Hanhihannu

Hanhihannu

Oma statistiikka: Sarjojen kommentit (13)

03.08.2019 klo 00:45

Stranger Things: 3. tuotantokausi

Tunnelma tuntuu huomattavasti viihteellisemmältä kuin kahdella aiemmalla kaudella ja uskottavuudesta on rantauduttu täysin fiktion rajattomiin lakeihin. Neuvostoliiton tukikohta vaikuttaa Potter-elokuvien Taikaministeriöltä kulmikkaineen autoineen ja kilometrikäytävineen (joita kukaan ei vartioi). Silmät ovat kuitenkin eksysissä, jos rupeaa työntämään hernettä nenään jokaisesta loogisesta typeryydestä, joita käsikirjoitus kuhisee. Sarja on riemulla tuotettua räjäyttelyä ja sellaisena se kannattaa vastaanottaa. Se olisi voinut olla jotain muutakin, mutta kai tämä vetoaa helpointen yleisöön.

25.07.2019 klo 23:44

Stranger Things: 2. tuotantokausi

Verrattuna ensimmäisen kauteen, Stranger Thingsin toinen kausi lyö entistä terävämpiä kortteja pöytään, mutta vastapainoksi käsikirjoituksen kangertelu hyppää entistä useammin silmille. Vanhojen hahmojen kehitys toisella kaudella on onnistunutta: erityisesti Winona Ryder ja Joe Keery löytävät hahmoihinsa uutta sisältöä ja hahmot kasvavat pois mustavalkoisista stereotypioista. Puolestaan uudet hahmot Sean Astinin esittämää Bobia lukuunottamatta eivät löydä paikkaansa sarjan maailmasta ja tuntuvat väkinäisiltä.

Muutenkin toista kautta vaivaa sirpalemaisuus ja ensimmäisen kauden suht koherentti tunnelma ei tavoitu. Tuntuu että juoniaihioita on liikaa ja varsinkin Elevenin tarinaan syventyminen jää iralliseksi osaksi.

Toisaalta toinen kausi on parhaimmillaan pakahduttavan hyvä. Erityisesti kauden kaksi viimeistä jaksoa nitovat jännityksen ja emotionaaliset tunnevirrat taiten yhteen. Muutama kohtaus kouraisee syvältä ja sitä kouraisua ei ensimmäinen kausi hyvästä meiningistään huolimatta tavoittanut. Loistavien hetkien voimalla tällekin kaudelle annan neljä tähteä.

15.07.2019 klo 05:52

Stranger Things: 1. tuotantokausi

Lapsikatras ja visuaalisen intensiteetin selkeys ovat sarjan kantavia voimia. Käsikirjoitus koukkaa turhan useasti epäloogisuuden kautta ja aikuisensamble edustaa varsin tyypillisiä hahmokuvia. Ne ovat kuitenkin helppo antaa anteeksi, koska sarjan sydän on lämmin ja tuntuvasti sykkivä.

06.11.2018 klo 01:55

Maniac

Varmalla näkemyksellä tehty kompakti sarja. Emma Stone ja Jonah Hill ampautuvut riemulla rooleihinsa ja näyteltävää sarjasta riittääkin. Jaksojen aikana pikakelataan läjä erilaisia genrejä, ja vaikkei täysin surrealisimin pyörteisiin ampaista, hämmennykseltä ei voi välttyä. Huumorikin pääsee valloilleen, erityisesti Justin Therouxin esittämän työnsä ja mielensä kanssa hapuilevan tutkijan myötä.

Sarjoja tuutataan tänä päivänä sellaisella kyydillä, että kaikkien kohdalle ei ehdi jarruttamaan, mutta Maniac on pysähtymisen arvoinen.

23.08.2018 klo 02:20

Frendit: 1. tuotantokausi

Hah, oon jotenkin aina aatellut, että Frendit olisi vähän meh-sarja, mutta miten väärässä olen ollut: tää on paikoitellen loistavaa sitcomia. Pääkuusikko on riemastuttavan rakastettava ja sarjan tunnelma vetoaa vielä näin parin vuosikymmenen jälkeenkiin. Ja miten fashion-staileja sarjassa paikoitellen nähdään. Kalliohipsterit olisivat niistä kateellisia.

Myöhäisheränneen asema on onnekas. Ei pidä ootella uusia jaksoja, kaikki ovat klikkauksen päässä katsottavissa. Uusi Frendien fani on syntynyt. Rakastan!

30.08.2017 klo 01:53

Game of Thrones: 7. tuotantokausi

Game of Thronesille kävi köpelösti. Kerronta taipuu seitsemännellä kaudella yllättävän hölmöksi hollywoodkuvastoksi. Liekö syynä käsikirjoittajien liian suuri haaste kirjoittaa monimutkainen tarina kohti päätöstään ilman tarinan luojan apua. Se lumo mikä sai koukuttumaan Westerosin kiemuroihin on lähes tiessään ja tilalla on pintakoreaa eeppisyyden yritystä. Menee hyvästä viihteestä, mutta päällimmäisenä tunteena on harmistus siitä, että kuuden kauden aikana muhineet juonikuviot eivät tunnukaan enää miltään.

28.06.2017 klo 00:09

Orange Is the New Black: 5. tuotantokausi

Hieman poikkeaa aiemmista kausista rakenteen osalta, mutta muuten tuttua kohellusta luvassa. Kokonaisuutena oikein katsottavaa antia, jos ei anna lukuisten epäloogisuuksien häiritä.

03.01.2017 klo 03:02

Orange Is the New Black: 3. tuotantokausi

Sarjan parissa viihtyy edelleen, vaikka juoni alkaa lohkeilemaan. Suurin osa juonikuvioista ovat heikkoja ja mutkia suoristetaan kursailematta. Uudet ideat tuntuvat olevan vähissä. Henkilögalleria on kuitenkin mahtava ja se pitää sarjan menossa mukana. Uzo Aduba tekee Suzannena yhden ikimuistoisimman henkilöhahmon koskaan.

22.12.2016 klo 00:10

Orange Is the New Black: 1. tuotantokausi

Idea on pätevä, kliseitä taitavasti hyödyntävä käsikirjoitus ja tärkein, värikkääseen hahmokaartiin on helppo samaistua. Koukuttavaa, aivot voi huolella heittää hetheksi pelolle - ja ennen kuin huomaatkaan, sarja on ottanut sinusta otteen.

05.01.2014 klo 20:36

True Blood: 1. tuotantokausi

Ottaen huomioon, että on HBO:n sarja petyin tähän (vieläpä kun Alan Ballkin on ollut puikoissa). Henkilöistä ei saa oikein mitään irti ja kokonaisuus jää innottomaksi. Onhan juonessa koukuttavatkin piirteensä, mutta en mä ole tämän katsomista jatkanut ensimmäisen kauden jälkeen enkä tuskin hetkeen tulekaan. Niin paljon on muitakin parempia sarjoja.

05.01.2014 klo 20:18

Rooma: 1. tuotantokausi

Tykkäsin kyllä kovasti. Kausi tuli katsottua tiiviissä tahdissa ja piti jännitystä yllä, vaikka sinänsä peruskoulun historiatuntemuksen avulla tietää miten sarja etenee. Titus Pullo ja Lucius Vorenus perheineen luovat hyvää vastapainoa aateliston kieroilulle ja historiallinen aines on korkea. Visuaalisesti ja rytmiltään mieletön sarja (paria hutia lukuunottamatta).

Suosittelen lämpimästi kaikille, jos väkivalta ja seksi eivät kauhistuta.

27.07.2011 klo 21:17

Mad Men: 4. tuotantokausi

Laatu se vaan pysyy sarjassa kohdallaan.

10.02.2009 klo 15:46

Greyn anatomia: 2. kausi

Greyn Anatomia on todella hyvä sairaala sarja, jota seuraan tälläkin hetkellä. Aloin katsomaan sarjaa toidella kaudella ja ihastuin siihen heti. Ihmissuhteita, sairaala juttuja, upeita näyttelijöitä: Kaikki kunnossa! Sarjassa olevat hyvin oudot sairaukset, vahinkot, taudit ovat hyvin kiinostavia. Vaikea selittää... Jos ajatellaan sairaala sarjoja, niin Greyn Anatomia on varmasti yksi parhaimista. Se on vain niin hyvä!

Edellinen sivu | 1 | Seuraava sivu