Elil

Elil

23.05.2021 klo 21:00

Laputa - linna taivaalla

Yllättävän perinteinen seikkailuleffa, se tietynlainen Miyazakimainen syvyys tästä puuttuu. Toimintaa ja räiskettä on tässä ehkä vähän liikaakin, minun makuuni osuvat paremmin ne Ghiblit joissa on enemmän tunnelmointia. Hyvä elokuva joka tapauksessa.

04.05.2021 klo 14:31

Passengers

On varmaankin suuri synti pitää tästä elokuvasta, huonohan sen täytyy olla kun kriitikot niin kiljuu. Enpä kuitenkaan yhdy tuohon kuoroon, vaan voin ihan epäironisesti myöntää pitäväni Passengerista erittäin paljon. Jostain kumman syystä sitä jaksaa katsella uudempaankin kertaan kyllästymättä, vähän niinkuin alempana joku mainitsikin että "olen jäänyt tähän koukkuun". Vaikka jotain pieniä epäkohtia ehkä on (?), niin ei ne katselukokemustani latista.

24.04.2021 klo 21:14

Akira

En tiedä onko minussa eli katsojassa vika vai ihan oikeasti itse elokuvassa, mutta nyt joudun kyllä uimaan Akiran hypettäjiä vastavirtaan. Kuten alempana todettua (hyvä huomata etten ole musta lammas), mangasta on ilmeisesti hyvin pieni osa jostain paljon laajemmasta repäisty, niin ei ihme että tarina ei tunnu pysyvän kasassa. Hahmotkin jäävät ihan paperinohuiksi, yhdelläkään ei ole persoonallisuutta, ainoastaan huudot määrittelevät heidät. Ilman huutoja en rehellisesti sanoen muistaisi hahmojen nimiä (en edes häpeä myöntää tätä). Ainoa asia mitä Akirasta jää käteen on hieno animaatiotyyli, mutten jaksa uskoa sen olevan ainoa syy miksi tätä arvostetaan.

31.03.2021 klo 11:42

Voi veljet, missä lienet?

Hyvä huomata etten itsekään tämän hypeen päässyt. Leffassa ei tosiaan mitään tuntunut tapahtuvan. Olihan tämä paikoitellen ihan hauska, mutta siinä se sitten oikeastaan on. Ei jaksanut ainakaan omaa mielenkiintoani pitää loppuun asti kunnolla yllä. Ehkäpä tarina/juoni/hahmot olisivat voineet olla huomattavasti parempia, sillä nyt ne jäävät keskinkertaisiksi.

28.03.2021 klo 13:29

101 dalmatialaista - aitoa koiranelämää

Tätä tuli lapsena katsottua piirretyn lisäksi, mutta en oikeasti edes muista pidinkö tästä. Aikuisena uudelleenkatsottuna voin kuvailla tätä hyvinkin yhdellä sanalla: plääh. Onhan ne koirahahmot söpöjä, mutta auta armias kuinka tylsiä ihmishahmot eli Anita ja Roger tässä ovat. Alku on ihan lupaava, mutta pian alkaa alamäki ja leffa muuttuu mielenkiinnottomaksi. Rosvojen aikaansaama huumori on ihan älyttömän kehnoa, nauratti varmaankin lapsena mutta ei tehoa näin enää. Ainoat kehut tulee Cruellan näyttelijästä Glenn Closesta. Ilman sitä tämä elokuva olisi täyttä kuraa.

23.03.2021 klo 10:55

Lehmäjengi

Kaikkea sitä tuli lapsena katsottua. Ei tämä kuitenkaan huonoin disney leffa ole, mutta selvästi laadullisesti heikompaa kuitenkin vitsien, tarinan ja hahmojen osalta.

21.03.2021 klo 13:56

Peter Pan ja paluu Mikä-Mikä-Maahan

Kehnompi kuin ensimmäinen Peter Pan, mutta jotenkin silti ihan viihdyttävä. Liian samankaltaista juonta yritetty tässä lähteä vääntämään, ja voi tsissus miksi se mahtava krokotiili on pitänyt korvata jollain mustekalalla, joka on kuin sen krokotiilin kopio. Kapteeni Koukku ei ole enää yhtä hauska ja karismaattinen tässä, siitä on tehty typerä luuseri. Jotenkin tämä silti onnistuu olemaan ihan siedettävä verrattuna johonkin Pocahontas 2:een ja Pieni merenneito 2:een, jotka taas ovat täyttä kuraa. Ja loppukohtaus, jota en viitsi tässä spoilata, on yllättävän koskettava ja nostalginen ensimmäisen leffan faneille, siitä plussaa. Ihan menevä vaikkakin hyvin turha jatko-osa siis.

21.03.2021 klo 13:49

Peter Pan

Puhdasta nostalgiaa! Leffa ilmeisesti jakaa vähän mielipiteitä, mutta itse kallistun kyllä niiden puoleen jotka yhä pitävät tästä pirun paljon.
Ps. Kapteeni Koukku rulaa!

19.03.2021 klo 21:00

Kunnon dinosaurus

Kunnon dinosaurus on Pixarin heikoimpia elokuvia. Kuten useasti mainittua, omaperäisyyttä tältä on turha odottaa. Puhumattakaan juonesta ja hahmoista, jotka jäävät mielenkiinnottomiksi ja ohuiksi. Muutenkin tarinassa on outoja kohelluskohtauksia, kuten oravan raatelu ja se marjan syömiskohtaus (mikä muistutti Dumbon ryyppykohtausta, ilmiselvää kopioimista. Vaikka ilmiselvästi monia muitakin elokuvia tämä kyllä kopioi, niitä tuskin tarvitsee tässä ryhtyä luettelemaan). Animaatiotyyli on toki huikaisevaa, mutta kumimaiset leluja muistuttavat dinosaurushahmot taas ovat pöljän näköisiä. Eikä tämä mitenkään mukavaa katsottavaa ole, kertaakaan en nauranut tai liikuttunut, vaikka paikoitellen hauska ja koskettava leffa yrittää väkisin olla.

17.03.2021 klo 11:18

Beauty and the Beast - Kaunotar ja hirviö

Kaunottaren ja hirviön remake on niitä vähän parempia disneyltä. Samaa sydäntä tai sielua on turha siltä odottaa, eikä se nyt edes kepilläkään hipaise animaatiota, joka taas on (ainakin omasta mielestäni) disneyn mestariteos. Siinä missä animaatioversio jättää joitakin asioita tulkinnanvaraan, pyrkii liveversio korjaamaan niitä. Näytelty elokuva kuvittelee kuitenkin olevansa nokkelampi kuin se onkaan, ja uusien lisäyksien myötä luvassa on vain juoniaukkoja. (Kuten juurikin se pahuksen kirja. Miksi tarinan sankarit eivät käyttäneet sitä myöhemmin hyödyksi?). Ja haltijattaren roolin lisäys ei oikein sopinut tähän kuvaan, sen poissaolo piirretyssä loi mukavamman mysteerisyyden tunnun. Emma Watson ei näyttele Belleä, vaan Emma Watsonia, heh. Bellestä on tehty "feministisempi"...öh. Piirrosversion Belle on kyllä hyvä sellaisenaan mitä on, tässä versiossa Bellessä ei tunnu olevan sitä aitoa luonnetta. Hirviön näyttelijä sentään veti hyvin roolinsa, vaikka sen cgi-turpa vähän kököltä näyttääkin. Niin ja ne laulut, se hiton autotune aiheuttaa lähinnä nolostuksen tunteita katsojassa. Kaikkiaan ihan mukiinmenevä versio animaatiosta, mutta jotenkin samaan aikaan en osaa päättää, pidänkö tästä vai en.

16.03.2021 klo 19:01

The Little Mermaid

Tämä oli melkoista kuraa ja roskaa ja ties mitä muuta. Ei voi kuin ihmetellä, kuinka tällainen ohut ja ennalta-arvattava "elokuva" (siis jos tätä oikein edes elokuvaksi voisi sanoa...) on mennyt läpi. Tätä katsoessa tuntui kuin olisi katsonut jotain satunnaista videonäytelmää, johon ei ole panostettu sitten pennin vertaa. Hohhoijakaa, kaikenlaista sontaa sitä tuleekin katsottua... Helposti yksiä surkeimpia leffoja mitä olen kuuna päivänä nähnyt.

16.03.2021 klo 18:01

16.03.2021 klo 17:50

Bolt

Bolt on ihan ok tason animaatio. Tavallaan yllätti positiivisesti, mutta ei lopulta jättänyt ihan sellaista oloa, että välttämättä uudelleen sitä katsoisi. Juoni on aika perus disneytä, tarjoaa yllätystä lähinnä alkupuolella. Huumoripuoli toimi kuitenkin oikein hyvin, erityisesti sivuroolissa oleva kisu oli mainio tapaus.

15.03.2021 klo 14:55

Nunna

Nunna on umpisurkea ja -tylsä mukakauhuelokuva. Saattaa pelottaa teinityttöjä ja lapsia, mutta aikuiselle tämä on vaan keskiharmaa tekele ja pahimmillaan myös ajoittain tahattoman koominen.

14.03.2021 klo 12:45

Fantasia

Fantasia ei ole vanhentunut kovin hyvin, ja itsekin kyllä kallistun enemmän niiden disney leffojen puoleen, joissa on enemmän juonta. Jotkut osuudet Fantasiassa ovat erittäin hyviä ja niitä tekee jopa mieli katsoa uudelleen, kun taas jotkut osuudet ovat tylsiä ja kelattavia. Lisäksi kertoja tuo turhaa lisäpituutta leffalle, nekin siis aika tylsiä ja kelattavia kohtia. Miksi ihmeessä pitäisi erikseen selitellä mitä seuraavassa osiossa tapahtuu ja niin edelleen, antaisivat vain kuvan puhua. Ei Fantasiaa tosiaan tule usein katseltua, eikä sitä kokonaan yhdeltä istumalta jaksa katsoakaan. Ne on ne tietyt osiot (kuten Pähkinänsärkijä), jotka ovat herkkua silmille ja korville, joiden ansiosta leffan joskus osissa katsoo.

14.03.2021 klo 11:46

Poikani Kevin

Poikani Kevin on erittäin vangitseva, ajatuksia herättävä ja mestarillisesti kerrottu elokuva. Tunnelma on niin painostava, ettei hevillä päästä katsojaa otteestaan. Raskas katselukokemus, mutta silti erittäin hyvä sellainen, eikä tätä kyllä kovin helposti unohda.

LIEVIÄ SPOILEREITA:
En osaa sanoa, liioiteltiinko Kevinin luonnetta ja käyttäytymistä, mutta toisaalta kerrontahan toteutettiin äidin näkökulmasta katsoen. Ehkäpä äiti liioitteli joitakin tapahtumia tms? Tällaiset pohdinnat tuovat lisäarvoa elokuvaan, ja pidin tosiaan erittäin paljon siitä, että kaikkea ei suoranaisesti paljastettu/kerrottu katsojalle. Vaikka melko shokeeraava katselukokemus olikin, voisi tämän kenties joskus katsoa uudelleen, josko tietyt yksityiskohdat yms avautuisivat vielä paremmin...

14.03.2021 klo 11:29

Ylpeys & ennakkoluulo

Kyllähän tämän kerran katsoo, mutta minisarja on huomattavasti parempi.

14.03.2021 klo 11:07

Sydämen kuiskaus

Taidan kuulua johonkin vähemmistöön kun pidän erittäin paljon myös näistä maanläheisistä ghibleistä, mutta eipä siinä mitään... Erinomaisen ja samaistuttavan, hienoa tunnelmaa sisältävän helmen Kondo kuitenkin jälkeensä jätti. Harmi, että mies menehtyi turhan aikaisin, tämän perusteella häneltä olisi kenties ilmestynyt monen monta muutakin mainiota elokuvaa.Tämä leffa ei Miyazakin teosten tapaan ole tuntunut katsoessa kuluvan, vaan jaksaa yhä tempaista mukaansa, vaikka arkisemmissa oloissa tässä meno kulkeekin. Taikaa onkin ripoteltu jokapäiväiseen elämään viehättävästi, minkä ansiosta fantasiaelementtien puuttuminen ei haittaa.

13.03.2021 klo 22:13

Antz - Muurahaizet

Antz on paljon parempi kuin Pixarin vastaavanlainen muurahaisleffa Ötökän elämää, joka taasen on tylsä. Antzissa on yllättävän piristävää ja aikuiseen makuun sopivaa huumoria. Juoni on aika perinteinen, mutta silti toimiva. Hahmot myös onnistuneita, vaikka murkku-prinsessa aluksi hieman ärsyttävä onkin. Kyllä tämän oikein positiivisin mielin katsoi, saatan joskus katsoa uudelleenkin.

13.03.2021 klo 21:54

Prinsessa ja sammakko

Tämä on ihan järkyttävän aliarvostettu elokuva. Makuasioita tietty nämä disney leffatkin ovat, mutta jostain syystä erityisesti Prinsessa ja sammakko ei ole oikein saanut ansaitsemaansa arvostusta. Juoni on toki sitä tuttua perinteistä, mutta silti koskettava ja mukaansatempaava. Ja päähenkilö Tiana on kerrankin hienosti toteutettu moderni prinsessa, josta löytyy vahvuuksien lisäksi heikkouksia ja jopa hahmokehitystä (toisin kuin Vaiana, Elsa ja Tähkäpää, jotka ovat turhan idealisoituja ja kaikkeen kykeneviä neitokaisia vailla samaistumisen tarttumapintaa). Romanssikin on hienosti luotu ja on yksi disneyn uskottavimmista, vaikka sammakkoina tässä pääpari enimmän ajasta viettääkin. Tämä leffa kuuluu kirkkaasti disneysuosikkieni joukkoon.

07.03.2021 klo 15:40

Kikin lähettipalvelu

Kikin lähettipalvelu muistuttaa Miyazakin tuotannosta eniten Naapurini Totoroa ollessaan lähinnä leppoisa kertomus ilman varsinaista juonta. Juonen puuttuminen ei haittaa laisinkaan, sillä niinkuin Totorossa tässäkin homma rakentuu kehyksien varaan. Hahmot ovat jälleen isolla sydämellä luotuja, ja päähenkilön kasvutarinaa on ilo seurata. Ei ehkä ihan niitä monitasoisimpia leffoja Ghibliltä, mutta oikein sympaattinen ja rentouttava kuitenkin.

07.03.2021 klo 13:31

04.03.2021 klo 16:34

The Kissing Booth

The Kissing Booth on hyvin pinnallinen ja teennäinen hirvitys, joka kaiken kukkuraksi romantisoi toksista suhdetta, joka tässä leffassa päähenkilöllä erääseen "pahaan" poikaan on. Uppoaa ehkä teinityttöihin, mutta muiden kannattaa kiertää tämä tekele kaukaa, ellei sitten ulkonäkökeskeiset teiniromanssit ja epäuskottava juoni kiinnosta.

04.03.2021 klo 16:31

Bratz: The Movie

Tämä oli kyllä melkoista kuraa nyt kun katsoi ilman mitään nostalgiahuuruja. Lapsena tämä ihme ja kumma kyllä oli aivan loistava, nyt vain hävettää että tällaistakin sontaa on tullut katsottua. Erittäin kiusallinen ja teennäinen leffa, joka hyvällä säkällä uppoaa ala-asteikäisiin tyttöihin.

04.03.2021 klo 16:27

Nalle Puhin elokuva - uudet seikkailut Puolen hehtaarin metsässä

Nalle Puhin elokuva on parempi kuin klassikkosarjan ensimmäinen leffa, joka taas oli tylsä. Ei silti hirveän mieleenpainuva tarina. Ihan hauska, viihdyttävä ja sympaattinen disney-klassikko, joka kuitenkin jää aikalailla kerran katsottavaksi.

04.03.2021 klo 15:59

Pieni merenneito 2: Atlantiksen salaisuus

Tämä elokuva oli yhtä kidutusta. Pienen merenneidon jatko-osa lainailee ensimmäisen leffan juonta mutta vain tehden tästä "päinvastaisen" (ekassa leffassa nuori tyttö haluaa ihmiseksi, tässä taas merenneidoksi). Pahis oli kammottavan surkea ja laimea versio aidosti pelottavasta ja manipuloivasta Ursulasta. Ja väkinäiset sivueläinhahmot tässä jatko-osassa olivat myös aivan kamalia ja aiheuttivat mulle päänsäryn. Animaatiotyyli on erittäin halpaa verrattuna ensimmäiseen elokuvaan. Disneyn kehnoimpia jatko-osia, vaikka eipä niitä aidosti hyviä paljoa olekaan...

04.03.2021 klo 15:54

Iskelmäparaati

Ihan katsottava disneyn sota-ajan "pläjäys". Oli aluksi aika tylsä, mutta jotenkin parani loppua kohti. Ei tätä olisi rehellisesti sanoen jaksanut katsoa ellei olisi jotain muuta siinä samalla puuhaillut. Ihan jees kuitenkin, ei disneyn huonointa muttei parastakaan.

04.03.2021 klo 15:49

Hannah Montana: The Movie

Sarjasta lapsena pidin, tämä elokuva sen sijaan oli hyvin huono. En edes harkitsisi katsovani tätä uudelleen.

04.03.2021 klo 15:46

Paper Towns

Aikoinaan elokuvateatterissa tämän näin ja näin suoraan sanoen hyvin mitäänsanomaton ajan ja rahan haaskaaja tämä oli. Juoni ja idea olivat hyvin olemattomia ja onnistuivat vain ärsyttämään. Hyvin lattea elokuva kaiken kaikkiaan.

04.03.2021 klo 15:41

Hotarubi no mori e

Hotarubi no Mori e on sympaattinen pieni elokuva. Sen juoni on aika ennalta-arvattava, mutta jaksaa silti kiinnostaa. Ei mielestäni aivan suosionsa veroinen teos, mutta ihan positiivinen katselukokemus kuitenkin. Ehkäpä hahmoissa olisi voinut olla enemmän syvyyttä, niin elokuva olisi ollut vielä koskettavampi.

04.03.2021 klo 15:36

Ruohometsän kansa

Lapsena tätä en ole kertaakaan nähnyt, joten ehkä siksi ei iskenyt kun ei ole nostalgialaseja päässä? Tämän katsomisesta on minulla jo kyllä varmaan kaksi vuotta kulunut, mutta sen verran muistan, ettei tämä kovin kummoinen leffa ollut. Verellä ja väkivallalla kyllä toki herkuteltiin, mutta siinäpä se sitten olikin. Juoni ja hahmot olivat muistaakseni aika olemattomia eivätkä oikein jaksaneet kiinnostaa. Kerran katsottava animaatio, joka ei jätä paljoa mitään käteen.

04.03.2021 klo 15:31

Basil Hiiri - Mestarietsivä

Ei ihan mikään klassikkojen klassikko Disneyltä, mutta yllättävän hyvä elokuva kuitenkin! Harmi, ettei tätä muksuna tullut nähtyä lainkaan. Basil Hiiri - Mestari etsivässä on oivasti jännitystä, synkkyyttä ja hyvä pahis. Tylsää hetkeä ei tullut vastaan nyt edes uusintakatselulla, pituus on siis erittäin tiivis ja juoni jaksaa pysyä mielenkiintoisena loppuun asti. Ainoa puutos leffassa on sen pahislaulu, joka ei oikein jää mieleen.

04.03.2021 klo 15:27

Nalle Puh

Jotenkin nämä klassikkosarjan Nalle Puh-elokuvat eivät jaksa viihdyttää yhtä hyvin kuin se aikoinaan TV:stä tullut ohjelma sekä Nasun Suuri elokuva. Tämä taitaa olla tähän mennessä heikoin Nalle Puh leffa mitä olen nähnyt. Sen kokonaisuus jää aivan liian hajanaiseksi, enemmän punaista lankaa olisi saanut olla mukana. Muutamat naurut elokuva kyllä tarjoaa, mutta muuten kyseessä on hyvin tylsä ja unohdettava disney-klassikko.

06.02.2021 klo 16:32

Ballerina

Kelpo lasten animaatioelokuva, joskin väkinäiset ja siirappiset rakkauskuviot olisi voinut suosiolla jättää pois. En usko tämän iskevän aikuiseen makuun, sen verran lapselliseksi huumori välillä menee, ja muutenkin juoni on hyvin ennalta-arvattava aikuiselle. Myös pahis oli turhan yliampuvasti toteutettu ja aika epäuskottava, vaikka moni balettiinkin liittyvä seikka taisi hieman epäuskottavuuden puolelle hypähtää.

Balettitanssikohtaukset olivat kuitenkin sen verran kaunista silmänamia, että arvosana päätyy plussan puolelle. Ja kyllä tämä varmasti pikkutyttöjen makuun on, erityisesti jos baletti tai tanssiminen ylipäätään kiinnostaa.

05.02.2021 klo 17:46

Hätä ei lue lakia

Vähän turhankin psykedeelisesti etenevä juoni, etenkin keskivaiheen jälkeen. Muuten oikein hauska elokuva. Ensimmäisessä puoliskossa oli ne kaikista maukkaimmat kohtaukset, joissa sai kovasti nauraa. Juoni olisi kuitenkin voinut olla vähän parempikin.

15.12.2020 klo 17:03

Kolmetoista

Muistelen tämän olleen joskus muutama vuosi sitten todella hyvä, mutta nyt uudelleenkatsastus veti maton alta. Leffan rytmitys on ihan käsittämättömän huono, ja tarina itsessäänkin vähän uskottavuuden rajoilla keikkuva. Sinänsä oivasta ideasta saatu vähän kömpelö toteutus aikaiseksi. Puhumattakaan kuinka häiritsevän huonosti elokuva on kuvattu...

13.12.2020 klo 22:38

Memories - muistoja tulevaisuudesta

Ensimmäinen tarina, Magnetic Rose, oli hyvin erikoinen ja kiehtova pätkä. Erinomaisesti rytmitetty, ajatuksia herättävä ja kaunis. Toinen tarina, Stink Bomb, taas oli hauska ja viihdyttävä, muttei yllä samalle tasolle kuin ensimmäinen tarina. Kolmas tarina, Cannon Fodder, on selvästi kokonaisuuden heikoin lenkki olemalla aika tylsä. Magnetic Rose oli ehdottomasti näistä paras, ja samalla yksiä parhaimpia näkemiäni animeita. Tulen varmasti katsomaan sen vielä uudelleenkin. Vaikka kokonaisuutena teos hieman ontuu, annan .

13.12.2020 klo 00:03

Tähtiin kirjoitettu virhe

Leffa ei yhtä täysillä iskenyt kuin teini-ikäisenä, mutta on tämä siitä huolimatta kaunis ja koskettava elokuva, tulihan sitä muutamaan otteeseen ihan silmäkulmia pyyhittyä. Leffassa saattaa muutama klisee olla, mutta elokuva jollain tapaa itse tiedostaa ne, miksi ne eivät pääse katsojaa ärsyttämään.

10.12.2020 klo 22:48

Saksikäsi Edward

Hauska, sympaattinen ja hieman koskettavakin elokuva. En ole mikään Burtonin leffojen fani, mutta tämä kyllä sytytti. Tästä sai juuri sopivasti alkujoulufiiliksiäkin tunnelmaan!

05.12.2020 klo 00:25

Anastasia

Mielestäni turhan haukuttu leffa. Mikä lasten animaatioelokuva nyt alkuperäistä satua tai historiallista alkuperää kunnolla noudattaisikaan (kröhöm disney). Lapsena tämä oli ihan huippu, nyt ei tietenkään ihan yhtä hyvä. Päähahmoissa on kuitenkin sitä jotain mitä jopa joistakin disney leffoista puuttuu. Sen ansiosta romanssikaan ei tunnu mitenkään ällöltä. Musiikkilaulutkin pääosin hyviä, vaikka pari turhaakin sellaista mukaan mahtuu. Ei tätä kuitenkaan enää juuri tule katseltua, siksi en anna mitään huippuarvosanaa.

04.12.2020 klo 23:53

Joosef - unten kuningas

Onhan leffassa omat vikansa, ja se on aika laimea verrattuna Egyptin prinssiin. Mutta minkäs teet kun nostalgia iskee lujaa ja nostaa elokuvakokemuksen tasoa vähintään sen puolikkaan tähden verran.

04.12.2020 klo 17:46

Leijonakuningas

Kyllä tätä periaatteessa ihan kivuitta katsoi, mutta tästä puuttuu kaikki tunne ja lämpö. Visuaalisesti muuten näyttävä, mutta toteutus sitten taas ihan paska. Kaikki mikä on dramaattista piirretyssä, on tässä tahattoman koomista. Ei tätä kyllä edes jaksanut katsoa loppuun asti, hyvin harmaa tekele. (Ja tämä kommentti tulee sellaiselta joka ei koskaan edes ole fanittanut animaatiota.)

04.12.2020 klo 17:27

Peukalo-Liisa

Lapsenmielisessä tilassa katsottuna hyvää viihdettä. Sen verran isot nostalgiafiilikset tämä tarjoaa, että ansaitsee kolme tähteä. Nimikkohahmo on kuitenkin aikamoinen neito ilman kunnon särmää, mutta mieskeiju sen sijaan hyvä saavutus. Ps. Suomidubbi on aivan kamala, ainakin tällaisen korville joka on kasvanut enkkudubin kanssa.

04.12.2020 klo 12:06

Karvinen - elokuva

Olihan tämä lapsena huomattavasti parempi. Nyt vain hyvin huono.

04.12.2020 klo 11:48

Kaunotar ja Kulkuri

Ihan ok, on uskollinen animaatiolle, ei tarjoa mitään uutta. Kuitenkin aika ylipitkä, minkä vuoksi ei intoa riittänyt katsoa loppuun asti.

04.12.2020 klo 00:04

Barbie Tähkäpää

No jaa, menettelee, mutta ei tästä pahemmin samalla tavalla välitä kuin lapsena. Päähenkilössä saisi olla enemmän särmää. Musiikista, nostalgiasta sekä pahiksesta pisteet.

03.12.2020 klo 23:49

Barbie Joutsenlampi

Onhan tässä melkoisen sokerinen romanssi, mutta joutsenlampimusiikki sekä balettitanssikohtaukset ovat elokuvan kantava voima. Pahiskin on oikein onnistunut. Kolme tähteä kera nostalgialisän.

03.12.2020 klo 23:11

Barbie ja 12 tanssivaa prinsessaa

Ylivoimaisesti paras barbie elokuva, tätä tuli katsottua eniten koskaan siihen kyllästymättä. Hahmoilla on luonnetta, juoni on mukaansatempaava, ja pahiksestakin on tehty yllättävän synkkä. Tanssikohtaukset ja musiikki ovat ihan parhautta. Arvosanassa on kieltämättä nostalgialisää mukana, mutta kyllä tätä mielellään yhä joskus katsoo (ja samalla antaa heikohkon animaatiotyylin anteeksi).

03.12.2020 klo 22:24

Barbie Fairytopia: Sateenkaaren Taikaa

Hyhyh, en muistanutkaan että tämä olisi näin surkea. Ensimmäinen fairytopia leffakaan ei ole enää mitenkään kummoinen, mutta sentään kohtalaisen viihdyttävä hyvällä pahiksella.

03.12.2020 klo 22:14

Barbie eläinsaaren prinsessana

Tämä taisi olla "inhokki" barbie leffani, enkä sille myöhemminkään ole paljoa lämmennyt. Romanssi on jotenkin häiritsevyyteen asti imelä, eikä ihmeempää juontakaan tässä ole. Sidekick eläimetkin jopa suorastaan rasittavia, etenkin se elefantti.

Edellinen sivu | 1 2 | Seuraava sivu