Arsi T. Elokolikko

Arsi T. Elokolikko

Ylläpitäjä, 137 fania

Parhaat

Fight Club (1999)

Nyrkiniskut ovat vain kulissia suuren yhteiskuntasatiirin ja nerokkuuden edessä. Ainutlaatuinen mestariteos.

Fight Club rating 4,21

Bound (1996)

Wachowski-veljesten paras ohjaustyö ja yksi 90-luvun parhaista rikostrillereistä.

Bound rating 3,97

Unelmien sielunmessu (2000)

Elokuvan nerokkuus rakentuu täydellisyyttä hipovien henkilöhahmojen ja ahdistavan tarinan varaan.

Unelmien sielunmessu rating 4,47

Seitsemän (1995)

Samanaikaisesti syntisen hyvä ja pyhäksi luokiteltava mestariteos.

Seitsemän rating 4,19

The Truman Show (1998)

Carrey tekee elämänsä roolin ongelmiensa kanssa painiskelevana Trumanina. Kasvonvääntelyä ei tarvita tällä kertaa.

The Truman Show rating 3,92

Being John Malkovich (1999)

Innovatiivisimpina hetkinään uskomattominta mitä leffamaailmassa on tapahtunut.

Being John Malkovich rating 3,86

Memento (2000)

Maksimisuositukset kaikille muille paitsi kepeää viihdettä etsiville.

Memento rating 4,19

High Fidelity (2000)

Tarjoaa ison levyhyllyllisen verran tunteita ja top-listafriikkiyttä.

High Fidelity rating 3,79

Amelie (2001)

Pienten yksityiskohtien paratiisi ja kertakaikkisen kaunis satu = todellinen hyvän mielen leffa.

Amelie rating 4,04

Vihreä maili (1999)

Kolme tuntia hujahtaa kuin se 1609 metrin matka, jota mailiksi kutsutaan. Laadukkaan leffavuoden 1999 kärkipaloja.

Vihreä maili rating 4,38

The Others (2001)

Vajaa pari tuntia täynnä yllätyksiä, tummasävyistä kuvaa ja selkäpiin paloiksi raastavia ääniä.

The Others rating 4,00

American Beauty (1999)

Turhaan ei American Beautylle ylistystä sadellut. Ball on kirjoittanut henkilögallerian hipomaan taivaita.

American Beauty rating 4,09

Huuliharppukostaja (1968)

Laadukkaiden näyttelijöiden, Leonen ohjauksen ja Morriconen sävelten summa on jotain käsittämättömän kaunista.

Huuliharppukostaja rating 4,47

Minority Report (2002)

Scifiä Philip K. Dickin ja Steven Spielbergin tyyliin. Valloittava katseluelämys.

Minority Report rating 3,70

The Shining - Hohto (1980)

Klassikko, joka sivaltaa katsojan mieleen yhtä tehokkaasti kuin Jackin kirves kylppäriin oveen.

The Shining - Hohto rating 4,16

Mulholland Drive (2001)

Unenomainen ja vääristyneiden visioiden täyttämä ylistyslaulu elokuvahistoriaa kumpuavalle kadulle.

Mulholland Drive rating 4,03

Magnolia (1999)

Mullistuksia ja paineen muutoksia tavisten parissa sattuu enemmän kuin El Ninon aiheuttamana. Loistava leffa.

Magnolia rating 4,12

Mies joka ei ollut siellä (2001)

Lähes täydellinen leffa. Sekä Johansson että ikimuistoisen pääosan tekevä Thornton osoittavat muuntautumiskykynsä.

Mies joka ei ollut siellä rating 3,94

Ed Wood (1994)

Unohtumaton tarina elokuvien tahattoman huumorin mestarin eli Edward D. Wood jr:n elämänvaiheista.

Ed Wood rating 4,11

Mies vailla menneisyyttä (2002)

Upea tarina yhteiskunnan siltä puolelta, jonne aurinko ei paista.

Mies vailla menneisyyttä rating 3,76

Donnie Darko (2001)

Donnie on erilainen. Donniella on oma pupuystävä... ja Donnien monitasoinen kertomus kannattaa katsastaa.

Donnie Darko rating 4,18

Kuudes aisti (1999)

Katsoja takertuu suoraan Shyamalanin jännitykseen. Eikä pääse irti.

Kuudes aisti rating 4,02

Kärpänen (1986)

Säilyttää originaaliteoksen lähtöasetelman ja lisää oman synkkyytensä siihen päälle. Cronenbergin parhaimmistoa & onnistunut remake.

Kärpänen rating 3,87

Epäillyt (1995)

Ei Epäiltyjä syyttä ole 90-luvun parhaaksi leffaksi kutsuttu!

Epäillyt rating 4,12

Rautaristi (1977)

Peckinpah kohottaa upeassa sotaelokuvasyrjähypyssään maljan kaikille 'sankarillisille aaseille'.

Rautaristi rating 4,14

David Galen elämä (2003)

Vähälle huomiolle jäänyt mestariteos esittää kipeän kilpajuoksun syyttömän miehen kuolemantuomiota vastaan.

David Galen elämä rating 3,77

Adaptation. Minun versioni (2002)

Tarina mahdottoman tavoittelusta siirrettynä Charlie Kaufmanin tragikoomiseen ja traumaattiseen maailmaan.

Adaptation. Minun versioni rating 3,76

Menneisyyden ote (2003)

Mystinen tunnejoki virtaa vuolaasti ja voimakkaasti Eastwoodin käsittelyssä. Mestariteos.

Menneisyyden ote rating 4,08

Narc (2002)

Lohduton ja raaka tarina huumepoliisien työstä.

Narc rating 3,73

Lost in Translation (2003)

Mainosvaloja, pilvenpiirtäjien silhuetteja, liikenteen virtaa... romantiikkaa suurkaupungin sykkeessä.

Lost in Translation rating 4,06

Virgin Suicides (1999)

Nerokas kuvaus nuorten maailmasta paineiden keskellä.

Virgin Suicides rating 3,97

Big Fish (2003)

Ed Bloomin tarinat kasvavat verkoksi, joka nappaa pauloihinsa vaikka sen kuulun jättifisun... ainakin katsoja on koukussa.

Big Fish rating 4,05

Sierra Madren aarre (1948)

Hustonin komeassa seikkailussa kulta osoittautuu raskaaksi kannettavaksi. Fyysisesti ja henkisesti.

Sierra Madren aarre rating 4,24

21 grammaa (2003)

Onnistuu esittämään kauniin tarinan kuolemaa punnitessaan.

21 grammaa rating 3,88

Andromeda uhkaa (1971)

Kuin valtaisa dokumentti, joka kuvaa ihmiskunnan kriittisimpiä hetkiä. Nerokasta!

Andromeda uhkaa rating 3,75

Buffalo '66 (1998)

Tragikomiikkaa pursuava ja minimalistisen kaunis leffa, jonka loistavat näyttelijät kruunaavat.

Buffalo '66 rating 3,97

Seitsemäs sinetti (1957)

Niitä leffoja, jotka kannattaa tarkastaa ennen kuin käy shakkimatsiin Kuoleman kanssa.

Seitsemäs sinetti rating 3,94

Kylä (2004)

Kaikkein pelottavinta on se, mitä et näe. Kylä on huikaiseva trilleri, joka kuuluu vuoden 2004 kirkkaimpaan kärkiosastoon.

Kylä rating 3,33

Manhattan (1979)

Tämä on kuitenkin minun kaupunkini, toteaa Woody ja tarjoaa loistoleffan verran suhdeproblematiikkaa.

Manhattan rating 3,95

Team America - maailman poliisi (2004)

Täydellinen parodia J. Bruckheimerin tuotosten kaavamaisesta mäiskeestä ja jatkumo Southpark-leffan huumorille.

Team America - maailman poliisi rating 3,75

Gattaca (1997)

Truman Show'n käsikirjoittajan ohjausdebyytti pyrkii täydellisyyteen kertomalla tarinaa 'täydellisyyden' riivaamasta yhteiskunnasta.

Gattaca rating 3,80

Sin City (2005)

Veristä runoilua syntisillä kaduilla.

Sin City rating 4,19

Crash (2004)

Sitä voimaa ja säteilyä, mitä elokuva parhaimmillaan voi katsojalle tarjota.

Crash rating 3,83

Neitoperho (1965)

Wylerin, Stampin ja Eggarin taidonnäyte sekä psykologisen jännärin/draaman riemuvoitto.

Neitoperho rating 4,00

The Prestige (2006)

Memento-Nolan tarjoaa matkan elokuvan taikamaailmaan.

The Prestige rating 4,20

Grindhouse: Death Proof (2007)

Tarantino on parhaimmillaan tappavan kovassa vauhdissa.

Grindhouse: Death Proof rating 3,35

The Fountain (2006)

Elämää suurempaa elokuvaa - ja kerrankin tuo vertaus istuu myös leffan teemaan!

The Fountain rating 3,74

Orpokoti (2007)

2000-luvun kauhuelokuvan harvoja täysosumia.

Orpokoti rating 3,74

The Mist - Usva (2007)

Shawshankin vankilan toivonkipinät ja Vihreän mailin ihmeet ovat saaneet seurakseen usvaan kietoutuvan pelon oppitunnin.

The Mist - Usva rating 3,50

Antichrist (2009)

Mitäpä jos kauhukenttänä on itse ihmisluonto, surun takia järkkynyt, vakautta turhaan hakeva ja eksyttyään brutaaliuteen sortuva?

Antichrist rating 3,50

Inception (2010)

Huikea unitrippi istuttaa katsojan penkkiin kiinni.

Inception rating 4,14