Vikaa vikaa vikaa - teknisten ongelmien ilmoitusketju

Foorumin päävalikkoonYlläpito ja tekniikka › Vikaa vikaa vikaa - teknisten ongelmien ilmoitusketju

01.06.15 klo 14:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

arska kirjoitti:

Tuo mystinen vika fiksattiin niin pian kuin se taas havaittiin. Jos vastaava ongelma tulee joskus taas vastaan niin voisiko siitä lähettää heti postin yllapito@leffatykki.com. Ongelman korjauksessa ei mene kauan kunhan vaan saadaan tieto siitä.

Pistetään ohje korvan taakse.

Key

06.06.15 klo 22:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

-Edit: Nyt toimii jo!

No nyt oma profiili näyttää jälleen tätä.

Edit: Nyt näkyy taas profiili normaalisti.

K@ltsu

10.06.15 klo 19:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

-Edit: Nyt toimii jo!

Ei toimi. Samaa näyttää mulla.

Key

10.06.15 klo 21:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Sama ongelma.

Wayne 64

10.06.15 klo 22:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

K@ltsu kirjoitti:

-Edit: Nyt toimii jo!

Ei toimi. Samaa näyttää mulla.

Sama.

Arz

13.07.15 klo 15:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mikä vaikuttaa siihen, että kaikissa YouTubesta lisätyissä trailereissa on tuo sama filmtrailer.comin "Virallinen Traileri"?...

aasi

14.07.15 klo 19:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arz kirjoitti:

Youtube muutti systeemejään, ja integraatiot eivät enää toimi samaan malliin.

mäskipää

02.08.15 klo 16:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onko yleinen vika, että Leffatykin keskustelualueet / sisältö ei näy Windows Phonella (oma malli Nokia Lumia 635, selain Internet Explorer)?

Wayne 64

02.08.15 klo 17:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

mäskipää kirjoitti:

Ei meikäläisenkään Windows Phonella ainakaan foorumi näy, mutta en ole antanut sen haitata.

02.08.15 klo 17:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sivuston mobiiliversiossa ei ole toimivaa foorumia. Katsokaa, onkon puhelimienne selainohjelmien asetuksissa nappulaa, josta sivun voi vaihtaa työpöytäversioon. En käytä Windowsia, joten en tiedä niistä. Androideilla pystyy.

Dickey

17.08.15 klo 20:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mikähän lie kun noissa omissa top listoissa laitan järjestykseseen elokuvat parhaasta huonompaan, niin kun kirjautuu ulos niin on taas sekalaisessa järjestyksessä. monta kertaa laittanu koettanu laittaa järjestykseen mutta eivät ole samassa asetelmassa enää seuraavalla sisäänkirjauksella

11.09.15 klo 20:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Laitoin sen oikean version sarjasta Uusi Sherlock - 3. tuotantokausi, joten voitte poistaa sen problema teknikasta johtuneen raakileen.

JohnRambo

21.09.15 klo 23:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eipä nyt ole varsinaisesti vika, mutta ihmettelin suuresti, että miksi "Muun maan mustikat"-artikkelissa on yhtenä Hollywoodin ulkomaalaisvahvistuksista mainittu Rolling Stones-bändin kitaristi Keith Richards, jonka varsinaiseen näyttelijä-filmografiaan mahtuu tasan yksi (1) rooli. Jos Rollareiden keikkataltiointeja ja dokkareita tai soundtrack-merkintöjä ei lasketa, niin miehellä ei ole leffojen kanssa ollut koskaan mitään tekemistä.

Richards on siis koettu jopa merkittävämmäksi mamuksi leffoissa, kuin esim. Antonio Banderas, Javier Bardem tai Max Von Sydow.

Juki

09.01.16 klo 00:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

En ollut ihan varma mihin ketjuun tämä kuuluu (siirtäköön joku ylläpidosta oikeaan paikkaan, jos on väärässä). Eli siis taas oli etusivulla ilmoitettu väärä leffa telkusta tulevaksi. Siellä luki, että Neloselta tulee Walter Hillin ohjaama Red Heat - Punainen vaara. Oikeasti Nelonen näyttää parhaillaan John Miliuksen ohjaamaa Red Dawn -leffaa eikä suinkaan tuota Red Heat -leffaa. Tv-esityksessä tuon Red Dawn-leffan nimeksi on laitettu Punainen vaara kuten tuo Hillin leffakin on. Ja joskus aikaisemmin kun tv:stä tuli Mika Kaurismäen leffoja, niin yhtenä päivänä etusivulla oli ilmoitettu että tulisi Klaani - Tarina Sammakoitten suvusta vaikka oikeasti silloin tuli Cha cha cha. Mistähän tuollainen sekaannus mahtaa johtua?

09.01.16 klo 14:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuohon Jukin asiaan ensin sen verran, että aika usein törmää tosiaan väärään linkkiin ko. kohdassa etusivulla. Tyypillisesti kahdesta tai useammasta samannimisestä leffasta linkki vie väärän vuosiluvun leffaan. Sitä en sitten tiedä, että laitetaanko linkit käsipelillä vai tulevatko jotenkin automaattisesti.

Mutta sellaisen seikan huomasin tuossa äsken, että vaikka Top lista kirjautuneena näyttää siltä miltä pitääkin, (omani on aakkosjärjestyksessä), niin kirjautumattomana lista näkyy ihan sekaisin. Asiallahan ei muuten niin väliä olisi, mutta kun siinä nimikkeiden edessä kuitenkin on ne isot numerot, niin suurin osa listan katsojista varmaan käsittää ne järjestysnumeroiksi, ja jos oma järjestys (minun tapauksessani siis aakkosjärjestys) ei vastaa numerointia, niin lista ei kyllä sitten anna sitä kuvaa, minkä listan laatija on halunnut antaa. Muiden ihmeteltäviksihän noita listoja kuitenkin kai lähinnä väsätään, eiköhän jokainen omat lempparinsa tiedä ihan ilman mitään listojakin.

Edit.

Vielä tuohon etusivun linkkiasiaan, että yksi useampaan kertaan esiintynyt virhelinkitystyyppi on leffan linkittäminen minisarjan tai sarjan sijaan. Esim. Millennium-trilogian ruotsalaisleffoista on Tykissä sekä elokuva- että minisarjatietueet, ja olen jo parikin kertaa bongannut, että vaikka telkusta tulee nimenomaan pidennetyt minisarjaversiot, niin etusivun linkit ovat vieneet leffojen tietueisiin. Tämähän ei nyt ole mikään maailmaa mullistava virhe, mutta suurin osa klikkaajista ei varmastikaan edes hoksaa, että kyseessä on hiukan eri "tuote", ja siten ryhdy edes etsimään oikeaa linkkiä.

Jos nuo linkit laitetaan käsipelillä, niin luulisi olevan suhteellisen helppoa hakea leffan tai sarjan nimellä, tarkistaa mikä tarkalleen sieltä telkusta kulloinkin tulee, ja linkittää oikea versio. Tässä esimerkkinä nyt haku "Miehet jota vihaavat naisia".

Samannimisten tai lähes samannimisten leffojen valkkaamisessa onkin helposti jo vähän enemmän työtä. Esim. haulla "Armoton" tulee jo aika pitkä liuta ehdokkaita, joista kaksi tarkalleen hakua vastaavaa osumaa. Vain yksi on tietenkin kulloinkin se oikea (edellyttäen, että oikea leffa yleensä löytyy tietokannasta).

arska

09.01.16 klo 21:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

TV-leffat matchataan automaattisesti leffatykissä oleviin tietoihin. Automaatti ei aina mene ihan oikein, joten niitä korjataan sitten käsin aina kun huomataan virhe. Koitetaan olla tarkempia.

Juki

20.01.16 klo 01:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Telkussa seuraavaksi -osiosta (eli täällä: http://www.leffatykki.com/telkku/seuraavat) löytyi hieman virheellisiä tietoja:

Tiedoissa maininta elokuvasta Neitoperho (1965) - Oikeasti tv:stä tulee kotimainen Neitoperho-elokuva vuodelta 1997. Leffojen nimet ovat sekaantuneet keskenään, mutta kuvaus on oikeasta elokuvasta.

Tiedoissa maininta elokuvasta Brubaker - kiveäkin kovempi (1980) - Oikeasti tv:stä tulee Brighton Rock vuodelta 2010. Nimi on väärin, mutta kuvaus on oikein. Brighton Rockin suomalainen nimi on Kiveä kovempi.

Tiedoissa maininta elokuvasta Alaston totuus (1957) - Oikeasti tv:stä tulee vuoden 2005 Alaston totuus. Tässäkin leffojen nimet ovat sekaantuneet keskenään, mutta kuvaus on oikeasta elokuvasta.

Tiedoissa maininta elokuvasta Kavala keikka - Oikeasti tv:stä tulee kotimainen Keikka-elokuva. Kuvaus on oikeasta elokuvasta, mutta muuten leffan tiedot ovat väärin.

28.02.16 klo 19:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lainaan itseäni tuosta pari viestiä edempää, tammikuun alusta:

cronenberger kirjoitti:

Listani näyttää edelleen ihan samalta. Aiotaankohan asialle tehdä jotain, vai poistanko koko listan? Ellei listaa saa näkymään aakkosjärjestyksessä myös muille käyttäjille, ei tarvitse näkyä ollenkaan.

RevyFan

03.03.16 klo 17:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Liekö suuri menetys kenellekään mutta lisäämäni kaksi kuvaa elokuvaan Knock Knock jäivät matkalle, eri käyttäjän lisäämä heikkolaatuisempi kuva kylläkin löytyy... Eikä ole ensimmäinen kerta.

the grandi-ma

04.03.16 klo 07:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lainaan itseäni tuosta pari viestiä edempää, tammikuun alusta:

cronenberger kirjoitti:

Täsmälleen sama asia minulla. Minulla on vieläpä listoja siitä mitä olen katsonut ja ne on vielä sekaisimmin!