toistekkin jopa.

01.10.2013 klo 11:32

29.09.2013 klo 20:39

Django Unchained

Hieno elokuva alusta loppuun. Näyttelijät veti roolinsa hienosti ja tylsäks elokuva ei pituudestaan huolimatta käyny missään vaiheessa. Taattua Tarantino laatua taas kerran.

29.09.2013 klo 20:28

Mafiaveljet

Lähes täydellinen mafiaelokuva. Ei ehkä ihan sinne Godfatherin tunnelmiin yllä mutta hyvin lähelle sitä.

28.09.2013 klo 12:14

Tapaus Antwone Fisher

Hieno tositapahtumiin perustuva draamaelokuva. Hyvät näyttelijät, mielenkiintoinen seikka myös että Washington on tän itse ohjannut.

27.09.2013 klo 00:25

25.09.2013 klo 09:56

Rankka päivä

Loistava elokuva. Huikeita kohtauksia toisensa perään, Douglasin sekoamista on hieno seurata. Duvall vetää myös roolinsa komeasti. Hauska myös kuinka "D-Fens" törmää erilaisiin ihmisiin matkallaan "kotiin".

"Bad news. Your little car's gonna drown. And you're gonna die, wearing that stupid hat. How does it feel?"

23.09.2013 klo 19:52

Shrooms

Mielikuvitukseton ja ennalta-arvattava teinikauhupökäle. Tällä kertaa aiheena sienitripauttelu. Loppuratkasunkin arvaa ennenkun ehtii poppaamaan levyä edes koneeseen.

22.09.2013 klo 19:57

Boondock Saints II - All Saints Day

Oikein hyvä leffa tääkin vaikkei ihan ykkösen huikeuteen yllä. Erityisen mukavaa oli myös että samat vanhat näyttelijät oli saatu mukaan, vaikka ykkösosasta olikin aikaa 10 vuotta.

22.09.2013 klo 19:39

Boondock Saints - Etelä-Bostonin enkelit

Aivan mahtava ja omaperäinen rikoselokuva. Ei tätä turhaan oo ylistetty. Juoni on mukaansatempaava ja hahmot erittäin hienoja ja mielenkiintoisia. Huumoria ja härskiä läppää tässä myös riittää, mutta silti leffa ei mee missään kohtaa komedian puolelle. Ehdottomasti kannattaa katsastaa jos esimerkiks Tarantinon tai Guy Ritchien elokuvat miellyttää. Tai vaikkei miellyttäiskään.

20.09.2013 klo 18:31

Zombieland

Oikein mainio zombikomedia. Woody Harrelson oli loistava ja cameoroolissa esiintynyt legendaarinen Bill Murray todellakin piristi.

Suosittelen.

18.09.2013 klo 16:25

An Eye for Horror

Hyvä dokkari mutta pieni pituuden lisäys ei olis ollu pahitteeks.

16.09.2013 klo 00:45

Kärpänen

Paikoittain todella pitkäveteinen ja hidas, mutta hieno tarina jaksaa silti pitää mielenkiinnon yllä loppuun asti. Ihan hyvä scifikauhuilu tää on, viiskytluvun malliin. Cronenbergin versioo en lähe tähän vertaileen kun on julmetusti aikaa kun oon sen viimeks kattonu.

15.09.2013 klo 00:21

The Thing - "Se" jostakin

Alienin ja Aliensin ohella paras scifikauhuelokuva mitä tähän päivään mennessä on tullu katsottua. Pirun kova leffa alusta loppuun asti. Carpenterin elokuvista muutenkin paras näkemäni. Russell vetää loistavan roolin eikä muutkaan huonoja ole. Edes tehosteet ei elokuvassa ollu ajan hampaan kalvamia.

14.09.2013 klo 00:11

Repo Men - noutajat

Nykyajan scifitoimintojen ehdotonta kärkikastia. Erittäin viihdyttävä ja omaperäinen leffa alusta loppuun. Muuten olisin lätkässy tälle neljä tähteä, mutta aivan v*tun kovan loppuosion takia siihen vielä puolikas lisää. Täydellinen toimintafilmi tää ei ole, mutta hyvin lähellä sitä.

13.09.2013 klo 00:23

Death Roll

Huhhuh mitä tuubaa. Alku oli ihan lupaava mutta siihen se sitten jääkin. Tahatonta komiikkaa leffassa kyllä piisaa ja se onnistuukin yllättämään monta kertaa, nimittäin typeryydellään. Näyttely oli paria poikkeusta lukuunottamatta perseestä ja se krokotiili oli aivan helvetin tökerön näkönen.

10.09.2013 klo 23:44

The Brood

Ei Cronenbergin parhaimmistoa mutta silti ihan jees kauhupätkä. Alkupuoli oli tylsää lätinää mutta loppua kohden tunnelma nousee ja etenkin loppuhuipennus täräyttää tähän puolikkaan tähden lisää. Sen verran kova lopetus tässä on. Miinuksena sanottakoon puupökkelo pääosanäyttelijä.

10.09.2013 klo 22:11

A History of Violence

Hyvä draamaelokuva Cronenbergiltä mutta pienellä pituuden lisäämisellä olis varmaan saatu elokuvasta entistä parempi.

06.09.2013 klo 00:06

The Horde

Melkosen tasapaksu zombileffa. Juoni ja meininki ei oikein taho riittää loppuun asti. Loppukohtauskin oli aika typerä. Kyllä tän silti kertaalleen kattelee.

02.09.2013 klo 23:53

Storm Warning

Onhan nää nähty, ei tuonut omaan lajityyppiinsä kyllä mitään uutta. Ihan viihdyttävä filmi silti.

7.4.2016: Hittolainen, täähän parani uusintakatselulla. Oli kyllä ihan tasan yhtä rankka kun muistelinkin, etenkin leffan loppupuolella meno menee aikamoiseks läträämiseks. Tätä vois kyllä suositella viimeinen talo vasemmalla tai teksasin moottorisahamurhat -tyyppisten leffojen ystäville.

02.09.2013 klo 16:07

Lord of War

Hieno elokuva. Iisisti tän katselee loppuun vilkasematta kertaakaan kelloon, vaikkei mistään actionpläjäyksestä ole todellakaan kyse. Nokkelaa huumoria ja kovaa kritiikkiä leffassa on paljon. Se on kuitenkin toteutettu sillälailla ettei tässä sorruta kertaakaan liikaan paasaamiseen. Cage vetää roolinsa hienosti, ja Letokin oli siedettävä.

Suosittelen lämpimästi

31.08.2013 klo 12:05

Doghouse

Ihan jees splatterileffa. Hahmot oli mielenkiintosia ja juoni rullas ihan mukavasti. Mitään erityisen mullistavaa tässei kuitenkaan ollut. Jos tälläset kolahtaa suosittelen samasta genrestä kirkkaasti parempaa leffaa Shaun Of The Dead.

29.08.2013 klo 15:48

Kuudes aisti

Lähes täydellinen trilleri.

28.08.2013 klo 21:44

23.08.2013 klo 13:56

22.08.2013 klo 15:22

Jeepers Creepers 2

Hirveetä scheissee alusta loppuun.

12.8.2016 edit:

Hirveetä scheissee alusta loppuun. Edelleen!

21.08.2013 klo 18:54

Varkaita ja veijareita

Melko kehno, ei jaksanu oikein naurattaa loppuun asti. Coconut grove -toistoläppä ja lopputappelu kaks plussaa. Spencerin huonoimpia leffoja.

21.08.2013 klo 18:52

Eaten Alive

Ei tää mikään hyvä ole, muttei toisaalta huonokaan. Jonkin verran yhtäläisyyksiä löytyy Hooperin aiemman filmin kanssa (Texas Chain Saw Massacre). Wanhojen kauhuelokuvien ystävien kannattaa tääkin tsekata pois.

18.08.2013 klo 23:53

Paha poliisi

Ihan hyvä leffa, masentunut ja epätoivoinen nistipoliisi Keitel sekoilee ympäriinsä ja kaikki mikä voi mennä v*tuiksi nii myös menee. Jotain tästä kuitenkin puuttu, jäi sellanen olo kun elokuva loppu että jotain jäi auki.

14.12.2017 EDIT:

Toisella katselukerralla homma toimi huomattavasti paremmin. Edellisellä kerralla oon näemmä kirjoittanu, että elokuva jäi jotenkin auki. Ei todellakaan jäänyt. Loppuosio on loistava. Ei tätä elokuvaa olis voinu paremmin päättää.

15.08.2013 klo 13:42

25th hour - viimeinen ilta

Ei menny ehkä Nortonin parhaimpiin leffoihin omasta mielestä mutta kuitenkin ihan mielenkiintoinen filmi, ja pisti vähän miettimään.

14.08.2013 klo 20:38

Wolf Creek

Keskitasosta settiä, pahiksesta tuli lähinnä crocodile dundee mieleen.

EDIT 19.10.2019

Todellakin John Jarrattin valokeilan varastavasta roolisuorituksesta tulee mieleen Crocodile Dundee. Muttei Paul Hoganin letkeä kaveri, vaan Crocodile Dundee suoraan helvetistä. Wolf Creek noin niinkun muuten edustaa sitä perinteistä keskitason kauhuelokuvaa.

Edellinen sivu | 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | Seuraava sivu