Ergonpandilus

Ergonpandilus

12.09.2015 klo 06:00

Varsovan laulu

Hyvä gansteri elokuva, jossa erinomaiset näyttilijät. Musiikki ei huuda häiritsevästi, kuten monissa muissa saman ikäisissä elokuvissa.

31.08.2011 klo 22:06

Lampaansyöjät

Tosi lepponen kotimainen leffa joka kertoo tiivistettynä parin kaveruksen ryyppyreisusta, mutta matkalla tapahtuu paljon hauskoja juttuja sekä Vexi Salmen säveltämät biisit sopivat erinomaisesti leffaan. Tämä leffa muuten toi rosvopaistin kaikelle kansalle tutuksi ja Lastumäki on kertonut että vuosia elokuvan jälkeen uutisoitiin tapahtuneen samantyyppisiä juttuja kuin elokuvat "sankarit" tekevät.

13.08.2011 klo 16:53

Jäähyväiset presidentille

Ihan hyvä suomalainen rikos/toiminta leffa. Näyttijä kaarti hoiti homman mainiosti ja juonikin toimi, tosin sala-ampujan taustaa ja motiiveita olisi voinut enemmän valottaa.
****

16.01.2011 klo 00:43

The Descent - Loukussa 2

Ihan hyvä jatko-osa, vaikkakin ykkönen oli parempi. Jos ykkönen tuntui hyvältä, niin tämä kannattaa vilkaista myös.

31.07.2010 klo 19:37

Rööperi

Hyvä alkupuolisko, mutta sitten mielenkiinto katoaa ku juoni ei enään etene vaan polkee paikoillaan.

09.06.2010 klo 01:29

Tie naisen sydämeen

Hyvä suomalainen dekkari leffa, näitä ei ole liikaa.

Loppu ehkä vähän ontui, mutta mielenkiintoinen juoni ja erinomaiset näyttiljät pelastivat paljon.

13.04.2010 klo 01:12

Aidankaatajat

Olispa mukava nähdä tämä. Ei kenelläkään ole tietoa mistä tämän saisi?

13.04.2010 klo 01:10

Ulvova mylläri

Kiva tarina ja hyvät näyttelijät, vaikkakaan roolitus ei ehkä ole osunut ihan nappiin. Ahti Kuoppala ja Juha Muje loistavat kyllä rooleissan.

Suosittelen katsomaan myös muut Arto Paasilinnan kirjoista tehdyt elokuvat.

15.03.2010 klo 22:01

Nuoruuteni savotat

Hieno kuvaus savotta elämästä ja nuorenmiehen kasvusta aikuisten elämään ennen sotia ja autoja.

12.03.2010 klo 21:35

Pilkkuja ja pikkuhousuja

Tarina tempaa heti alkuunsa mukaan ja Paavo Pentikäinen tekee hienon roolisuorituksen loppuun palaneena runoilijana. Paljolti hänen tekemän roolisuorituksen takia jaksoin katsoa elokuvan loppun sillä hänen esitämänsä roolihahmo on samalla erittäin uskottava ja silti niin epätodellinen. Ijäksen tapaan elokuva on hyvin harmaja sävyttyinen, mutta muutaman hauskat hetket jatkavat pitää mielenkiinnon elokuvassa lähes loppuun asti. Loppu ikävä kyllä menee todella taiteelliseksi ja abstraktriksi ja mielenkiinto katoaa. Lopusta jää myös karvas maku elokuvasta. Harmi, sillä elokuvalla olisi alun perusteella oli potentiaalia olla paljon parempi.

Silti, suosittelen katsomaan leffan, jos vaikka ostat Matti Ijäs Boksin (Räpsy & Dolly, Pilkkuja ja pikkuhousuja, Sokkotanssi), sillä Paavo Pentikäisen roolisuoritus on näkemisen arvoinen.

08.02.2010 klo 18:25

Väärät juuret

Pidin kovasti elokuvan siniharmajan sävyisestä melankolisesta kerronnasta. Yleensä en Niko Saarelasta pidä, mutta tässä elokuvassa kyseinen näyttelijä teki positiivisen yllätyksen. Myös Pertti Sveholm tekee hyvän roolisuorituksen. Hyvä elokuva, joka uppoaa varmasti kaikille isille.

Edellinen sivu | 1 | Seuraava sivu