Mitä Leffatykille tapahtui?

Foorumin päävalikkoonYlläpito ja tekniikka › Mitä Leffatykille tapahtui?

Kookosbanaani

01.05.20 klo 21:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jurpo kirjoitti:

Itse olen niin ikivanha Leffatykin ukko että muistan ajan jolloin täällä oli erilliset, omat kriitikkonsa. Sitten sivusto kasvoi ja kaikkea muuta sellaista. Onhan tämä muuttunut hiljaisemmaksi, mutta jostain syystä olen sinnitellyt mukana. Yhteen aikaan olin paljon aktiivisempi arvostelija (mieluummin teen tuloksia kuin vain olen mukana) ja nyt se on vaikeutunut syystä tai toisesta. Kärsivällisyyteni ei vaan ei tahdo riittää elokuvien katsomiseen mikä on aika outoa Kenneth Branaghin nelituntisen Hamletin ollessa yllättävän sähäkkä leffa. Toisaalta taidan olla ainoa "kriitikko" (ero kriitikon ja "kriitikon" välillä on palkassa) joka on päässyt nelinumeroisiin arvostelumääriin.

Ei voi kun hattua nostaa, että on jaksanut kirjoittaa niin monta arvostelua, että on päässyt ihan nelinumeroisiin lukuihin. Itse lopettelin arvosteluiden kirjoittamisen, kun meni maku siitä. Kymmenen vuotta jaksoin listalin puolella puurtaa elokuvapäiväkirjaa, mutta siihenkin meni lopulta maku kun alkoi leffojen katselutahtikin lisääntyä huomattavasti. Lisäksi olen sen luokan hifistelijä nykyään, että arvostelut sun muut pitää olla melkein viimeisen päälle. Harmi kun täällä leffatykissä ei ole mahdollisuutta poistaa omia arvosteluitaan, ne tulevat jäädäkseen. Harmillista etenkin siltä kannalta, että mielipiteet eri elokuvia kohtaan saattavat muutua ajan saatossa. Nykyään lähinnä keskustelen toisen elokuvaharrastaja-kaverin kanssa siitä, mitä elokuvia olen viime aikoina katsellut ja kirjoittelen jotain analyysintynkää niistä. Tällä tavoin pysyy sana hyvin hallussa eikä amatöörikriitikon taidot pääse ruostumaan. Letterboxd-sivustolle liityn vielä jokin päivä, mutta ei pysty vielä. Ei millään, kun on gradustressiäkin tässä alla.

Vilperi

26.08.22 klo 13:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onko kukaan kiinnittänyt huomiota leffatykkiin rekisteröityviin uusiin käyttäjiin. Sivun alareunassa, käyttäjät/uudet. Siellä on nykyjään ollut paljon uusia ulkomaalaisia? ”käyttäjiä”, jotka mainostavat nettikasinoita, kryptovaluuttaa, bitcoineja ja muita vastaavia, ja kaikkien kotipaikka on Akaa. Näitä on tullut kesän aikana lukemattomia, ja kukaan ei ole pisteyttänyt yhtään mitään. Näyttää oudolta toiminnalta?
Olen itse yrittänyt jo kauan aikaa tehdä leffatykkiä tutuksi lähes kaikille ystäville, ja muuten vaan tutuille. Olen jopa muutaman saanut innostumaan sivustosta. Kyllä täällä olisi tilaa paljonkin leffoista kiinnostuneille, kasinoista kiinnostuneille on sitten toiset sivut.

26.08.22 klo 14:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Samaan kiinnittänyt huomiota. Jossain vaiheessa noita botteja alkoi tulemaan kuin liukuhihnalta, varmaan joku leffatykin kohteekseen ottanut roskapostialgoritmi on päivittynyt tehokkaampaan ja vastustuskykyisempään suuntaan ja nyt sitä kamaa ropisee sitten harmiksi asti. Itsellä on blogin puolella vähän samanlainen juttu kun bottien klikkauksia tulee tuhatmäärin päivittäin jostain yhdestä ja samasta huitsinnevadasta, olen joskus pohtinut sellaistakin mahdollisuutta että joku mediakorporaatio yrittää tuollaisella nostaa itselleen myötämielisiä juttuja hakukoneiden kärkeen, mutta mitenpä todistat.